Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:39

Ik ben heel slecht in gewichten, ik had 2 zo goed als volle tassen kerstkaarten etc, en 2 zware zakken met gamma blaadjes. In totaal een kilo of 40 ofzo? Die slee houdt mij ook dus dat moet het probleem niet zijn!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:39

Pffft hoeveel kilo. Aan het begin van mijn grote wijk waren ze wel vrij zwaar, maar ik ben echt heel slecht in schatten :n Ik had alleen de post mee, niet de hah.
Alleen je moet je tassen dan ook weer aan je sleetje vastmaken he toekie, :) anders vallen ze er nog af :')

En voor de rest; ik had mijn stal thermoboots aan, dus ik had geen last van natte sokken :D alleen aan het eind hielden zelfs mijn boots het niet meer :=

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:43

Yessy schreef:
Ik had al gedreigd dat ik de post thuis in de garage zou stallen als ik het niet ging redden :D

Idd die tuintjes... leuk dat mensen hun achterdeur gebruiken met dit weer, maar ik had soms neiging een briefje in de bus te gooien 'help uw postbezorger veilig de winter door, maak een paadje naar de voordeur' :+

zo een briefje in de bus doen ;) af en toe denk ik van zal ik het doen :P

Zorg met glad/nat weer dat het stoepje/voetpad voor je deur ook echt veilig te betreden is. Dit is niet alleen voor jezelf fijn, ook de postbode kan veilig haar/zijn werk doen. Ik heb - ondanks goede schoenen - mijn nek verschillende keren bijna gebroken. - Check eens bij je eigen brievenbus of die eigenlijk wel fijn is. Met één hand! Krijg je de post er makkelijk door heen? Ook als het vrij dikke bundel is, of juist een heel dun velletje (reclame)? Bedenk dat de postbode best wat gewicht losse, schuivende post en daarbij soms ook reclamefolders met één arm draagt. Dan kan een 'moeilijke' brievenbus heel onhandig zijn. Ik heb mijn handen bovendien ook al een paar keer open gehaald aan de brievenbussen die naar binnen opengaan en sluiten als je je hand terugtrekt. Auw!! Tja... als je dit werk zelf doet of hebt gedaan, bekijk je het ineens van een heel andere kant

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:03

Ik vraag me af of ze vandaag wel bij ons in het dorp de post hebben gelopen. Meestal hebben we wel post, maar vandaag niets gekregen, ook geen folder.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 23:00

Roane schreef:
Alleen je moet je tassen dan ook weer aan je sleetje vastmaken he toekie, :) anders vallen ze er nog af :')

Hihi uhh... :P
Die tassen van TNT (zijn zelf al halve kratten := ) blijven toch wel staan, als je een beetje voorzichtig doet en bij hobbels beetje vasthoudt?

Ik weet nog steeds niet of ik nou de slee wel moet nemen. Straks heb ik hele stukken waar bijna geen sneeuw meer ligt. Sta je dan. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:02

Dat risico loop ik hier niet, ik moet 1 hoofdstraat over zonder sneeuw, de rest is allemaal nog volop besneeuwd en het dooit hier ook niet, dus voor mij wordt het de slee als ik morgen weer moet werken.
Ik zou trouwens je tassen wel vastmaken aan de slee, want dat stuitert er volgens mij zo vanaf als je een stoepje oid neemt.
En natte post zit je ook niet op te wachten, toch?

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:04

Wat een gedoe zeg met die sneeuw, werd er niet bepaald vrolijk van whaha.
Op stukken waar niet gestrooid was e.d. en ik zelf niet kon fietsen moest ik lopen, maar mijn tassen waren zo zwaar dat ze vast zaten in de sneeuw :+
Heb af en toe wat lopen vloeken, en was blij dat ik mijn "normaal gesproken" waterdichte schoenen uit kon doen thuis (:)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:06

Respect voor jullie post bezorgers hoor! Top!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 23:16

Geen idee eigenlijk hoe ik die tassen vast kan maken, zonder een hele installatie te bouwen. Ach ja, ik kijk morgen wel. Ik denk dat ik met de auto + slee + tassen richting werk ga. Tassen ophalen en dan naar mijn wijk. Auto parkeren en dan zien hoe ver ik kom. Probeer ik eerst met de slee, en anders met de auto en dan lopen zoals ik normaal ook doe met de fiets zeg maar.

:D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 06:44

Tassen vallen er wel af Toekie, vertrouw me als ervaren sleeloper :P :))
En telkens die tassen er weer op zetten is ook niks :)

Zo, ik ga weer dames- slee klaarzetten, wish me luck! :D

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:30

Moontje1991 schreef:
He botje het went vanzelf.
Wacht maar tot je een kleine, lage vingeretende briefenbus tegenkomt met aan de andere kant van de deur een postbode eetende beftekkel.
Dat valt chihuahapoep ineens heel erg mee.

Haha, ja die ben ik ook al wel tegen gekomen hoor.

Wel genant als de eigenaar ineens naar buiten komt terwijl je dat rotmormel aan het vervloeken bent :+

Zaterdag was echt een ramp. Iemand anders had de helft van mijn wijk gesorteert, en alles zat door elkaar. Kon ik kriskras door die straten. Dan doe je er dus 3 keer zo lang over. En het scheelt al als je die folders niet hebt, maar ik heb er steeds 2 of 3. En die slappe dingen krijg ik nooit door de brievenbus, raken helemaal opgefrommeld. Soms heb ik echt de neiging om die folders gewoon te laten zitten, maar daar zijn ze natuurlijk niet blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:49

Heb respect voor jullie met dit weer, lijkt me een hele opgave nu post te moeten bezorgen!

