Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:45

HelmerG schreef:
Ik ben ondertussen officieel begonnen aan de opleiding via het LOI (Dierenartsassistente Paraveterinair niveau 4) en met mijn eerste module bezig.

Dit is één van de geloof ik 4 niet-beroepsgerelateerde, maar wel verplichte, modules genaamd 'loopbaan en burgerschap'.
Ik raak zo gedemotiveerd van deze module. Er hoeft geen examen voor gedaan te worden, maar er zijn wel verplichte inzendopgaves
en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt niet zo uitgebreid en veeleisend verwacht had vooraf.
Het helpt ook niet mee, dat de stof gewoon zo droog en oninteressant is voor me.
Blegh. Zo, dat was even mijn klaagmoment :')

Ik probeer me er in ieder geval zo snel mogelijk doorheen te worstelen en dan ga ik beginnen aan één van de voor mij leukste vakken;
Anatomie, fysiologie en pathologie.


Ik ken het :') Die modules zijn echt zo saai.. Heel veel succes met je opleiding!

Ik heb alle modules/examens afgerond :D Wacht nog op een aantal cijfers maar ga er vanuit dat ik ben geslaagd. Alleen nog 1 stage opdracht waar ik niet aan toe kom.

quibusjes

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:09

HelmerG: als je bang bent dat je snel gedemotiveerd raakt, kan je er ook voor kiezen om Loopbaan en Burgerschap in brokjes op te splitsen. Dan kan je alvast beginnen aan Anatomie, fysiologie en pathologie.
De L&B opdrachten kan je dan afwisselen met de voor jou meer interessantere beroepsgerichte modules :) Studeren moet vooral ook leuk blijven om het goed vol te houden!

Marley93: Mocht je kiezen voor MBO Managementassistent/ directiesecretaresse bij de LOI, dan kan je aan het eind van de opleiding kiezen voor het keuzedeel medisch secretaresse. In alle mbo opleidingen zitten tegenwoordig keuzedelen, dit zou voor jou goed uitkomen denk ik. Dan hoef je dus geen vervolgopleiding te doen.

Succes allemaal met de studie! Ik weet hoe pittig het is :j

leonietje

Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:44

HelmerG schreef:
Ik ben ondertussen officieel begonnen aan de opleiding via het LOI (Dierenartsassistente Paraveterinair niveau 4) en met mijn eerste module bezig.

Dit is één van de geloof ik 4 niet-beroepsgerelateerde, maar wel verplichte, modules genaamd 'loopbaan en burgerschap'.
Ik raak zo gedemotiveerd van deze module. Er hoeft geen examen voor gedaan te worden, maar er zijn wel verplichte inzendopgaves
en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt niet zo uitgebreid en veeleisend verwacht had vooraf.
Het helpt ook niet mee, dat de stof gewoon zo droog en oninteressant is voor me.
Blegh. Zo, dat was even mijn klaagmoment :')

Ik probeer me er in ieder geval zo snel mogelijk doorheen te worstelen en dan ga ik beginnen aan één van de voor mij leukste vakken;
Anatomie, fysiologie en pathologie.


Hee dat is grappig. Ik ben met precies dezelfde opleiding bezig ook via het LOI en inderdaad hele saaie stof. Ik ben nu bezig met de anatomie fysiologie en pathologie maar ik vind het best pittige stof hoor.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:11

quibusjes
Ja, het probleem is dat ik van mezelf ook weet dat als ik het nu niet zsm probeer af te maken en het in etappes doe, dat ik sneller geneigd ben juist om het te laten liggen. En als ik het in etappes doe, blijf ik net zo goed klagen - want leuker wordt de stof er toch niet op - dus dan kan ik het beter zo snel mogelijk maar achter de rug hebben :')

leonietje
o dat is een leuk toeval! Wanneer ben je begonnen? Volg je de volgorde van de LOI zelf? A,F en P is idd pittig; echt een sh*tload aan infodump haha. Maar ik vind het wel een van de leukere vakken. Ik heb het examen ervan al gedaan voor de opleiding dierverzorging die ik jaren terug startte bij loi - toen niet heb afgemaakt door omstandigheden - dus ik weet wel een beetje nog wat ik kan verwachten gelukkig. Het examen zelf is grotendeels of zelfs helemaal meerkeuze bv. dus dat is wel prettig!

Toevallig maakte onlangs iemand nog een HK topic aan voor mede-studenten van de opleiding, maar helaas reageerde de TS niet meer op mijn reactie. Een HK topic leek me wel leuk met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Heb je je ook al aangemeld bij de facebook groep van de loi paraveterinairs?
Dat is ook wel een erg leuke en handige groep moet ik zeggen!

