Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:26

Oh dat vind ik dus wel sneu voor het andere bedrijf... Wat moet ik zeggen maandag als ze vragen of ik meerdere dingen heb lopen ? Misschien denken ze wel als ik eerlijk ben ohh die heeft al wat ..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:43

Of eerlijk zijn en er dan bij zeggen ' maar als ik de keuze heb, ga ik toch echt voor dit bedrijf, want dit en dit spreekt me enorm aan' :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:46

Pffff, ik heb nog steeds niks gehoord van dat bedrijf. :?
Ik wacht af tot maandag, anders ga ik er zelf achteraan!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:29

Het is rustig hier in t weekend :)
Ik ben mij aan het voorbereiden op het gesprek voor morgen, een eerste gesprek.
Wat doen jullie zowel aan voorbereiding?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:20

Ik probeer zoveel mogelijk info te vinden over het bedrijf, zodat ik in elk geval weet waar het bedrijf voor staat, waar ze recent mee bezig zijn geweest, hoe het team er een beetje uitziet (als je dat tenminste terug kunt vinden) en als er dingen zijn die ik graag wil weten over het bedrijf, dan schrijf ik dat even op en ik leg alvast mn outfit klaar ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:51

Ja dat heb ik ook gedaan inderdaad en dat heeft me ook Erg enthousiast gemaakt, lijkt zo echt een ontzettend leuk bedrijf! :)

Nog maar even goed doornemen straks en er dan morgen het beste van hopen...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:01

Hier ook nog steeds werkzoekend.. (had me al eerder gemeld in een ander deel)
Tot nu toe enkel gesolliciteerd op blijkbaar al vervulde vacatures (haal die dan ook eens van internet! ) of open sollicitaties verzonden met als respons dat ze op dit moment geen openstaande vacatures hebben..

Dus de zoektocht gaat hier lekker door...
Wat zoek ik:
- Werk op HBO niveau te combineren met studie (dus management, orginisatorisch, commercieel etc.)
- Paardgerelateerd (mag ook voerbedrijf, tijdschrift o.i.d. zijn)
- 20 a 25 uur per week
- omgeving Twente

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:00

Douraque schreef:
Ik zit met hetzelfde, ik heb midden juni mijn master rechtsgeleerdheid gehaald en ben ook aan het solliciteren. Alleen ze vragen idd overal ervaring, maar door drukte van de studie en prive omstandigheden niet eerder kunnen werken.

Douraque, waar heb je rechtsgeleerdheid gevolgd?

Ik heb morgen een sollicitatie.. bij een bedrijf dat mij heel erg aanspreekt.. dus duim maar voor me!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:01

Jaime_ schreef:
Hier ook nog steeds werkzoekend.. (had me al eerder gemeld in een ander deel)
Tot nu toe enkel gesolliciteerd op blijkbaar al vervulde vacatures (haal die dan ook eens van internet! ) of open sollicitaties verzonden met als respons dat ze op dit moment geen openstaande vacatures hebben..

Dus de zoektocht gaat hier lekker door...
Wat zoek ik:
- Werk op HBO niveau te combineren met studie (dus management, orginisatorisch, commercieel etc.)
- Paardgerelateerd (mag ook voerbedrijf, tijdschrift o.i.d. zijn)
- 20 a 25 uur per week
- omgeving Twente

Paardgerelateerd.. pff best lastig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:12

Op een paard gerelateerde baan moet je je niet blindstaren.
Ik zou het ook graag willen, zoek er ook naar en zou leuk zijn als ik het vind maar het is geen must.

