't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:57

Ik meld me ook maar hier. Niks wil me. niet eens de AH of de thuiszorg :+ word er gewoon schijtziek van, heb een MBO n 4 opleiding netjes afgerond, ben 22 jaar, veel ervaring in de horeca, verder niets helaas.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:01

Niet eens in de bediening of wil je dat niet?
Wat zijn de redenen dan dat je niet aangenomen word als grafisch vormgever? (of wil je dat niet meer worden?)
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 09-11-11 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:02

Het maakt blijkbaar niet uit of je ervaring of diploma's of geen van beide hebt...niemand komt aan de bak. :\

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:10

Thuiszorg ook niet? Ik dacht altijd dat je daar zo kon gaan werken...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:12

Ik sta nu ingeschreven alweer 2 maanden of iets langer bij Randstad, afentoe krijg ik eens een baantje van 5 uur aangewezen voor 1 of 2 dagen en daar houd het bij op, in de Horeca.

Nee thuiszorg ook niet, kreeg vandaag een brief dat ik niet door de eerste selectie ronde ben, dan vraag ik me ook af wat ik mankeer dat ik niet eens in de thuiszorg kan werken...

Ik wil niet als grafisch vormgever gaan werken, te chaotisch werk, ben blij dat ik mijn diploma heb maar mijn hart licht er niet...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:16

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:17

Is te ver :) Ik heb geen rijbewijs nog

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:31

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:32

lifaya schreef:
Ik meld me ook maar hier. Niks wil me. niet eens de AH of de thuiszorg :+ word er gewoon schijtziek van, heb een MBO n 4 opleiding netjes afgerond, ben 22 jaar, veel ervaring in de horeca, verder niets helaas.

Heb ik ook last van zelfs Ah en postbezorger.nl willen me niet. Ongelovelijk.

Net zag ik ergens in mijnwerkmap tot welke data mijn ww loopt kan het niet meer vinden. Wie weet waar het stond?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:32

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:03

Ik ben zoooo aan het twijfelen.. heb gebeld voor flexwerk in de gehandicaptenzorg, maar maak me nu al druk om de dagen dat ik niet kan en ik zou graag mijn werkervaringsplek behouden (is maar 2 ochtenden in de week en is te verschuiven) Nadeel is ook dat het best wat reistijd heeft.. maar voordeel is dat je dan intern bent en ze je sneller willen hebben en die instelling veel vacatures heeft..

Ik schrijf maar gewoon een brief, kijk wel waar het me brengt, wie weet willen ze me niet eens hebben

@ Ash_ raar joh, niet eens als postbezorger.. waarom niet dan? Hier in het dorp nemen ze eigenlijk iedereen aan die solliciteert (en dat is soms te merken := )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:28

Anneert schreef:
Thuiszorg ook niet? Ik dacht altijd dat je daar zo kon gaan werken...

Probleem is dat een hoop mensen die zorg of huishouding hebben terug geschroefd gaan worden op het aantal uren die vergoed gaan worden. Wegens aanpassing van het persoons geboden budget.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:41

Ik vraag me ook af wat dan de reden is wat jullie horen? Thuiszorg wil ik nog begrijpen .. maar postbode? misschien tankstations proberen voor de ongediplomeerde of een fabriek ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:51

Kantoren van Postnl die gesloten worden en het personeel zeer waarschijnlijk de keuze krijgen om als postbezorger te werken. Zeer waarschijnlijk zitten ze nu met een overschot aan personeel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:00

Ik heb nooit meer iets van de AH vernomen toen ik mijn sollicitatie formulier had gestuurd :') terwijl ze toch echt mensen zochten. Zal de leeftijd wel zijn. Had ook bij pathe een online sollicitatie ingestuurd, zou binnen 2 dagen antwoord krijgen, nooit gehad... :') en bij al die thuiszorg instanties zochten ze of geen mensen of ben ik niet goed genoeg ofzo :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:07

even bellen ? ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:15

Bij de pathe is bellen niet echt een handige optie, je moet echt uren aan de telefoon zitten voor je ook maar een film kunt kiezen :') ik ga wel als ik er heen ga vragen hoe het zit.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:30

Ik kom hier ook weer ff binnendroppen: Lifaya, randstad ben ik geen fan van.. ik heb betere ervaring met timing of abiant, of MF, maar ik weet niet of die daar ook zit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:56

geen idee, ik kom in Leiden. Randstad is op zich prima maar omdat ik geen rijbewijs heb ben ik best beperkt qua werk. Zij willen ook pas vanaf 12 km reiskosten vergoeding geven dus word me iets te duur :') Verder wouden ze ook dat ik eigen kleding aanschafte, en heb gezegd dat ik best een zwarte broek wil aanschaffen maar ik ga geen blouse aanschaffen. Ik wil niet verder in de horeca en die dingen zijn 80 euro ofzo, ik ga niet investeren in iets waar ik niet verder mee wil :') Misschien een slechte mentaliteit, maar kan het geld beter gebruiken. Ik ga nu voor mijn rijbewijs, is ook weer mooi 40 euro per uur :+

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:54

Anneert schreef:
Ik ben zoooo aan het twijfelen.. heb gebeld voor flexwerk in de gehandicaptenzorg, maar maak me nu al druk om de dagen dat ik niet kan en ik zou graag mijn werkervaringsplek behouden (is maar 2 ochtenden in de week en is te verschuiven) Nadeel is ook dat het best wat reistijd heeft.. maar voordeel is dat je dan intern bent en ze je sneller willen hebben en die instelling veel vacatures heeft..

Ik schrijf maar gewoon een brief, kijk wel waar het me brengt, wie weet willen ze me niet eens hebben

@ Ash_ raar joh, niet eens als postbezorger.. waarom niet dan? Hier in het dorp nemen ze eigenlijk iedereen aan die solliciteert (en dat is soms te merken := )

Postbezorger hebben ze alleen mensen nodig voor 10 tot 15 uur in de week en ik zoek minimaal 28 uur liefst 38.
Maarja dat hebben ze niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:07

Ja, zat idd ook al te kijken naar postbezorger maar het is te weinig uur..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:23

En ik dacht dat mijn WW tot eind december liep. Blijkt dus dat het maar tot 7 december loopt. Baal er zo van. Zucht

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:33

Idd balen Ash...

OOh, ja idd is erg weinig uur.. mijn contract bij de post verloopt 20 dec (lekker handig van ze ivm de kerst) en dan word ik of postbezorger of voorbereider.. ook veel minder uur.. Blijf natuurlijk wel op zoek naar iets in de richting van mijn opleiding..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:34

Bellatrix schreef:
Ja, zat idd ook al te kijken naar postbezorger maar het is te weinig uur..

Idd, ik wil minstens 10 uur in de week werken, echt minstens :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:45

Pfff nou ik heb inmiddels twee dagen proefgedraaid. We hebben een heel leuk team daar, maar het is wel knetterhard werken hoor! Niks mis mee, maar dat moet wel weer even wennen om de hele dagen op de benen! Heb nu een contract mee gekregen, maar daar staan gemiddeld maar 4u per week op. Daar moeten we dus nog een over in discussie, want moet toch wel minimaal 24 uur hebben.. (Hadden we het ook over gehad in ons gesprek. )Heb dan wel een contract tot aan Mei, hmz.. hoezo ingewikkeld. Moet ook niet in de knoei komen met mn ww...

@Anneert: gewoon proberen inderdaad, nee zeggen kan altijd nog toch?
@lifaya: Hier is inderdaad via randstad ook niet zoveel te krijgen helaas... Zijn teveel mensen die thuis zitten ben ik bang!