Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:50

Ik heb net een mailtje uitgedaan naar de Xenos, ze gaan een nieuwe vestiging openen en zoeken daarvoor nog parttime medewerkers. Vriend en ik gaan zaterdag voor de 2e keer een huis bezichtigen, dus dat ik werk heb, voordat mijn uitkering gestopt word (de vraag is wanneer dat gaat gebeuren?!), anders moeten we van zijn loon rondkomen. Nu zal dat geen probleem zijn, maar extra geld is altijd handig, met eigen auto, eigen huis, en 2 paardjes. En bij een parttime baan zou ik de lessen die ik geef ook kunnen uitbreiden...

@ Realmagic..Wat balen zeg, je had je er ook zo op verheugd en zo een goed gevoel erover! Hoe kwam het dat ze voor die ander gingen? Dat is inderdaad ook raar, alsof ze niet eens gelezen hebben...:n

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:51

Sita_ schreef:
En wat heb je toen gedaan dan? Nog teruggemailt oid?

Ik had eerst gebeld, maar desbetreffende persoon was niet aanwezig, dus toen heb ik een mail gestuurd. Ik kreeg toen dezelfde dag een mail terug met de mededeling dat ze er achteraan ging en zsm van zicht zou laten horen. Twee weken later wist ik nog niets dus toen heb ik wederom een mail gestuurd. Toen kreeg ik haar afwezigheidsassistent waarin stond dat ze over twee dagen weer aanwezig zou zijn. Die dag heeft ze me gebeld met excuses dat het zo lang duurde en dat de keuze was gevallen op een andere kandidaat.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:26

Heb intern gesolliciteerd, waarvan nog niets terugvernomen.
Dat ik haast begin te twijfelen of die mail wel is aangekomen.

En op wat anders eens, maar daar heb ik 5 weken later nog niets van vernomen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:35

Mag ik me hier ook komen melden

Vanaf 15 maart ben ik werkeloos en er nog blij om ook. Niet dat ik werkeloos ben, maar wel dat ik nooit meer iets te maken heb met mijn baas en zijn vrouw.
Helaas merk ik ook dat het niet echt makkelijk is om een andere baan te vinden, op veel brieven krijg je niet eens een reactie.

Maar we blijven positief, er is net weer een brief de deur uit dus wie weet...

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:04

Snap dat het dan een opluchting is CynthiaV!
Ik heb vandaag ook weer 2 sollicitaties verzonden, nog maar eens even verder speuren of ik nog wat kan vinden..

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:44

dark_moon schreef:
xkusssx schreef:
Ik zet ook nog maar eens een stipje (in het vorige topic ook al eens gereageerd). Ik ben nog steeds op zoek, nog 6 weken te gaan bij mijn huidige werkgever en dan is mijn contract voorbij :(

Zoekt er iemand nog een fulltime baan (36-40 uur) in de administratie in de omgeving van Doetinchem? Je moet wel affiniteit hebben met de agrarische sector (melkveehouders, akkerbouwers, varkenhouders ed.). Van een boerderij komen is helemaal een pré. Voorkeur gaat uit naar een jonger persoon. (schat in tussen de 20-30 ongeveer) Interesse... PB me maar (is mijn huidige functie ;) hahaha dan geef ik even meer info over bij welk bedrijf en de vacature.

We moeten elkaar toch een beetje helpen he, in deze tijden.... |(

Kun je zelf niet proberen dat jouw contract verlengd wordt ??

Nee... dat kan helaas niet, heb mijn 3e contract nu en het wordt echt niet verlengd.
De enige reden waarom ik daar eigenlijk zelf zou willen blijven is omdat ik dan een baan heb.
Er zijn daar voor mij geen doorgroeimogelijkheden (mede omdat ik zelf niet uit die sector kom)
en ik wil graag meer heb het er niet meer naar mijn zin.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:31

pff, ik had gister super lang zitten zwoegen op een sollicitatiebrief, weer als Intercedent, maar dat doe ik echt niet meer. Voor de 3e keer afgewezen voor een baan als intercedent, alle 3 de keren "omdat ik niet binnen het profiel pas" en er dan wel bij zetten dat ik me altijd bij ze in mag schrijven om een baan te vinden die wel bij me past. Nouuuu, dacht het niet he! K word zo moedeloos van dat nutteloze gesolliciteer!