Vandaag 3 soll gedaan in de richting Logistiek waarvan 1 opleiding (+baan)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:18

Ik heb mn gesprek gehad, kreeg ook complimenten dat ik zo goed voorbereid was:)
Hoor het donderdag, maar voor mij ook een puntje om over na te denken.
Ik heb nu MBO3 diploma, zou dan via hun MBO 4 moeten gaan doen ... Ik weet niet of ik dat zie zitten ga dan liever gelijk hbo doen .. Mja ff over denken, wel erg leuk gesprek gehad en leuk bedrijf. :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:19

Kreeg net een e-mail dat ik 30-8 op gesprek mag komen voor assistente bij afstudeerafdeling van de Hogeschool hier. Is zo laat vanwege de schoolvakantie, maar ik zit niet zonder werk dus vind het prima. Ben wel benieuwd!

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:19

Ik ben net gebeld! Ik had vrijdag om 16.55 nog snel mijn solliciatiebrief op de bus gedaan zodat ie op zaterdag bezorgd zou worden. En ben dus zojuist door dat bedrijf gebeld dat ze me graag uitnodigen voor een gesprek. Ben benieuwd want het is morgen al! Al ben ik wel al aan het twijfelen wat ik aan moet, volgens mij moet ik in pak maar weet het niet zeker. Dus denk dat ik een net, hooggesloten jurkje aandoe met hakken en een colbertje. Netjes maar niet zo helemaal strak in het pak :P

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:39

Meld me hier ook even, ben ook werkzoekende. Vanaf februari ben ik afgestudeerd maar helaas niet een passende baan bij mijn opleiding (diermanagement) kunnen vinden. Gelukkig alsnog vrij snel werk gevonden.
Tussendoor gewoon doorgezocht naar de juiste baan waar ik wel een uitdaging in kan vinden, maar dat is niet makkelijk in de dierensector met een hbo diploma en weinig tot geen ervaring.

Afgelopen weken weer wat brieven de deur uit gedaan en kreeg net een uitnodiging voor gesprek a.s. donderdag bij een heel erg leuk paardgerelateerd bedrijf. :) Wordt een mooi kleding dilemma en heel goed voorbereiden. Profiel sluit heel mooi bij mij aan dus hoop dat het wat gaat worden.

Zal al wat goede tips voorbij komen hier waar ik zeker wat aan ga hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:41

Wat super leuk zeg! Alvast heel veel succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:33

Nou...het wil gewoon ECHT niet lukken bij mij.
Carriere switch lijkt gewoon ONMOGENLIJK!
Van de 3 soll. die ik vanmorgen heb gedaan (lees om 11 uur verstuurd) had ik vanmiddag al 2 afwijzingen van binnen!!.

Omdat mijn verleden niet aansluit met wat hun zoeken. Bij een ervan was het incl opleiding en was ervaring niet per se noodzakelijk.
Is er nou echt niemand die mij een carriere switch gunt?

Ben gewoon :( |(

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:40

Cowgirl schreef:
Op een paard gerelateerde baan moet je je niet blindstaren.
Ik zou het ook graag willen, zoek er ook naar en zou leuk zijn als ik het vind maar het is geen must.

Vandaag 3 soll gedaan in de richting Logistiek waarvan 1 opleiding (+baan)

Helaas wel.. want het is een vereiste voor mn opleiding ;) En er zit ook nogal wat tijdsdruk achter.. lastig lastig!

Voor iedereen die tot nu toe wel positieve reacties heeft, of nog op gesprek moet, succes! *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:42

Cowgirl schreef:
Ben gewoon :( |(

:(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:06

@Cowgirl: het is gewoon moeilijk op dit moment. Het gaat ons heus wel een keer lukken! :(:)

Vorige week woensdag had ik een reactie op de advertentie op mp. Mijn cv gestuurd, niets inhoudelijks meer gehoord (was alleen plotseling ingeschreven op de mailing lijst!). Net maar even een nette reactie gestuurd of mijn cv is aangekomen en de vacature nog beschikbaar is. Lolbroek waarschijnlijk ~~}> want ik heb een bevestiging dat de mail is aangekomen én gelezen..........

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:49

Jeetje dan zijn ze wel heel snel met afwijzingen versturen Cowgirl! Hopen dat er toch een bedrijf is wat jouw die switch gunt. Niet mogelijk om tussentijds een cursus ofzo te volgen om te laten zien dat je zelf al bezig bent te switchen?

