Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netam89

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:28

Als het toch maar tot december is zal ik het gewoon doen. Heb je in ieder geval weer ervaring opgedaan en je ww loopt niet weg.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:45

Donderdag 2e gesprek. Ben benieuwd

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:04

Spannend Janine, ik verwacht dat ze dan uit de eerste gesprekken geen goede kandidaten hebben gevonden. Ik zou ook niets zeggen, tot je meer weet, eerst maar eens op gesprek gaan

Yonne, je hebt idd beide leuke functies, maar jammer van de beperkte uren. Allebei bij dezelfde organisatie?

Mando, super spannend, succes!

Tancrede, gewoon op gesprek gaan, wie weet wat rolt eruit

Nou, ik heb eindelijk tijd om te reageren, gisteren nog tot 22:30 uur gewerkt..

Ben het niet geworden. Aan de ene kant ergens een opluchting, want dan hoef ik niet op de groep te werken waar ik mezelf niet zag werken, maar van de andere kant; dit is zo'n goede functie voor mij en zo'n kans krijg ik niet weer denk ik. Ik ben echt bang eeuwig op mbo niveau te blijven werken met mn WO opleiding. Niet dat ik iets tegen MBO heb, maar zou graag meer willen doen.. maar goed, ik ga gewoon weer door solliciteren, hopelijk wordt het nog ooit iets. Heb nu iig nog tot 31 januari werk, dus wat dat betreft mag ik niet klagen

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:26

Oh wat jammer Anneert!! Snap wel wat je bedoelt, je hebt niet voor niks gestudeerd en die diepgang mis je dan wel bij het werken op Mbo niveau.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:36

Jammer Annert, snapt het heel goed je hebt ook niet voor niets een WO diploma het niet gebruiken is ook zonde.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:55

Jammer annert

Gisteren weer eens gebeld met het uitzendbureau en een half uur later werd ik uitgenodigd door het COA om op sollicitatie te komen. Donderdagochtend al!
Op dit moment ben ik wel erg zenuwachtig voor het gesprek.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:09

Jammer Annert!

Hier afgewezen bij de McDonald's, hoe krijg ik het toch voor elkaar :\

Succes donderdag Lovelys

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:54

Tancreda4 schreef:
Wha, ik zit ook weer te miepen.... Ik heb gesolliciteerd op een functie, een beetje kat in het nauw actue want het is niet echt een functie waar ik mijzelf bij vind passen, en hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik twijfel. Nu heb ik eind van de middag wel een uitnodiging voor een gesprek gekregen voor a.s. woensdag (groeps sollicitatie), maar ik twijfel echt enorm en neig naar dat ik er niet mee door wil gaan. Waarom? Omdat het niet genoeg uren (op een dag) en niet genoeg zode aan de dijk is (ik heb nog wat maanden ww en deze baan is tm december). Andere kant is het een ervaring en je weet nooit of er meer in zit... Maar ik twijfel aan het werk en vraag mij stiekem af waarom ik heb gesolliciteerd :o

Stom he. Ene kant wil ik echt alles aanpakken. Andere kant word ik er echt zenuwachtig van als het qua inkomsten geen zode aan de dijk zet. Ik wil gewoon een fulltime baan... waarom is dat zo moeilijk... tijdelijk geen probleem, maar wel full-time. Grmbl.

Is het niet zo dat je daarna wel weer wat langer in de WW kan?
Mijn moeder heeft al een keer bijna 3 maanden thuis gezeten, is daarna anderhalf jaar aan het werk geweest. Maar mocht ook toen weer 3 jaar thuis zitten. Gelukkig had ze binnen vier maanden weer ander werk (wat best knap is voor iemand zonder diploma's voor haar ervaring). Maar het is niet zo dat je je WW hebt opgemaakt...

Anneert, wat jammer... Maar blijf doorzetten hoor! Ik was vorige week ook even helemaal de draad kwijt en zie nu...

Ben wel benieuwd waarom jullie toch blijven zeggen dat ik niets moet zeggen. Ik begin daardoor een beetje te twijfelen. :') Terwijl ik toch heel erg de behoefte heb om het te vertellen.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:39

Ahh Anneert wat balen -O- Snap je gevoel ook heel goed.. maarja wie weet wat er uiteindelijk nog voor mogelijkheden zijn.
Functies zijn bij dezelfde organisatie ja. Helaas momenteel ook weinig tot geen interne vacatures. Iemand vroeg of de uren mogelijk uitgebreid konden worden. Maar dit is niet zo. Gelimiteerd aan aantal uren omdat deze uren vanuit een meerzorg traject zijn afgegeven. Andere uren zijn een tijdelijke vervanging..