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:15

Bofkonten! Ik had wel een examen loopbaan en burgerschap! Stampen, stampen en stampen was dat.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:20

Ilja000 schreef:
Bofkonten! Ik had wel een examen loopbaan en burgerschap! Stampen, stampen en stampen was dat.


Van de verplichte inzendopgaven wordt je ook niet vrolijk anders.
Op dit moment zou ik willen dat ik dan liever een examen kon doen, als dat dan wel zou betekenen dat ik niet zoveel verplichte inzendopgaven had.
Had je die dan ook nog erbij, zoveel verplichte inzendopgaven? - ben niet nieuwsgierig ofzo haha.

Ik ben nu met opdracht 3 bezig (1 en 2 gaat over de politiek, die opgaven waren ook al zo lekker uitgebreid) en 3 en 4 over mens en arbeid) en ik heb echt al zoveel uren zitten in alleen al het opzoeken van informatie van deze opgave en de vorige 2, ik vind het echt heel veek werk. En het zijn 5 verplichte inzendopgaven. Maar om die te kunnen doen is het weer beter als je de inzendopgave die eraan vooraf gaat ook maakt, dus maw; je moet alle 10 de opgaven maken haha.

Ik ben momenteel met opgave 3 bezig en die gaat over de vakbond en nu moet ik bij onderdeel b van de opdracht een samenvatting gaan maken van de afgelopen 5 jaar van de vakbond. Samenvatten waar ze mee bezig zijn geweest en wat ze bereikt hebben etc. En dat is dan maar 1/3 onderdeel van deze ene opdracht. Had niet verwacht dat ik zoveel uur moest steken in deze stomme module, blegh.

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:28

:')

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:41

HAHAHAHA je bent me voor!!

Kreeg 'm ook net binnen en lag dubbel van het lachen.
THEY ARE GOING DOWN *hier moet je even een epic evil laugh GIFje voor je zien*
Ze konden serieus geen slechtere timing hebben, want ik zit midden in een HATE-FEST als het op deze module aankomt, dus genoeg om over te klagen *wrijft in d'r handjes*

xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:56

Mag ik mij hier ook melden? Ik doe niet echt een studie, of ja ik volg een studie momenteel maar daarnaast doe ik als thuisstudie nog de module WFT Basis.

Het is volledig via E-learning en dat is voor mij geen probleem gelukkig. Maar ik moet er wel weer wat meer uren aan gaan besteden, aangezien ik in juni examen wil/moet doen.

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:56

xJurdyWonanx schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik doe niet echt een studie, of ja ik volg een studie momenteel maar daarnaast doe ik als thuisstudie nog de module WFT Basis.

Het is volledig via E-learning en dat is voor mij geen probleem gelukkig. Maar ik moet er wel weer wat meer uren aan gaan besteden, aangezien ik in juni examen wil/moet doen.


Waar doe jij je WTF?
ik wil deze opleiding misschien ook nog gaan doen als ik deze af heb.
Bevalt het een beetje? Goed geregeld enzo?

xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:04

Ik doe hem via nibe svv. Maar het is gewoon het ebook en dan zelf leren en inschrijven voor het examen. Er zitten wel ook oefenexamens bij online.

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:06

xJurdyWonanx schreef:
Ik doe hem via nibe svv. Maar het is gewoon het ebook en dan zelf leren en inschrijven voor het examen. Er zitten wel ook oefenexamens bij online.


o dat ken ik niet eens.
oke dus je heb wel alles echt via de computer
je krijgt geen papierwerk thuis gestuurd?

xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:09

Ja voor 60 euro krijg je het op papier. Dus die heb ik mooi bespaard haha. De cursus kost 150 euro en als je het boek wilt nog 60 erbij dus. Er is wel ook een docent blijkbaar die je vragen kunt stellen enzo. En online webbinars(?)die je kunt volgen.

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:14

xJurdyWonanx schreef:
Ja voor 60 euro krijg je het op papier. Dus die heb ik mooi bespaard haha. De cursus kost 150 euro en als je het boek wilt nog 60 erbij dus. Er is wel ook een docent blijkbaar die je vragen kunt stellen enzo. En online webbinars(?)die je kunt volgen.


o dat klinkt wel heel netjes.
webbinars zijn zeker niet verkeerd als je eens wat anders wilt
dan vanuit een boek leren. Lijkt mij best wel handig.
Die €60 zou het voor mij dan wel waard zijn
ik werk veel liever met papier dan met alleen maar de computer.
Onthoud voor mij beter als ik dingen moet opschrijven, typen blijft minder goed hangen denk ik :+

xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:21

Ja ik gebruik er wel een gewoon Schrift bij waar ik de belangrijke dingen in opschrijf, maar ik hoef over het algemeen dingen maar te scannen en dan blijft het wel hangen. Maar ik vind de meeste hoofdstukken ook heel leuk of daar weet ik al veel van dus dat maakt het ook veel makkelijker en zorgt voor meer motivatie

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:19

Leve de LOI, ik wacht al 4 weken op een examenuitslag van 50 mp vragen waarvoor ik naar Leiden moest. Hoe moeilijk kan het zijn.
Bergen met werk aan zo'n portfoli dat staat me wel tegen hoor.
Leren is prima maar we werken allemaal voltijds en hebben gewoon een leven dus is het jammer dat je daar zoveel tijd in moet steken.

