Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandmeisje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:12

Oo mandela is overleden.... vroeg gister nog een leerling na!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:14

Ik heb vorig jaar ook een leerling gehad die zijn vader is verloren tijdens dat jaar. Hij was toen mijn "mentorkindje", heb die klas helemaal overgenomen omdat mijn stagebegeleider er geen puf meer voor had ofzo. Was zo ontzettend sneu.. Toen dat allemaal gebeurd is heb ik het overgedragen aan een collega maar dat jochie, elke keer vragen of hij na de les nog even mocht blijven want hij moest even zijn hart luchten, en dan zo hard huilen, en ik daar maar met de tranen in mijn ogen, op mijn lip bijten.. Ben 1 keer zelfs in janken uitgebarsten waar hij bij zat. Was zo'n stoer kereltje, 12 jaar maar altijd met grote ogen de wereld in kijken en zo'n grote bek := Hartje van goud hoor, dat wel.. Maar om zo'n gup dan ineens zo kwetsbaar te zien, dat raakt je echt hard. Ik heb toen zelfs nog getwijfeld of ik het onderwijs wel in wou

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:40

Ah sneu Emma :(:)

BAM! Ik had die stomme klas mooi tuk.
Ik had een vreselijk stom studieboek meegenomen en daar een vreselijk saai stuk uit gekopieerd. Klas meegedeeld dat alle tassen onder het bord moesten en dat degenen die niet mee werkten lekker na konden komen. Een stuk of zeven jongens is weggegaan en mompelden dat ze eeeecht niet na zouden komen. Jammer voor hen hadden ze het laatste uur Nederlands van een boom van een kerel waarbij ze niks durven, dus die had ik een lijstje namen gegeven van jongens die terug moesten komen met de vraag of hij ze naar mij kon sturen als hij klaar met ze was.
Dus de jochies kwamen gedwee aanzetten, heb die saaie tekst onder hun neus gelegd en schrijven maar :D Denk zomaar dat ze maandag schaap mak zullen zijn.

Oh en ze miepten dat ze het kinderachtig vonden he _O-

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:38

Hopelijk een goede les voor ze! Goed opgelost. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:32

Heftig verhaal Emma!

Hier geen last van de storm. Wel hele drukke kids, dus misschien indirect toch last van de storm :+
Had ik woensdag het kind met de aanval, had ik gisteren een vechtpartij precies toen ik naar mijn auto liep. Grrr.
Vandaag mijn 2e en 3e klassen een gedicht in het Engels over de herfst of winter laten schrijven. Wat ben ik altijd blij verrast als ze dan met echt ontzettend goede creatieve uitkomsten komen zeg <3

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:30

Was ook wel tevreden :j Lekker daggie zo. Een 'lastige' leerling (heel lief joch, maar niet echt gemotiveerd) heeft echt als een engeltje zitten werken èn een ruime voldoende gehaald op zijn proefwerk, maandag even vier veren in z'n reet steken :D

Wat leuk Goof :+: Had ik van de week ook! Geen laptop (vlaag van onhandigheid :+ ), dus ik moest wat anders bedenken. Ik heb de tweede klassers (waarmee we het hebben over verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog) een propaganda poster laten maken die gemaakt zou kunnen zijn aan het begin van de bezetting (dus toen de Duitsers nog probeerden mensen te overtuigen dat de bezetting goed was). Daar zijn zulke toffe dingen uit gekomen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:30

Oh gave opdracht ook idd!

Lachen trouwens. Voor ik begon met het gedicht deed ik een woordweb op het bord. Kinderen moesten Engelse woorden bij het thema roepen en de meest briljante was "run animal".......... Juist, een rendier .... :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:38

Run animal _O-

Ik had iets liefs <3 Ik heb na de lerarenopleiding nog een Master gedaan, American Studies. In een van mijn 3 kader klassen zit een Amerikaanse jongen en die vroeg vandaag waar ik dat had gestudeerd. Dus ik zei Amsterdam, zegtie 'Dat wil ik ook gaan doen :D' Hoe tof is het als ze zulke ambities hebben!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:40

Ahh dat is cool ja! Toch weer die voorbeeldfunctie he.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:46

Vet he :D En dan wil hij daarna terug naar Amerika en uiteindelijk president worden. Echt een te gek kind, ik wil er meer zien die niet zo'n ontzettend negatief zelfbeeld hebben!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:15

Run Animal :')

Heerlijk dat enthousiasme wat met de berichten meekomt die hier gepost worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:34

Ahhhh president nog wel :D Weer eens wat anders dan kapper of automonteur. Superleuk :D

Citaat:
Heerlijk dat enthousiasme wat met de berichten meekomt die hier gepost worden.

De leeftijd is ook zo onwijs leuk!!

