Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:41

Klopt, ik had er ook pas aan gedacht toen je ernaar vroeg... Komt wel goed :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:30

Ik vind het nog steeds een leuke naam! Komt vast helemaal goed!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:45

Paan schreef:
Heeft er iemand een pin automaat? Volgens mij zijn er verschillende maatschappijen etc. Of moet je dit via je bank regelen? Ik zie met regelmaat pin apparatuur te koop staan op marktplaats. Kun je een pin contract af sluiten zonder zo'n apparaat die je dan 2e hands koopt?

Hier een pinapparaat van CCV. Dat is, voor zover ik weet, de meest gebuikte in winkels.
Het apparaat kan je tweedehands kopen. Abbo kan je dan alsnog bij CCV afsluiten. Je kan er ook 1 bij CCV zelf kopen of eventueel huren/leasen.

Let er wel op dat het geen verouderd apparaat is als je er 1 tweedehands koopt. Deze werken namelijk niet meer.

Kies aub NIET!!!!! voor Sepay. Daar hebben wij niks anders dan ellende mee gehad. Zo'n 3 keer per weer storing en op de hele zaterdag deed hij het nooit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:37

Ik gebruik voor evenementen een CCV pinapparaat (dacht ik) van mijn buurman. Ik vind het ideaal!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:35

Dat huren lijkt mij wel wat. Geen kosten als je het verder niet gebruikt.
Maar we gaan ook even bij de bank informeren. En dan de voor ons juiste kiezen.

Jullie kunnen hier vast wel iets uit opmaken. Ik mag namelijk nog niks zeggen of het groots noemen op Social Media. *\o/* En als je het niet snapt mag je me een pb sturen hoor. :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:49

Paan schreef:
Dat huren lijkt mij wel wat. Geen kosten als je het verder niet gebruikt.

Dat zie je verkeerd. Je huurt het apparaat voor een x-bedrag per maand. En of je hem nou gebruikt of niet, je betaald wel gewoon door.
Je kan niet zeggen: Deze week heb ik hem niet gebruikt, dus ik betaal niet.

En alvast gefeliciteerd!!! :D :D :D *\o/*

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:58

[quote="HorseTopShop] Dat zie je verkeerd. Je huurt het apparaat voor een x-bedrag per maand. En of je hem nou gebruikt of niet, je betaald wel gewoon door.
Je kan niet zeggen: Deze week heb ik hem niet gebruikt, dus ik betaal niet.
[/quote]

Ja dat begrijp ik. Had het niet helemaal duidelijk op geschreven.
Maar dat payleveven is misschien ook wel wat. Maar als dat apparaat een update nodig heeft, betaal je daar ook weer voor denk ik. Of niet?

We gaan het nog eens goed uitzoeken, voor en na delen goed opschrijven etc.

En bedankt, HTS.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:19

Wat tof Paan!!!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:32

Gefeliciteerd Paan!! Heel veel plezier en succes met alle voorbereidingen!

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:42

Hoi,

Meld me hier voor het eerst !
Ik ben net gestart met het verkopen van mijn Exclusieve plastrons.
Romance Horse Design.
En ze worden al in een paardenwinkel verkocht :-).
Ze beginnen goed te lopen. Dus helemaal blij.
Zelf verkoop ik ze op mijn paardenblog in mijn mini webshop.(Romance Horse Design Webshop)
Het is een tijdelijke webshop. want de grote is nog in de maak.
Maar jullie kunnen wel al een impressie krijgen.
Hieronder staat de link van mijn Blog.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:08

Van harte gefeliciteerd, Paan!! Veel succes met het uitzoeken van je pinautomaat. Ik heb er nog nooit mee te maken gehad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:19

Hoeveel waren jullie kwijt voor het laten bedrukken van kleding? Na heel wat heen en weer gemail zijn we nu eindelijk bij de prijzen aangekomen en ik vraag me af of de prijzen schappelijk zijn. Ik weet dat in een van de voorgaande topics iemand wel eens een opsomming had neergezet van wat ze had besteld en hoeveel het in totaal heeft gekost, maar ik kan dat nergens meer terug vinden...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:31

Zo ik laat even wat van me horen ben zo druk de afgelopen tijd. Ben nu bezig met de belastingaangifte. Even alles terug lezen :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:37

joyce2 schreef:
Hoeveel waren jullie kwijt voor het laten bedrukken van kleding? Na heel wat heen en weer gemail zijn we nu eindelijk bij de prijzen aangekomen en ik vraag me af of de prijzen schappelijk zijn. Ik weet dat in een van de voorgaande topics iemand wel eens een opsomming had neergezet van wat ze had besteld en hoeveel het in totaal heeft gekost, maar ik kan dat nergens meer terug vinden...

Ik heb bij de ruitersportzaak hier in de buurt mijn jassen en dergelijke laten borduren en was daar € 13,50 voor de rug en € 10,- voor de borst voor kwijt. Prijzen volgens mij wel incl. btw. De borduurplaat was wel flink duur. 90 euro of zo.
Maar ik ken nu iemand die het een stuk goedkoper kan doen. Tussen de 5 en 10 euro voor de rug. Dat is dan wel weer afhankelijk van het ontwerp.
Wil je eventueel zijn gegevens hebben?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:51

Borduren gaat heel veel kosten inderdaad, ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat dat hem niet ging worden, haha. Ik wil namelijk op de voor of achterkant een groot logo (ongeveer A4 formaat) en dat kost vaak ook aardig wat geld als je het laat borduren. Maar mocht het qua prijs een beetje bij onderstaande in de buurt komen, dan hou ik me aanbevolen :D

De prijzen die ik nu door heb gekregen, voor een klein logo op de voorkant en een grote op de achterkant:
Tanktop: €15,-
T-shirt: €20,-
Hoodie: €45,-

