Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:07

En dan was die al weer 5 jaar. De hond van een oud collega kon ze met 2 al in laten slapen ivm osteosarcoom in kaak. Altijd nare dingen.

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:34

Ik meld mij ook! Op dit moment in het tweede jaar van de opleiding tot para in Meppel (Terra)

Super leuke opleiding en op dit moment alleen nog de basisverzorging enzovoort, volgende twee jaren echt als para!! Heb daar echt zin in! Aan alle afgestudeerden: weten jullie nog leuke voorplantingsstages en dierenartspraktijken? Of bedrijven die jullie echt afraden??

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:43

juliar99 schreef:
Ik meld mij ook! Op dit moment in het tweede jaar van de opleiding tot para in Meppel (Terra)

Super leuke opleiding en op dit moment alleen nog de basisverzorging enzovoort, volgende twee jaren echt als para!! Heb daar echt zin in! Aan alle afgestudeerden: weten jullie nog leuke voorplantingsstages en dierenartspraktijken? Of bedrijven die jullie echt afraden??

Hee, ik zal je even een pb sturen met mijn stageadressen heb dezelfde opleiding gedaan! Vorig jaar net afgestudeerd :)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:25

Leuk juliar99! Ik heb destijds samen met m'n collega's de praktijk op Zuideinde opgezet. Hele fijne kliniek, vooral heel gezellig en laagdrempelig.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:38

Hè bah leffroi, dat zijn sneue gevallen inderdaad. Hier weer een drukke week gehad, vandaag nog een knikker uit een pup geopereerd, gister een hondje waarvan we t gebit gingen doen bleek z'n halve boven en onderkaak te zijn weg gevroten door een bottumor, kneizersnede hondje pakte t niet lekker op etc.

Hier maar 1 stage gelopen dus kan jullie daar helaas niet mee helpen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 10:44

Een vraagje, misschien een rare.

Gisteren hebben we van een (plas)kater een poes gemaakt. Het is allemaal echt super netjes en mooi geworden, echter zit ik met 1 ding. Het was nogal een ingrijpende operatie, had hem nog niet eerder gezien. Maar, zouden jullie je kat zoiets aan willen doen? Het lijkt mij namelijk verschrikkelij pijnlijk voor hem..haar.. euh, het. En de eerste paar uur na de ingreep had ik echt het idee, ondanks alle pijnmedicatie, dat het hem echt zeer deed. Uiteraard sliep hij ook gewoon zijn roes nog een beetje uit.

Nu krijg ik net een appje van een collega dat hij heeft gevreten als een slootgraver, waar ik ontzettend blij om ben, want vaak is dat toch wel een teken dat ze zich goed voelen.

Ik vind het zo dubbel. De O.K. zag er namelijk nogal.. Grof uit zeg maar. En dat zal wel normaal zijn hoor. Maar ik kan me voorstellen wat voor pijn zo'n kat moet hebben. Zou zoiets opwegen tegen het comfort wat hij straks (hopelijk) weer zal hebben? De kat weet immers niet dat hij nu zijn piemeltje kwijt is. Ik vind het zo dubbel allemaal haha.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:53

Ik heb die ok vaker meegemaakt en alle dieren (en eigenaren) waren blij na de ok, alleen hechtingen verwijderen is even een gefrut, maar verder heeft het dier mooi geen last mee.
Ik vind het een hele goede oplossing en ze kunnen er heel oud mee worden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:56

We hadden gisteren een spoedgevalletje.. := Een kat die ruim 10 minuten een wasje mee had gedraaid op 30°. :oo

Kat had wat bloed gebraakt daarna. Kwam met zware ondertemperatuur aan.. Had iets van 30°. Daarna aan het infuus en warm hok. Na een uurtje was ze alweer op 35°. Toen begon ze ook wat op te knappen en ze mag vandaag weer naar huis. Maar heftig hoor! Arme poes. :(:)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:03

Dat is sneu zeg, wat zullen die eigenaren geschrokken zijn. Maar kat mag blij zijn dat hij nog leeft.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:03

Oh jee, hoe hebben ze die wasmachine opengekregen om die kat eruit te halen? Of zat die niet in de wasmachine?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:05

Amandavd schreef:
Oh jee, hoe hebben ze die wasmachine opengekregen om die kat eruit te halen? Of zat die niet in de wasmachine?

Die hebben ze dus open moeten breken.. Waterslot. :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:12

Holy oliebol. Nog knap dat ze dat binnen tien minuten is gelukt. Daarom controleer ik altijd waar mijn katten zijn voor ik de was aanzet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:54

Hier ook altijd wasmachine controle voor ik t er in gooi en m aanzet! Wij hebben wel een keer een kat gehad die in de droger had gezeten, hooguit een paar min, maar die heeft t niet gehaald.

