Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:00

Vandaag een interessante lezing gehad over social media bij de Bedrijven Contact Dagen Drenthe, dus ga nu eens kijken of ik wat effectiever kan twitteren :P

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:43

Leuk allemaal nieuwe twitter mensen!
Ik ben nog steeds butterphlying op twitter! :)

Overigens ben ik hard opzoek naar een naam voor mijn auto fotografie. Ik kan er maar niet uit komen, jullie nog suggesties?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:22

Oh ik mis nog een paar twitteraars zie ik. Ik ga eens even speuren.

Paan en Frozenstar gevonden.
Nuage waar hang jij uit?

Hoe werkt dat retweeten nu eigenlijk?
Wat doet de tweet als ik bij iemand op retweet klik?
Ik heb soms tweets in mijn line van mensen die ik niet volg, die mij niet volgen, waarvan ik maar niet snap hoe ze in mijn timeline terecht komen. Iemand die me dat kan uitleggen?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:51

Ben ik ook benieuwd naar Holly, dat retweeten. Want ik heb op reply geklikt om te reageren. Maar of het goed is?
Ben nog opzoek naar een cursus "Twitteren voor Dummies". :+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:56

Bij reply komt de naam van die persoon automatisch in je schrijfvlak te staan met een @ ervoor, zodat die persoon hier ook bericht van krijgt (Mentions!). Als je een bericht wilt retweeten, dan kopieer je de tweet en zet je RT voor, of je drukt op de knop retweet!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:01

Ik heb bij jou op retweeten geklikt. Je bent nu iig groen :+
Verder zie ik niks gebeuren. Zal wel weer blond zijn haha.

Ja tot zover snapte ik het 11A, maar wat doet het vervolgens? Waar gaat die retweet heen?
En hoe komen die onbekende in mijn timeline? (of hoe kom ik als onbekende in iemand anders zijn timeline?)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:19

Lukt het al een beetje met Twitteren hier? :D

Ik kwam net nog een interessant artikel over webwinkels tegen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... nnis.dhtml

Ik denk dat er weinig aan de hand is, maar dat je wel een klein beetje moet uitkijken met de voorraad en eventuele klanten die je in huis haalt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:19

ik ben FuzzyliciousNL op twitter, sinds gister heb ik weer 3 followers erbij, maar volgens mij follow ik iedereen ook terug, haha

Edit: Interessant artikel! Gelukkig zijn mijn artikelen klein (dat is wel wat anders dan een kudde fietsen :D ) en krijg ik in principe geen klanten aan de deur. Klanten mogen naar mijn zogenaamde "showroom" in Den Dolder, waar straks een deel van mijn spullen komt te liggen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:10

Ik ga morgen eens op m'n gemak het artikel lezen en verder met het uitvogelen van Twitter. Nu bedtijd!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 06:28

11AFotograaf schreef:
Bij reply komt de naam van die persoon automatisch in je schrijfvlak te staan met een @ ervoor, zodat die persoon hier ook bericht van krijgt (Mentions!). Als je een bericht wilt retweeten, dan kopieer je de tweet en zet je RT voor, of je drukt op de knop retweet!

Oh joh?! Ik moet er ook even voor gaan zitten. Ik snap er allemaal nog niet zoveel van, haha!

Ik heb jou overigens wel in mijn lijst zien verschijnen dus zal wel even wat retweeten dan ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:06

holly schreef:
Ik heb bij jou op retweeten geklikt. Je bent nu iig groen :+
Verder zie ik niks gebeuren. Zal wel weer blond zijn haha.

Ja tot zover snapte ik het 11A, maar wat doet het vervolgens? Waar gaat die retweet heen?
En hoe komen die onbekende in mijn timeline? (of hoe kom ik als onbekende in iemand anders zijn timeline?)

Je hebt idd mijn tweet geretweet! Dat betekend dat iedereen die jou nu volgt, deze tweet ook ziet!
Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken voor het delen van leuke of belangrijke berichten of voor berichten waar jij ook achter staat en wilt delen met jouw volgers!
Alles wat je tweet en retweet doe je eigenlijk voor je volgers en je zoekresultaten! Als je dat in je achterhoofd houdt, dan werkt dat het makkelijkste.
Het was je iig gelukt met het retweeten, want ik had er bericht van gekregen dat jij mijn bericht had geretweet!

