Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hartje van goud hoor, dat wel.. Maar om zo'n gup dan ineens zo kwetsbaar te zien, dat raakt je echt hard. Ik heb toen zelfs nog getwijfeld of ik het onderwijs wel in wou 
Denk zomaar dat ze maandag schaap mak zullen zijn.
Lekker daggie zo. Een 'lastige' leerling (heel lief joch, maar niet echt gemotiveerd) heeft echt als een engeltje zitten werken èn een ruime voldoende gehaald op zijn proefwerk, maandag even vier veren in z'n reet steken
Had ik van de week ook! Geen laptop (vlaag van onhandigheid
), dus ik moest wat anders bedenken. Ik heb de tweede klassers (waarmee we het hebben over verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog) een propaganda poster laten maken die gemaakt zou kunnen zijn aan het begin van de bezetting (dus toen de Duitsers nog probeerden mensen te overtuigen dat de bezetting goed was). Daar zijn zulke toffe dingen uit gekomen
Ik heb na de lerarenopleiding nog een Master gedaan, American Studies. In een van mijn 3 kader klassen zit een Amerikaanse jongen en die vroeg vandaag waar ik dat had gestudeerd. Dus ik zei Amsterdam, zegtie 'Dat wil ik ook gaan doen
' Hoe tof is het als ze zulke ambities hebben!
En dan wil hij daarna terug naar Amerika en uiteindelijk president worden. Echt een te gek kind, ik wil er meer zien die niet zo'n ontzettend negatief zelfbeeld hebben!
Weer eens wat anders dan kapper of automonteur. Superleuk 
Citaat:Heerlijk dat enthousiasme wat met de berichten meekomt die hier gepost worden.

Als het dan een keer wèl lukt met een moeilijke leerling of klas, dat moet toch echt een geweldig gevoel zijn!
Op die manier historisch denken is best lastig voor ze, ik was heel erg onder de indruk van wat sommigen geleverd hebben! En ze zijn ook heel zoet als ze aan het werk zijn
De meest suffe opdrachten vinden ze leuk, zolang ze maar niet stil hoeven te luisteren.

Liep na de pauze naar mijn lokaal en een co-mentorgup vroeg iets over een excursie die ze morgen hebben. Daarna vroeg hij of ik nu hun mentor ben, dus ik antwoordde dat ik het mentorschap deel met hun oorspronkelijk mentor, zegtie van:
? 

Goof schreef:Top die positieve feedback
Ja hoor, ik schaats wel mee uiteraard. En als ik moe wordt ga ik aan de glühwein
Avalon_ schreef:Wat een leuk spontaan idee Goof! Zelf ook de schaatsen onderbinden?
Groot compliment Mayniac!
Vanaf vandaag in de stageweek, een leerkracht op stage langsgeweest voor de beoordeling. Ze waren super tevreden en heb eigenlijk alleen maar hele fijne positieve feedback gehad. Helemaal happy!
Nu druk met het voorbereiden van lessen, in de kerstsfeer. Heerlijk gezellige tijd vind ik dat altijd op de basisschool.
Welke groep heb jij? Avalon_ schreef:De laatste keer dat ik had besloten met de kinderen te gaan schaatsen, kwam ik er achter dat ik het dus echt officieel verleerd had. Dat feit heeft verschillende kinderen een onvergetelijke middag bezorgt.