Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:45

Ja, ik ben even de bitch vandaag.

Mijn uitkering loopt in juni af..........ik kan daarna mijn paard gewoon niet meer betalen. En dat hangt ook boven mijn hoofd. De meer de tijd vordert, wordt de druk hoger bij mij.
Paard is mijn leven maar mankeert teveel om te verkopen.........resteert dan nog maar 1 ding. Moet er niet aan denken ;(

Bedankt dat ik even mag klagen dames! :j

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:50

:(:) Dimple.
Het is normaal dat je teleurgesteld raakt van zoveel afwijzingen, is voor niemand leuk. :(:)

Ik ben (gelukkig) niet werkloos. Ik werk zelf voor een IT detacheerder en wij hebben diverse vacatures open staan op het moment. Vacatures waar je aan kunt denken zijn voor het testen van software, programmeren (Java, Drupal, MySQL, mobile apps etc.), business intelligence & front-end developer bijvoorbeeld.

Ook bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben, staan diverse vacatures open;
•• Business Manager
•• Web developer
•• Software architect
•• Ervaren Scrum Master
•• Business Analist
•• Marketing Assistent

Mogelijk heeft iemand van jullie interesse hierin? Stuur gerust een PB. Dan stuur ik een link met desbetreffende vacature(s). Verzoek om geen bedrijfsnaam in dit topic te vermelden als ik je gepb't heb met mij eraan gekoppeld, gezien ik dat niet open en bloot op internet wil.

Succes allemaal met het solliciteren in ieder geval. Ook voor jullie is er een werkplek uiteindelijk!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:55

Doubtless schreef:
Dimple wat een tegenvaller joh :(:) Zelfde vraag als BlueMilk: Heb je een reden gekregen?

Ik heb er vandaag 2 reacties uitgedaan. CV opgemaakt in hun huisstijl, ben héél benieuwd naar de reacties daarop. Voor de één (attractiepark) heb ik de folder gebruikt die je bij binnenkomst krijgt en bij de ander de stijl van de website. Hoop zo iig op te vallen tussen de in Word opgemaakte A4'tjes.

Ik heb volgens mij op de dezelfde vacature gereageerd, en heb het ook zo gedaan. :')
Hopelijk vallen we dan beide op hihi

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:55

Helaas te weinig IT ervaring om er een baan in te zoeken.
Ik heb nieuwe systemen super snel onder de knie en vind dat ook echt een uitdaging, maar te weinig om in die richting te zoeken.

Wel lief dat je het hier ons aanbiedt! :j
Wellicht kan er iemand mee geholpen worden, zou top zijn.

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:34

Ik kom oorspronkelijk uit de IT maar wil er eigenlijk niet naar terug... kun je aangeven om welke regio het gaat Ier??

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:39

fargo schreef:
Ik kom oorspronkelijk uit de IT maar wil er eigenlijk niet naar terug... kun je aangeven om welke regio het gaat Ier??

Is niet echt een regio aan te koppelen. Ik woon zelf omgeving Amsterdam, heb training gevolgd in Amersfoort & werk nu in Pernis. :) In mijn contract staat een enkele reistijd van max 1.5u, maar in de Randstad zitten we uiteraard gunstig als het gaat om afstanden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:40

Jeetje wat balen Dimple... :(:)

Heb via mijn broertje begrepen dat een IT bedrijf in mijn woonplaats (direct aan de A 12, halfuur van Utrecht) nog mensen zoekt. Ook mensen zonder IT ervaring (trainees) zijn welkom. Wil via pb ook de link wel doorsturen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:04

Dimple; heel jammer :(:).

Ik had gisteren zo dip. Mijn huidige job voelt ook erg dubbel, want eigenlijk wil ik niet weg maar ze vinden dat ik meer kan en daarom wordt mijn contract niet verlengd. Het liefst begin ik nu aan een nieuwe baan waar ik me verder kan ontwikkelen en meer ervaring op kan doen in plaats van blijven 'hangen' bij deze job.

Ik heb nu iets van 12 gesprekken gehad, waarvan ik bij nog maar twee gesprekken een positief gevoel had. En ook ben je een van de 5/6 (soms nog meer) die worden uitgenodigd voor een gesprek. Of je bent door naar een tweede ronde (en alles gaat positief) en dan blijkt er nog een kandidaat te zijn waar ze uiteindelijk voor kiezen.