Onbekende komen waarschijnlijk in jouw timeline door de retweets van mensen die jij volgt! En hetzelfde geldt voor hoe jij als onbekende bij iemand anders in z'n timeline komt!

Suelza schreef:
Oh joh?! Ik moet er ook even voor gaan zitten. Ik snap er allemaal nog niet zoveel van, haha!

Ik heb jou overigens wel in mijn lijst zien verschijnen dus zal wel even wat retweeten dan ;)

haha, als je het niet snapt, dan probeer je het toch! Je mag mij daar wel voor gebruiken hoor!
Wat is je twitternaam? Dan zal ik wel wat dingen uitproberen met jouw tweets, zodat je het effect ervan kunt ervaren!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:25

Dat van dat retweeten begreep ik ook niet, dus bedankt voor de uitleg!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:40

Gister kwam ik dit artikel tegen: http://www.nu.nl/internet/2491512/-klei ... onnis.html
Wel iets om rekening mee te houden als je een webwinkel wilt gaan beginnen. Dus wellicht een idee om eerst bij de gemeente te informeren wat hun beleid is op het gebied van webwinkels.

Pffff al die regels, soms zie je door de bomen het bos niet meer....

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:05

Georgette schreef:
Dat van dat retweeten begreep ik ook niet, dus bedankt voor de uitleg!

Graag gedaan! Daar is dit topic toch voor?!

@Leandros: Is inderdaad een heel moeilijk onderdeel! Ik denk dat als je het kleinschalig houdt en niet te veel op voorraad hebt, je geen problemen zult hebben! En misschien is je boekhouder hier bij betrekken ook wel een goed idee! Die is meestal heel goed op de hoogte van deze regels!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:15

11AFotograaf schreef:
@Leandros: Is inderdaad een heel moeilijk onderdeel! Ik denk dat als je het kleinschalig houdt en niet te veel op voorraad hebt, je geen problemen zult hebben! En misschien is je boekhouder hier bij betrekken ook wel een goed idee! Die is meestal heel goed op de hoogte van deze regels!

Dan moet je wel een boekhouder hebben in dezelfde gemeente als waar jij woont....of dichtbij.
Volgens mij zijn er heel veel regels die op gemeentelijk nivo worden bepaald.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:18

Heb je enig idee hoeveel webshops er zijn? Als die allemaal vanuit een bedrijfspand moeten werken dan kan het meerendeel het niet meer bekostigen. Dat zou een belabberde regel zijn hoor. Tuurlijk, als je hele achtertuin vol met fietsen staat en er zo nu en dan klanten over de vloer komen (zit je lekker met je cocktailtje onderuitgezakt op je tuinstoel naast je zacht klotsend zwembadje, wordt je ineens verstoort door boer harm met zijn handje klap bij de buren. Haha zie je het al gaan?)
Maar als jij, ik zeg maar even wat, een berg pennen verkoopt in je schoppie, wie ben je dan tot last? Waarom zou dat niet kunnen vanuit huis?
Als jij gewoon je laptoppie onder je arm zou kunnen nemen en je koffertje artikelen ook, dat het dan geen drol uitmaakt waar je zit. Op je zoldertje of midden in het weiland.
Er moet ook overal over gepiept worden, wat een gedoe toch steeds.

Ah dus als ik op retweet klik, gaat dat bericht naar al mijn volgers. Ook als die persoon niet in hun lijst staat. Ach zoooo
Dat verschijnen van en bij onbekende snap ik nog geen hout van, maar dat is blijkbaar bij jullie ook nog een beetje een raadsel?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:12

XLeandrosX schreef:
Gister kwam ik dit artikel tegen: http://www.nu.nl/internet/2491512/-klei ... onnis.html
Wel iets om rekening mee te houden als je een webwinkel wilt gaan beginnen. Dus wellicht een idee om eerst bij de gemeente te informeren wat hun beleid is op het gebied van webwinkels.

Datzelfde artikel had ik hierboven ook al genoemd :o

Volgens mij beginnen met zulk soort zaken de problemen pas, wanneer de buren gaan klagen. Zolang je geen overlast bezorgd en er van buitenaf niet al teveel van te zien is, kom je niet snel in de problemen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:22

yvonnepuntnl schreef:
XLeandrosX schreef:

Datzelfde artikel had ik hierboven ook al genoemd :o

Volgens mij beginnen met zulk soort zaken de problemen pas, wanneer de buren gaan klagen. Zolang je geen overlast bezorgd en er van buitenaf niet al teveel van te zien is, kom je niet snel in de problemen.

