Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Celine_Famke schreef:Peperkroket schreef:Ik heb vandaag voor het eerst in een andere auto gereden! Was wel even wennen, vooral met wegrijden. Toch wel anders, benzine; ik sloeg niet echt af, maar het optrekken ging heel langzaam. Nu heb ik even geoefend op een parkeerplaats en daarna ging het beter
Precies zoals bij mij! Ik heb vorige week ook voor het eerst in een andere auto gereden (en voor het eerst benzine) en is inderdaad flink wennen met de koppeling haha! Bij mij sloeg hij ook niet af, maar inderdaad wat jij zegt, wegrijden bij stoplichten gaat soms ergggg langzaam.
Onze diesel auto thuis heb ik helemaal geen problemen mee gelukkig. Dus het is echt alleen wennen aan onze benzine auto haha!
Celine_Famke schreef:Ja die gaspedaal in mijn moeders auto (benzine) is ook zeker gevoeliger hoor, daar ligt het probleem niet, dat ligt bij de koppeling haha. Als ik eenmaal rijd is het goed.
doezel2 schreef:Hoe hebben jullie de stap gezet om een afspraak te maken voor een proefles??
Ik wil heeeel graag. Maar durf die stap niet te zetten
Heb het niet zo met onbekenden naast me( waarom weet ik niet)
En leer
Je je theorie. Betr al je onder tussen praktijk doet?
En welke rijschool
Is/zijn een een aanrader?
Polly schreef:Je kan beter leren autorijden van een onbekende dan van een bekende.
Gewoon opbellen en vragen voor een proefles. Na die proefles kan je dan zeggen dat je er even over wil denken (laat je niet meteen vastleggen, teken niks!) en dan kan je bedenken of het iets voor je is en dan evt in overleg met je instructeur of je eerst je theorie gaat doen.
Het is een proefles he, je trouwt niet met die rijschool.
SophieFT schreef:doezel2 schreef:Hoe hebben jullie de stap gezet om een afspraak te maken voor een proefles??
Ik wil heeeel graag. Maar durf die stap niet te zetten
Heb het niet zo met onbekenden naast me( waarom weet ik niet)
En leer
Je je theorie. Betr al je onder tussen praktijk doet?
En welke rijschool
Is/zijn een een aanrader?
Joke absoluut ! Ook niet duur.
Ik heb mn theorie gedaan toen ik een paar praktijkgedeelte heb gehad, om zo een beter beeld bij de gevaarherkenning te krijgen!
Celine_Famke schreef:Ik had juist af en toe wel veel gas, maar weinig reactieDat ik met erg veel geluid weg reed, maar haast kruipend.. Oops! Haha.
Tsja, het aangrijpingspunt van de koppeling wist ik in mijn lesauto blindelings te vinden. In deze auto is dat blijkbaar net wat anders haha. Hoewel het met de diesel van m'n pa beter gaat.
culaccino schreef:Ja, toch even wennen met benzine of gas inderdaad! Ik heb laatst in Duitsland gereden, pffff wat een korte invoegstroken, zeg..
Polly schreef:Ik zou me er niet zo druk om maken hoor, je hebt toch de eerste les niet zoveel tijd voor 'social talk' want er is genoeg uit te leggen.
Wel zou ik bij aanmelding aangeven dat je wat onzeker bent en er staat me iets van bij dat jij ook bekend bent met iets van autisme dus dat zou ik er zeker bij vermelden.
Sommige rijscholen hebben daarvoor speciaal opgeleide instructeurs (ik ben er zelf ook een) en dat geeft jou misschien ook wat rust. Dat betekend overigens niet dat ze je anders behandelen maar het helpt je instructeur wel om je beter te begrijpen.
Polly schreef:Balen, waar ben je op gezakt? Had je een categorie met meer fouten?