Ben stiekem ook blij dat nu niet als vakantiebaantje heb, zou eerst wel gaan doen maar door veel studie-verslagen die moet maken, besloten toch mijn tijd daaraan te besteden. Nu echt heel blij mee!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:51

ik ben vanochtend met mn kranten door mn enkel gegaan ;( best hard ook!!!
ik wilde van mn fiets afstappen maar zag door de sneeuw de put niet :+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:54

Vandaag is de post wel binnen gekomen.
Dus hopelijk is het morgen beter want dan moet ik weer bezorgen.
En anders ga ik ook gewoon met de slee.
Er wordt hier nergens gestrooid en boodschappen doen op de fiets is al levensgevaarlijk laat staan postbezorgen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:56

Ik ben ook echt moed aan het verzamelen voor vandaag..
Even eitje bakken voor de nodige energie!
Gisteren glibberen en glijden,heb bijna mijn hele wijk mijn fiets aan de hand gehad, durfde gewoon niet te gaan fietsen..
Hopen dat het vandaag beter is maar vrees het ergste..
Het zou al zo een stuk schelen als mensen hun paadje eens onder handen zouden nemen..Vind dat echt een ergernis als je glijdend een tuin binnen mag komen met je handen vol met kaarten die alle kanten op glijden..
Succes allemaal vandaag!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:22

Heb net een straat maar gelopen want daar moet ik over de voetpaden fietsen en die zijn verre van schoon lopen ging een stuk beter.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:33

Zo, de slee is in de remise gebleven :) en ik heb gewoon de fiets mee gepakt.
Ik zou eerst binnendienst krijgen :D maar uiteindelijk toch één wijkje gelopen waar de fiets grotendeels kon blijven staan, dus dat was zo gepiept!

En ik heb een kerstpakket meegekregen :') wist er helemaal niks vanaf _O- wist IK veel waarom die oranje dozen er stonden :))

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 14:33

Nououououououou dat was appeltje eitje! :))

Het begon met een (extra) verwennerij, vanwege onze harde inzet tijdens deze maand. :D Toen hoorde ik dat ik maar één wijk hoefde te doen. En die heb ik met de auto gedaan. *D De slee had ik wel klaargemaakt (boodschappenkrat vastgemaakt) en achterin de auto gezet maar hij is niet van pas gekomen. Ik kon de auto telkens ergens parkeren en dan een stuk bezorgen.

Ideaal, heb er maar een half uurtje langer over gedaan! (:)

Hoe is het bij jullie gegaan vandaag? Bij Roane ook goed zo te lezen. +:)+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:19

Hier was het ook goed te doen,morgen ga ik weer fietsen!heb 2e wijk gedeeld dus mooi op tijd klaar

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:00

Hier was het echt drama... Vanmorgen met de slee op pad geweest, dat ging redelijk, behalve op plekken waar mensen al te ijverig hun best gedaan hadden op het vegen van het straatje :+

Maar vanmiddag ging het flink dooien en die wijk lag een eind van het depot af, dus met de slee zag ik niet meer zitten. Maar fietsen was daar ook geen optie. Uiteindelijk met de auto gegaan. Maar ik kreeg de post ook pas om kwart voor 4... En het is normaal, zonder kerstdrukte (en hier dus extra drukte omdat we gisteren niet mochten werken) een wijk van 2 uur. Nu ben ik, ondanks dat ik dus de auto mee had, 3 uur en 40 minuten bezig geweest om alle post te bezorgen! Was om 5 voor half 8 terug op ons depot...

Ik hoop dat het morgen niet zo achterlijk veel post is, want dit was echt niet leuk meer...

Ben helemaal gesloopt, spierpijn in de schouders. Gelukkig nog maar 2 dagen en dan heb ik vakantie...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 23:15

Jeetje dat is echt drama M_j (ik kort even af als je het niet erg vindt :+ ). Hier viel de hoeveelheid post eigenlijk heel erg mee. En wat zijn ze laat bij jullie! Bij ons wel iets later maar volgens mij niet zó erg. Als ik voor de tweede wijk komt (nu meestal rond 14.00 uur) dan zijn bijna alle wijken al (onder)weg. Werk jij nou ook bij TNT?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:38

Hier gaat het ook weer geweldig. (ahum)
Ben nu even tussendoor thuis wat eeten.
Maar net toen ik bezig was 4de straat vol onderuit.
Heele heup blauw en een pijn dat het doet dus dat wordt de overige 25 kilo met een kreupel been bezorgen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:05

Sterkte! Ik hoef gelukkig maar 1 wijk vandaag :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:21

Ik werk inderdaad bij TNT. Probleem is dat op het voorbereidingskantoor een aantal medewerkers zijn gestopt en die worden niet vervangen ivm het afnemende volume post in januari. Vorig jaar had ik elke keer uiterlijk half 2 mijn middagwijk, dus lukt dat steeds niet.
Maar als het goed is is mijn middagwijk er nu.
Ik ga weer met de auto. Vanmorgen was het op de fiets redelijk te doen, maar mijn middagwijk is heuvelopheuvelaf en dat zie ik niet zitten met de fiets en gladheid, neem de auto wel.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:27

Dat is een goed iedee marije de auto nemen.
Ik heb 2 starten die naast elkaar liggen en doormiddel van een steil omhooglopend pad met elkaar verbonden zijn.
Ik dacht ik loop er tegen op want fietsen gaat niet.
Ik bijna boven ben ik naar beneden gestuiterd.
Broek kapot, stuur in me snuffer en 1 kreupel been.