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:14

Hoi allemaal, wat leuk dat er een thuisstudie topic is, mag ik ook mee komen kletsen?

Ik ben zelf ook bezig met een studie naast mijn werk. Ik werk als nanny en ben bezig met een HBO studie tot kindercoach. Ik werk zelf 4 dagen per week en op vrijdag zit ik dan aan mijn studie. Ik hoop ergens dit najaar klaar te zijn.

pateeke
Berichten: 2298
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:21

Welkom Sandyislief!

Mijn docente zei onlangs dat ik als ik wou in juni wel examen zou kunnen doen, mits ik natuurlijk nog een opdracht en/of literatuurbespreking zou af hebben, maar dat dat perfect haalbaar was. Dat gaat 'm helaas toch echt niet worden, vrees ik. Zo druk privé en op het werk dat ik niet zoveel tijd heb voor mijn studie. Binnenkort wel twee maanden vakantie (normaal gezien). Ik hoop dan wat bij te kunnen werken.
Gelukkig zijn de opdrachten die ik moet maken niet zo saai als die van sommige anderen hier ;).

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:12

peetje82 schreef:
Leve de LOI, ik wacht al 4 weken op een examenuitslag van 50 mp vragen waarvoor ik naar Leiden moest. Hoe moeilijk kan het zijn.
Bergen met werk aan zo'n portfoli dat staat me wel tegen hoor.
Leren is prima maar we werken allemaal voltijds en hebben gewoon een leven dus is het jammer dat je daar zoveel tijd in moet steken.


Ook ik moet helaas terug komen op mijn positieve bericht over de LOI. Lang verhaal kort; ik heb alles afgerond met cijfer 8-9 maar kan mijn diploma niet aanvragen. Er zit bij 1 vak een verplichte contactdag, die heb ik gevolgd maar blijkbaar is de registratie daarvan erg moeilijk. Na tig keren bellen en mailen met 0 reactie was er eindelijk iemand die zei het voor me te gaan regelen. Krijg ik een mail terug dat het ineens om 2 contactdagen gaat. Ja zo kan ik ze ook wel ter plekke verzinnen! Ik heb hier echt al bizar veel uren ingestoken omdat zij intern niet communiceren. Ga zo een laatste, hele boze mail opstellen en bij geen reactie ga ik andere wegen zoeken om mijn ongenoegen te uiten. Wat een leuk resultaat zou moeten zijn levert nu bakken met frustratie op. Daar heb ook ik idd. geen tijd voor.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:14

Ik ga de opleiding verzorgende ig bij LOI doen :D

Zal zo het topic doorspitten

Joy_Mennings

Berichten: 2325
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:57

Hoi, ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Laudius.

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:28

RoosvanBlue schreef:
peetje82 schreef:
Leve de LOI, ik wacht al 4 weken op een examenuitslag van 50 mp vragen waarvoor ik naar Leiden moest. Hoe moeilijk kan het zijn.
Bergen met werk aan zo'n portfoli dat staat me wel tegen hoor.
Leren is prima maar we werken allemaal voltijds en hebben gewoon een leven dus is het jammer dat je daar zoveel tijd in moet steken.


Ook ik moet helaas terug komen op mijn positieve bericht over de LOI. Lang verhaal kort; ik heb alles afgerond met cijfer 8-9 maar kan mijn diploma niet aanvragen. Er zit bij 1 vak een verplichte contactdag, die heb ik gevolgd maar blijkbaar is de registratie daarvan erg moeilijk. Na tig keren bellen en mailen met 0 reactie was er eindelijk iemand die zei het voor me te gaan regelen. Krijg ik een mail terug dat het ineens om 2 contactdagen gaat. Ja zo kan ik ze ook wel ter plekke verzinnen! Ik heb hier echt al bizar veel uren ingestoken omdat zij intern niet communiceren. Ga zo een laatste, hele boze mail opstellen en bij geen reactie ga ik andere wegen zoeken om mijn ongenoegen te uiten. Wat een leuk resultaat zou moeten zijn levert nu bakken met frustratie op. Daar heb ook ik idd. geen tijd voor.


