Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:13

Waarschijnlijk mag het wel, want volgens mij doen Bonprix en Neckermann hetzelfde! Als je daar iets besteld en alles terugstuurt, dan krijg je alles behalve je verzendkosten terug.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:30

Nu ik idd na zit te denken... Ik had laatst wat besteld bij VenteExclusive en ik wou een deel van de bestelling terug sturen en dat moest ik toch ook echt zelf betalen. Idem met bol.com maar daar kreeg ik uiteindelijk de kosten van terug omdat ze mij het verkeerde artikel hadden geleverd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:36

Zie: http://webwereld.nl/nieuws/65736/websho ... etour.html :)

Ik begrijp dat de klant het volledige aankoopbedrag (+ eventueel betaalde verzendkosten voor het in eerste instantie ontvangen van het artikel) teruggestort moet krijgen als ze binnen 7 dagen retourneren.

Ze moeten dan wel de kosten van het terugsturen betalen. Zowel klant als verkoper betalen dan 1x verzendkosten.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:42

Hoi,

Ik ga even de topics doorspitten. Heb morgen om 14.30 een afspraak bij de KVK. :D
Hebben jullie nog tips voor het gesprek morgen? Ben een totale leek op dit gebied, dus moet verplicht een boekhoudcursus volgen van me moeder. :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:51

Wat voor afspraak heb je? Voor een gesprek met een bedrijfsadviseur? :)
De KvK biedt ook seminars aan om je op weg te helpen, en er zijn ook 2 seminars over het opzetten van een bedrijfsadministratie. Misschien is dat wat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:01

@Pmarena: Verrek... Dat moet ik binnenkort dan ff veranderen, wel zo netjes tegenover de klanten! Wel gek dat ze dat niet hebben gezien toen ze mijn voorwaarden door hebben gespit. Ik kreeg nl wel een opmerking dat Sale artikelen ook geretourneerd mogen worden, terwijl ik dacht dat Sale een uitzondering zou zijn. Dat heb ik toen dus ook moeten veranderen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:18

Szan schreef:
De KvK biedt ook seminars aan om je op weg te helpen, en er zijn ook 2 seminars over het opzetten van een bedrijfsadministratie. Misschien is dat wat?

Ehh... effe kijken hoor. :D Ik heb een 'dienst' met als onderwerp: Inschrijving van uw onderneming (incl. voorlichting over het starten van een bedrijf).

Hoop dat ze me niet uit gaan lachen daar. :') Maar ik ben benieuwd!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:42

TessaVB schreef:
Hoi,

Ik ga even de topics doorspitten. Heb morgen om 14.30 een afspraak bij de KVK. :D
Hebben jullie nog tips voor het gesprek morgen? Ben een totale leek op dit gebied, dus moet verplicht een boekhoudcursus volgen van me moeder. :')

Waarom een boekhoudcursus gaan volgen?? Je kunt veel beter die tijd en geld steken in een goede beokhouder, daar verdien je meer aan dan dat ie kost, trust me! Zijn er in je familie/vrienden geen ondernemers? Dan kun je hun vragen wie hun boekhouder is en of ze er tevreden over zijn!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:51

11AFotograaf schreef:
TessaVB schreef:
Hoi,

Waarom een boekhoudcursus gaan volgen?? Je kunt veel beter die tijd en geld steken in een goede beokhouder, daar verdien je meer aan dan dat ie kost, trust me! Zijn er in je familie/vrienden geen ondernemers? Dan kun je hun vragen wie hun boekhouder is en of ze er tevreden over zijn!

.... Omdat ik 19 ben, student, geldloos en niet meer dan 1000 euro (gok ik) op jaarbasis verdien. :')

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:32

Maar waarschijnlijk dan ook je onderneming met een bijbaan gaat combineren en dan opeens allerlei andere regels erbij komen kijken... Daarnaast... mijn boekhouder kostte afgelopen jaar rond de 250 euro en ik heb zeker 600 euro aan hem verdient... Dat is dan dus + 350 euro die ik anders niet gehad had...

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:45

Kom ook even uit de mee-lees modus....
Tessa; een boekhouder is zeker de moeite waard. Ik studeer momenteel ook nog en mijn bedrijfje is daarom ook nog maar kleinschalig. Omdat ik dus niet zo groot ben, scheelt dat enorm in de boekhoudkosten. Voor de afgelopen belastingaangifte was ik minder dan 100,- euro kwijt. Omdat ik ook wat terug kreeg, zijn de kosten nihil. Het scheelt mij een hoop stress en ik weet zeker dat het goed gedaan wordt. Een boekhoudcursus weegt daar niet tegenop. Een seminar bij de kvk is misschien een leuke om mee te starten! En zoals hier ook al gezegd wordt; kijk eens in je omgeving of er niet iemand is die je kan helpen met opstarten...

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:22

Bedankt voor de tips beide!! Sorry, ik ben echt zo'n leek, ik ga maar veel vragen stellen straks. :')
Mijn moeder is financieel directeur bij mijn ouders bedrijf, dus daar heb ik wel een goede aan haha. Ik ga het zeker even overleggen met haar, maar nu eerst opweg naar de KVK. :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:40

pmarena schreef:
Zie: http://webwereld.nl/nieuws/65736/websho ... etour.html :)

Ik begrijp dat de klant het volledige aankoopbedrag (+ eventueel betaalde verzendkosten voor het in eerste instantie ontvangen van het artikel) teruggestort moet krijgen als ze binnen 7 dagen retourneren.

