Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:32

faunty schreef:
Ik studeer in Rotterdam , mijn groepje bestaat uit alle brabanders , 5 van de 190 :D dus dat klikt wel !

Hahah dat is wel leuk. Ik zit zelf met bijna alleen limburgers in de klas. Is ook gezellig, alleen soms wel een beetje lastig te verstaan.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:37

faunty schreef:
Ik studeer in Rotterdam , mijn groepje bestaat uit alle brabanders , 5 van de 190 :D dus dat klikt wel !

zit je op hro?

Slagroomsoes

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:22

Nou ik heb ook wat.. Ik ben best wel zeker over mijn studiekeus voel me op mijn plek in de klas enzo.. Alleeeeen heeft mijn slb'er zo haar twijfels. Waarom zet ik liever niet in het topic maar mag eventueel wel in pb.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:36

Zou je mij een PBtjes willen sturen waarom?

(Ik reageer straks even op de reacties op mijn verhaal trouwens :) )

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 06:52

Melisssx schreef:
Nou ik heb ook wat.. Ik ben best wel zeker over mijn studiekeus voel me op mijn plek in de klas enzo.. Alleeeeen heeft mijn slb'er zo haar twijfels. Waarom zet ik liever niet in het topic maar mag eventueel wel in pb.

Ai, dat is ook wat zeg... Zou je me misschien een pb willen sturen?

Mijn laptop heeft t gister een soort van begeven, maakte onwijs raar geluid (macbook van 4 maanden oud), dus op naar de media markt. Die wisten t ook niet, dus moet nu naar Apple store in Haarlem of Amsterdam. Durf m nu alleen niet meer te gebruiken, bang dat t erger wordt en dat ie er helemaal mee nokt *baalbaal*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:47

ohh zooo balen van de macbook.. hopen dat het snel verholpen is!

ik wil ook wel een pb meliss?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:03

Pb's verstuurd, hoop dat het duidelijk is..

Wat balen van je macbook.. Hopelijk is het snel opgelost!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 12:15

Mag ik ook een PB? :o Vind het best interessant om te lezen omdat ik straks als leraar/mentor misschien ook in zulke situaties terecht kom.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:54

Iselda schreef:
Melisssx schreef:

Ai, dat is ook wat zeg... Zou je me misschien een pb willen sturen?

Mijn laptop heeft t gister een soort van begeven, maakte onwijs raar geluid (macbook van 4 maanden oud), dus op naar de media markt. Die wisten t ook niet, dus moet nu naar Apple store in Haarlem of Amsterdam. Durf m nu alleen niet meer te gebruiken, bang dat t erger wordt en dat ie er helemaal mee nokt *baalbaal*

Vergeet niet een afspraak te maken! (je kan er niet zomaar heen) Maar ze helpen je echt enorm goed + het is gratis!

Mag ik ook een pb? ik ben benieuwd.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:07

Ze hadden me idd voor Amsterdam geadviseerd een afspraak te maken, is dat in Haarlem ook zo?
Hoop wel dat t snel opgelost is, kan 'm nu dus niet mee naar school meenemen ...

Ik ga straks even op je pb reageren als ik thuis ben, kan ik er even een laptop bij pakken, werkt wat makkelijker dan mobiel.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:52

Iselda schreef:
Ze hadden me idd voor Amsterdam geadviseerd een afspraak te maken, is dat in Haarlem ook zo?
Hoop wel dat t snel opgelost is, kan 'm nu dus niet mee naar school meenemen ...

Ik ga straks even op je pb reageren als ik thuis ben, kan ik er even een laptop bij pakken, werkt wat makkelijker dan mobiel.

voor elke genius bar met je een afspraak maken helaas, het zit namelijk nogal vol.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:56

Sanne_com schreef:
Iselda schreef:

voor elke genius bar met je een afspraak maken helaas, het zit namelijk nogal vol.

Verdomme haha, ik heb er haast bij.
Ben nu mijn foto's van laptop naar externe harde schijf aan het kopiëren en dan maakt ie opeens geen geluid, vreeeeemd :+

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:42

Oké, ik dacht ik maak een afspraak. Hij maakte wel een heel gek geluid net, dus dat vertrouwde ik natuurlijk helemaal niet.

Maar je raadt het al, ik een afspraak gemaakt, was ik ondertussen foto's aan het overzetten, begint die macbook voor 10 sec. ofzo hard te blazen en nu hoor ik helemaal niks meer en werkt ie perfect :')

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:47

Iselda schreef:
Oké, ik dacht ik maak een afspraak. Hij maakte wel een heel gek geluid net, dus dat vertrouwde ik natuurlijk helemaal niet.

Maar je raadt het al, ik een afspraak gemaakt, was ik ondertussen foto's aan het overzetten, begint die macbook voor 10 sec. ofzo hard te blazen en nu hoor ik helemaal niks meer en werkt ie perfect :')

Ik zou hem toch na laten kijken, beter daarheen voor niets dan niet gaan. En het is toch gratis!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:00

Sanne_com schreef:
Iselda schreef:

Ik zou hem toch na laten kijken, beter daarheen voor niets dan niet gaan. En het is toch gratis!

Ja, klopt, ik ga ook maar wel even. Het is toch vlakbij school. Ik vind het echt nog steeds apart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:29

vreemd zeg! :')

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:58

Ik zit idd op hro , roshusse straat , doe fysiotherapie

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:21

Ik zit ook op hro, locatie academieplein :)

ik heb binnenkort allemaal deadlines dus heb het superdruk!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:07

Eerste presentatie voor 40 mensen moeten houden vandaag en eerste 3 studiepunten zijn ook binnen vandaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:32

gefeliciteerd!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:36

xJurdyWonanx schreef:
Eerste presentatie voor 40 mensen moeten houden vandaag en eerste 3 studiepunten zijn ook binnen vandaag :)

Wauw goed bezig! Mijn eerste punten komen hopelijk rond 20 november...

Hebben jullie ook zowel dingen te doen voor school? Dacht eerst dat het wel mee viel maar inmiddels is het behoorlijk druk geworden...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:44

Wij hebben 3 weken introductie gehad met allerlei verschillende opdrachten en het moeilijke daarvan was juist dat er 2725 dingen door elkaar liepen. Vanaf komende week krijgen we 2 projecten die 6 weken duren en dan moeten we het bij de 'opdrachtgever' voorleggen dus dan is het vooral een kwestie van goed plannen weer.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:51

Gefeliciteerd met je studiepunten!
Ik heb verleden week ook 3 studiepunten gehaald. :D Hebben jullie ook studie regie punten? Ik heb nog geen idee wat ik ga doen, om die punten te kunnen halen.

Ik heb 3 projecten lopen, super druk dus. En heb maandag mijn eerste toets al. Moet 30 bladzijdes leren en krijg er maar 10 vragen over. :')

Het boek is in het Engels met allemaal dure woorden en termen. En de toets is natuurlijk weer in het Nederlands. -O-

Elke week krijg ik dus zo'n toets. Zag al voor volgende week dat het iets van 60 pagina's worden. Ik kom van het mbo, dus vind het nog wel even lastig om zoveel paginas te moeten leren.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:49

Gefeliciteerd met je studiepunten!

Ik moet binnenkort een tekenmap inleveren en daarna krijg ik ook punten, en eerste tentamen komt er ook aan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 17:58

Gefeliciteerd met je eerste studiepunten. :) Ik kan mijn eerste punten pas halen in november tijdens de eerste tentamenweek.

Aankomende week heb ik 'studieweek' wat inhoudt dat je niet naar school hoeft en thuis verder kunt werken aan projecten o.i.d.