Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saartjuh88

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:09

oew Yasmine wat een luxe. Ik heb geen bericht gehad van DUO maar heb ruim 3.5 jaar gedaan over bachelor en daarvoor nog een half jaar pabo. Mijn 4 jaar stufi heb ik toen dus al opgemaakt. Ben nu bezig met een 1-jarige master dus als ik uitloop heb krijg ik volgens mij ook zo'n leuke boete.. Ik ga er wel vanuit dat als ik nog even een paar weken mijn best doe ik alles wel moet halen. Heb tegen mijn begeleiders ook wel subtiel gezegd dat ik bij uitloop veel geld kwijt ben. Hoop daarmee een beroep te doen op hun motivatie om alles snel en goed na te kijken :P Ik snap natuurlijk wel dat mijn werk dan wel goed moet zijn.

Het weer werkt trouwens niet echt mee aan de motivatie..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:42

Eén van jullie quotte de opmaakregels van mijn eigen faculteit := Als daar over gezeur ontstaat kan ik daar dus in elk geval op terug vallen! Wel een beetje gedateerd verhaaltje volgens mij, snelhechters zijn echt niet meer van deze tijd.

Ik heb nu 2 hoofdstukken van elke ongeveer 6000 woorden af. Heb me de afgelopen tijd door veel archiefmateriaal geworsteld en nu een redelijk overzicht van wat ik heb.
Komend weekend ga ik even alle stress van me af stuiteren op Pinkpop *\o/* , en daarna sluit ik me op om de 'echte' analyse te gaan maken, hopelijk heb ik dan eind juni een concept van het hele gebeuren.

iedereen succes!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:18

Rhys lekker naar pinkpop
Lautje ik dacht dus ook diploma is diploma, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn. Ik hoop ook nog steeds mijn scriptie voor augustus af te ronden, maar wel iets om rekening mee te houden mocht dat niet lukken. En van het aantal woorden kan ik nog geen inschatting maken. Behalve dan dat mijn eerste hoofdstuk (van de 6) al ehm 5000 woorden wordt ofzo.
Yasmine lekker bijna klaar!

Zo ik ben om 6 uur op te staan om voor de warmte al te werken, dus ik ga maar eens aan de slag :+

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:07

Rhys schreef:
Eén van jullie quotte de opmaakregels van mijn eigen faculteit := Als daar over gezeur ontstaat kan ik daar dus in elk geval op terug vallen! Wel een beetje gedateerd verhaaltje volgens mij, snelhechters zijn echt niet meer van deze tijd.

Ik heb nu 2 hoofdstukken van elke ongeveer 6000 woorden af. Heb me de afgelopen tijd door veel archiefmateriaal geworsteld en nu een redelijk overzicht van wat ik heb.
Komend weekend ga ik even alle stress van me af stuiteren op Pinkpop *\o/* , en daarna sluit ik me op om de 'echte' analyse te gaan maken, hopelijk heb ik dan eind juni een concept van het hele gebeuren.

iedereen succes!

Ik denk dat je mijn quotes bedoelde? Dat is de technische verzorging werkstukken uit 2009, naar mijn weten de nieuwste versie.
En ik lever nog steeds vrijwel alles in snelhechters in hoor! Is dat heel gek? Scriptie niet hoor :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:13

Yasmine schreef:
Pfoe, ik ben blij dat ik in België woon en studeer als ik dit allemaal lees :D Ik betaal ieder studiejaar gewoon €500 studiegeld en dat is het. Geen langstudeerboetes, moet er niet aan denken :oo

Bijjjjjjna klaar *\o/*

Idem hier :) Vind de bedragen in Nederland echt bijna absurd! Je zou voor minder niet gemotiveerd zijn om aan een studie te beginnen...

@Splash: da's heel gedreven zo vroeg opstaan en beginnen :P Ik werk liever 's avonds wat later door dan.

@Rhys: heerlijk zo'n stressvrij weekend tussendoor!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn onderzoek mag publiceren als ik wil *\o/* Ja, ik wil :D Haha, ben er wel blij mee!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:16

Leuk Solleke *\o/*
Normaal ga ik ook liever 's avonds langer door, maar de laatste tijd slaap ik heel slecht waardoor ik 's avonds vaak moe ben dus dat werkt ook niet echt. (Vannacht ook 3 uurtjes geslapen omdat ik dus om 6 uur op stond).

Mijn noten doen niet wat ik wil en ik word er gek van. Heel veel noten staan netjes onder elkaar, maar soms zit er een witregel tussen zonder dat er een enter tussen staat die ik weg kan halen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:43

Solleke_Noah schreef:
Yasmine schreef:
Pfoe, ik ben blij dat ik in België woon en studeer als ik dit allemaal lees :D Ik betaal ieder studiejaar gewoon €500 studiegeld en dat is het. Geen langstudeerboetes, moet er niet aan denken :oo

Bijjjjjjna klaar *\o/*

Idem hier :) Vind de bedragen in Nederland echt bijna absurd! Je zou voor minder niet gemotiveerd zijn om aan een studie te beginnen...