Dit is echt heel vervelend. Hopelijk komen ze snel met een oplossing want dit is niet zo netjes.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:09

RoosvanBlue schreef:
peetje82 schreef:
Leve de LOI, ik wacht al 4 weken op een examenuitslag van 50 mp vragen waarvoor ik naar Leiden moest. Hoe moeilijk kan het zijn.
Bergen met werk aan zo'n portfoli dat staat me wel tegen hoor.
Leren is prima maar we werken allemaal voltijds en hebben gewoon een leven dus is het jammer dat je daar zoveel tijd in moet steken.


Ook ik moet helaas terug komen op mijn positieve bericht over de LOI. Lang verhaal kort; ik heb alles afgerond met cijfer 8-9 maar kan mijn diploma niet aanvragen. Er zit bij 1 vak een verplichte contactdag, die heb ik gevolgd maar blijkbaar is de registratie daarvan erg moeilijk. Na tig keren bellen en mailen met 0 reactie was er eindelijk iemand die zei het voor me te gaan regelen. Krijg ik een mail terug dat het ineens om 2 contactdagen gaat. Ja zo kan ik ze ook wel ter plekke verzinnen! Ik heb hier echt al bizar veel uren ingestoken omdat zij intern niet communiceren. Ga zo een laatste, hele boze mail opstellen en bij geen reactie ga ik andere wegen zoeken om mijn ongenoegen te uiten. Wat een leuk resultaat zou moeten zijn levert nu bakken met frustratie op. Daar heb ook ik idd. geen tijd voor.


sjies, wat zuur allemaal zeg!!

Ik heb problemen met het afronden van de inschrijving.
Ze doen er zolang over om de vooropleiding goed te keuren en zulke stomme eisen stellen ze eraan.
Ik overhandig een Havo 4 rapport en dan willen ze opeens een handtekening van mentor of decaan erop hebben. WHY?
Kan ik dus Weer naar m'n oude school gaan mailen - voor de derde keer al, aangezien ik de eerste keer eindrapport havo 3 kreeg,
wat niet goed genoeg was voor loi en tweede keer dan havo 4 rapport en moeten ze opeens nog een handtekening erbij hebben.
En zo duurt het ook nog een eeuwigheid voordat ik de notebook dus ga krijgen die ik meebestelde bij inschrijving.
Want die krijg je dus pas na de eerste twee betalingen - ik betaal maandelijks - en als de inschrijving compleet is. zucht.
Niet dat ik die persé a la minuute nodig heb, want ik gebruik de desktop nu, maar het was wel fijn geweest als ik die niet pas na een half jaar ofzo ga krijgen.

Shilady oo leuke opleiding ook denk ik, veel succes alvast!
Als je, net als mij, moet beginnen met de module Burgerschap; HEEL VEEL SUCCES :')

Sandyislief o knap hoor, dat je naast 4 dagen werken nog een HBO erbij doet!

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:27

Haha dankje! Het scheelt wel dat dit wel aansluit op mijn vooropleidingen dus ik kom veel raakvlakken tegen of veel dingen die ik al wist, alleen is er nu meer verdieping in de stof.

Ben ook voor mezelf vrij streng in hoeveel ik per week moet doen. Moet elke week 1 les doen van mezelf met de bijbehorende vragen. En dan de stof die ik behandel gelijk samenvatten. Dit zijn meestal 35 pagina's.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:15

RoosvanBlue schreef:
peetje82 schreef:
Leve de LOI, ik wacht al 4 weken op een examenuitslag van 50 mp vragen waarvoor ik naar Leiden moest. Hoe moeilijk kan het zijn.
Bergen met werk aan zo'n portfoli dat staat me wel tegen hoor.
Leren is prima maar we werken allemaal voltijds en hebben gewoon een leven dus is het jammer dat je daar zoveel tijd in moet steken.


Ook ik moet helaas terug komen op mijn positieve bericht over de LOI. Lang verhaal kort; ik heb alles afgerond met cijfer 8-9 maar kan mijn diploma niet aanvragen. Er zit bij 1 vak een verplichte contactdag, die heb ik gevolgd maar blijkbaar is de registratie daarvan erg moeilijk. Na tig keren bellen en mailen met 0 reactie was er eindelijk iemand die zei het voor me te gaan regelen. Krijg ik een mail terug dat het ineens om 2 contactdagen gaat. Ja zo kan ik ze ook wel ter plekke verzinnen! Ik heb hier echt al bizar veel uren ingestoken omdat zij intern niet communiceren. Ga zo een laatste, hele boze mail opstellen en bij geen reactie ga ik andere wegen zoeken om mijn ongenoegen te uiten. Wat een leuk resultaat zou moeten zijn levert nu bakken met frustratie op. Daar heb ook ik idd. geen tijd voor.

Heb je de modulebeschrijving of studiegids waarin staat dat het voor jou 1 contact dag wad? Dan die indienen. Ze passen de regels zo vaak aan, dat cohorten etc door elkaar gegooid worden en ze niet meer weten onder welke regeling jij valt.