Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
motivatie is ook al weg sinds het schooljaar begonnen is, terwijl dat normaal gesproken toch pas rond de meivakantie kwam, dan was een onvoldoende meer of minder toch niet zo erg meer
Nu het jaar begonnen met krappe voldoendes, we krijgen allemaal herkans mogelijkheden aangeboden maar ik kan me er gewoon niet toe zetten 
Op dit moment gaat het zo goed dat we er weer op kunnen voor wat stappen en sturen. In augustus was ik nog bang dat ze de winter niet door zou komen, maar ze is echt ontzettend opgeknapt
Daarnaast doe ik nu doordeweeks het andere paard van de eigenaresse en vandaag dus weer voor het eerst in ruim een jaar serieus gereden
maar wel op de "belangrijkste" dingen en op de reacties van deze pagina 
en verder ook veel plezier met je nieuwe paard!
) Veel succes verder op havo en hopelijk brengt het je allemaal een beetje meer rust!
Maar het is best veel en vermoeiend om steeds alles uit te leggen, vandaar dat ik even naar mijn topic verwijs, maar als jullie evt. nog vragen aan mij hebben wil ik die natuurlijk best beantwoorden
Ben je ook van plan vaker te rijden op het paard van de eigenaresse, of verzorg je hem?
) Wij hebben zelf al vanaf de tweede klas naar oplossingen gezocht en dingen uitgeprobeerd, maar niks hielp eigenlijk, dus het is fijn dat er nu dan even een "drastische" keuze gemaakt werd en dat er wel eindelijk ook echt wat aan gedaan wordt vanuit school. Dankjewel!
Ik heb zoiets ook wel erg overwogen, gewoon voor wat extra rust in m'n hoofd, maar het jaar in twee jaren doen houdt me tegen. In een andere klas komen zit ik echt niet op te wachten nu we het sinds dit jaar/eind vorig jaar eindelijk best gezellig hebben met z'n allen.
heel tof, ben benieuwd hoeveel reacties we nog gaan krijgen. Morgen hebben ik en mijn vriendin ook nog een 'interview' met een docente van onze school die zelf naar Finland is geweest. 
Dankjewel!
Succes met jullie onderzoek verder!