Heb een leuke vacature gezien waar ze op zoek zijn naar een sportieve enthousiaste kracht! Dat ben ik maar ik wil meer opvallen dan een brief en cv.
Ik heb echt niks te verliezen... zal ik naar het bedrijf bellen en vragen hoe ik volgens hun het beste kan opvallen tussen alle sollicitanten of zal ik gewoon uit mezelf een spontaan filmpje opnemen?!?! Als ik bel weten ze dat ik graag wil en dat ik op wil vallen.... dan zullen ze eerder mn oliebol lezen.
Wat zal ik doen?!?!
Sonja_vR
Geplaatst: 09-11-15 10:13
Ik zou niet aan het bedrijf vragen hoe je op zou kunnen vallen, hooguit bellen als je echt een vraag hebt over de functie of het bedrijf of de procedure.
Verder gewoon zorgen dat je cv strak, luid en duidelijk is , je brief knalt en als je idd denkt je enthousiasme, sportiviteit etc in een filmpje heel goed weet over te brengen, gewoon doen.
Edit:wat betreft bellen, kan soms lastig zijn als er geen onduidelijkheden zijn over de functie etc, kan soms wat nadenk werk kosten idd.
Bedrijf zelf bellen over hoe op te vallen zou ik niet doen. Geeft een niet zelfverzekerde indruk, en zolang je geen vragen heb over de functie zelf ook niet echt een toegevoegde warde als je het mij vraagt.
Gewoon een goede brief schrijven, goede referentie's en jezelf op een fijne manier die bij het bedrijf past presenteren
Wat Anouk ook aan haalt in de laatste zin is idd wel een hele goeie die ik vergat. p een manier die bij het bedrijf past
Als je denkt dat ze een filmpje waarderen zou ik het zeker doen.
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 09-11-15 10:23
Maar het probleem is..... Op de een of andere manier VAL ik niet op tussen 20.000 andere sollicitanten (bij wijze van).... En ja alles wordt bij mij nagekeken door een reintegratie bureau dus dat zit wel goed.... Alleen mijn coach werkt niet vandaag maar wil m vandaag de deur uit doen!! Vandaar hier mijn vraag
Ik weet niet of ze het waarderen, maar dat is voor mij wel een manier om op te vallen.... Denk ik!
Filmpje kan ook net teveel van het goede zijn.. Kijk een rond op carrieretijger. Ik denk dat je wel iets heb aan het formuleren van een brief op de Aida manier.
Balen Annert dat het niet helemaal lekker ging, ik duim voor je !
Heb idd al even gekeken naar die aida manier, niet heel anders dan wat ik al doe....
Cv is zeker niet statisch en zoals ik al zei, goed oogebouwd....
Goede tips, maar zit nog steeds te denken, wel of niet doen...
Darah3
Geplaatst: 09-11-15 11:12
Anneert schreef:
Net tweede gesprek gehad, eerste van die gesprekken ging goed, tweede niet, krijg t vandaag te horen, er zijn 4 kandidaten en 2 plekken.. Spannend!
Spannend! Wat ging er aan je tweede gesprek niet goed? Ik ga voor je duimen
Ik was het vorige week wel bij die functie geworden, maar vond het te weinig uur om mijn huidige baan op te geven. Jammer want ik heb me nog nooit zo vermaakt tijdens sollicitatiegesprekken
Ik heb een paar weken terug een intake gesprek gehad bij een schoonmaak bedrijf, en kreeg vanochtend een mail dat ze voor 2,5 uur per week werk voor me hebben.. Het is iig iets, en mogelijkheden om, als het goed bevalt van beide kanten, meerdere projecten te krijgen
Oeh spannend Anneert! Heb je ook wat meer informatie gekregen over welke groep het zou worden? Ik duim ook voor je! Lijkt me zo'n leuke functie, nog nooit van zo'n traject gehoord maar het idee is super!
Jammer darah dat het te weinig uren waren.. deed jij ook iets van een cursus spelbegeleiding? Ben wel benieuwd hoe dat bevalt
Kimberley lastig, een filmpje kan leuk zijn maar moet wel iets toevoegen. Ik zou het zelf niet doen, maar ook omdat ik mezelf heel ongemakkelijk zou voelen bij het opnemen van een filmpje..
_Juudith, fijn dat je voor wat uurtjes aan de slag kan!
Ik werk momenteel ongeveer 16 uur.. daarnaast val ik soms in. 8 uur individuele begeleiding aan jonge kindjes en 8 uur als orthopedagoog/ diagnosticus. Beide erg leuk maar zo jammer dat het zo beperkt is in uren. Dus solliciteer ook nog gewoon verder. Momenteel alleen weinig interessante vacatures en veel afwijzingen door gebrek aan ervaring of passende opleiding.
oliebol... ik ben vanochtend gebeld, vreemd nummer. Ik begreep uit de resultaten van Google dat het om een verzekering ging. Zal wel een aanbieding zijn ofzo.
