't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:55

Ik dacht laat ik eens op zoek gaan naar anders een tijdelijke zomer baan bijv. bij de post voor 15 uur... maar nu lees ik overal dat dat ook niet veel zin heeft omdat dat geld wat je dan verdient wordt afgetrokken van je ww. Dus houd je daar niks van over. Iemand hier ervaring mee?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:00

Het geld niet, maar de uren wel. Stel je hebt een uitkering voor 40 uur en gaat 15 uur voor de post werken dan krijg je nog maar 25 uur WW uitbetaald.
Als het uursalaris bij de post dus hoger is dan je WW uitkering dan heb je er zeker baat bij! Alleen hoe dat dan zit met invloed op je WW als je weer stopt bij de post dat weet ik niet. Ik vermoed dat de post nl. wel minder zal verdienen dan je vorige salaris.

Ik kom hier nu even lomp binnen vallen met een reactie, maar ik mag ook weer op zoek. Eind juli loopt mijn derde contract af en ik krijg geen vaste aanstelling. Hoewel ik in een vakgebied zit waar meestal wel aardig wat vacatures zijn moet ik zeggen dat het momenteel vies tegen valt. Ik heb het geluk dat ik qua salaris nog niet zo hoog zit dus ik zit erover te denken om qua werk een stapje terug te doen en qua salaris op hetzelfde niveau proberen te blijven. Een beetje rust in mijn hoofd kan ik nu eigenlijk ook wel goed gebruiken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:43

@Falona, op welk gebied zoek je? Kunnen we meezoeken. ;-)

Ik heb ook goed nieuws, heb een baan voor minstens 6 maanden. Nu heb ik donderdag en dinsdag ook nog gesprekken, dus beslissing neem ik pas dinsdag. Maar hoera hoera, toch een hele opsteker voor je zelfvertrouwen. :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

Goed nieuws NenaC! :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:51

Finance. GL accountant, assistent controller, financial analyst. In die hoek een beetje. Ik heb ervaring op een Shared Service Centre (SSC) en dat vind ik wel een heel leuk vakgebied.

Gisteren een hele leuke vacature gezien die voor 95% aansluit. En veel dichterbij kan niet, de postcode is 1 letter verder dan mijn eigen postcode :+
Alleen zijn die andere 5% nogal essentieel. Dat deze functie te hoog voor mij gegrepen is staat als een paal boven water, maar ze gaan daar dus een SSC oprichten en er komen nieuwe functies en die gaan wel heel interesant voor mij zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:56

Gefeliciteerd NenaC!

Even een vraagje, morgen heb ik dus mijn sollicitatiegesprek en het is bij een centrum met allemaal fysiotherapeuten. Nu zag ik dat ze veel met de kleur oranje werken en ik twijfel of ik mijn kleding een beetje daar op aan zal passen (door iets aan te trekken waar ook oranje accenten in zitten), of dat zoiets "too much" zal zijn en eerder een beetje wanhopig overkomt....

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:56

hmm ik zie dit topic nu pas...
ik kreeg 5 april te horen dat 9 april mijn laatste dag was op 't werk ;( daar zaten goede vrijdag en de paasdagen tussen dus helaas weinig tijd om snel iets nieuws te zoeken...

ondertussen WW gehad en sinds 29 mei aan de slag als oproepkracht voor de thuiszorg.... helaas is 't UWV niet al te makkelijk met soort dingen want ipv mijn uitkering aan te passen hadden ze 'm perrongeluk stop gezet... (thuiszorg betaald pas na 2 maanden uit dus nu ff zuinig aan doen)
helaas is de thuiszorg alleen maar voor de vakantieperiode en moet ik dus vanaf 31 augustus weer wat anders zoeken... als jullie het goed vinden lees ik hier even mee... wie weet lukt 't me dan beter!!! *\o/*

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:01

Falona schreef:
Het geld niet, maar de uren wel. Stel je hebt een uitkering voor 40 uur en gaat 15 uur voor de post werken dan krijg je nog maar 25 uur WW uitbetaald.
Als het uursalaris bij de post dus hoger is dan je WW uitkering dan heb je er zeker baat bij! Alleen hoe dat dan zit met invloed op je WW als je weer stopt bij de post dat weet ik niet. Ik vermoed dat de post nl. wel minder zal verdienen dan je vorige salaris.

Ik kom hier nu even lomp binnen vallen met een reactie, maar ik mag ook weer op zoek. Eind juli loopt mijn derde contract af en ik krijg geen vaste aanstelling. Hoewel ik in een vakgebied zit waar meestal wel aardig wat vacatures zijn moet ik zeggen dat het momenteel vies tegen valt. Ik heb het geluk dat ik qua salaris nog niet zo hoog zit dus ik zit erover te denken om qua werk een stapje terug te doen en qua salaris op hetzelfde niveau proberen te blijven. Een beetje rust in mijn hoofd kan ik nu eigenlijk ook wel goed gebruiken.