Of je moet net heel gemotiveerd zijn omdat het zo duur is :))
Ik heb overigens wel meer absurde prijzen gehoord. Ik heb het eerste semester van dit jaar in Canada gestudeerd en daar betaal je $30.000/jaar :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:45

@Splash: oei, drie uurtjes slaap is niks natuurlijk! Noten, bedoel je echt muzieknoten? :P (blond)

Ja, tis echt wel een leuke kans om te publiceren! Doctoreren zit er toch niet echt in haha, dus fijn dat ik nu wel de kans krijg.

@Yasmine: da's ook een pijnlijke prijs... heeft Belg zijn toch zo z'n voordelen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:54

Muzieknoten? :') Nee voetnoten haha.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:04

Hahaha, hersenverweking :P Ik zit al anderhalve dag non stop te knoeien met scatterplots, dan krijg je zo'n dingen ^^

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:07

Ik meld me ook.. Ik ben bezig met mijn Master-scriptie Tandheelkunde 'Interpretatiebias bij mensen met tandartsangst', en ik kan me er nog niet echt toe zetten.. Heb nu 2 week geen patiënten, i.v.m. legionella in het CTM van het UMCG, maar luier liever in de zon. Heb eigenlijk even een dikke schop onder mijn kont nodig.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:21

Ik heb mijn scriptie af en ingeleverd!!! Helaas pas over een week bespreking........ moet alleen nog wel de literatuurlijst en de inhoudsopgave maken (en zal nog wel opmerkingen krijgen op mijn analyse gok ik). Maar de rest is af!!!! *\o/*

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:23

Ow splash die witregels kun je waarschijnlijk veranderen als je (een regel erboven tot een regel eronder selecteert en dan) op je rechtermuisklik en dan naar alinea's en dan even aanpassen dat de afstand tussen alinea's 0 is. Waarschijnlijk denkt je programma dat je met een nieuwe alinea begint. Dan laat ie soms een extra witregel ertussen. Ben ook een keer heel lang bezig geweest om dit te veranderen.

aan Uppojono: SCHOP!! Denk wel dat het een hele stevige moet zijn voor je met dit weer gemotiveerd bent om aan het werk te gaan. Krijg gelijk pijnlijke herinneringen aan een tandartsbezoek dat ik al bijna 2 jaar geleden moest plannen :S Ben dus wel beniewd naar je conclusie :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:10

Thanks Saartjuh ik heb het kunnen verhelpen :D

Ffortuna heerlijk *\o/*

Uppojono ook vanuit hier een schop

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:45

Ik denk dat ik mijzelf maar een hele lange boktban ga geven, Yasmine? Kun je mij een week eraf gooien :D

Ik wil in 1 week een nieuw hoofdstuk afhebben, hoofdstuk 2 heb ik ondertussen al keurig verbeterd en netjes gemaakt haha

Ffortuna; heeeeeeeerlijk zeg!

Uppojono, gewoon de timer zetten; ik mocht van mijzelf een uurtje genieten van de zon! In het kader van 'vitamine D moet ook aangemaakt worden' :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:09

Ik word geband! Tot volgende week haha :D

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:46

Yasmine schreef:

Bijjjjjjna klaar *\o/*

Haaaa nog een leuvenaar :D
Moet jij het ook deze week afhebben? Morgen was onze uiterste deadline maar heb het maandag al ingeleverd, ingebonden en al.. Hoe is het mogelijk dat IK ooit iets af heb VOOR de deadline :D

Wat studeer je? Nu ook direct examens erachter aan?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:03

Ja! :D Ik heb nu een vreemd jaar met de laatste vakken van mijn bachelor (taal- en letterkunde, Engels/Frans) en al vakken van mijn master culturele studies. Maar dit is mijn bachelorpaper en die moet gelukkig pas 11 juni binnen :D En ik heb gelukkig maar 4 examens! Maar ik zal in het examentopic verder praten :D

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:23

lukt het iedereen een beetje om met dit weer nog wat te doen?! Ik heb de woonkamer verduisterd zodat ik niet afgeleid wordt van de zon en ben nog even een uurtje analyses aan het uitvoeren. Morgen moet ik helaas de hele dag werken. Ik hoop dat de zomermaanden ook lekker worden dan kan ik dan nog wat beter van het weer genieten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:24

Nee :+
Althans, wel iets maar naar mijn zin te weinig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 15:41

Ik ben nu even een uurtje aan de slag en dat gaat lekker. :j Rest van 't weekend niks gedaan, heb andere bezigheden gehad. Morgen wil ik even flink meters maken, als dat lukt mag ik eind van de middag nog even de zon in.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:00

Ik heb hoofdstuk 1 zo goed als afgerond. Resultaat: 9 blz, 75 voetnoten, ruim 4000 woorden, heel wat uren. Morgen nog even alles doorlopen en dan kan het richting mijn begeleider. Ben benieuwd. :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:11

75 voetnoten :P Maar hoofdstuk 1 heb je dus al achter de rug!

Mijn vriend had het gepresteerd zijn masterthesis in te leveren met welgeteld 3 referenties. Needless to say dat hij gebuisd was :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:13

Dat wordt bij ons ook niet getolereerd, maar ik vraag me af of ik nu niet doorgeslagen ben :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:14

Ach, dat hoor je dan wel van je begeleider :) Hoe meer hoe beter denk ik soms wel eens.