Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:04

Ik ben van de week gebeld door een heel vreemd nummer. Was bezig dus kon niet opnemen. Heb (gelukkig) ook niet terug gebeld.
Echter kan ik sindsdien mijn telefoonboek in mijn telefoon niet meer in :S

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:27

Vraagje: ik ben (nog steeds) bezig met bekijken van de mogelijkheden voor kleding met logo. Nu ben ik met iemand aan het overleggen over wat ik precies wil en eigenlijk vind ik dat best een lastige, heb daar nooit echt veel aandacht aan besteed, omdat ik tot nu toe steeds nog bezig was met prijs en leuke kleding.

Over het algemeen vind ik het mooi als er een klein logo op de voorkant staat en dan op de achterkant een groot logo met bijv. de website. Maarrrr, als ik op een evenement achter de kraam sta, dan zie je maar zelden de achterkant van mijn trui of shirt. Zou het dan handig zijn als ik op de voorkant groot mijn logo zet en op de achterkant bijv. een QR code en mijn website eronder? Ik vind het echt zo lastig he... Ik wil echt leuke kleding, die goed opvalt in de positieve zin ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:51

Ik vind groot op de voorkant nooit zo mooi. Heb je lange mouwen? Daar past mooi www.mijnwebsite.nl op vind ik.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:55

Logo groot op de voorkant vind ik indd ook niks. Klein logo voorop valt naar mijn idee genoeg op. Althans, mij valt het wel altijd goed op.
En het logo achterop wordt ook veel gezien hoor. Als je achter de kraam staat niet natuurlijk, maar je zal toch ook wel rond gaan lopen, naar het toilet, opbouwen, afbouwen. Hang eventueel tasjes achter je zodat je steeds even om moet draaien :P

Wat ik belangrijker vindt dan kleding met een logo erop als je met een kraam staat, is een spandoek met je logo erop. Dat valt pas op. En mensen zien vanaf een afstand al wat je verkoopt :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:14

Ja dat heb ik al, een mooi groot spandoek! En thanks voor de input so far!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:56

BNI? Ik ken dat hele concept niet?

Ik wil in de nabije toekomst ook wat rijkleding/dekjes laten bedrukken, maar waar haal je goede kleding en dekjes? Hebben jullie tips?

En ik zou inderdaad ook een kleine logo op de voorkant doen.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:23

Bij het Ruyterhuys natuurlijk :D . Zij hebben voor mij een deken en dekje geborduurd. Heel erg gaaf geworden. Daarnaast heb ik vorig jaar bij de Eppeljeck voor een leuke prijs een hele lading witte dekjes gekocht en deze bij een lokale drukker laten drukken om weg te geven aan paardenbak-klanten. Ondertussen zijn ze allemaal op en veel leuke reacties op gekregen. Zelf heb ik er nog 1 voor op wedstrijd en deze is al vaak in de was geweest en zowel de kleuren als het drukwerk zit er nog heel netjes op. Dit jaar ga ik dat weer doen.

BNI, nog nooit van gehoord ook, maar klinkt niet alsof ik iets mis.

Leuk kleding Joyce, ik heb geen tips voor je, maar ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:36

Goeie tip Melissa ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:01

Qr code op kleding zou ik niet doen Joyce, volgens mij gaat niemand zo achter je rug staan om er een foto van te maken. Lijkt me gek :P

Wij hebben het logo niet laten borduren maar laten drukken met soort foli. Weet zo de naam niet. Gaf mooi resultaat.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:07

Nee, zou ik inderdaad ook niet doen, daarbij heb ik niet het idee dat het veel gebruikt wordt.

Zag dat ze bij drukwerkdeal ook polo's en dergelijke kunnen bedrukken, maarja ik pas toch graag eerst iets voordat ik het koop/bestel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:52

Volgens mij is het iets duurder, maar anders is zeefdruk ook erg mooi om je logo mee te laten bedrukken. Is een soort van vilt dat er dan boven op komt te liggen.

