Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:51

Oh my, niet geslapen vannacht, met barstende koppijn wakker worden en je doodschrikken als je in de spiegel kijkt :oo Ik hoop dat ik nog een beetje bijtrek in de komende 1.5 uur := Anders misschien niet zo'n goede eerste indruk :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:52

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:15

Succes Idinn en Tancreda! :) Hopelijk hebben jullie snel uitslag.
Misschien ff een stoot koffie om wakker te worden? :D

Wat balen Dimple :\ Tot wanneer is je contract? Weet je zeker niet verlengd te worden of zijn het vermoedens?
Je hebt nu wel een veel groter netwerk lijkt me...? Dat is vast positief bij het solliciteren :)

Ik ga ook maar weer rustig rondkijken... op mijn tijdelijke klus ben ik echt een ''extra handje''. Vooral veel archiefwerk en retourpost. Ik heb ook geen vaste werkplek dus loop echt met mijn werk-laptopje te zeulen over de afdeling (waar toevallig iemand ziek is, of met vakantie, daar kan ik dan neerploffen... :\ ).

Lastig... aan de ene kant ben ik geneigd mijn ''kansen'' af te wachten (er moet in maart iemand uit...) aan de andere kant kan ik misschien nu al beter verder kijken. Ben alleen even de energie kwijt voor goede brieven...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:27

Het betreft een betrekking die geen vaste betrekking met contract inhoudt, echter zijn wel wél op zoek naar iemand die jaren wil blijven.

Zag bovenstaande net in een vacature staan, wat willen ze dan :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:08

Succes vandaag dames!!

Amandavd schreef:
Het betreft een betrekking die geen vaste betrekking met contract inhoudt, echter zijn wel wél op zoek naar iemand die jaren wil blijven.

Zag bovenstaande net in een vacature staan, wat willen ze dan :')

W-T-F.... Die zijn besluiteloos!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:10

Was voor een paarden vacature dus dat zegt genoeg...

Succes iedereen vandaag!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:11

Ik ben vanmorgen op gesprek geweest en ze bellen straks nog mijn oude werk als referentie. Dan word ik aan het eind van de middag gebeld of ik word voorgesteld aan het bedrijf :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:12

Spannend Flowery!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:57

Spannend Flowery! Idinn en Tancreda, hopelijk is het bij jullie goed gegaan vandaag!

Ik heb er net weer een sollicitatie uitgedaan. Ben ondertussen ook aan het zoeken naar een nieuwe woonruimte gezien ik mijn studio per 1 maart uit moet omdat ik geen student meer ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:45

:(

Ik begin de moed een beetje te verliezen, al solliciteer ik niet half zoveel als jullie. Maar jeetje... ik ben nergens goed genoeg voor :') Net weer een afwijzing van een supergave vacature.
Mijn talen zijn niet voldoende (ik spreek vloeiend Engels, maar Duits en Frans... breek me de bek er niet over open). En ik moet een nieuwe auto.
Ik kan wel een nieuwe auto kopen, maar ik had mezelf ander werk als voorwaarde gesteld.
En ik wil een huis... Niet per direct, maar het uitzicht daarop spreekt me aan en ik ben het uitzicht kwijt... :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:59

Ik ken het gevoel, ik solliciteer al vanaf januari aan 1 stuk door, soms 10 op een dag en 99% is een afwijzing :(
Mijn vriend werkt nu fulltime dus als ik werk heb, kunnen we een huisje kopen. En nu staat alles dus op 'pauze' omdat ik geen werk heb...
En ja, een auto is ook 1 van de eerste dingen die ik koop als ik werk heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:48

Hier dagje meedraaien achter de rug. Vervelend als je telkens moet vragen wat te doen. Maar ondanks dat was het wel erg leuk! Tijd vloog echt voorbij.

Morgen kopie paspoort/bankpas mee en contract ondertekenen. Heb nu als voorbeeld een proforma loonstrook meegekregen. Ach het zal allemaal wel, werk is werk dus ik vind het prima allemaal. Elk inkomen is tenslotte beter als €0 inkomen :+

Dus uh ik ben voorlopig even onder de pannen, zoals het er nu naar uit ziet! Heel blij mee! Wel even wennen ook, toch een poosje thuis zitten niksen. Vrijwilligerswerk dit jaar tot +- eind juli gedaan en vanaf toen niks meer.

Gittekit, zijn ze echt zo streng voor je studio?

Janine, kop op! Je kan wel meer solliciteren, maar het moet je ook wel wat lijken hè het werk! Hopelijk vind je snel wat! Talen zijn idd vervelend. Hoe vaak ik dacht: oh leuk... oh laat maar Duits en/of Frans. Alsof we allemaal een actieve talenknobbel hebben.

Flowery, spannend!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:27

Blingpiggy, is ook wel lastig weer in die energie te komen soms. Hier gaat het met vlagen, dan opeens vol energie en motivatie om te schrijven, en dan weer periodes dat er echt niets uit mijn handen komt. Het is wel fijn dat je uit een baan kan solliciteren. Snap dat je misschien toch niet wilt afwachten als je het idee hebt dat je toch wat te 'extra' bent op je werk.

