examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:46

WildDreams schreef:
Resistance schreef:
Ja dat ook. En urobacteriën... wanneer hebben we dat geleerd dan? Staat niet in boeken, staat niet in binas. Wat een k*ttoets.

Het spijt me om het te zeggen, maar beide stonden wel in Binas :=
Heb ook heeel hard moeten zoeken, dat wel

Waarom de f*ck toetsen ze niet gewoon iets wat je hebt moeten leren? :+

LoveGlove

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:49

Over welk niveau heb je het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:52

VWO

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:52

Bloedtransfusie heeft meer gezonde rode bloedcellen in een keer. Met de hypofyse van de hond is niets mis, dus er is genoeg epo aanwezig om de hond te voorzien van nieuwe rode bloedcellen.

Dat was ongeveer een samenvatting van mijn antwoord. Maar nu heb ik zo'n vraagstuk behandeld bij mijn opleiding tot hondentrainer, gegeven door een dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:55

StonedRomy schreef:
Bloedtransfusie heeft meer gezonde rode bloedcellen in een keer. Met de hypofyse van de hond is niets mis, dus er is genoeg epo aanwezig om de hond te voorzien van nieuwe rode bloedcellen.

Dat was ongeveer een samenvatting van mijn antwoord. Maar nu heb ik zo'n vraagstuk behandeld bij mijn opleiding tot hondentrainer, gegeven door een dierenarts.

Ik heb gezegd dat er nog steeds die slechte stoffen in het bloed aanwezig zijn waardoor de nieuwe bloedcellen ook weer aan worden getast, en dat dmv een bloedtransfusie eerst de slechte stoffen eruit worden gefilterd. En dat is dus niet goed. -O-

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:55

StonedRomy schreef:

Het antwoord was toch dat bloedtransfusie sneller ging, omdat er met een hormoon alsnog alseerst rode bloedcellen aangemaakt moest worden, wat lang duurt?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:57

WildDreams schreef:
StonedRomy schreef:

Het antwoord was toch dat bloedtransfusie sneller ging, omdat er met een hormoon alsnog alseerst rode bloedcellen aangemaakt moest worden, wat lang duurt?

Dat had ik! Maar ik heb t niet nagekeken lol
Wij hebben dat met hormonen overigens wel echt goed behandeld en ik wist ook meteen waar ik voor die urobacterie moest zoeken, maar miss komt dat ook doordat ik veel examens heb geoefend waar vergelijkbare vragen kwamen maar dan met andere bacteriën.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:58

WildDreams schreef:
StonedRomy schreef:

Dat inderdaad ook. Daarbij komt nog dat de hond al EPO in zich heeft omdat het mankement zich niet bevind in het feit dat de hypofyse niets registreren, maar dat de bloedcellen al kapot zijn en er snel veel nieuw bloed moet komen ipv het hypofyse epo nier verhaal gereset moet worden

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:01

Klinkt idd ook logisch Romy, heb ik op dat moment niet aan gedacht haha maar is natuurlijk ook heel logisch.

Ik blijf het vervelend vinden dat we nu tot 14 juni moeten wachten...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:05

Was er ook niet opgekomen zonder avondschool cursus :') zo'n type vraag ( maar dan meerkeuze ) stond in het examen van die cursus.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:22

Ik vond het belachelijk dat compartiment 'fosfaat in water' niet als goed antwoord wordt gerekend? Waarom?

Edit: Urobacterïen staan inderdaad in Binas, onderaan tabel 93G

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:24

Wel waterplanten en waterdieren? Ik ga hem namelijk echt niet nakijken _O- Maar ben hier dan wel even benieuwd na.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:27

Ja waterplanten en waterdieren wel, maar waarom is waterplanten wel goed (want welke landdieren eten waterplanten?) en water zelf niet pfff _-:(

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:29

wij eten bijvoorbeeld zeewier en vis. In principe zouden ze water ook goed moeten tellen, maar mijn redenering was dat het gehalte fosfaat daar zeer verdunt is en je het als landdier ook uit de lucht zou moeten halen. Lichaam van landdieren zal dan makkelijker toegang hebben tot de fosfaat van water dieren en planten.

Maar ik was serieus stoned tijdens het examen _O-

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:33

Hmm oke daar zit wat in!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:41

Hoe was havo natuurkunde?

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:47

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:49

BlauweSteen schreef:
Merula123 schreef:
Daar heb ik trouwens een samenvatting van gemaakt, voor mensen die dat handig vinden
https://expirebox.com/download/149a6e94 ... 84746.html

je bent echt mijn held _/-\o_

zonder jouw samenvatting zou ik niet meer hebben geleerd voor morgen

Nu heb ik geen redenen meer om niet te leren vandaag -O-

Maar je bent wel echt een topper! *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:51

Resistance schreef:
VWO

Oke

Terwijl vwo blijkbaar moeilijk was, was vmbo heel makkelijk

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:52

AnnevM schreef:
Ik vond het belachelijk dat compartiment 'fosfaat in water' niet als goed antwoord wordt gerekend? Waarom?

Net toch even t antwoordmodel doorgekeken en vond t idd ook erg stom dat deze niet goed gerekend werd....

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:07

Arabesk schreef:
Hoe was havo natuurkunde?

Ik heb het overleeft maar vraag niet hoe :n Ik sta nu nog een 9,1 voor natuurkunde en dat wil ik graag zo houden.. dat gaat um alleen wss niet worden na deze toets ;( (al zal het vast wel minder erg zijn dan dat ik denk..) mijn doel was alleen om een 9,9 te halen zo dat ik een 10 gemiddeld zou komen te staan. En bij jou?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:16

BlauweSteen schreef:
Merula123 schreef:
Daar heb ik trouwens een samenvatting van gemaakt, voor mensen die dat handig vinden
https://expirebox.com/download/149a6e94 ... 84746.html

je bent echt mijn held _/-\o_

zonder jouw samenvatting zou ik niet meer hebben geleerd voor morgen

:D *\o/*

StonedRomy schreef:
Nu heb ik geen redenen meer om niet te leren vandaag -O-

Sorry :')

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:05

Merelll schreef:
AnnevM schreef:

Net toch even t antwoordmodel doorgekeken en vond t idd ook erg stom dat deze niet goed gerekend werd....

ik had inderdaad ook fosfaat uit water, ondanks dat het niet in het antwoordboek voorkwam ben ik toch overtuigd dat het wel goed is :+ waar halen die beesten anders hun vocht vandaan?

en die vraag over die pijl van die urine van pinkpop? ook zo vaag? waar vandaan? blijkbaar vanaf de landdieren? maar ja hoe moest ik weten hoe ze die urine gingen opvangen? ik dacht dat ze het gewoon uit de grond zouden filteren :') tja.. achteraf gezien misschien niet zo slim maar toch... beetje vreemde vragen zaten erbij!

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:26

LoveGlove schreef:
Resistance schreef:
VWO

Oke

Klopt! Ik vond bio (VMBO) echt niet moeilijk hooguit 4 vragen ofzo :D

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:20

A12345678910 schreef:
LoveGlove schreef:
Oke

Klopt! Ik vond bio (VMBO) echt niet moeilijk hooguit 4 vragen ofzo :D

Vlgns mij vond iedereen op vwo het over het algemeen ook prima te doen, het correctievoorschrift had alleen een paar rare punten die niet goed gerekend werden haha, maarja cito he :')