Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:12

Ik ben echt een mietje, ik zou ze geven wat ze willen hebben, om te zorgen dat ik zelf hopelijk niet gewond raak. Dat was bij ons ook altijd de regel in de winkel: ga niet de held uithangen, geef ze wat ze willen en bel daarna gelijk 112. Maar het ligt natuurlijk ook aan de situatie en als het je eigen toko is, is het denk ik ook anders.

Maar wel een eng idee zeg....

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 10:23

He bah HTS. Ook al was het bij een ander, zo dichtbij geeft je toch een heel eng gevoel he.

Heb je niet een knopje onder de toonbank die een hard alarm laat loeien?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:36

holly schreef:
Heb je niet een knopje onder de toonbank die een hard alarm laat loeien?

Nee, maar dat is helemaal geen gek idee. Dan schrikken ze zich natuurlijk rot. :+
Wel genoeg hier binnen handbereik om onszelf te kunnen verdedigen. En we hebben natuurlijk altijd de hond nog. Die maakt ook indruk.
En ikzelf ben ook geen lieverdje als ik boos ben :D :o

Ook ik zeg tegen het personeel dat ze geen rare dingen moeten doen en gewoon geven waar ze om vragen. Maar zelf zou ik dat nooit doen. Tenzij er 1 met een vuurwapen op me gericht staat. Dan kan je zo stoer doen als je wilt, dat red je toch niet.

Maar het wil niet zeggen dat het nu bij ons ook gebeurd hoor. Maar de kans bestaat natuurlijk altijd.

Het meest enge vind ik, net zoals bij de voetbal, dat er zoveel mensen aanwezig waren en niemand die wat gemerkt heeft. Het idee dat je verdrinkt in een grote groep en niemand die het door heeft.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:36

He getsie...dat is behoorlijk schrikken!

Ja dat kan ik me voorstellen... dat is ook heel vreemd! Moet je ook nagaan hoe de maatschappij van tegenwoordig is. Niemand durft eigenlijk iets te doen als er iets (ergs) gebeurd. Want de kans is dan groot dat jou ook iets wordt aangedaan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:21

Jeetje, dat is idd. hondsbrutaal zeg :oo

Ik denk dat men tegenwoordig niet meer zo snel in durft te grijpen niet alleen maar komt omdat je bang bent wat je daar ter plekke aangedaan wordt, maar ook om het staartje dat het achteraf misschien nog krijgt qua rechtszaken enzo waarbij recht vaak krom wordt gemaakt... en je als je iemand die je aanvalt neerhaalt nog allerlei ellende krijgt -O-

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:10

Zeker brutaal, net als een dekhengst stelen uit zn stal.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:26

Klopt, dat zag ik net ook langskomen op facebook... Echt erg!

Ik hoop heel erg dat jouw winkel bespaard blijft, HTS!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:35

Pf dat is niet zo fijn voor de gemoedsrust allemaal! Hoorde dat er bij Drunens ruiterhuis ook was ingebroken?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:40

Ja, een ramkraak ofzo.
Hier kan dat gelukkig dan weer niet :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:57

Zo mooi hè, eens in de zoveel tijd word ik benaderd door beginnende "Lifestyle Bloggers". Ze vinden de webshop he-le-maal geweldig en vinden dat meer mensen van het bestaan moeten weten. Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens ;) Maar, dan willen ze wel graag gratis producten hebben, zodat ze daar een blog over kunnen schrijven. Leuk geprobeerd natuurlijk en ik vertel ze dan altijd dat ik het super vind dat ze mijn shop zo tof vinden, maar dat ik helaas niet iedereen gratis producten toe kan sturen. Ten eerste blog ik zelf, ten tweede weet ik uit ervaring dat ik de investering niet terug zal verdienen en ten derde vind ik dat mensen elkaar best wel eens wat vaker zouden kunnen helpen/promoten, zonder dat er gelijk een prijskaartje aan hangt.

Aangezien deze beginnende bloggers zo enthousiast zijn, bied ik ze dan de mogelijkheid om alsnog een leuke samenwerking aan te gaan. Zij schrijven een stukje over de shop of een product, ik ben bereid om foto's/info over artikelen te sturen en wil best een gave actie op poten te zetten voor de lezers van hun blog. Zodra de blog online staat promoot ik hen via de nieuwsbrief, Facebook, Twitter, Pinterest en de shop, wat mij een win/win situatie lijkt. Mogen jullie raden hoeveel bloggers de moeite nemen om überhaupt nog terug te mailen ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:12

Geen enkele!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:21

Ik heb dat ook bij dingen die ik privé op marktplaats wil verkopen. Had een leuk tafeltje te koop staan en had hem al wel 5x kunnen verkopen. Maar dan zegt er steeds eentje: ja ik wil hem hebben, wanneer kan ik hem komen ophalen? Mail ik terug en vervolgens krijg een mailtje van een andere koper die wel interesse heeft: die zet ik 'on hold' omdat ik hem eigenlijk al verkocht heb....hoor ik natuurlijk van die eerste nooit meer wat en heeft de tweede al weer wat anders gekocht....pfff!

Of mensen die vrij serieus mailen voor een loveshoot, ik mail terug....mail een week later nog een keer of alles wel duidelijk si/mijn mail goed is ontvangen....hoor je ook nooit meer wat van.