Janine ik zou ook nog niks zeggen. Als je niet aangenomen wordt dan weet je baas dat je weg wil, niet echt goed voor de sfeer.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:52

Hoi allemaal,
Mag ik mij hier ook melden? Ik zit al vanaf februari zonder werk en word zo langzamerhand nog depressiever dan dat ik al was..
Ik zoek een baan in de juridische sector. Ik heb twee WO masters afgerond en best veel werkervaring, maar toch lijkt het niet te lukken om te worden uitgenodigd op een gesprek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:26

Madison schreef:
Hoi allemaal,
Mag ik mij hier ook melden? Ik zit al vanaf februari zonder werk en word zo langzamerhand nog depressiever dan dat ik al was..
Ik zoek een baan in de juridische sector. Ik heb twee WO masters afgerond en best veel werkervaring, maar toch lijkt het niet te lukken om te worden uitgenodigd op een gesprek.

Welkom!

:(:) Wat een rotsituatie zeg...

Sta je al ingeschreven bij diverse uitzendbureau's?

Ik heb namelijk contact met Randstad gekregen door een sollicitatie via Randstad Secretarieel. Op gesprek geweest, nu elke twee weken bellen over voortgang. Zit wel iets in het vat, maar daar konden ze nog niets over zeggen. Nu weer gebeld door weer een andere tak van Randstad (overheid e.d.) waar ze meer de juridische kant op zitten wat vacatures betreft.

Ik heb net kleren geshopt voor mijn gesprek maandag. Tjee, het viel in de eerste instantie niet mee want het leek me allemaal helemaal niks. Ik ben 1.86m en niet superslank. Broeken passen zag ik eigenlijk niet zitten. Op een gegeven moment blijk ik een soort legging maat S aan te hebben die super netjes zat. Ik kreeg te horen dat de US maat 31 (broek wijdte) eigenlijk +8 is dus maat 38/40.
Dus mijn ego is ook weer een beetje opgepoetst, ook niet verkeerd :D

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:49

Wel ingeschreven bij Randstad, maar mij werd juist verteld dat ze maar weinig juridische vacatures hebben en ik er dus niet teveel op moet rekenen.... Weet iemand hier toevallig of er een speciaal uitzendbureau voor juristen bestaat? Ik heb wel gegoogled, maar vind het lastig te vinden.

Fijn dat je zo'n mooie maat hebt :D 38/40 is netjes! En alvast succes met het gesprek maandag. Ik zal even moeten teruglezen, want weet niet waarvoor je een gesprek hebt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:57

Madison schreef:
Wel ingeschreven bij Randstad, maar mij werd juist verteld dat ze maar weinig juridische vacatures hebben en ik er dus niet teveel op moet rekenen.... Weet iemand hier toevallig of er een speciaal uitzendbureau voor juristen bestaat? Ik heb wel gegoogled, maar vind het lastig te vinden.

Fijn dat je zo'n mooie maat hebt :D 38/40 is netjes! En alvast succes met het gesprek maandag. Ik zal even moeten teruglezen, want weet niet waarvoor je een gesprek hebt!

Ja, zal ook wel per regio verschillen hoor. Ik zit in Groningen.

Een vacature voor schadebehandelaar bij een verzekeraar. Compleet nieuw voor me. Dus ik ben heel erg benieuwd :)

Door mijn lengte heb ik altijd een grotere maat. En rijbroeken zijn praktisch onvindbaar... (goed ik heb Anky eindelijk gevonden, maar daar heb ik maat 42 van).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:06

Moet er morgen nog iemand naar de speed date met uitzend bureaus in Leeuwarden. ..
Dacht ik ga morgen maar en zie wel wat het is
Iemand zoiets al eens gedaan
Volgens mij gaat het nergens over maar goed we zullen zien.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:49

oooh die speeddate vond ik altijd verschrikkelijk! 2 keer geweest en beide keren niets aan gehad helaas!
Ik ben in zwolle geweest, en er staan een aantal bedrijven/uitzendbureaus waar je jezelf kunt voorstellen en je cv achter kunt laten.. Thats it... Ik kwam 10 minuten na de opening en heb maar 1 iemand kunnen spreken, omdat het zoo druk was.. =[

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:09

Ik kreeg net een email dat ik donderdag op gesprek mag komen bij een bedrijf waar ik maaaanden geleden gesolliciteerd heb *\%/* *\%/* Nu heel hard duimen allemaal :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:40

Ik heb een tijd opgekregen dus dan melden weer een is het niets zijn we zo weer weg

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:52

Ik heb na 4 weken eindelijk bericht gekregen van het uitzendbureau. Ik heb in de tussentijd zelf meerdere keren gebeld, maar zij hadden telkens nog geen terugkoppeling van de opdrachtgever. Na 4 weken, kreeg ik bericht dat de opdrachtgever de functie intern al had ingevuld. Echt, ik baal ontzettend. Was echt precies waar ik naar op zoek was. Daarnaast wil ik ook steeds meer weg op mijn huidige werkplek. Doordat ik over de grens werk, betaal ik helaas bijna meer dan dat ik verdien aan reiskosten en verzekeringen. Daarnaast is het werk zelf ook niet echt leuk. Hopen dat ik snel iets anders vind.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 20:03

Anneert, wat balen zeg. Wat was de reden?