Mn vriend heeft waarschijnlijk de baan binnen gesleept, morgen krijgt hij een salarisvoorstel en als hij akkoord gaat, mag hij zsm beginnen. Dus het is nu aan mn vriend! (Ben stiekem heel jaloers...)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:49

Die standaard zin gebruiken ze volgens mij allemaal, als ik de afwijzingen naast elkaar leg verschilt volgens mij alleen het logo :+

Het irritante is dat ik laatst mijn broer geholpen heb met zijn eerste brief en hij werd meteen uitgenodigd voor een gesprek :(
Maar 8 maart heb ik een kennismakingsdag misschien dat het wat is.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:39

pfff tijdje geleden heb ik hier al gereageerd (toen nog geheel met goede moed)

Nu 2 weken later -O- OMG ik solliciteer momenteel gewoon op alles wat los en vast zit, maar per maart ben ik echt werkloos, en ik moet toch echt een inkomen hebben om het eea aan vaste lasten te kunnen betalen ;(

Uitkering is ook al aangevraagd, had echt nooit gedacht dat het zo ver zou komen :(

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:43

Nou hier kan de vlag weer uit. Ik heb, weliswaar via uitzendbureau, weer voor een maand werk. Het is dan
wel simpel werk, maar goed het wordt betaald en dan zoeken we in die tijd wel weer verder.

Van die 'droombaan' heb ik verder nog steeds niks gehoord, maar ik wacht nog heel even en dan ga ik toch nog eens bellen.

Ik hou de moed er maar in. 8-)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:15

Je kan iig weer even een maand aan de slag.. :)

Zie net een leuke vacature op werk.nl.
Misschien dat ik er maar eens heen bel ipv mijn motivatie mail, want heb wel al door dat je via de mail nooit contact krijgt..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:13

Pfff mijn werkcoach zou bellen om 13 uur maar ik hoorde maar niks, dus maar even gebeld. Blijkt dat ze bellen tussen 13 en 16 uur en dat het een andere is dan ze door hadden gegeven...
Maar ik heb weer 2 vacatures gevonden dus kan ik mooi even brieven typen met de telefoon binnen bereik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:51

Ik heb ook weer 2 vacatures gevonden, dus ik klim straks ook weer in de digitale pen ;)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:07

Ik ben vandaag ook weer productief bezig geweest. Heb gereageerd op een vacature die wel tijdelijk is, namelijk voor maar 4 maanden. Functie als administratief medewerkster in een ziekenhuis hier in de regio. In verband met het EPD gaan ze daar al beginnen met de boel digitaliseren. Ondanks dat het voor kortere periode is, zou ik wel erg blij zijn als dit doorging. Het werk lijkt me wel leuk, om toch weer beetje op gang te komen, de uren zijn perfect en als je eenmaal weer aan het werk bent, gaat het vinden van een baan misschien ook wel iets makkelijker...

Ipv het gat in mijn cv van wat ik nu heb van een jaar, op te moeten vullen, met paardrijlessen geven....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:15

Dames en wellicht ook Heren: IK GA EEN BOEK SCHRIJVEN en de titel luid: Cowgirl's great jobhunting adventure's

want wat ik vandaag toch weer meemaakte:

Sta je dan om half 7 op Schiphol ns station zonder paspoort. TERWIJL JE DIE TOCH ECHT DE VORIGE AVOND IN JE TAS HAD GESTOPT. Vermoedelijk eruitgevallen bij het herinpakken van je lunchpakketje, hij lag verstopt tussen de schoenen en andere zooi toen ik weer thuis kwam. Daaagggg dagje werken. Gelukkig is Tempo-Team mij goed gezind en mag ik van het weekend nog komen inventariseren bij de KLMcityhoppers

Ik heb verdorie de halve wereld overgereisd...dat stomme paspoort ALTIJD bij me en nu heb je eindelijk een paar dagen werk gebeurd er dit.

Mijn 2e boek gaat heten: Jobhunting survival guide

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:27

Wat een gedoe met dat solliciteren! En als ik hier zo lees gaat het bij jullie niet veel anders.
Maar gelukkig mag ik nog wel redelijk vaak op gesprek komen :)

Ik kreeg vanmorgen een mailtje in mijn inbox met als titel: "bevestiging ontvangst sollicitatie enz."
Dus ik dacht, ok, weer een afwijzing. En dat zou echt balen zijn geweest want het is ECHT mijn droombaan. Maar er stond in: Graag nodigen wij u uit voor oriënterend gesprek. YIHAAAA!! Het is een kantoorfunctie binnen de paardenbranche, blijer kun je mij niet maken! Toch nog een grote lichtpunt in een ontzettende nare week! Mijn weekend is voor een deel weer helemaal goed :) En nu ONTZETTEND duimen dat ik daar mag gaan werken. Eindelijk een baan in mijn vak binnen mijn favoriete branche!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:23

wwillemijn schreef:
Maar er stond in: Graag nodigen wij u uit voor oriënterend gesprek. YIHAAAA!! Het is een kantoorfunctie binnen de paardenbranche, blijer kun je mij niet maken! Toch nog een grote lichtpunt in een ontzettende nare week! Mijn weekend is voor een deel weer helemaal goed :) En nu ONTZETTEND duimen dat ik daar mag gaan werken. Eindelijk een baan in mijn vak binnen mijn favoriete branche!