QR code lijkt mij inderdaad ook niet veel effect te hebben en ik snap dat je je logo graag groot voorop wilt hebben, maar ik denk dat het heel goedkoop over gaat komen. Zeker als je al genoeg reclame op je stand hebt, dan komt het misschien schreeuwend over...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:45

of alleen het beeldmerk van je logo voorop. Kan ook leuk zijn Joyce :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:54

Ik twijfel tussen 3 dingen:
-Het beeldmerk groot voorop, want waarom niet, je ziet tegenwoordig zoveel shirts met een grote print voorop. En dan wil ik het gehele logo op de achterkant.
-Het beeldmerk klein voorop, zodat het wat rustiger blijft en dan het beeldmerk heel groot achterop met de website aan de onderkant van het shirt
- Het gehele logo klein voorop en dan ook weer het beeldmerk en de website hetzelfde als bij optie 2

Maar van het weekend komt er een vriend langs, die super creatief is en heel veel dingen ontwerpt (is ook zijn beroep), dus ik vraag hem er ook nog eens met een creatief oog naar te kijken. Wellicht heeft hij nog wel een totaal ander, super tof idee!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:16

Ik denk dat je beeldmerk (dus alleen die kat en hond) makkelijk redelijk groot voorop kunnen hoor. Ik zou wel ergens je logo terug laten komen met je gehele naam. Vooral omdat het zo'n aparte naam is!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:11

Helemaal met 11a eens.

Kunnen jullie beetje genieten van dit mooie weer?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:30

Vandaag heel de dag binnen (kantoor). Heb wel net lekker gelopen met de honden. En jij?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:56

was hier ook niemand die webdesign & huisstijl ontwerpen deed?
weet niet meer wie het was, maar je mag gerust een pb'tje sturen, want dat bureau waar ik mee wilde werken, laat niet echt makkelijk van zich horen...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:07

Ik was gisteren aan 't werk dus ook binnen gezeten. Vandaag wel vrij, maar ben veel aan het uitzoeken. Ga straks nog wel even naar stal.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:32

Ik zit gewoon binnen te werken :+ Misschien met de lunch even naar buiten.
Of einde van de middag, even naar het postkantoor lopen...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:47

Maar........ wel lekker mijn favo muziek op. Mijn huisgenoten (lees kinderen) zijn daar niet altijd even blij mee: de volledige Mattheus Passion. Gewoon n muziekstukje van bijna 3 uur, heerlijk!. Af en toe, als het TE mooi is om doorheen te rammelen met mijn toetsenbord, even stil zijn. Dan weer lekker verder.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:05

Hier ook een dag binnen werken. Alleen maandagmiddag buiten zitten werken, maar dat werkt toch niet ideaal. Dus nu binnen aan het werk.
Straks wel weer lekker buiten paardrijden! Deze maand nog niet binnen gereden, heerlijk is dat!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:48

Ik ben online aan het shoppen :) Nieuwe objectieven, aan de ene kant een feestje om te kopen, aan de andere kant een uitzoek werk en veel wikken en wegen...denk dat ik eerst maar voor de duurste ga #zucht, haha

Iemand van de fotografen ervaring met een goed macro objectief?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:53

Ik ben nu nog binnen bezig, even pakketjes klaarmaken om te verzenden en net nog wat "projectjes" doorgenomen met de webdesigner. Straks ga ik naar het postkantoor en dan neem ik de hond mee, even lekker een rondje in de zon lopen. Daarna ga ik buiten zitten met het boek "Brand-ID"!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:59

Wat zoek je precies, Yucca? Macro en hoeveel mm?
Ik ben er wel achter dat duurder vaak toch een stukje beter is. Heb nu een 24-120 als back-up van mijn 24-70. Heerlijk dat extra zoombereik, maar de scherpte is toch wel minder soms.

Klinkt als een leuke middag, Joyce!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:10

Hoeveel mm weet ik eigenlijk niet, heb vooral een macro lens nodig voor details. Geen idee welke mm daar handig bij is eerlijk gezegd.

Ik gebruik nu vooral de 24-70 mm (soms mis ik hier wel scherpte in hoor...) en ik wil graag de 70-200 mm erbij kopen. Met een macro erbij heb je dan een mooie set voor bruidsfotografie.

Prime-lenzen lijken me ook geweldig (heb veel goede verhalen gehoord over de Sigma 85 mm), maar ik weet nog niet goed welke mm mijn voorkeur dan heeft. En ze kunnen goed als back-up dienen als de 24-70 weg zou vallen (of andersom...haha dat de 24-70 als back-up dient voor de prime-lenzen). Alleen bij prime lenzen is een tweede body om mee te fotograferen wel handig...