Voor die operatie sturen wij ze door leffroi, dus ook nog nooit gezien. Wij hadden een hond met een thymussarcoom, hebben jullie dat wel eens 'gezien'?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 10:04

Ervaringen gezocht:

Dinsdag heb ik een kitten van 6 weken over genomen, die een week daarvoor per ongeluk met zijn hoofd tussen de deur heeft gezeten en nu met een scheef hoofd loopt. Woensdagochtend maakte mijn moeder mme wakker met 'dit is niet goed', en het was idd ook niet goed, de ene epileptische aanval na de andere. Suikerwater gegeven en meegenomen naar het werk. Onderweg ook nog 2 of 3 aanvalletjes gehad. Gelukkig kwam mijn collega al snel en die heeft hem onderzocht. Bloedsuikerspiegel van 0,7 en thuis had hij al een temp van 34,7 waarop ik hem al wilde laten inslapen. Toch zijn we er mee aan de slag gegaan en na een half uur waren de aanvallen gestopt. Temperatuur wilde nog niet echt omhoog, ondanks dat hij tussen een paar erg warme kruikjes lag. Maar, wel willen eten als een slootgraver (A/D met glucosevocht). Na een uurtje keek hij al iets helderder en rond 12 uur in de middag was het alsof er niks gebeurd was. Altijd al goed gegeten en goed gedronken. Ook temperatuur zat weer op een mooie 38,2 graden, suiker op 5,7 (dacht ik)

Donderdag en vrijdag verder geen problemen gehad. In de nacht er ook af geweest om te zorgen dat hij goed at. Dus vannacht geprobeerd om hem in de kamer te laten met voldoende eten en hij was al super zindelijk. Helaas vanochtend toch weer mis, hij heeft iig weer 1 aanval gehad. Nu ligt hij weer lekker op een kruikje en heeft ook alweer goed gegeten (A/D) en spint zo af en toe alweer vrolijk.

Nou kunnen die kleintjes sowieso moeilijk hun suiker reguleren, maar de DA vond het bij hem wel erg extreem. Iemand een keer zoiets voor gehad? En wat is er toen gedaan? Was het puur het suiker, of was er wellicht meer aan de hand? Ik wil veel voor hem doen, ons Pietertje, maar ik ga hem niet nu al voor de rest van zijn leven op medicatie zetten...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:37

Wij hebben een keer een kitten gehad die bij t hoofd gegrepen was door een hond. Was wel iets ouder dan die van jou, maar uiteindelijk kwam ie er helaas toch niet bovenop. Steeds weer terugval qua neurologische verschijnselen en op een gegeven moment ging t gewoon niet meer. Maar dat waren dus geen epileptische aanvallen.
Succes met m!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:03

Captain: heftig zeg. Fijn dat het al wel beter gaat met het katje.

Op mijn vroegere werk is er een keer een dode kat binnen gebracht voor afvoer. Die was in de droger mee gegaan. Vergeet dat beeld nooit meer. Wordt er weer verdrietig van. En die mensen waren er heel nonchalant in -:(-

Hierboven: zal een fikse hersenbeschadiging zijn, als het hoofd in ingedeukt. Ben bang dat het niet goed zal aflopen. Succes en sterkte!

Ik heb inmiddels een vast fulltime contract! *\o/*

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:02

Leffroi, ik zou het zo ook niet weten vrees ik. Wel erg sneu zeg, arm beestje! Goed dat ie bij jullie in goede handen is!
Nessa, top! Altijd fijn vast contract in deze tijd!

Gaat een van jullie naar de AUV dag trouwens? Ik ga samen met onze 2 dierenartsen, mijn collega assistent kan helaas niet mee. Maar heb er zin in was vorig jaar erg leuk! :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:34

Leffoi en als je hem nu de komende nachten met een warme kruik weglegt of warmtelamp/matje? Het lijkt er op dat hij nog niet voldoende zijn temperatuur kan regelen (al dan niet door het trauma).
Verder zou ik het ook niet weten, maar valt te proberen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 16:11

Ja hij ligt al steeds met een kruikje of bij ons haha. Lekker gezellig.

Ik ga trouwens ook naar de AUV dag met 2 collega's en een DA. Tenminste, dat is wat ik tot nu toe weet haha.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 16:13

De hond is overigens ook heel wijs met 'm

Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:38

AUV niet, wel de Proveto K&K assistentendag

@Leffroi, wij hebben ook eens zo'n kneusje 'goed' gehouden in mijn stagepraktijk. Was erg leuk en zwaar gezellig zo'n dondersteen, maar uiteindelijk op 8mnd in een aanval gebleven. Kijken waar 't schip strand?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:54

Ik zou eigenlijk ook naar de assistentendag in Burgers zoo gaan. Maar collega vertikt het om in te vallen. Dus ik moet werken

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:08

Zijn er mensen die naar de auv dag gaan ? :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:40

Ik wil wel, maar dan moet ik in mijn eentje gaan :') Ben op dit moment niet werkzaam bij een praktijk, dus heb geen collega's met wie ik samen kan gaan. Wat oud-klasgenootjes die ik heb gevraagd konden helaas ook niet.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:13

Ik zit in het 3e leerjaar paraveterinair op het wellant college. Vind het een leuke opleiding al zijn sommige dingen wel iets lastig. Nu nog opzoek naar een leuke stage in de omgeving Utrecht. Iemand die toevallig nog iets weet?