Wat tof! Ben eventjes jaloers op je! :o Heb laatst ook op een functie gesolliciteerd, was deels kantoorbaan, deels stalwerk. Helaas was die functie al vergeven. Ben nu heel fanatiek bezig met bedrijven in de zorg plat te bombarderen met sollicitaties. Blijken toch wat administratieve vacatures binnen de zorg te zijn. Dus ben benieuwd wat daaruit komt. Ook de functies waar ik eigenlijk niet geheel voor in aanmerking kom, stuur ik toch een sollicitatiebrief...Heb nu weer even wat inspiratie, dus ga er meteen voor!

Heb tot nu toe alleen nog maar afwijzingen gehad, of gewoon compleet geen reactie... _-:(

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:34

Ik meld me zelf ook aan (als het mag van jullie ;))

Was in oktober werkloos geworden maar had gelukkig naar 1 maand weer een nieuw baantje.
Helaas was mn VOG niet op tijd binnen dus kon ik helaas naar mn proeftijd vertrekken.
Nu heb ik al tientallen sollicitatie brieven de deur uit gedaan en elke keer af gewezen. Ik ben nog wel in de race bij een ruitershop, daar heb ik al twee gesprekken gehad en ben nog steeds aan het afwachten voor de uitslag.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:36

Ik kom me hier ook weer melden, heb net na een maand werken te horen gekregen dat mijn proeftijd niet verlengt wordt..... Teamleider heeft vanaf dag 1 al een afkeer tegen me gehad, dus zag het al aankomen. Na twee weken vond ze al dat ik proactiever moest zijn en meer om werk moest vragen, wat ik al telkens deed, na drie weken kreeg ik hetzelfde commentaar alleen toen nog aangevuld met dat ik op website's keek die haar niet bekend waren :?, oftewel zou prive zitten internetten.... Zocht alleen telefoonnummers van mensen als ik ze moest bellen en ze er niet bij vermeld stonden. Nu was haar motivatie dat ze dacht dat ik het werk waarschijnlijk niet aankon als het drukker zou worden (ik zat me nu een maand te vervelen en er was telkens geen werk voor me). Heb bij een reisbureau de zomers gewerkt, kan je vertellen dat was druk en ik ging gewoon door nooit klachten gehad :). Ik was hier nog niet eens ingewerkt (kost minimaal 3 maanden volgens collega) en heb het nog niet druk meegemaakt, dus was wel benieuwd waar haar oordeel vandaan kwam. Dat was nergens op gebaseerd maar dat dacht ze... Leuke motivatie is dat :(.

Had zelf het idee dat ze zich gepasseerd voelde in het sollicitatieproces (ik was door directie aangenomen tijdens haar vakantie) en dat ik het hoe dan ook toch niet goed kon doen. Mijn zin om te gaan werken was met dag 1 al verpest... Daarnaast was het ook hardstikke rustig en was er telkens geen werk voor me, dus had al zoiets van waarom ben ik hier in vredesnaam aangenomen. Maar ja hoewel ik het daar dus ook niet echt naar me zin had is het nog steeds balen.... Nu moet ik weer op zoek in een toch al rotte tijd... En bankrekening wordt er ook niet voller van....

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:50

Hoi allemaal!!

Ook ik ben nog steeds aan het solliciteren. Nav van mijn gesprek bij dat advocatenkantoor kreeg ik het bericht dat: 'ondanks ze het gesprek als zeer prettig had ervaren, haar keuze was gevallen op iemand met meer ervaring'.. BALEN!!

Overige sollicitaties heb ik nog niks op gehoord dus engelengeduld moeten we hebben!!
Ben nu 4 maandjes aan het solliciteren, een stuk of 10 sollicitaties verder (weinig he.. zucht).. maar nog altijd niks concreets..