Maar nu krijg ik net een mail met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek aankomende maandag!!! Voor dezelfde vacature als waar ik vorige week nog een afwijzing voor heb gekregen...
Oeps, nu moet ik gaan uitleggen aan mijn baas, die net echt rotnieuws heeft gehad.... Wat ik echt heel naar voor hem vind...
Ik zou je baas ook nog even lekker niets zeggen! Gewoon lekker afwachten! Leuk dat je toch nog weer op gesprek mag!
Banyu
Geplaatst: 09-11-15 19:30
Tjeeezus sinds wanneer heb je geen recht meer op om te weten wat de reden is waarom je bent afgewezen op een sollicitatie op je vorige werkgever? :/
Anoniem
Geplaatst: 09-11-15 20:19
Anneert, heb je het al gehoord? Super spannend!
Kimberley, mocht je echt vragen hebben over de invulling van vacature of het bedrijf zelf, dan zou je kunnen bellen. Heb je geen nuttige vragen, dan kan je op die manier al niet opvallen. En dan moet je gewoon een heel goede enthousiaste brief eruit sturen. Filmpjes zou ik zeker niet doen als ze daar niet om vragen. Bekijk ook je CV kritisch, valt die op en is die persoonlijk? En vormt het 1 geheel met je brief bijvoorbeeld qua vormgeving.
Judith, fijn dat je wat uurtjes aan de slag kan. En wie weet uiteindelijk voor meer uren!
Yonne, lekker dat je iig die 16 uur hebt! Is er in de toekomst ook geen kans op meer uren in die functie?
Janine, ik zou je baas echt nog niks gaan wijs maken.
Ik heb nu 1 weekje (4 dagen) gewerkt. Deze week de dinsdag, donderdagochtend, vrijdag en zaterdag werken. Ben benieuwd morgen, degene met wie ik vorige week stond is nu op vakantie. Sta daardoor alleen met de slager, dus geen andere verkoopmedewerkster. Maar komt vast goed. Het weekend ging al best aardig. Valt nog heel veel te leren, maar veel dingen gaan ook al beter/sneller (zoals geld terug tellen ). Contract moet nog wel getekend worden, komt vast goed, maar pas als dat gebeurd is ben ik helemaal blij haha.
Darah3
Geplaatst: 09-11-15 20:24
Yonne: ja klopt, daar doe ik een cursus van Vooral weinig tijd voor gehad vanwege mijn werk, maar wik nu echt weer goed aan de slag haha. Jammer dat je ook beperkt uren hebt, maar wel fijn dat beide banen leuk zijn! Hopelijk kom je toch nog wat tegen met meer uren
Janine: ik zou inderdaad ook nog niks aan je baas uitleggen
Nou, ik zal het even uitleggen waarom ik het wel ga vertellen.
Mijn ex-collega, degene die voor mij de hele boel heeft verpest, heeft nieuw werk. Bij de concurrent. Hij en mijn baas zijn goede vrienden, hele goede vrienden. Maar hij heeft dit achtergehouden. Ondanks dat heeft mijn baas toch een goede referentie gegeven over mijn ex-collega (hij heeft de goede dingen genoemd en de rest weggelaten zoals hij mij vertelde). Er is gesproken over het nieuwe werk bij de concurrent, maar ex-collega bazuint gewoon een vieze grote mond rond. Echt slaat helemaal nergens op. Ik vind het ontzettend sneu voor mijn baas.
We bespraken het allemaal bij de vrimibo. Het zat hem echt hoog en hij zei ook: "Als er hier iemand is die iets anders kan krijgen, dan gun ik het diegene van harte." Hij zal het niet leuk vinden, maar hij moet wel begrijpen dat ik met dit salaris en met mijn leeftijd echt niet eeuwig daar kan blijven.
Daarnaast is het wel praktisch om te weten hoe ze er tegenover staan.
Als het niets word, is het ook geen ramp. Misschien geen verlenging van het contract, maar dat heb ik er wel voor over.
Tancreda4
Geplaatst: 09-11-15 23:47
Wha, ik zit ook weer te miepen.... Ik heb gesolliciteerd op een functie, een beetje kat in het nauw actue want het is niet echt een functie waar ik mijzelf bij vind passen, en hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik twijfel. Nu heb ik eind van de middag wel een uitnodiging voor een gesprek gekregen voor a.s. woensdag (groeps sollicitatie), maar ik twijfel echt enorm en neig naar dat ik er niet mee door wil gaan. Waarom? Omdat het niet genoeg uren (op een dag) en niet genoeg zode aan de dijk is (ik heb nog wat maanden ww en deze baan is tm december). Andere kant is het een ervaring en je weet nooit of er meer in zit... Maar ik twijfel aan het werk en vraag mij stiekem af waarom ik heb gesolliciteerd
Stom he. Ene kant wil ik echt alles aanpakken. Andere kant word ik er echt zenuwachtig van als het qua inkomsten geen zode aan de dijk zet. Ik wil gewoon een fulltime baan... waarom is dat zo moeilijk... tijdelijk geen probleem, maar wel full-time. Grmbl.