Patpen, klinkt wel een beetje vreemd...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:10

Ja, het is zeker vreemd. Geloof ook niet dat ik daar überhaupt nog zou willen werken >;). In ieder geval loopt er nog steeds 1 sollicitatie. Vandaag was de sluitingsdatum en ik heb bericht gekregen dat mijn gegevens doorgestuurd zijn naar de betreffende afdeling van waaruit verder actie zal worden ondernomen. Misschien een gesprek????????? Bedrijf staat iig niet afwijzend tegen arbeidsgehandicapten (staat op de site!) dus wie weet wat deze week gaat brengen. Vandaag verder niets interessants gezien.
Wat trouwens ook raar is: vrijdag heb ik gebeld naar uzb waar 1 functie was van boekhoudkundig medewerker voor 8 uur. Verder geen PT functies. Maar digitaal inschrijven was het advies en dan zou het uzb gaan kijken of ze toch iets hadden en voorstellen bij het betreffende bureau. Krijg ik vandaag een mail dat er geen vacatures aansluiten bij mijn voorkeur en ook dat ze alleen vacatures hebben van 32-40 uur. Waarom staat dan die ene van 8 uur erop? Profiel sluit aan, opleiding sluit perfect aan :?.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:57

Ilja000 schreef:
Juud87 schreef:
@Ilja, laatst stonden jullie er toch ook al op? Is er eentje weggegaan of is de nieuwe niet bevallen? Ik ga niet solliciteren, heb helaas geen orun, dus sja..

Laatste keer is inderdaad een ruim half jaar geleden geweest. Toen ging er iemand weg. Nu gaat een van mijn collega's naar het buitenland om daar met paarden te werken. Echt heel gaaf!
Lol, Juud, wordt tijd om Orun te doen hoor :)

Wat gaaf! Is Josien er eigenlijk nog? Heb ooit nog les van dr gehad.
Heb wel Orun gehad, maar ben gezakt op springinzicht (ja, zelf nooit echt gesprongen en lastig paard waarbij ruiter het beter wist) en nog iets wat ik even kwijt ben. Theorie en opdrachten waren wel gewoon goed. Had in de zomer niemand om mee te oefenen en naar het examen mee te nemen dus heb geen herkansing kunnen doen helaas.
Misschien ooit nog eens.

Verder vandaag een sollicitatie gehad, ging op zich wel redelijk. Morgen nog een sollicitant en dan hoor ik meer. Alleen jammer dat ik er vanavond pas achter kwam dat er een yoghurtvlek met lijnzaad erin op mijn shirtje zat.. :s

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:39

Ik zag net dat ik een voicemailbericht had van een uitzendbureau, of ik interesse had in een baan als klantenservice medewerker en of ik per direct beschikbaar was..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:47

Tulandro schreef:
Douraque schreef:
Ik zit met hetzelfde, ik heb midden juni mijn master rechtsgeleerdheid gehaald en ben ook aan het solliciteren. Alleen ze vragen idd overal ervaring, maar door drukte van de studie en prive omstandigheden niet eerder kunnen werken.

Douraque, waar heb je rechtsgeleerdheid gevolgd?

Ik heb morgen een sollicitatie.. bij een bedrijf dat mij heel erg aanspreekt.. dus duim maar voor me!

Ik heb rechtsgeleerdheid gestudeerd aan de erasmus universiteit in rotterdam. Master arbeidsrecht.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:12

Steentje schreef:
Ik zag net dat ik een voicemailbericht had van een uitzendbureau, of ik interesse had in een baan als klantenservice medewerker en of ik per direct beschikbaar was..

Heb je niks meer van je gesprek vorige week gehoord?

Ik ben mij druk aan het voorbereiden op het tweede gesprek morgen, als dat goed gaat krijg ik aansluitend een arbeidsvoorwaardengesprek. Vind het eigenlijk best wel spannend :o