Spannend Flowery! Weet je al meer?

Idinn, super blij voor je dat het meelopen goed ging en je voorlopig onder de pannen bent!!

Mijn gesprek ging vanmorgen mwah. Ik vond het een kruisverhoor, en moeilijke vragen.... ik vind het zo moeilijk om dan echt sterke concrete antwoorden te geven... dus ik verwacht er niet teveel van, wel heel jammer. Maar sollicitatie gesprekken voeren op dat niveau vind ik gewoon echt super lastig :(

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:34

Ik ben helaas nog niet gebeld, pleeg morgenochtend zelf wel even een telefoontje :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:59

Superfijn dat je voorlopig werk hebt Idinn! Helaas zijn ze echt zo streng wat betreft mn studio ja..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:30

Idinn, fijn dat je weer werk hebt!voor hoelang?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:33

Proficiat idinn!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:35

Gefeliciteerd Idinn!
Flowery, succes!!

Janine, dat met talen herken ik wel een beetje. Na dik 3 jaar in het buitenland is mijn Engels zo ongeveer vloeiend en heb ik een pracht van een Iers accent hahaha, maar Frans of Duits moet ik ook nog echt niet aandenken.... Zou het vast kunnen hoor en ben ook echt wel bereid een cursus hiervoor te volgen oid, maar zo op t eerste gezicht ligt het me niet zo.

Mag ik me hier ook aanmelden :))??

Ik ben momenteel mijn PhD in diervoeding aan het afronden (inleveren in januari) en dus op zoek naar een baan. Ik heb alleen echt géén ervaring in solliciteren/brieven schrijven/gesprekken houden. Wel ooit een sollicitatiecursus gehad vanuit mijn studie, de theorie ken ik dus maar dan voor het echie.... Héél eng!! Ik weet nog niet eens waar ik vacatures kan vinden die bij me aansluiten. Een hoop te leren dus. Een up to date CV heb ik inmiddels.

Is er hier iemand die ervaring heeft met sollicitatiegesprekken over Skype? Aangezien ik nog in het buitenland woon op het moment, zal Skype iig voor een orienterend/eerste gesprek een mogelijkheid zijn. Zijn er hierin nog verschillen tussen IRL en Skype?

Mocht er iemand zijn die iets weet.... Ik ben op zoek naar een baan in de commerciele sector, wel richting onderzoek (R&D oid); ik ben geen diehard verkoper. Ligt me niet. Eventueel microbiologie oid in humane voeding lijkt me ook tof; ook wel wat ervaring in. Verder een hele brede interesse en een relatief heel erg brede PhD.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:08

Gefeliciteerd Idinn!!! *\o/*

Flowery schreef:
Ik ken het gevoel, ik solliciteer al vanaf januari aan 1 stuk door, soms 10 op een dag en 99% is een afwijzing :(
Mijn vriend werkt nu fulltime dus als ik werk heb, kunnen we een huisje kopen. En nu staat alles dus op 'pauze' omdat ik geen werk heb...
En ja, een auto is ook 1 van de eerste dingen die ik koop als ik werk heb :')

Ik heb op dit moment werk en een auto die prima rijdt. Alleen wil ik graag een andere auto.
Dus vergeleken met een hoop anderen hier ben ik een vreselijk verwend stuk vreten. :o
Echter niet echt gelukkig met mijn werk, reden voor mij om verder te kijken. Alleen wel enorm druk, dus ook niet echt de tijd om te solliciteren. Tijd moet ik echt maken. Dat valt niet altijd mee. Zal binnenkort een weekje vrij nemen.

Super dat je mogelijk wordt voorgesteld bij een bedrijf! Dat geeft de burger wel weer wat moed!

Tancreda4 schreef:
Blingpiggy, is ook wel lastig weer in die energie te komen soms. Hier gaat het met vlagen, dan opeens vol energie en motivatie om te schrijven, en dan weer periodes dat er echt niets uit mijn handen komt. Het is wel fijn dat je uit een baan kan solliciteren. Snap dat je misschien toch niet wilt afwachten als je het idee hebt dat je toch wat te 'extra' bent op je werk.

Spannend Flowery! Weet je al meer?

Idinn, super blij voor je dat het meelopen goed ging en je voorlopig onder de pannen bent!!

Mijn gesprek ging vanmorgen mwah. Ik vond het een kruisverhoor, en moeilijke vragen.... ik vind het zo moeilijk om dan echt sterke concrete antwoorden te geven... dus ik verwacht er niet teveel van, wel heel jammer. Maar sollicitatie gesprekken voeren op dat niveau vind ik gewoon echt super lastig :(

Daar kan ik me iets bij voorstellen! Hopelijk zijn de antwoorden toch goed gevallen! Ik zal voor je duimen! Wanneer hoor je meer?

