Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:16

Tancreda4 schreef:
Oh wha, nog meer stress := Net gebeld door UZB voor een callcentre functie := Weet niet of ik dat kan en wil (en zit nog altijd onder mijn WW) maar hoe langer ik thuis zit hoe meer ik wegkruip voor dat soort dingen... Mag nu eerst een online test gaan doen, dat vind ik wel al enorm spannend ook!

gaat dan weer zoveel door mijn hoofd, doen of niet, maar ik moet gewoon wel van mijn krent komen, anders wordt het ook steeds moeilijker denk ik.... Maar zet qua kosten geen zode aan de dijk helaas... Hoe doen al die mensen dat met minimumloon toch allemaal...

Als het onder je ww zit ben je toch niet verplicht om het aan te nemen? of zit je al in de periode dat je als je iets aangeboden word, je het moet nemen en je niet meer mag weigeren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:24

Ylvy schreef:
Je kunt het altijd doen totdat je iets vind wat wel bij je past, plus dat je dan wel geld verdient.

Ik werd de laatste tijd veel door een onbekend nummer gebeld maar steeds te laat met opnemen.
Nu was ik toevallig op de telefoon bezig toen ze belden. Ik helemaal enthousiast 'misschien is het voor een baantje!'

Het was bankgiro lotterij ding.. heb ze vriendelijk verzocht niet meer te bellen en mij steeds de hoop te geven dat ik een gesprek krijg bij een bedrijf.. :')

Dus als je bij zo'n callcenter gaat werken, verwacht dan klanten zoals mij, de meesten wachten er namelijk niet echt op.

Bij inbound hoef je dus niet dat soort telefoontjes te plegen.
Je wacht gewoon op telefoon en bent dan klantenservice ;)

Misschien ook wel iets voor jou?? :) Verdient ook stukken beter (is niet op commissiebasis zoals veel van die opdringerige dingen wel zijn)

Ylvy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:27

Klantenservice is inderdaad beter dan zo'n soort telefoontjes moeten voeren.

Ik wacht eerst af wat het zaterdag word, heb dan gesprek :)
Ik heb voorheen wel gesolliciteerd voor zo'n werk, maar dat is alweer 3 maanden geleden voordat ik een baantje had. Als het zaterdag niks word ga ik daar weer voor solliciteren
( Ja, het is niet zo wauw dat ik niet gewoon doorzoek, maar ik heb nog 13 sollicitaties lopen op het moment )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:28

Het ligt er wel een beetje aan of je in een echt callcenter komt te werken. Geloof mij, het geeft ook super leuke functies in een callcenter. Inbound is bijvoorbeeld hartstikke leuk werk. Ik heb zelf bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt in een callcenter en ik heb er 4 jaar met veel plezier gewerkt. Nu ben ik manager van een internationale klantenservice, en nog steeds heb ik veel plezier in mijn werk. Natuurlijk is het soms stressen, en niet leuk, maar ik denk dat het beeld wat veel mensen hebben niet per definitie voor iedere klantenservice zo zou zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:45

Ik woon zelfstandig en ik heb paarden... maar vind het echt super pittig... Mijn ouders springen al bij, maar eigenlijk vind ik dat ook echt naar. Maar ja, alternatief wordt terug naar pa en ma gaan. Paard ga ik de deur niet uit doen...

Juudith, ik ben het ook niet verplicht om aan te nemen, maar ik merk nu ook al aan mijzelf dat ik echt terughoudend wordt bij aannemen van baantjes. De ideale baan is gewoon nog niet langsgekomen... En 4 maanden thuiszitten is niet grappig meer vind ik. Dan liever iets om handen waar ik ervaring mee opdoe en mij bezig houdt. Het is iig niet 40 uur waardoor ik wel tijd overhoudt om eventueel verder te solliciteren nadat dit project weer is afgelopen.

Heb nu best een aantal sollicitaties lopen, moest net ook echt even zoeken toen het UZB mij belde van; wat was dat ook alweer :o

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:06

Tancreda4 schreef:
Ik woon zelfstandig en ik heb paarden... maar vind het echt super pittig... Mijn ouders springen al bij, maar eigenlijk vind ik dat ook echt naar. Maar ja, alternatief wordt terug naar pa en ma gaan. Paard ga ik de deur niet uit doen...

Juudith, ik ben het ook niet verplicht om aan te nemen, maar ik merk nu ook al aan mijzelf dat ik echt terughoudend wordt bij aannemen van baantjes. De ideale baan is gewoon nog niet langsgekomen... En 4 maanden thuiszitten is niet grappig meer vind ik. Dan liever iets om handen waar ik ervaring mee opdoe en mij bezig houdt. Het is iig niet 40 uur waardoor ik wel tijd overhoudt om eventueel verder te solliciteren nadat dit project weer is afgelopen.

