Wat betreft de opleiding, ik heb die ervaring ook wel. Of althans, ik heb dat gezien bij andere mensen, zelf heb ik alleen ervaring met de UU en de UvA en dat ging wel redelijk (al konden die er soms ook wat van hoor...). Hogescholen schijnen toch wel vaak een rommeltje te zijn.
Reiziger, wat ik met de opleiding zou willen is tweeledig. Ik werk nu in de jeugdzorg, maar ben daar met mijn lesbevoegdheid eigenlijk niet voor bevoegd. Het is idioot vind ik zelf (mensen met SPW mogen dingen die ik als eerstegraads docent niet mag), maar officieel mag ik dus niet in de kinderopvang e.d. Officieel nooit geleerd hoe ik een luier moet verschonen enzo.

Wat ook meespeelt is dat mijn werkgever bezig is subsidies e.d. te verkrijgen en dat hij dan gediplomeerd personeel moet hebben, en dat ik bang ben eruit te vliegen als ik er niet aan werk om gediplomeerd te worden.
Reiziger, ik las toevallig net het eerste hoofdstuk in mijn nieuwe boek 'Whole Heart, Whole Horse' van Mark Rashid. Hij heeft het daarin erover dat veel ruiters bang zijn om 'het verkeerd' te doen en daarom maar niks doen, maar dat niks doen natuurlijk ook heel veel mogelijkheid geeft het verkeerd te doen. Niet dat je roekeloos alles maar moet uitproberen natuurlijk, maar een weloverwogen keuze is vaak beter dan geen keuze.
Ik hoop voor je dat het goed uitpakt met Boa, maar ik heb er in elk geval alle vertrouwen in dat je je uiterste best doet en je gezonde verstand gebruikt.