Sodera, leuk dat je er ook bij komt! Wat een interessante opleiding heb je gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:24

Gittekit, oh echt balen dan! Soms zijn ze daar wel soepel in. Maar dat is meer mijn ervaring in Belgjesland en daar hebben ze niet zo last van kamertekorten als hier natuurlijk. Is via vastgoed bescherming ofzo geen optie?

Tancreda, pff vreselijk zo'n kruisverhoor! Zou ook echt absoluut niks voor mij zijn. Super balen! Maar wie weet heb je toch een goede indruk gemaakt... je weet het nooit hoor!

Flowery, misschien dat ze je oude werk nog niet te pakken hebben gehad. Maar het toont iig je interesse aan als je zelf even een belletje doet morgen. Wacht desnoods even tot eind van de ochtend. Dan geef je hun tijd om jou nog te bellen.

Lieke, als goed is kijken we in februari even verder qua aantal uren (om dat te verhogen ja of nee). Er ging iemand weg en daarom zochten ze een nieuw iemand. Dus redelijk hoopvol dat ik er een poos kan blijven. En denk dat ik mijn draai daar ook wel kan vinden, voor zover je dat kan bepalen na een dag. Maar mijn bijbaantje heb ik ook altijd met veel plezier gedaan en dat komt beetje op het zelfde neer (maar dan simpeler haha). Het lastigste is de kassa, ben echt een ramp in rekenen en dat ding geeft dus niet aan hoeveel je terug moet geven. Maar goed, langzaam en goed nadenken dan komen we er ook wel. Maar dat is denk het grootste oefenpuntje. Was vandaag heel blij als iemand wilde pinnen :')

Sodera, welkom (najah eigenlijk helemaal niet leuk in zo'n topic, maar toch). Wat een super leuke opleiding! Lichtelijk jaloers hier haha. Geen ervaring met gesprekken via Skype. Maar zou het niet als heel anders ervaren. Behalve dat er het risico is dat jij of de ander plots in een vreemde pose blijft vast hangen door haperingen :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:08

Gefeliciteerd Idinn! Fijn dat je iets gevonden hebt :j

Ik ben aan het overwegen om weer te gaan studeren als er geen baan op mijn pad komt voor aanvang van het volgende collegejaar :+ Moet alleen nog even uitvogelen of er op dat gebied wel een beetje werk lijkt te zijn. Ben de stress van het steeds dichterbij komen van de ww zat en vacatures zijn er vrijwel niet. De enige vacature die reeel leek blijkt ook al ingevuld te zijn. Dit wil ik niet eindeloos elke 3-6 maanden meemaken en thuis komen te zitten heb ik al helemaal geen trek in :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:20

Gomir (hallo trouwens, ik "ken" jou nog van mijn begintijd op bokt; SHT :oo), jij bent toch arts? Lijkt me echt heel vreselijk als je met zo'n opleiding nog niet vast aan de slag kunt.

Thanks Janine en idinn! Ik vind mijn eigen opleiding ook geweldig <3 hihi. Wilde dat ik zoiets de rest van mijn leven kon blijven doen. Ik sta afwisselend in de stal, lab en schrijf papers. Gelukkiger maak je mij niet :)!

Tancreda, oh wat naar. Dat is ook hetgene wat mij zo vreselijk eng lijkt... Zo'n kruisverhoor :=.
Gelukkig heeft mijn vriend een eigen bedrijf en veel ervaring met soll.gesprekken voeren & afnemen, die gaat me nog even grillen; zeker omdat de kans aanwezig is dat ik mijn verhaaltje in het Engels mag gaan houden :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:24

Sodera, ik heb ervaring via Skype. Heb een gesprek gevoerd met een dame in London :j
Ik vond het verschrikkelijk. Heb ook al een engels gesprek via de telefoon gehad en toen mistte ik heel erg de gezichts uitdrukkingen, ik kan je zeggen die mis je met Skype ook...

Maar het is altijd beter als helemaal geen gezichts uitdrukkingen, telefoneren met een persoon die je niet kent en ook nog eens niet kan zien vind ik persoonlijk erg moeilijk. maar het zal vast wel schelen dat jij nu in het dagelijks leven ook Engels moet spreken dat was bij mij niet het geval :)

Geef mij maar iemand die gewoon live voor me zit :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:34

Via Skype of telefoon lijkt mij ook niet prettig omdat je dan toch niet echt de persoon ziet tegen wie je spreekt en diegene ook een hoop kan verbergen.

Hier zaterdag een gesprek bij McDonald's. Hopelijk word dat wat.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:42

Ga duimen voor je Ylvy.

Heir helaas ene afwijzing na de ander. Donderdag wel een sollicitatie gesprek staan.
Daarnet weer voor weet niet hoeveelste keer gebeld na mijn vorige bedrijf. En degene heeft een notitie gemaakt. Degene die er over gaat is er vanavond pas. en hij beloofde me dat er nu geen excuses zijn om niet terug te bellen. Dus ben benieuwd.