Heb nu best een aantal sollicitaties lopen, moest net ook echt even zoeken toen het UZB mij belde van; wat was dat ook alweer :o

ja kan me dan ook wel voorstellen, en je komt makkelijker aan een andere baan als je al werk hebt als wanneer je werkloos thuis zit is mij opgevallen.. Oud collega's gaan allemaal van baan switchen en ik moet zo veel moeite doen om een baan te krijgen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:55

Tancreda Pittig hoor! Helaas springen mijn ouders ook bij. Voor mijn werkervaringsplek kreeg ik alleen een stagevergoeding.

Judith Dat gevoel is echt heel rot :(

Callcenter werk is echt heel verschillend. Outbound vinden de meeste mensen echt verschrikkelijk. Het constant bellen naar mensen die niks van je willen is echt heel erg rot. Ik heb het zelf 3 weken gedaan en ik kon het gewoon echt niet. Inbound klinkt allemaal een stuk beter. Een beetje mensen helpen en hun klachten aanhoren valt wel mee. Zelf ga ik over een week solliciteren voor inbound. Ik zal toch werk moeten hebben.

Trouwens echt super fijn. Ik heb mij aangemeld voor een intervisie groep voor werkloze psychologen XD Gisteren zijn ze bij mij thuis geweest om kennis te maken en vandaag kreeg ik een vacature door gestuurd van een van die mensen. Dus super tof en ik ga dan ook zeker solliciteren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:04

Niet te negatief over callcenter werk hoor.
Het kan ook heel anders. En degene die het aandurven mogen bij mij op gesprek komen. Wij nemen niet zomaar iedereen aan. Wij bellen ook op een hele andere manier, kwaliteit van het gesprek staat voorop en we bellen alleen B2B wat onderdeel is van een hele project (dus geen koud bellen)

Ik vind het een pittige job want we bellen zonder script dus de gesprekken voer je echt als je eigen persoon zonder op te lezen. ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:07

Dat zou me veel meer trekken dan 'gewoon' callcenter werk. En na 12 jaar communicatietraining en tig gesprekken over leven en dood durf ik wel op mijn communicatieskills te vertrouwen.
Ik vind het alleen zo zonde van die 12 jaar opleiding...Na een jaar in een andere branche ga ik al nooit meer aan mijn verplichte uren komen voor de herregistratie en is er dus nooit meer een weg terug :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:08

Nou, lijkt mij juist enorm moeilijk hoor Callcenter Dimple. Daarom vraag ik mij af of ik het kan. Maar ja, als ik het nooit heb gedaan weet ik dat ook niet. En zeker met het hele traject van voren kom ik er vast wel op tijd achter als het echt niets voor mij is.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:24

Ik vond zonder script bellen leuker! Meer menselijkheid en veel spontaner.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:58

Gomir, in jou geval vind ik het ook niet aan te raden hoor!

Tancreda, het inbound gebeld worden is veel makkelijker. Je hebt veel scripts die je er doorheen leiden en veelal geven bedrijven een aantal dingen training. Gaat je zeker lukken! Een baan is een baan en het biedt je zoveel meer vrijheid en minder kopzorgen. Geeft ook aan dat je niet stil bent gaan zitten.

Je moet alleen opletten dat je daardoor niet blijft verzanden in callcenter werkzaamheden.
Ik zie veel mensen die eigenlijk wat anders willen, maar zo goed zijn geworden in Sales en B2B gesprekken dat ze er bijna niet meer uitkomen.

Overigens zoek ik nog een jong en dynamisch iemand voor een echte sales functie in Brabant. Leuk en jong bedrijf, maar je moet echt een sales hunter zijn. Keihard kunnen knallen zeg maar.
Bij interesse stuur maar PB.

Deze baan kwam voor mij echt op het randje.........heb het net kunnen uitzingen na WW, maar anders had ik ook wat anders moeten gaan doen.

Succes allemaal met maken van keuzen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:02

Nou ik ben weer iets actiever aan het solliciteren, gaat echt heel slecht bij ons op t werk.. Heb zelfs zitten denken om al ontslag te nemen en van daaruit wat actiever te zoeken, maar die gok neem ik maar niet..

Vandaag een record, rond de middag sollicitatie verstuurd en voor het einde van de middag al een afwijzing :(

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:05

Wow relaxed dat is wel een hele snelle afwijzing -O-
Aan de andere kant kun je dan ook geen valse hoop krijgen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:21

Oh, weer een interessante vacature tegengekomen. Ben direct aan het schrijven. Heb toch al een aantal keren gehad dat ik denk; daar ga ik morgen naar schrijven, en dan zijn ze al van de site gehaald. Dus nu nog even ploeteren met een brief. Voordeel van zoveel brieven schrijven is dat je er wel 'handig' in wordt. Ik gebruik ook wel veel dezelfde zinnetjes, maar toch altijd weer net wat anders, andere opbouw etc.

