Wat betreft de opleiding, ik heb die ervaring ook wel. Of althans, ik heb dat gezien bij andere mensen, zelf heb ik alleen ervaring met de UU en de UvA en dat ging wel redelijk (al konden die er soms ook wat van hoor...). Hogescholen schijnen toch wel vaak een rommeltje te zijn.
Reiziger, wat ik met de opleiding zou willen is tweeledig. Ik werk nu in de jeugdzorg, maar ben daar met mijn lesbevoegdheid eigenlijk niet voor bevoegd. Het is idioot vind ik zelf (mensen met SPW mogen dingen die ik als eerstegraads docent niet mag), maar officieel mag ik dus niet in de kinderopvang e.d. Officieel nooit geleerd hoe ik een luier moet verschonen enzo.
Omdat ik merk dat dit een veld is waar ik wel met veel plezier in werk en waar ik ook wel ontwikkelingsmogelijkheden zie, wil ik graag een relevant diploma halen. Pedagogiek in 2 jaar deeltijd is natuurlijk een superhandige optie, en als het dan ook nog pedagogiek met dieren is lijkt het me persoonlijk ook nog eens razend interessant. Dat is dus het tweede, gewoon een stukje interesse. Ik heb studeren altijd erg leuk gevonden en mis het wel, dus ik heb er wel zin in om weer eens iets te gaan doen. 
Wat ook meespeelt is dat mijn werkgever bezig is subsidies e.d. te verkrijgen en dat hij dan gediplomeerd personeel moet hebben, en dat ik bang ben eruit te vliegen als ik er niet aan werk om gediplomeerd te worden.
Reiziger, ik las toevallig net het eerste hoofdstuk in mijn nieuwe boek 'Whole Heart, Whole Horse' van Mark Rashid. Hij heeft het daarin erover dat veel ruiters bang zijn om 'het verkeerd' te doen en daarom maar niks doen, maar dat niks doen natuurlijk ook heel veel mogelijkheid geeft het verkeerd te doen. Niet dat je roekeloos alles maar moet uitproberen natuurlijk, maar een weloverwogen keuze is vaak beter dan geen keuze.
Ik hoop voor je dat het goed uitpakt met Boa, maar ik heb er in elk geval alle vertrouwen in dat je je uiterste best doet en je gezonde verstand gebruikt.

In het begin was paardje ontzettend lui, lesgeefmeneer zei 'ze doet net of je er niet bent'... Ja, zo voelde ik me dus ook, alsof ik er niet was
Zonder zadel ook nog, en het was zo fijn! 

ik heb Hare Zwaaiestaart in levende lijven mogen bewonderen (rot op ik sta hier te eten
Bij de smid bijvoorbeeld, zet hij nooit een pas verkeerd. Maarja, dat hoort zo hè