Wij hadden volgens mij iets van 6 avonden theorieles van 1,5 uur. Elke les besprak hij een aantal hoofdstukken en op het laatst maakten we dan een soort oefenexamen over de hoofdstukken via onze mobiel. Na het oefenexamen bespraken we de antwoorden.
Hoi hoi Ik heb vandaag een proefles gehad bij een rijschool maar het was een beetje gek. Hij heeft niks uitgelegd alleen soms gezegd wat ik anders moest doen. Ik heb zelf maar mijn stoel goed gezet etc en gelukkig weet ik hoe je moet auto rijden maar dit vond ik erg apart haha! Is dit normaal? Ik moest ook zelf kiezen waar ik heen wou gaan de hele proefles lang..
Vond het ookal apart. Hij zei je bent nog jong (18) dus je moet nog veel inzicht krijgen. Om het rijden maak ik me geen zorgen maar voor je inzicht zou ik minimaal pakket van 30 lessen doen. Ik snap dat natuurlijk wel maar al mijn vriendinnen rijden prima en hebben allang hun rijbewijs binnen iets minder lessen. Dit word dus niet mijn rijschool denk ik
Eindelijk geslaagd voor mijn theorie! Uiteindelijk na 4 keer geslaagd. Volgens mij had ik gewoon puur pech de vorige keren. Maar goed, nu 1 foutje gemaakt.
Als je weet wat je moeilijk vind doe dan even een pb misschien kan ik je ergens mee helpen.
Fair
Geplaatst: 26-09-16 18:21
De eerste en de 2e keer had ik het meeste fout op : JG Gevaarherkenning risico's andere weggebruikers. Maar dat is gewoon de gevaarherkenning en daar slaag ik steeds wel op.
Het is echt steeds die vijf je die maar fout mag hebben bij de kennis.
Ik ben nu bij een andere rijschool, eerste les positief! Theorie had ik bij de derde keer. Ook 2 keer gezakt op die kennis vragen. Ik had steeds dezelfde vragen dus de derde keer wist ik bijna alles en toen geslaagd. Merk wel nu je auto rijdt het veel beter te leren is, dan maak je het ook echt mee in het verkeer zelf
Ben gisteren geslaagd voor mn rijbewijs. Super blij!!
Ik wil nu graag voor mijn E achter B .. moet je daar eigelijk ook theorie voor doen? Want in dat geval heb ik dat liever eerst gedaan. Moest deze keer steeds wachten om praktijk te mogen doen omdat ik telkens voor theorie zakte.
Gefeliciteerd! Ik vanochtend mijn 2e les gehad, hellingproef omkeer opdracht en achterwaarts onze oprit uitrijden een 80 weg op. Ging best goed, vond hij ook. hij heeft ook een uitleg gegeven over de banden van de auto, al met al weer een fijne les kan niet wachten tot ik mag afrijden hahah lekker zelf rondrijden
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 01-10-16 21:00
finnens schreef:
Polly schreef:
Voor de BE heb je geen theorie nodig.
Dankjewel, dat is fijn!
Mag ik je een pb sturen, ik heb wat vragen maar die zijn niet heel relevant voor dit topic.
Altijd, geen probleem!
LesleyxLinn
Geplaatst: 02-10-16 01:05
Mogen de ervaringen en vragen over het BE rijbewijs ook gewoon in dit topic? Ik zit er aan te denken om deze te gaan halen. Ik heb nu bijna 3 maanden mijn rijbewijs. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik heb geen mogelijkheid om te oefenen met een kleine aanhanger, maar ik lees overal dat het wel aan te raden is. Hoeveel lessen heb je nodig als je nog niet zolang je B hebt en nog niet hebt gereden met aanhanger en wat ben je ongeveer kwijt aan lessen + examen?
Lesley: geen idee. Ik ga me binnenkort ook opgeven voor E achter B, maar ik heb al wel geoefend met een kleine aanhanger, voornamelijk achteruit rijden. Vooruit gaat wel