Lovelys, CAO hebben het inderdaad hysterisch druk. Daar zullen ze wel extra handjes nodig hebben op het moment, duimen!!!

Ylvy, wat balen zeg, wat was de reden? Kan je je daar in vinden??

Madison, welkom! Zit je CV goed in elkaar? Maak je een goede indruk daarin? Geven ze aan waarom ze je niet uitnodigen op gesprek?

Janine, voorbereiding is het halve werk en zo'n legging in een top maatje geeft je ego een boost. Moet goed gaan dat gesprek!! En euh.... 1,86 mtr??? Dan ben je echt groot! :))

Flowery, succes met je gesprek. Goed voorbereiden he!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:39

Lovelys, spannend! Succes alvast!

Ylvy, balen zeg! Ben ook benieuwd naar de reden

Yonne, balen dat het tijdelijke vervanging is en je geen uren kan uitbreiden.. maar er staat iig orthopedagoog op je CV :) Volgens mij kwam ik jou trouwens ergens tegen op LinkedIn, had je op mijn profiel gekeken? :D Tijdje terug alweer volgens mij

Welkom Madison, super rot dat je al vanaf februari thuis zit, kan me goed voorstellen dat je je daar depressief van gaat voelen. Welke masters heb je gedaan? Iig rechten denk ik?

Janine, fijn dat je een leuke legging hebt gevonden, kleren maken in sommige gevallen de vrouw en als je outfit goed is ben je al half op weg. Geeft je wel een boost, fijn! :D

Flowery, succes!!

Reden van afwijzing.. tja, ze dachten dat ik nog wat meer persoonlijke groei moet doormaken voor deze doelgroep. En ik snap ze wel hoor, tis ook niet zo dat ik zo erg baal van dat ik niet op die groep hoef te werken, maar het traject was echt super, maar goed.. nu maar weer lekker wat energie steken in de cliënten die ik nu heb en dan binnenkort weer beginnen met solliciteren.
Was overigens niet de enige reden hoor, maar wel de makkelijkst uitlegbare hier :')

Vandaag in de vergadering rondom de cliënten meteen gezegd dat ik niet ben aangenomen, mananger zat hier ook bij. Reacties waren: 'Das heel rot voor jou, maar fijn voor ons'. Doet me wel goed dat ze me niet kwijt willen in ieder geval. Tegen de tijd dat mijn contract afloopt gaat er iemand weg die 36 uur heeft, dat geeft goede kansen op verlenging. En daarnaast zit een collega, die een soort van senior functie heeft, met een burnout thuis, zeker tot einde dit jaar, en die functie zou mij ook goed passen... dus wie weet kan ik wel wat taken overnemen.. ga begin december in ieder geval met de mananger een gesprek plannen om de mogelijkheden te bekijken. Merk wel dat ik er wel ff last van heb gehad, van de afwijzing, maar dat komt misschien ook wel doordat het traject zolang liep. Begin september brief moeten sturen, toen 2 oktober gesprek, toen meelopen en nu pas afgewezen uiteindelijk, dat heeft wel wat energie gevreten.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:53

Hoi allemaal, bedankt voor het welkom! :)

@Dimple: volgens mij zit mijn CV goed in elkaar, heb ook een mooie, moderne layout... Maar of het ook daadwerkelijk écht goed in elkaar zit, weet ik niet. Ik heb niet veel mensen in mijn omgeving die dat kunnen beoordelen helaas. Bij het UWV zeiden ze wel dat het er goed uit zag!

@Anneert: ik heb Straf- en Strafprocesrecht gedaan en Civiel Recht.

@Janine: wow, 1.86! Dan moet je toch indruk maken tijdens sollicitaties denk ik dan ;)

Voor degenen met een uitnodiging: gefeliciteerd!!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:14

Na hoelang bellen jullie achter een sollicitatie aan als je nog geen reactie hebt ontvangen?
Ik heb 26 oktober een motivatiebrief verstuurd en de vacature sloot 27 oktober. Tot op heden niets vernomen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:16

Afhankelijk van wat er in de vacature tekst stond.. heb je ook geen bevestiging gehad? Als je dat niet hebt gehad, zou ik morgen bellen

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:18

Anneert schreef:
Afhankelijk van wat er in de vacature tekst stond.. heb je ook geen bevestiging gehad? Als je dat niet hebt gehad, zou ik morgen bellen

Ik heb een algemene replay gehad (het was solliciteren via een website) dat mijn motivatiebrief en cv verstuurd waren. Geen persoonlijke reactie tot dusver (ook geen afwijzing).
Ik ga sowieso morgen even bellen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:48