Dat is snel relaxed... jammer wel!

Ik had in sept. een sollicitatie gestuurd en eergisteren de afwijzing binnen :D Maarrrr dit bedrijf had dat wel van te voren aangegeven bij de bevestiging van ontvangst. Dat de gesprekken eerste week oktober zouden zijn, en als ik daar geen uitnodiging van zou krijgen ik dan de officiele afwijzing in november kon verwachten. Blijkbaar was er nogal op gereageerd :=

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:36

haha tancreda dat is wel lang wachten op de officiele afwijzing. Ik had een half jaar geleden ook zoiets. Ik had gebeld en ze raadde mij aan met klem af om niet te reageren. Ze hadden na 4 dagen al meer dan 200 brieven. Ze zagen het niet meer zitten XD

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:50

Zit nu sinds begin juli op een callcenter, klantenservice, inbound dus. Is prima werk om ervaring op te doen of iig bezig te zijn hoor. Daarnaast hangt het ook een beetje van de organisatie af wat voor gesprekken je hebt en vervelende klanten heb je overal, maar hoe beter de oplossing hoe makkelijker het gesprek.
Ik ga alleen iedere week meer richting de 40 uur en merk dat dat wel m'n neus uitkomt. Ik mis iets om te 'doen'. Daarnaast is het best intensief, je moet ieder gesprek weer je concentratie erbij hebben en opnieuw je enthousiasme erin gooien.

Maakt het wel heel leerzaam trouwens, je krijgt zoveel verschillende soort klanten aan de lijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:14

Lijkt mij ook wel een goed leerproces voor mijzelf. Snap wel dat je het iets doen kan gaan missen. Wat dat betreft ben ik zo blij met mijn hobby de paarden. Dan kan ik zittend computer of belwerk wel goed hebben doordat ik mijn uitlaatklep heb en daarmee lekker uren lang buiten ben :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:42

Ik kom even onder de meelees steen vandaan...

Zit er iemand in de loonadministratie?

Op mijn werk (administratiekantoor) zoeken we nog een salarisadministrateur voor 16 uur per week.
Op een gezellig kantoor met 9 medewerkers.
Omgeving Zaltbommel.

Als iemand interesse heeft, kun je mij een berichtje sturen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:01

lovelys schreef:
haha tancreda dat is wel lang wachten op de officiele afwijzing. Ik had een half jaar geleden ook zoiets. Ik had gebeld en ze raadde mij aan met klem af om niet te reageren. Ze hadden na 4 dagen al meer dan 200 brieven. Ze zagen het niet meer zitten XD

200 is niets... M'n moeder reageerde in mei/juni op een functie. In haar afwijzing werd verteld dat ze een van de 750 sollicitanten was... -O-

Nu is ze via via aan het werk gekomen. Lijkt toch het beste te werken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:11

@Nancy; iets te vroeg, ben net met een cursus die richting op begonnen ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:40

Ik heb maandag mijn 2e gesprek, met 2 commissies.. Nu heb ik me tot nu toe helemaal niet druk gemaakt, maar begin toch zenuwachtig te worden.. Waar moet ik me op gaan voorbereiden? Het gaat om een soort werk-leer plek (wel betaald) dus het is logisch dat ik nog niet alles weet..
Ik ga waarschijnlijk vanavond tot en met zondagmiddag naar de Ardennen, maar daar kan ik me wel rustig mentaal voorbereiden.. Denk ik.. Hoop ik.

Vanmiddag eerst naar de kapper en de outfit heb ik ook klaar, dus dat is al iets

Iemand nog tips?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:43

Niet te veel stressen.
Als je de namen hebt van je gesprekspartner, zoek ze al even op op linkedin zodat je weet wat je voor hebt.

En zoek nog even naar termen die veel gebruikt worden in volwaardige functies, zodat je geen termen naar je hoofd geslingerd krijgt die je niet kent.

Blijf jezelf :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:55

Dank je voor je reactie. De namen heb ik, en ook al opgezocht inderdaad. Punt is wel, heb meegelopen op een behandel groep waar ik eigenlijk niet wil werken, maar t hoefde niet te betekenen dat ik daar ook kom te werken als ik ben aangenomen, dus dag vind ik lastig. Kan nergens vinden of de mensen van t gesprek bij die groep horen, maar er zitten sowieso 2 managers bij en die zijn van verschillende groepen, dus misschien is de functie nu wel voor een andere groep. De persoon met wie ik vooraf aan het meelopen gesproken had( soort teamleider), zit verder ook niet meer in de procedure, en dat vind ik vreemd als het voor die groep zou zijn

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:34

Zo, nieuwe week nieuwe kansen! Weer vol goede moed werk zoeken, maaarrr, eerst de was haha.