Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:22

ik hoop in juni klaar te zijn, maar heb zelfs vraagtekens of dat gaat lukken. Wil volgende week al mijn interviews afgenomen hebben, maar dan moet ik die nog uitschrijven en dan nog mijn thesis schrijven...

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:45

Daar ben ik ook weer, ik ben nooit zo consequent met topics terwijl ik het wel altijd leuk vindt om bij te houden. Te veel te doen denk ik, haha.

zephyr: waarom zou je niet op tijd klaar zijn? ik heb al mijn interviews ook nog niet gehouden.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 17:07

_Saar schreef:
LePapillon wat goed dat jouw pva wel voldoende is! Je voelt je vast zo nu: 8-) Ga je dat wel redden 8 mei? Omdat je pva nu pas goedgekeurd is? Ik heb hetzelfde dus ik stress een beetje over de deadline.

Ja dat gaat wel lukken!
M'n pva is al een tijdje af, maar nu was pas het officiële inlevermoment..
Ik ben evengoed gewoon mijn onderzoek gestart en ik ben al goed op weg :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:20

Ik moet waarschijnlijk extra interviews gaan doen en die moet ik dan nog plannen...en dan nog een groot deel van mijn thesis schrijven. En ik werk daarnaast gewoon, dus dat moet in de avond/weekend uren.... weet niet of ik het dus ga redden...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:11

@pluisje88; houd de moed erin!! :(:)

@lepapillon; gefeliciteerd met goedgekeurde plan

@zephyr; respect.. Dat zou bij mij niet lukken.. Nou ben ik ook ingepland op 40 uur in de week voor die AO.. Dus ik kan er redelijkerwijs niet eens naast werken..

Vandaag weer overleg gehad. Begeleidster is echt een schat van een mens, positief, helder en prettig. Heel fijn!
Mijn reflectie-ding waarop ik volgens school bijna moest stoppen zegmaar, dat is zeer waarschijnlijk goedgekeurd :) Moet volgende week nog even wat over worden gesproken met mij en de 2 die het beoordelen :)
Maar wilde het pas na mijn assessment inplannen.. Want daar knijp ik 'm wel voor :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:03

Warboel: Met recht aan de laatste loodjes bezig dus, fijn zeg! Wel gek ook denk ik, of niet? :)

Akshay schreef:
@corelli; vanavond afspraak? Hier gelukkig allemaal overdag :=
Hopelijk positieve afspraak!

Yes, begeleidend docent geeft zelf les op een andere hogeschool, dus is alleen op vrijdag of 's avonds beschikbaar.. De vrijdag willen we vrij houden, dus dan worden het de avonden :) De afspraak was gelukkig al om 18u, maar was pas om 21.30u thuis :Z Lange dag!
Afspraak was gelukkig wel echt super positief; onderzoeksplan en probleemanalyse zijn eigenlijk zo goed als af en die tekst kan letterlijk het eindproduct in *\o/* Heerlijk!

Optiwolk: een week verplicht buitenland klinkt niet gek?! :D Waar ga je heen?

Urselin: duim duim voor je opdracht dan, spannend! Jij ook nog succes met je interviews :)

Pluisje88: wat rot zeg en erg lastig.. Probeer de spirit er toch in te houden en niet bij de pakken neer te zitten, hoe moeilijk dat misschien ook is! :(:)

LePapillon: gefeliciteerd met je voldoende! :)

Zephyr: pfoe, dan ben je inderdaad erg druk.. Enig idee al wanneer je het wel kunt afronden? :) Succes!

Akshay: ook fijn dat je nu weer lekker op weg bent :) Wat houdt jouw assessment in?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:05

Akshay, wanneer ben je eigenlijk klaar of rond je alles af?

Ik heb inmiddels 11 interviews staan, pff! Maar ik wil er eigenlijk 20. :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:09

@corelli; fijn dat het allemaal goed was!
Mijn inhoudelijke assessment gaat over de stof van de jaren 1 t/m 4. Ecologie, processen in de ecologie, bedreigingen voor ecosystemen. En het voorbereiden van een ''college'' over een ecosysteem wat je zelf moet uitwerken. Bij mij grote meren en plassen (IJsselmeer/Markermeer).

Het beroepsassessment is een soort sollicitatiegesprek waarin ik moet vertellen wie ik ben, waar ik goed in ben, waarin ik wil ontwikkelen etc.

Vorig jaar heb ik het inhoudelijke assessment 2x gedaan. En beide keren gezakt. Ik vind het heel moeilijk om zo mondeling zo'n toets af te leggen.. Ben ook behoorlijk pessimistisch nu, denk niet dat i khet ga halen.