Eens. Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan waar je zit en wat voor spullen je verkoopt.
En aan de andere kant: als je buren hebt met een webwinkel die jou overlast bezorgd, dan ben je waarschijnlijk erg blij met deze regels......

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:58

Helaas zijn wij er achter gekomen dat onze webshopbouwer nog niet genoeg ervaring met het bouwen van een shop heeft, om onze webshop helemaal naar onze zin te maken. "Normale" websites kan hij wel. Dus zijn we in overleg uit elkaar gegaan. Alleen zitten we nu met een site die niet helemaal naar wens is. Weet iemand van jullie een bouwer die wel een shop kan maken? Als diegene bekend is met Joomla, zou hij de de huidige site af kunnen maken. Dus dat zou fijn zijn.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:08

Kom ook weer even binnen waaien. Op dit moment een beetje te druk met van alles en nog wat om echt goed te reageren in het topic.
@ Paan vervelend dat jullie nu met een website zitten die niet naar wens is. Kan je helaas ook niet verder helpen.

Bij ons zijn ze nog steeds bezig met de website. Doordat wij best veel weg zijn nu hebben we niet altijd snel tijd om een reactie terug te geven. Daardoor duurt het wat langer, maar ik hoop dat we snel de laatste aanpassingen te zien krijgen en dat ze dan kunnen beginnen te bouwen.

Hoop niet dat we al te veel last krijgen van dat artikel. Vind het wel fijn nu om alles weer vanuit huis te doen ipv van een winkel/bedrijfspand. Hoop alleen wel dat we nog een keer in de buurt een garagebox kunnen vinden voor opslag, de schuur is nu zo vol :D

@ Twitter daar snap ik weinig van. Dat is tante_t die zich met dat soort dingen bezig houdt. Volgens mij is hij alleen wel minder fanatiek als in het begin.

Over hosting trouwens wij zitten nu bij yourhosting. Werden van de week heel netjes gebeld dat onze website voor 1 a 2 dagen uit de lucht zou zijn. Er was weer geprobeerd op de website te komen. Nu hebben zij voor ons het lek gedicht. Erg netjes! Veel beter als hosting2go. Die waren ronduit beschoft daarin.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:00

Paan, je hebt pb met advies.

N.a.v. die webshops nog een vraag ter overdenking of misschien iemand die het antwoord weet.
Ik heb dus mijn bedrijf ook ingeschreven op mijn huisadres. Echter geen studio aan huis. Wat nu als ik de garage verbouw en daar incidenteel wel mensen zou ontvangen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:12

Officieel zou je dan bij de gemeente moeten vragen of dat mag geloof ik... Maarja, ik ken een hoop fotografen die een thuis studio hebben en daar is nooit gedonder mee geweest. Dus eigenlijk een beetje hetzelfde als met de webshop...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:22

Maar officieel moet je er toch een bestemmingsplan voor laten wijzigen en in sommige gevallen zelfs een bouwvergunning voor hebben. Voor een permanent reclame bord in je tuin moet je ook een vergunning hebben. Als je datzelfde bord nou voor je raam doet? Wat dan?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:04

@ Hilda: denk dat bestemmingsplan doorslaggevend is, als de gemeente moeilijk wil doen. Maar zal ws vooral met overlast en bijv. ontsiering te maken hebben. Je mag niet zomaar gevelreclame voeren, nu zal een bord voor het raam daar niet meteen onder vallen.

Ik heb zojuist mijn eigen bedrijfs-domeinnaam vast laten leggen en morgen ga ik naar de kvk om mijn onderneming in te schrijven. Jippie! :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:15

http://www.kvk.nl/ondernemen/huisvestin ... -aan-huis/

Ondanks dat de genoemde punten heel duidelijk lijken te zijn, vind ik het niet duidelijk.
Detailhandel mag niet, maar als je verder gaat kijken heeft men het steeds over "de fietsen in de tuin".
Maar stel nou dat je een pennen webshop hebt, dan heb je enkel een pc en een la bomvol pennen.
Dat zou dus niet mogen en enkel daarvoor moet deze persoon dus een heel bedrijfspand gaan huren/kopen? Das toch krom.