@evdpanne; dat meen je niet!! Wat onwijs balen zeg!! Heb je eindelijk iets...
@ amanta T ; de aanhouder wint :D:D hang on!!!!!
@wwillemijn; helemaaaaaal superr!!! :D Zou zo fijn als het wat wordt!!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:58

Ervaring is idd een probleem, is op het moment een lastige arbeidsmarkt en ze hebben genoeg keus. Dus 9 van de 10 keer ook voor iemand met meer ervaring. Ik dacht lekker werkervaring op te gaan doen, heb daarvoor mijn partime baan maar wel met vast dienstverband opgezegd. En nu zit ik na een maand helemaal zonder baan.... Flink balen, maar hopelijk vind ik nu wel iets leuks :D. Ik ga in ieder geval even een hele leuke training volgen, staat ook goed op CV en verder maar inschrijven bij het UWV enz... En langs uitzendbureau's met mn CV en dan zie ik het wel weer....

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:02

wwillemijn schreef:
Wat een gedoe met dat solliciteren! En als ik hier zo lees gaat het bij jullie niet veel anders.
Maar gelukkig mag ik nog wel redelijk vaak op gesprek komen :)

Ik kreeg vanmorgen een mailtje in mijn inbox met als titel: "bevestiging ontvangst sollicitatie enz."
Dus ik dacht, ok, weer een afwijzing. En dat zou echt balen zijn geweest want het is ECHT mijn droombaan. Maar er stond in: Graag nodigen wij u uit voor oriënterend gesprek. YIHAAAA!! Het is een kantoorfunctie binnen de paardenbranche, blijer kun je mij niet maken! Toch nog een grote lichtpunt in een ontzettende nare week! Mijn weekend is voor een deel weer helemaal goed :) En nu ONTZETTEND duimen dat ik daar mag gaan werken. Eindelijk een baan in mijn vak binnen mijn favoriete branche!

wat gaaf!!!
waar heb je die zo gevonden :o

laten we hopen dat de aanhouder wint. ik word er echt gek van dat er gewoon geen vacatures vrijkomen op me werkveld buiten de varkenssector en sales (diervoeding). ik moet toch is moet verzamelen om een open sollicitatie te schrijven. maar vind het zo moeilijk aangezien ik niet precies weet welke functies me wel liggen. kan moeilijk vermelden dat ik solliciteer op ik heb eigenlijk geen idee wat ik wil behalve sales :+

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:30

Citaat:
laten we hopen dat de aanhouder wint. ik word er echt gek van dat er gewoon geen vacatures vrijkomen op me werkveld buiten de varkenssector en sales (diervoeding). ik moet toch is moet verzamelen om een open sollicitatie te schrijven. maar vind het zo moeilijk aangezien ik niet precies weet welke functies me wel liggen. kan moeilijk vermelden dat ik solliciteer op ik heb eigenlijk geen idee wat ik wil behalve sales :+

Dat is bij mij ook een beetje het probleem. Vermeld nu iedere keer maar dat ik mijn mbo diploma management gehaald heb, gericht op de paardenbranche. In de hoop dat ze ook wel in willen zien dat ik meer kan dat paarden borstelen, en ook geschikt zou zijn voor een kantoorbaan. Heb hiervoor gewerkt als vrachtwagenchauffeuse, dus ben bang dat ik het echt moet hebben van iemand die gewoon nieuwsgierig is en me een kansje wil geven....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:38

Ach ja ik ben HBO-rechten afgestudeerd, heb veel werkervaring alleen niet gericht..... Voor banen in mijn vakgebied heb ik niet genoeg ervaring en bij banen buiten mijn vakgebied krijg ik te horen dat ik niet aangenomen wordt omdat ze verwachten dat ik vertrek als ik iets in mijn straatje vind :\. Hoe moet je dan ooit een baan vinden...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:59

evdpanne schreef:
Ach ja ik ben HBO-rechten afgestudeerd, heb veel werkervaring alleen niet gericht..... Voor banen in mijn vakgebied heb ik niet genoeg ervaring en bij banen buiten mijn vakgebied krijg ik te horen dat ik niet aangenomen wordt omdat ze verwachten dat ik vertrek als ik iets in mijn straatje vind :\. Hoe moet je dan ooit een baan vinden...

Ik had precies hetzelfde na mijn afstuderen..... tip: schrijf open sollicitaties!
Zo ben ik ook aan mijn eerste baan gekomen.

Gister laatste dag @mijn werk gehad en afscheidsfeestje :) Was superleuk!

EN goed nieuws :D Kreeg net telefoontje dat ik door ben naar de tweede ronde :D Dus maandag mijn 2de gesprek... spannend!