@soleado; da's al meer dan de helft die je er hebt staan dus! mooi toch! :)

Wanneer ik klaar ben.. Streven is eind juni :) Maar de mogelijkheid tot uitlopen is er :) Ik wil zelf sowieso voor september klaar zijn. Nouja, liever gisteren natuurlijk ;) :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:22

O ja, dat klinkt me wel bekend in de oren :j Ik ben blij dat ik mijn assessment pas in januari heb, daar hoef ik me dan nu nog niet druk over te maken (moet na mijn afstuderen mijn minor nog en daarna ben ik pas klaar)
Vervelend voor je dat je er zo tegenop ziet! Kan ik me ook wel voorstellen als je eerdere ervaringen niet goed waren..Hoop voor je dat je het gewoon haalt :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:38

Ik heb inmiddels 4 fysiotherapeuten bereid gevonden mee te werken aan een interview en ik moest er van mijn docent 4-6 interviews doen. Dus dat kan net! Ik moet nog 2 interviews afnemen en die andere twee moet ik ook nog uitwerken. Prompt moet ik deze week ook op vrijdag extra werken, dus dat is balen!
Dan moet ik ook nog 4-6 interviews houden met Judoleraren en daar moet ik nog helemaal mee aan de gang. Gelukkig zijn die interviews wss wat korter!
Ik hoop in juni klaar te zijn, maar ik moet uiterlijk 1 september klaar zijn.... dus op zich moet ik het streven van school wel redden, maar of ik juni haal weet ik niet!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:32

-O- -O- -O- -O-
Eindelijk feedback op pva gekregen na een dikke week. Het is allemaal nog te mager en te onduidelijk. En het komt er op neer dat het onderdeel wat het belangrijkst voor de organisatie was eruit moet. |o
Ik zit momenteel met een gevoel dat ik het nooit zal gaan halen en maar beter gewoon op kan geven. Ik wil nu wel zo snel mogelijk een afspraak met m'n begeleider en ik ga zo maar even met m'n begeleider op stage praten. Eind mei ga ik in ieder geval niet meer halen vrees ik.
Bah wat een klotezooi. Gister ook al een begrafenis gehad en dan nu dit gedoe erbij.
Morgen ga ik lekker naar Milaan, daar heb ik wel heel veel zin in en ik hoop dat ik er dan even een paar dagen niet aan denk.
@Zephyr: Misschien heb je het al gezegd maar wat is je opdracht? Doe je iets in de richting van sport? Succes met je interviews!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:47

Oh wat balen _Saar :(:) inderdaad in gesprek gaan met beide partijen en hopen dat jullie eruit komen. Vind ook wel dat of school, of je opdrachtgever zich wat moet schikken, het kan toch niet zo zijn dat zij beiden totaal wat anders willen en dat jij dat dan maar moet fiksen...

Keep your head up meid! Ga lekker genieten in milaan, nergens aan proberen te denken en dan met hernieuwde energie er weer tegenaan

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:09

Balen Saar :(

corelli: Straatsburg.
Ga denk ik qua individueel stuk iets doen ivm de Duitse overblijfselen uit de 20e eeuw. (WO I en WO II).

Bah, krijg zowat m'n belangrijkste persoon voor interview niet te pakken.
Oké ik mik hoog (algemeen bestuurder havenbedrijf) maar seriously
-neemt telefoon en gaat vierde keer bellen in vier dagen-

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:12

Pff, ik heb ook weer zo'n dip. Het kost me zo veel energie om alleen al naar mijn stage te gaan, laat staan aan mijn onderzoek te werken.. Maandagochtend lukte het me gewoon echt niet om uit bed te komen om naar mijn stage te gaan, echt zo'n naar/misselijk gevoel en mijn hele lijf deed pijn. Nu heb ik de afgelopen weekenden ook niet bepaald rustig aan gedaan, dus wellicht heeft het daar ook wat mee te maken :P.. Maar vanaf gisteren heb ik weer het idee dat ik het toch nooit zal halen en mensen kunnen zeggen wat ze willen maar het geeft echt zo'n rotgevoel. |o

Zo, klaag uurtje voorbij. ;)

_Saar: Genieten in Milaan!!! En herkenbaar joh, bedrijf & school die elkaar tegenspreken. Mijn ervaring (na mijn zakken vorig jaar) is dat je echt moet doen wat school wil/zegt. Ik had vorig jaar een tevreden bedrijf, zowel over mij als mijn scriptie maar daar heb je helemaal niets aan wil je slagen!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:41

Balen Saar en Soleado! Wat dat betreft had ik het iets makkelijker, want de school geeft bij ons wat meer vrijheid. Alhoewel ik ook niet helemaal doe wat ik wilde en me ook aanpas aan school, maar volgens mij niet zo extreem als bij jullie! Maakt het ook minder leuk om eraan te werken lijkt me!