HTS, wat een naar verhaal zeg. Zag laatst op tv ook een stuk over een vrouw die overvallen was in een winkel. Terwijl er verder niets gegeven was en niemand gewond heeft ze er wel een ontzettend trauma aan overgehouden. Uiteindelijk hebben ze de winkel ook verkocht. Ongelofelijk dat er mensen zijn die zoiets kunnen: hard werkende ondernemers overvallen, bah!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:34

Bij mijn oude werk hadden we een knop onder de toonbank en een aantal mensen hadden een veiligheidsknop in hun jaszak. Dit was een verbinding met een centrale, bij per ongeluk drukken moest er ook voor gebeld worden (wel een stil alarm).
Wij hebben altijd de instructie gehad dat we alles mee moesten geven wat ze wilde hebben. Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt.
Er zijn wel diverse pogingen tot inbraak geweest.

Ik woon hier redelijk achteraf maar wel met veel sociale controle. Verder is mijn gehele hof afsluitbaar met een elektrische deur welke ook afgesloten kan worden en we zitten ook niet in de buurt van een snelweg.
Omdat we alles aan huis hebben krijg je ook veel mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:32

Hilda79 schreef:
Geen enkele!

Haha, goed geraden :D Dan is het je als blogger dus echt om de gratis producten te doen, want anders heb je toch op z'n minst nog het fatsoen om even een mailtje terug te sturen...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:41

Schrikken HTS! Lijkt me echt vreselijk om een overval mee te maken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:52

De hengst is terecht hoorde ik net via de hengstenhouder.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:22

Mallootje schreef:
Pf dat is niet zo fijn voor de gemoedsrust allemaal! Hoorde dat er bij Drunens ruiterhuis ook was ingebroken?

Klopt, was vorige week, geloof ik. Gewoon de ramen van een deur kapot gemaakt. Alsof je een stel zadels makkelijk kunt verkopen!

Bij de winkels waar ik gewerkt heb, hadden we ook een knop voor een stil alarm. Vond het altijd wel een fijn idee dat er zo'n alarm zit voor als er iets gebeurd.

@Yucca: Inderdaad! Zo jammer dat ze dan niets meer laten horen! Ik snap dat ook niet. Ik laat altijd iets weten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:38

Wij hadden idd ook een stil alarm in de (luxe) zaak waar ik werkte. Als er wat zou zijn moesten we de knop indrukken en dan zou er een eenheid zonder sirenes naar de winkel komen. Gillende alarmen en sirenes schijnen een risico te zijn, omdat de overvaller dan in paniek helemaal kan gaan flippen. Ben in elk geval blij dat ik nooit die knop in heb hoeven drukken!

Er is wel een keer een kind geweest dat in een onbewaakt moment achter de balie kwam en bijna de knop in had gedrukt, ik kon net op tijd dat handje van de knop trekken :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:48

Pff jemig zeg! Bij ons in de winkel is laatst ook ingebroken, gelukkig 's nachts toen er niemand was.

Heb ook maar besloten om mijn logo uit te besteden, werd toch allemaal iets te ingewikkeld. :o

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:00

:Z :O :O :O

Mijn hemel, vanmorgen half 6 uit de veren voor een BNI bijeenkomst. Véél te vroeg voor mij, kak nu al helemaal in. Heel misschien heb ik er nog leuk werk uit gehaald, binnenkort even om tafel met diegene!

Gisteren werd ik gebeld (op mijn mobiel) door een ander mobiel, onbekend nummer. Iemand begon in het Engels over een baan in mijn bedrijf, heel vaag. Heb meteen opgegooid zonder iets terug te zeggen, vertrouwde het niet helemaal...iemand ook ervaring toevallig?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:36

BNI grappig daar is mijn broertje ook bij en dat is ook zo verschrikkelijk vroeg. Maar hij is er wel tevreden over. Hoe vind jij het Yucca?
Ikzelf ben niet zo van de netwerkgroepen. Heb het idee dat het vooral b2b is.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:52

Ik ben er al vaker geweest, als gast en als vervanging bij verschillende chapters. Leuk voor een keertje, niet voor vast. Voor mij is mijn doelgroep te specifiek om dat bij een BNI aan te preken, als ik uitga van tuin- en landschapsontwerp. Vin het bij de BNI ook lastig om mensen aan te bevelen die ik eigenlijk niet goed genoeg vind, eigenlijk wordt het wel van je verwacht dat je iedereen aanbeveelt. Nee, dan spreek ik liever mensen uit mijn eigen netwerk aan. Al denk ik wel dat het voor bepaalde bedrijven er goed kan uitpakken om erin te stappen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:15

Het concept van BNI is inderdaad wel goed en vooral B2B, maar ik ben er ook geen fan van. Zeker de verplichte opkomst (of het sturen van een vervanger) iedere week is niet aan mij besteed, terwijl ik er best veel aan zou kunnen hebben. En daarbij vind ik het behoorlijk prijzig.
Geef mij maar gewone netwerkbijeenkomsten. Ga regelmatig naar dat soort bijeenkomsten en haal er veel leuke dingen uit, zowel opdrachten als andere soorten contacten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:52

Verplichte bijeenkomsten? Zou ook niets voor mij zijn :)

Geen ervaring met dat soort telefoontjes, Yucca.. Werd 2 weken geleden wel om 3u 'snachts gebeld door een Congolees nummer, heb niet opgenomen, naar het schijnt is het de bedoeling dat je terugbelt en dan word je doorverbonden met een peperdure betaallijn oid.. Waar mensen zich allemaal mee bezighouden..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:02

BNI heb ik ook geprobeerd. Maar er zijn bij mij ook wat zaken die ik niet prettig vind. O.a. de kosten, en het verplichte karakter. Bovendien riekt het toch wel erg naar vriendjespolitiek, zoals Yucca ook al aangeeft.

Nou, een gewaarschuwd mens telt voor 2! (Wat betreft die vage telefoontjes dus).