Als ik dan een vriendin hoor die in het basisonderwijs werkt en die van de week weer ondergekotst is denk ik 'doe mij maar lekker pubers' :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:42

Ja, pubers zijn tof :D :D :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:15

Run animal :')

En wat een leuk idee om een propagandaposter te ontwerpen! Denk dat ik geschiedenis dan ook wel leuk had gevonden op school (was samen met engels het vak waar ik echt heel hard mijn best moest doen voor een voldoende).

Ik heb dus ook heel weinig met kleine kinderen, maar raak echt enthousiast van jullie verhalen! :D Als het dan een keer wèl lukt met een moeilijke leerling of klas, dat moet toch echt een geweldig gevoel zijn!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:04

Ze vonden het ook heel leuk :j Op die manier historisch denken is best lastig voor ze, ik was heel erg onder de indruk van wat sommigen geleverd hebben! En ze zijn ook heel zoet als ze aan het werk zijn :') De meest suffe opdrachten vinden ze leuk, zolang ze maar niet stil hoeven te luisteren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:44

In t durp waar ik werk hebben ze vorige week een schaatsbaan opgebouwd. Mijn mentorklasje kwam vandaag spontaan met het idee om met zijn allen te gaan schaatsen dus nu gaan we vrijdagavond discoschaatsen :D :D
Zo leuk dat enthousiasme <3

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:53

Vet leuk :D

Ik had weer iets liefs <3 Liep na de pauze naar mijn lokaal en een co-mentorgup vroeg iets over een excursie die ze morgen hebben. Daarna vroeg hij of ik nu hun mentor ben, dus ik antwoordde dat ik het mentorschap deel met hun oorspronkelijk mentor, zegtie van:
'Oh u mag wel helemaal onze mentor worden, ik vind u veel leuker!'
Hoe lief is dat :D?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:00

Wat een leuk spontaan idee Goof! Zelf ook de schaatsen onderbinden?

Groot compliment Mayniac! :D

Vanaf vandaag in de stageweek, een leerkracht op stage langsgeweest voor de beoordeling. Ze waren super tevreden en heb eigenlijk alleen maar hele fijne positieve feedback gehad. Helemaal happy!
Nu druk met het voorbereiden van lessen, in de kerstsfeer. Heerlijk gezellige tijd vind ik dat altijd op de basisschool. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:02

Top die positieve feedback :D

Ja hoor, ik schaats wel mee uiteraard. En als ik moe wordt ga ik aan de glühwein :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:08

Hmm jammie :9k

Ja, kon dat joch wel knuffelen :+:

Klinkt goed Avalon :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:09

Goof schreef:
Top die positieve feedback :D

Ja hoor, ik schaats wel mee uiteraard. En als ik moe wordt ga ik aan de glühwein :+

Dan moet dat wel goedkomen. _/-\o_

De laatste keer dat ik had besloten met de kinderen te gaan schaatsen, kwam ik er achter dat ik het dus echt officieel verleerd had. Dat feit heeft verschillende kinderen een onvergetelijke middag bezorgt. :')

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:14

Avalon_ schreef:
Wat een leuk spontaan idee Goof! Zelf ook de schaatsen onderbinden?

Groot compliment Mayniac! :D

Vanaf vandaag in de stageweek, een leerkracht op stage langsgeweest voor de beoordeling. Ze waren super tevreden en heb eigenlijk alleen maar hele fijne positieve feedback gehad. Helemaal happy!
Nu druk met het voorbereiden van lessen, in de kerstsfeer. Heerlijk gezellige tijd vind ik dat altijd op de basisschool. :)

Toevallig hier precies hetzelfde verhaal! Vandaag ook rayondocent is langs geweest voor beoordeling en ze was echt hartstikke positief! :) Welke groep heb jij?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:17

Avalon_ schreef:
De laatste keer dat ik had besloten met de kinderen te gaan schaatsen, kwam ik er achter dat ik het dus echt officieel verleerd had. Dat feit heeft verschillende kinderen een onvergetelijke middag bezorgt. :')

Hehe, ja, ik hoop uiteraard overeind te blijven anders moet ik dat nog jaren horen ben ik bang :o

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:21

@Melissah: Op dit moment groep 6!

@Goof: Haha, dat is het risico inderdaad! Ik heb de betreffende dag een grapje gemaakt over dat ik bijna naar de kant moest worden gebrácht, zo scheef stond ik op mijn schaatsen halverwege. Het startsein voor groep 8 om de grootste slee op de baan te regelen en deze met sirenegeluiden om te toveren tot ambulance om Juf naar de kant te brengen met zo ongeveer de halve school aan kinderen, hilarisch! Daarna maar veilig bij de koek en zopie geholpen. :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:41

Superleuk topic dit !

Als alles gaat zoals het hoort start ik volgend schooljaar een opleiding onderwijsassistent van 3 jaar, waarna ik de pabo ga doen :)

Vind het superleuk om dit allemaal te lezen, je leest hoeveel plezier jullie erin hebben !

Ik ben alleen als ik ga starten met mn opleiding nog net 15 voelt raar. Ben benieuwd hoe dat dan gaat met stage