Ik heb het eens uitgerekend via zo'n rekenhulp bij het uwv en dan zou het inderdaad wel wat voordeliger zijn. Post verdient wel minder dan mijn vorige salaris ja. Weet ook niet wat het uwv daarna inderdaad zou doen als ik weer stop met werken.. Ook iets om nog uit te zoeken :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:03

lelijke_heks schreef:
hmm ik zie dit topic nu pas...
ik kreeg 5 april te horen dat 9 april mijn laatste dag was op 't werk ;( daar zaten goede vrijdag en de paasdagen tussen dus helaas weinig tijd om snel iets nieuws te zoeken...

ondertussen WW gehad en sinds 29 mei aan de slag als oproepkracht voor de thuiszorg.... helaas is 't UWV niet al te makkelijk met soort dingen want ipv mijn uitkering aan te passen hadden ze 'm perrongeluk stop gezet... (thuiszorg betaald pas na 2 maanden uit dus nu ff zuinig aan doen)
helaas is de thuiszorg alleen maar voor de vakantieperiode en moet ik dus vanaf 31 augustus weer wat anders zoeken... als jullie het goed vinden lees ik hier even mee... wie weet lukt 't me dan beter!!! *\o/*

Jammer dat de thuiszorg alleen vakantieperiode is.
Ik kon op de dag dat ze het me vertelde meteen vertrekken! Wordt je ook niet vrolijk van he. Maarja had er ook niet aan moeten denken om er dan nog een dag te moeten werken!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:04

ik had 't geluk dat ik op 'n onwijs leuk bedrijf werkte... bedrijfsleider was het er ook echt niet mee eens... maar was 'n beslissing van hogerhand... ;(

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:05

Bij ons was het ook een beslissing van hogerhand! Mijn manager was aant stotteren toen hij het me vertelde....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:50

Ik vroeg me af, is er ergens op bokt al een topic voor secretaresses, pa's e.d.? Zijn die hier wel? :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:59

Cer schreef:
Ik vroeg me af, is er ergens op bokt al een topic voor secretaresses, pa's e.d.? Zijn die hier wel? :P

Ik ben secretaresse in wording.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:06

Cer schreef:

Managementassistente ook goed? :D Wel zonder passende baan, maar hey! Ik heb m'n diploma :')
Ben overigens wel aan het rondkijken voor een baan als secretaresse, niet als managementassistente. Daar kom ik toch niet tussen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:09

Ja ik vroeg me af of het leuk is om een apart secretaresse/managementassisente/directiesecretaresse/pa/assistente-etc topic te openen, om over werkervaring, banen etc te kletsen? Zou daar animo voor zijn?
Je hebt wel linked-in groepen maar daar kan ik moeilijk iets vragen, gezien mijn collega's ook op linked-in zitten 8-)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:10

Ik vind het wel leuk :j Al heb ik dus op dit moment niet zoveel mee te praten qua baan omdat ik niet werkzaam ben als secretaresse nu. Maar wel op zoek dus!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:52

hmmm ik ben aan't proberen om 'n sollicitatiebrief te schrijven... maar mijn woordenkennis laat me even in de steek...

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:58

ik heb bij schoevers de basis management assistent opleiding gedaan in 2007.

Heb gewerkt als telefoniste administratief medewerker. Maar ben ook op zoek naar een baan als secretaresse of iets in die riching :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:19

ik heb ook een jaar als management assistent gewerkt, maar heb daar totaal geen opleiding voor. Wel leuk en afwisselend werk, maar uiteindelijk toch te weinig uitdaging voor mij.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:03

joyce2 schreef:
Even een vraagje, morgen heb ik dus mijn sollicitatiegesprek en het is bij een centrum met allemaal fysiotherapeuten. Nu zag ik dat ze veel met de kleur oranje werken en ik twijfel of ik mijn kleding een beetje daar op aan zal passen (door iets aan te trekken waar ook oranje accenten in zitten), of dat zoiets "too much" zal zijn en eerder een beetje wanhopig overkomt....

Ik zou me niet persé kleden op de kleuren van het bedrijf, want ik zie de toegevoegde waarde daarvan ook niet echt.
Iets met oranje accenten is ook niet snel "too much" denk ik.

Ik ben wel assistent, maar assistent accountant is toch een iets andere hoek dan secretaresse of managementassistente. ;)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:38

joyce2 schreef:
Gefeliciteerd NenaC!

Nee zou ik niet doen. Ik zou je persoonlijk uitlachen (oke toelachen ;) ) als je bij ons binnen zou lopen met onze teamkleuren aan :) Trek gewoon iets aan waar je je lekker in voelt. Succes!
Reageer je overigens op functie voor fysio of voor secretarieel of iets?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:54

Helaas, aan onderstaande functie-eisen kan ik niet voldoen.... En ik vraag me af hoe goed de beheersing van de Nederlandse taal van de opsteller van de vacature is... :+

Uistekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Goede beheersing van Engels en Duitse taal
U heeft minimaal 37 jaar relavante werkervaring.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:25

Naja, iedereen loopt daar dus in T-shirts met oranje strepen erop (zag ik op de site), dus als ze iemand uit gaan lachen die kleding aan heeft met een beetje oranje erin, lachen ze zichzelf daarmee 10x zo hard uit ;) Enne, jullie dachten toch niet dat ik in compleet voetbal/koninginnedag outfit daar heen zou gaan he? :D

Ik heb heel veel "oranje" kleding, althans, koraal oranje. Dus dan zou ik voor een topje gaan, waarvan net een randje te zien is, of bijv. voor mijn luchtige tuniek waar ook wat oranje accenten in zitten, met cognac kleurige laarzen erbij.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:28

Silvia schreef:
Helaas, aan onderstaande functie-eisen kan ik niet voldoen.... En ik vraag me af hoe goed de beheersing van de Nederlandse taal van de opsteller van de vacature is... :+

Uistekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Goede beheersing van Engels en Duitse taal
U heeft minimaal 37 jaar relavante werkervaring.

:') Die mag wel in het taalblooperstopic!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:30

voor mensen omgeving rotterdam die een baan op kantoor in de transport wereld zien zitten.
kijk eens op http://www.ziegler-nederland.nl , er worden voor diverse functies nog mensen gezocht, niet de juiste vacature stuur een open sollicitatie
o.a planner datamedewerker enz