Dit zijn de totale kosten per item, er komen geen instelkosten e.d. bovenop. Uiteraard is het ook afhankelijk van welke kleding ik uiteindelijk kies. Ik heb bijvoorbeeld hele gave shirts gezien en die zijn duurder, dus dan komt er €4- bovenop de doorgegeven prijs. Ik twijfel qua hoodies ook nog tussen een gewone trui, of eentje met een rits. Ik ben dol op ritsen, omdat je dan ook even je rits open kan gooien als je het warm hebt, maar ik ben zo bang dat de rits krom gaat trekken na het wassen. Ik vind dat zo lelijk, zo'n "bobbel" op je buik!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:58

Ik heb zojuist ook kleding geshopt voor mijn bedrijf, alleen dan zonder bedrukking en in een 'gewone' winkel. Na een jaar van alles aangehad te hebben ga ik toch voor zwart. Heb fijne ecco's gekocht, leuke zwarte gympen waar ik hopelijk fluitend een bruiloft mee doorkom. Daarbij een zwarte broek en een antraciet, lang en wijd shirt met zwart colbert-achtig jasje. Met wat kleurrijke accessoires maak ik het dan meer 'mij'. Ik draag namelijk zelf bijna nooit zwart :+

Twijfel alleen nog over de schoenen: met witte zool of (deels) roze. Laatste past bij mijn huisstijl en maakt het net wat gezelliger. Nouja, ik denk nog even verder.

Klink als geen geld Joyce, al heb ik geen idee wat zoal de prijzen zijn. Hoe gaan ze het dan drukken, als het geen borduren wordt? Ik zou wel een aantal polo's willen bedrukken voor tijdens het paardrijden met mijn eigen logo. Maar dan wil ik antraciet/donker grijze polo's met een fatsoenlijke pasvorm en die kan ik nooit vinden...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:05

Leuk Yucca. Hoe doe je dat met die uitgaven dan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:47

Bedoel je qua administratie/belasting? Niets, kleren die je hebt aangeschaft voor je werk maar die ook privé zijn te dragen, mag je niet opvoeren als bedrijfskosten...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:20

Ja dat bedoel ik.
Mag pas als je het alleen voor je werk kan dragen of wanneer een bepaald percentage van het oppervlak voorzien is van reclame.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:39

Klinkt leuk, Yucca!! Voor Bruiloften vind ik zwart idd ook fijn. In de zomer wel flink warm, maar het toont wel netter.

Grappig dat er nu meerdere hier bezig zijn met bedrijfskleding. Ik wil ook nieuwe shirts e.d. met mijn bedrijfslogo, maar er staan meer belangrijkere dingen op mijn 'investeringen-lijstje', dus die gaan voor.
Doe het voorlopig dus nog maar met de shirts e.d. met mijn oude logo.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:31

Voor echt warm weer wil ik nog wel even kijken naar een ander shirt, deze heeft mouwen tot aan de ellebogen en is donker dus dat is denk ik wel vrij heet. Maar donker is wel handig voor zweetplekken die je echt niet wil showen als je staande foto's maakt, haha gruwel!!

Namen of logo's wil ik niet op een bruiloft op mijn kleding hebben trouwens.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:33

Yucca schreef:
Ik heb zojuist ook kleding geshopt voor mijn bedrijf, alleen dan zonder bedrukking en in een 'gewone' winkel. Na een jaar van alles aangehad te hebben ga ik toch voor zwart. Heb fijne ecco's gekocht, leuke zwarte gympen waar ik hopelijk fluitend een bruiloft mee doorkom. Daarbij een zwarte broek en een antraciet, lang en wijd shirt met zwart colbert-achtig jasje. Met wat kleurrijke accessoires maak ik het dan meer 'mij'. Ik draag namelijk zelf bijna nooit zwart :+

Twijfel alleen nog over de schoenen: met witte zool of (deels) roze. Laatste past bij mijn huisstijl en maakt het net wat gezelliger. Nouja, ik denk nog even verder.

Klink als geen geld Joyce, al heb ik geen idee wat zoal de prijzen zijn. Hoe gaan ze het dan drukken, als het geen borduren wordt? Ik zou wel een aantal polo's willen bedrukken voor tijdens het paardrijden met mijn eigen logo. Maar dan wil ik antraciet/donker grijze polo's met een fatsoenlijke pasvorm en die kan ik nooit vinden...

Ik ben zelf ook niet zo'n zwart drager, maar mijn logo komt er zo mooi op uit, dus ik weet nog niet voor welke kleur ik ga. Maar als het goed is kan die jongen ook de kleuren van mijn logo aanpassen en dan zou ik natuurlijk elke kleur shirt kunnen kiezen en dan voor een contrasterende kleur logo kunnen gaan.

Overigens heb ik geen idee wat voor materiaal hij gebruikt, het is gewoon een soort print, wat je wel vaker op kleding ziet. Zoals dit:

Afbeelding

Maar jullie verder nog ervaring of tips over vesten met en zonder rits?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:43

Grappig ik wilde eerst ook 'opgaan' in de gasten maar dat ging te goed. Ik kreeg te vaak de irritante opmerking "goh wat leuk dat het bruidspaar een vriendin met een goede camera hebben".
Sindsdien nette broek en shirt met mijn naam er op.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:09

Ik heb een fijn vest met rits, maar die gaat idd wel bollen. Vind ik ook jammer, maar vind het erg fijn dat ie open kan. Zonder is vaker lastiger als het zo'n twijfel-dag is.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:25

Paan schreef:
[

Er is zojuist een update gestuurd en voor zover ik weet hoef je daar niet voor te betalen (Payleven). Moet hem alleen nog even erop zetten. Hihi