Uiteindelijk hoop ik toch die baan te vinden, maar soms word je zo moedeloos. Dus ik snap je helemaal. Het aanbod in ons vakgebied is te groot, lijkt het wel, dat ze te kieskeurig worden.
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 26-01-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:05

Ik ben zo pissig..........dat ik een steengoede brief heb geschreven voor een functie in Amsterdam _O-

Ben benieuwd of zij hem ook leuk vinden. Heb wat gewaagd geopend en afgesloten....... :))

A12 is voor mij niet echt in de buurt.........helaas. Ik woon aan de A7 ter hoogte van Purmerend (boven Amsterdam dus)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:19

Dimple schreef:
Afgewezen......... |(

Wéér..........

En ik weet niet meer wat ik moet doen om er tussen te komen. Zolang bezig om aan de slag te kunnen......word er depri van.

Motivatie is wederom gezakt naar 0.

Sorry voor de ego.........ik zie het even niet meer zitten.

:(:) :(:) :(:)

En als je dan mensen tegenkomt die zeggen: "ik werk al 20 jaar en heb nog geen dag thuis gezeten. Als je wil werken vind je werk. Maar ze zijn gewoon te lui of voelen zich te goed om moeite te doen!"

Dan wil je toch een geweer gaan halen }:) .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:27

Goed bezig Dimple! Gewaagde brieven schrijven ;-)

Ik werk ook al (net iets meer dan) 20 jaar en tot voor kort was ik echt niet langer dan een week of 4 op zoek en dan had ik weer wat leuks gevonden. De laatste 3 keer dat ik zocht was het eigenlijk al niet zo makkelijk meer, maar was ik toch zo onder de pannen. Daarom valt het nu extra tegen..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:31

misschien is het ook de tijd van het jaar? De vorige keer was ik baanzoekend in mei/juni en voor mijn gevoel was er toen ook veel meer te vinden.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:00

Dimple, ahh nee :(:) wat rot!
Heel knap dat je meteen weer brieven gaat schrijven!

Inderdaad is het heel erg moeilijk op het moment.. maar het moet goed komen toch?!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:02

Doubtless schreef:
Dimple wat een tegenvaller joh :(:) Zelfde vraag als BlueMilk: Heb je een reden gekregen?

Ik heb er vandaag 2 reacties uitgedaan. CV opgemaakt in hun huisstijl, ben héél benieuwd naar de reacties daarop. Voor de één (attractiepark) heb ik de folder gebruikt die je bij binnenkomst krijgt en bij de ander de stijl van de website. Hoop zo iig op te vallen tussen de in Word opgemaakte A4'tjes.

Heb ik ook een tijdlang gedaan, reacties erop waren heel erg wisselend. En bij grote bedrijven lange na niet positief helaas :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:04

Dit zijn twee functies waarbij ik het inschat dat het wel goed binnenkomt, maar dat moet ik nog horen ;) Ik heb uiteraard ook een CV naar eigen opmaak, maar dat heeft tot nu toe ook nog niet het gewenste resultaat gehad. Dan maar eens wat nieuws proberen toch?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:18

Ik kreeg ook altijd heel weinig reacties op sollicitaties. Denk dat ik in totaal in het verleden als ik solliciteerde van 2/10 bedrijven reactie kreeg. Ontvangstbevestiging kreeg ik al helemaal niet, tenzij het een automatisch gegenereerde mail was.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:56

Balen Dimple!!

Ik zit even te twijfelen. Ik heb daar straks gebeld voor een functie waarbij je BIG geregistreerd moet zijn.. nu kan ik me daar niet registreren, maar wel ergens anders wat ook voldoet voor de functie. Máár registreren kost €105,-. De man aan de telefoon zei dat ik me maar zo snel mogelijk moest gaan registreren, maar ik heb zoiets van: als ik de baan niet krijg, ben ik die €105,- kwijt. Van de andere kant, kan ik me maar hebben geregistreerd hebben, betreft namelijk een kwaliteitsregister en daar kan je maar in staan toch?

Jullie moeten me even helpen want mijn vriend steunt me momenteel totaal niet in het soort werk wat ik zoek, helaas.