Ik doe inderdaad een opdracht in de sport. Enerzijds kijk ik naar hoe fysiotherapeuten de "perfecte" interventie ingericht vinden voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 8 jaar met een verstandelijke beperking. Anderzijds kijk ik naar in hoeverre de interventie Judo in de Zorg past in het beeld van wat de fysiotherapeuten zien als perfecte interventie en wat volgens de literatuur een goede interventie is.
In simpele woorden gezegd even snel mijn onderzoek.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:44

Hier ook een dipmomentje geweest..
Sterkte iedereen en kop op, je kunt het!!
En lekker genieten van Milaan Saar, gun jezelf ook positieve momenten ;J

Ik ben bezig met het labelen en ik vind het zo lastig :\
Hebben jullie daar ook last van?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:48

Ja Urselin, ik heb nu tot 2uur even de tijd en ik zit er dus weer aan, maar ik vind het heel moeilijk!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:53

Dank voor de bemoedigende woorden allemaal! Doet me toch wel goed.
Net even overlegd met begeleider en hij zegt goddank dat het het belangrijkst is dat ik m'n diploma haal.

Wat was labelen nou ook alweer?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:00

Hihi, wel fijn dat die moeilijkheden gedeeld worden ;)

Label is een samenvattend woord dat je toekent aan fragmenten van je interview.
Fragmenteren vond ik ook al pittig, welke informatie kun je nou echt schrappen en welke is mogelijk nog belangrijk voor je onderzoek :+

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:14

Nou ik vind het ook heel fijn dat we elkaar zo een beetje kunnen helpen!

Klinkt als heel veel werk inderdaad, jeetje. Dan mag ik nog blij zijn dat ik dat niet hoef te doen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:59

Zephyr schreef:
Balen Saar en Soleado! Wat dat betreft had ik het iets makkelijker, want de school geeft bij ons wat meer vrijheid. Alhoewel ik ook niet helemaal doe wat ik wilde en me ook aanpas aan school, maar volgens mij niet zo extreem als bij jullie! Maakt het ook minder leuk om eraan te werken lijkt me!

Ik doe inderdaad een opdracht in de sport. Enerzijds kijk ik naar hoe fysiotherapeuten de "perfecte" interventie ingericht vinden voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 8 jaar met een verstandelijke beperking. Anderzijds kijk ik naar in hoeverre de interventie Judo in de Zorg past in het beeld van wat de fysiotherapeuten zien als perfecte interventie en wat volgens de literatuur een goede interventie is.
In simpele woorden gezegd even snel mijn onderzoek.

Weet niet of het je helpt, maar bij ons in de buurt is een judovereniging die ook G-judo aanbiedt..

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:46

Welke club is dat en welke trainer geeft dat? Weet je dat toevallig?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:56

UIteraard... ik PB je even..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:19

Leuk om alle vorderingen te lezen!

Ik heb er ook de afgelopen maand flink doorheen gezeten. Pff wat loopt het dan hoog op. Mezelf met behulp van vriendinnetjes bij elkaar geraapt en net mijn herkansing (24 vd 30 voorstellen waren onvoldoende) van mijn projectvoorstel opnieuw ingeleverd. Nu ben ik er meer dan tevreden over en verwacht dat het een net cijfer gaat worden.
Loop nu 3 weken achter, maar wel weer volle moed aan de gang van het weekend. :)

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:08

Heb even vlug bijgelezen, zie goede en minder goede berichten.

Ik heb ook weer nieuws, vorige week opnieuw PVA ingeleverd en hij is eindelijk goedgekeurd ! :D
En.. we hebben vorige week ook gehoord dat we dus helemaal geen vertraging hebben, we hadden dus verkeerde informatie gekregen!
Wel ontzettend stressen nu, want over 7 weken moet het onderzoeksverslag al ingeleverd zijn, en normaal heb je er 13 weken voor.. :=
Dus we gaan gewoon een poging wagen, wie weet lukt het alsnog, en anders verandert er niet heel veel, wij dachten namelijk toch al dat we vertraging hadden ;)

Had deze week ook tentamenweek, voor beide toetsen amper geleerd, gingen ook super slecht, allemaal onzin ingevuld, zie ik net dat ik voor allebei een 6 heb :D