Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
theadora99 schreef:Wij inderdaad na het vijfde lesuur gestopt, dat is 12.35. Mijn mentorklas had het zesde een toets dus die vonden het helemaal niet zo erg
Biks2 schreef:Al ben ik niet van plan om tot 23:00. Savonds door te werken, ook niet tijdens piekbelastingen
Weet iemand in welke vakken vooral werk is?
Goof schreef:Na 18.00 gaat mijn laptop sowieso niet meer aan.
Biks2 schreef:Oke, ja het zal vast ook een stuk handig plannen of indelen zijn. Bedankt voor jullie antwoorden!
Al ben ik niet van plan om tot 23:00. Savonds door te werken, ook niet tijdens piekbelastingen
PSvanLot schreef:Biks2 schreef:Oke, ja het zal vast ook een stuk handig plannen of indelen zijn. Bedankt voor jullie antwoorden!
Al ben ik niet van plan om tot 23:00. Savonds door te werken, ook niet tijdens piekbelastingen
Hoe wil je dat dan doen als er een deadline is die je moet halen? Af en toe is het echt niet anders dan dat je even gas moet geven.
Mits je fulltime werkt natuurlijk. Parttime is het wat beter te verdelen. Ik doe het ook liever niet, maar soms is het niet anders.
Ik geef biologie, een super leuk vak!
Sheran schreef:Goof schreef:Na 18.00 gaat mijn laptop sowieso niet meer aan.
Nieuwsgierig: hoe doe jij dat dan? Of werk je lang niet fulltime?
Ik werk 4 dagen en probeer 1 dag wel vet te houden. Meestal gaat dat wel als ik tot laat werk. Anders niet. Maar hangt erg van de periode af.
Mijn werkdruk zit vooral in het maken en nakijken van proefvertalingen, het maken van planners, het maken van toetsen en het nakijken ervan. Ook ben ik mentor en dat kost ook een paar uur per week. De lessen zelf gaan heel vlot, daar ben ik eigenlijk nauwelijks tijd aan kwijt. De rest is schoolbreed, dus daar heb ik niet gek veel keuze in.
Goof schreef:Sheran schreef:
Nieuwsgierig: hoe doe jij dat dan? Of werk je lang niet fulltime?
Ik werk 4 dagen en probeer 1 dag wel vet te houden. Meestal gaat dat wel als ik tot laat werk. Anders niet. Maar hangt erg van de periode af.
Mijn werkdruk zit vooral in het maken en nakijken van proefvertalingen, het maken van planners, het maken van toetsen en het nakijken ervan. Ook ben ik mentor en dat kost ook een paar uur per week. De lessen zelf gaan heel vlot, daar ben ik eigenlijk nauwelijks tijd aan kwijt. De rest is schoolbreed, dus daar heb ik niet gek veel keuze in.
Ik werk 0,8 fte, 4 dagen dus. Op die dagen start ik om 8 uur met teamoverleg, vervolgens heb ik 1 uur coachgesprekken met mijn leerlingen (bij ons ben je geen mentor, maar coach en heb je daar (afhankelijk van het leerjaar) wekelijks of om de week coachgesprekken mee) en vervolgens heb ik 2 dagen lessen tot half 3, 1 dag tot kwart over 3 en 1 dag tot één uur. Op die kortste dag hebben we eens in de zoveel weken vergadering, de andere weken niet.
Ik kan dus na lestijd altijd tijd pakken (en ja, daar zitten bijvoorbeeld ook oudergesprekken in of leerlingen die terugkomen en op maandag vakondersteuning tot half 4) om te werken. Op de korte dag kan ik ook nog tijd pakken als ik geen vergadering heb.
Op de langste dag is mijn stagiair er, zij doet haar lessen inmiddels zelf en daar speel ik nu ook wat tijd mee vrij, maar dat is echt pas recent.
Op mijn vrije woensdag zit ik in de middag altijd nog wel even, soms om alleen mail te checken en soms om wat werk na te kijken. Op zondag zit ik wat langer, dan zet ik het werk klaar (wij werken digitaal) en zorg ik dat mijn lessen voorbereid zijn. Maar omdat al die werkpaden digitaal al klaar zijn van vorige jaren hoef ik die in principe alleen maar aan de leerlingen te koppelen. De formatieve checks, oefeningen, etc heb ik ook allemaal al.
In de week dat al mijn klassen hun hoofdstuk afronden heb ik het wel drukker. Wij ronden niet af met toetsen, maar met presentaties en dat kan echt wel wat nakijkwerk zijn. Maar goed, dat is dus niet wekelijks.
Ik vind mijn eigen leven te belangrijk om ook in de avonduren door te werken, ik weiger dat simpelweg. Mijn teamleider staat er hetzelfde in, die verwacht zelfs dat wij 'savonds niet op mail reageren oid.