Ze moeten dan wel de kosten van het terugsturen betalen. Zowel klant als verkoper betalen dan 1x verzendkosten.

En waar staat dat nog meer? Want dit is 'gewoon' een website. Is er ook een link van een overheidsinstantie/KvK/juridisch loket waar dit ook staat?
Want wij hebben een contract met PostNL gesloten, en we hebben het ook over de juridische kant gehad. En PostNL zei zelf dat je als ondernemer niet verplicht bent om de betaalde verzendkosten ook te vergoeden. En aangezien Joyce ook zei dat het bij het nakijken van haar algemene voorwaarden niet opgemerkt werd als iets wat niet mag, ben ik erg benieuwd waar dit officieel staat...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:44

Ja, zoek daar lekker zelf naar als je een meer officiële website wilt :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:46

IK heb het ook gevonden op de site van ConsuWijzer, in eerste instantie stond het er niet, maar toen ik verder ging spitten stond het wel vermeld.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:46

Bah, hier alles even op zijn gat. Ben bezig met het regelen van het overlijden van mijn paardje.
Ze staat al 10 jaar afgekeurd op het land en gaat helaas alleen maar achteruit. Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik alles wil gaan doen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:02

Jak Lottie, nare beslissing die je moet nemen!

Ik ben ook nog opzoek naar een boekhouder, maar die gaat er zeker komen! Dat kan je jezelf niet eigen maken, btw aangiftes zelf doen kan nog, maar jaarafrekening begin ik echt niet aan. Daarbij komen er wellicht steeds nieuwe regels, dat wil en kan ik niet allemaal bijhouden, maar een boekhouder wel!

Ik heb deze week echt een heel leuk project gekregen! Het is een binnen/daktuin voor een nieuwbouwproject in een historisch stadje hier in de buurt. 3 bedrijven zijn uitgenodigd een ontwerp te maken en daaruit pakken ze de beste, ik ben gevraagd door één van de bedrijven om het ontwerp te maken. Spannend dus, maar betaald krijg ik zowiezo. Het is echt een super project, ben helemaal in de wolken en meteen al begonnen met brainstormen. Het moet ook binnen 2 weken klaar, dus er staat wat druk op :+.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:09

Lottie: Pff moeilijk zeg, sterkte!

Yucca, gaaf hoor! Hoop voor je dat het gaat lukken!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:18

TessaVB schreef:
Szan schreef:

Ehh... effe kijken hoor. :D Ik heb een 'dienst' met als onderwerp: Inschrijving van uw onderneming (incl. voorlichting over het starten van een bedrijf).

Hoop dat ze me niet uit gaan lachen daar. :') Maar ik ben benieuwd!!

Hallo tessa, welkom hier!
Wat is de reden dat je bij de KVK op visite gaat? Ga je een eigen bedrijf opstarten of wat doe je? Als je maar 1000,- per jaar verdient ben je toch niet echt een ondernemer? Dan ben je resultaatgenieter en hoef je geen KVK nr etc aan te vragen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:51

Sow ik heb weer even bij gelezen!
We zitten thuis al 7 dagen zonder internet! -:(-

Werken gaat dus allemaal voor geen meter.. -O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:59

Ik kom ook nog even m'n kop binnensteken.

Druk hier, we hadden een huis gevonden dat we wilden kopen. Bod gedaan, mondeling akkoord met de verkoper, helemaal blij. Tot er vandaag een mailtje van de notaris kwam, dat ons bod toch niet aanvaard was. Geen verdere uitleg, dus we hebben er het raden naar of we ook nog hoger kunnen bieden of niet. Verkopers nemen niet meer op, notaris reageert niet op de mail. Weg droom...

Met Watch & Learn gaat het ook maar zo zo, we hebben wel registraties en bestellingen maar minder dan gehoopt, dusja, het is een k*kperiode alles bijeen!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:35

Mijn vriend is accountant en neemt nog nieuwe klanten aan!!! Info via PB :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:35

Ja het is een waardeloos besluit om te moeten nemen.. Maar het is beter voor haar en daar moet ik me aan vast houden!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:06

*zwaait weer blij*
daar ben ik weer :+

even een vraag die ik op dit moment heb, waar we geen duidelijkheid via het ondernemen handboek over hebben en die jullie vast en zeker wel weten

we moeten eind van de maand de kwartaalgegevens doorgeven, en omdat dit ons eerste kwartaal is; moeten we de hoeveelheid kilometers van mijn prive auto nu al invoeren als zijnde kosten, of dit pas eind van het jaar doen bij de belastingopgave?

in de boeken en via internet LIJKT het alsof we dit maar eenmalig hoeven te doen aan het eind van je boekjaar/ tijd van de opgaves ( is dus een prive auto die af en toe voor de zaak wordt gebruikt mbt vervoer), maar we komen er gewoonweg niet uit. OOk niet na dat handboek en voa voorgaande topics.
wie ooh wie kan ons uit de brand helpen? :=

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:42

Volgens mij hoeft dat alleen aan het einde van het jaar. Dat doet mijn boekhouder tenminste wel...
Aan het einde van het jaar maak ik samen met mijn km's ook nog even mijn overzicht van mijn uren en dat verwerkt hij bij de laatste aangifte...
Hoe het verder allemaal precies werkt weet ik niet, dat regelt hij ;)