Pardon, mogen natuurlijk, er moet niets :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:09

@ Anneert Ik denk dat het de moeite kan zijn als je op meer van dit soort functies wil reageren nu of op termijn, dan is het de investering waard zeg maar

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:14

Anneert ik zou denk ik ook die investering er voor over hebben. Als je kijkt wat je totale opleiding gekost heeft, en dit voor meerwaarde zorgt, zou ik dat zeker doen :)

*\o/*
Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf, ze hebben binnenkort een soort van kennismakingsdag, daarvoor moest je alleen wel eerst even een motivatie en cv doorsturen.
Net de recruiter terug gebeld en ik mag naar de inhouse-dag :)
Na alle afwijzingen, ben ik al heel blij dat ik überhaupt hierheen mag. Ik hoop ook een goede indruk achter te laten op die dag en verder te mogen/komen in die sollicitatieprocedure :)
Duimen jullie mee?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:17

Hmm lastig Anneert. SKJ toevallig?
Zie het wel steeds vaker voorbij komen in vacatures dus denk dat het je wel kan helpen, ook bij andere vacatures. Maar het is wel veel geld en ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Weet niet of je eventueel ook interesse hebt in de jeugdbescherming/ jeugdreclassering? Zij vragen het altijd.. Eigenlijk alles wat onder (voormalig) bureau jeugdzorg valt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:21

Yonne schreef:
Hmm lastig Anneert. SKJ toevallig?
Zie het wel steeds vaker voorbij komen in vacatures dus denk dat het je wel kan helpen, ook bij andere vacatures. Maar het is wel veel geld en ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Weet niet of je eventueel ook interesse hebt in de jeugdbescherming/ jeugdreclassering? Zij vragen het altijd.. Eigenlijk alles wat onder (voormalig) bureau jeugdzorg valt.

Bedankt voor de reacties.

Ja idd SKJ :)

Moet me ook nog bij de NVO inschrijven, dat kost ook €95.. Nu kan ik het wel betalen eigenlijk en ik denk ook wel dat het getuigd van motivatie als ik me alvast inschrijf zonder het nodig te hebben.. dus ga het denk ik wel doen.. Vooral omdat de man aan de telefoon best wel positief klonk, hij had het over dat de werknemer zelf mag bekijken waar hij of zij uberhaupt gaat werken binnen de stichting.. dat staat mij in ieder geval wel aan :) Het is geen werk als orthopedagoog, waar ik in ben afgestudeerd, maar ze vragen wel HBO en WO

Goed van je ais dat je naar de inhouse-dag mag!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:28

Dimple :(:) :(:) herkenbaar hoor!!!

Hier ook maar weer een poging de deur uit gedaan hoewel ik er niet echt in geloof maar vooruit.
Baantje in de paarden......heb er ervaring in en mega veel zin in!!!! Maar of ik voor een gesprek in aanmerking ga komen????????

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:30

Fijn Ais, hopelijk gaat dat wat opleveren!

Anneert, ik heb toevallig deze week zitten kijken hoe het werkt met inschrijven bij het NVO. Je moet eerst lid worden voor €270,- per jaar en dan kun je laten registreren en daarvoor wordt €95,- administratiekosten gerekend. Je krijgt wel korting als je erg weinig verdiend (geloof dat het dan 160 per jaar was). Ik vond dit toch wel érg veel plus dat je er eigenlijk niet superveel aan hebt zonder baan. Dus heb het nog niet gedaan. Hoewel ik er wel over twijfel..
Edit: overigens klinkt het wel erg leuk :)

Quartel, je klinkt in ieder geval enthousiast! Zal voor je duimen :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:37

Yonne, precies! Daarom heb ik me nog nooit ingeschreven. Ik heb ondertussen bedacht wat ik ga doen, ik ga gewoon een brief schrijven en sta op het moment 'inschrijf' klaar, ik moet een VOG aanvragen en dat duurt sowieso een aantal weken, dus eerst de brief maar de deur uit.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:38

Yonne schreef:
Anneert klinkt wel als een leuke functie! Ook op zoiets gesolliciteerd niet zo lang geleden maar helaas afgewezen.. in welke regio zoek je?

Ik heb hier helemaal niet op gereageerd. Ik woon in Zuid-Oost Brabant, dus het liefste daar, maar solliciteer in heel Brabant, heel Limburg, en soms Utrecht en Gelderland.