[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Murloc

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:40

Helaas gezakt, volgende keer beter.

Wat fijn dat je morgen je rijbewijs op kan halen, veel plezier.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:22

Jammer Ilona!

In Den Bosch nog steeds 3 maanden wachttijd... Mag pas weer 26 oktober opkomen. Om moedeloos van te worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:39

ik ben vandaag ook weer voor het eerst gaan werken, heel rustig aan een uurtje...

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:38

Vorige week vrijstellingen gehaald bij mijn tussentijdse toets *\o/* 2 augustus twee weken naar Schotland en dan nog twee weekjes om wat lessen te doen en dan 31 augustus mijn examen!

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:41

Ik zie trouwens via de rijinstructeur waar ik vroeger gelest heb, dat zaterdag 6 augustus in Zwolle en Rijswijk een proef wordt uitgevoerd door het CBR voor het theorie examen, waardoor je, je examengeld terug krijgt als je zakt. Misschien heeft iemand er toevallig nog iets aan...

Even gekopieerd van zijn Facebookpagina:

Reserveer op Zaterdag 6 Augustus jou theorie examen op Zwolle.

Dit is een proef van het CBR en krijg je examengeld terug als je gezakt bent.
Slaag je dan is de uitslag geldig.
VOL=VOL

n Rijswijk en Zwolle is er een proef met het theorie-examen voor auto, motor en bromfiets. Als uw kandidaat daar aan mee wil doen, dan kunt u het examen voor 6 augustus reserveren. Als de kandidaat slaagt, is de uitslag geldig. Haalt de kandidaat het examen op 6 augustus niet, dan boekt het CBR het examengeld terug op uw rekening courant. Als de datum 6 augustus niet meer wordt aangeboden dan is het helaas vol.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:50

Omg ik moest mijn opa en oma 700 euro terug betalen van mijn schoolboeken
Had ik het overgemaakt, krijg ik het net terug met de mededeling voor je rijbewijs!!
Nu heb ik genoeg gespaard

Heb proefles aangevraagd bij rijschool haha
En in mijn oude woonplaats. voelt toch iets prettiger dan hier in raalte
Ga dus hopelijk in Almelo lessen en afrijden

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:33

Wauw, ik heb nu dik een half jaar mijn rijbewijs, maar net even een beste hellingproef-gone-wrong.. wachten voor de brug, vrij stijle helling. Dus ik handrem erop voor de zekerheid. Dus ik laat hem los, koppeling opkomen, maar ik vergat gas te geven ofzo? Dus ik achteruit. Nou ik schrok me rot :+ Gauw flinke duik gas gegeven en weggereden.

Moet het toch gaan oefenen nu het druk is bij de bruggen, normaal doe ik hem gewoon met de voetrem, maar deze helling was echt stijl.
Laatst bijgewerkt door Yvankaxx op 02-08-16 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:34

Parkeergarages zijn daar altijd erg geschikt voor, vaak mag je binnen 10 minuten weer gratis uitrijden

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:51

Polly schreef:
Parkeergarages zijn daar altijd erg geschikt voor, vaak mag je binnen 10 minuten weer gratis uitrijden

Wij hebben hier ook ee gratis parkeergarage inderdaad :j Maar is het nou echt zo dat je met een benzine auto met de handrem een hellingproef moet doen? Want met kleine hellingen wil het prima met de voetrem en die vind ik veel makkelijker :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:16

Ik pak 'm eigenlijk altijd met de handrem.
Als ik 't met de voetrem moet doen ga ik er over nadenken met als gevolg dat m'n voeten een beetje autistisch worden. _O-

Heb nu bijna 2 maanden m'n rijbewijs en moet zeggen dat ik nu aardig kan rondtouren in de benzinewagen van m'n vriend.
Bijzondere verrichtingen blijf ik eng vinden dus dat is wel iets wat ik regelmatig moet blijven doen.
(Ik loop bijvoorbeeld liever 5 minuten langer dan dat ik de auto tussen 2 wagens in parkeer :+ )

Achteruit inparkeren heb ik helemaal nog nooit gedaan bedacht ik me laatst. :oo (wel bocht achteruit maar niet specifiek parkeren en waar op te letten in de spiegels/draaipunten.)
Dus dat gaan we binnenkort ook maar even oefenen haha.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:44

Dat heb ik ook hoor! Maar ik werk nu als pizzabezorger in een auto en heb daardoor zeker leren rijden, en nu moet ik soms wel parkeren enzo :+ Fileparkeren kan ik alleen écht niet en hellingproef vind ik vooral eng als er iemand achter me zit, of in het geval van vanmiddag een hele file := Ik ga dus juist heel erg nadenken bij de handrem, moet voet veel minder!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:50

Ik heb dus nooit een hellingproef gedaan := Hoop ook maar dat ik er voorlopig nog niet mee te maken krijg :D

Ik moet zondag voor het eerst een echt lang stuk alleen rijden! Normaal wel ritjes van ongeveer een uurtje gedaan, maar zondag ga ik voor de 2,5 uur. Ik ga dan op trainingskamp en ipv dat ik daar lichte zenuwen voor heb, heb ik zenuwen voor de reis er naartoe :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:06

Ik vind het ook nooit gemakkelijk hoor, stilstaan op een helling met iemand achter je. Ik gebruik beide manieren maar leuk is het zeker niet. Maar hoe meer je het doet, hoe beter het gaat.

Ik heb nog maar 1x alleen moeten inparkeren (heb mijn bewijs sinds juni) en ik ben er altijd bang voor. Erg stom, want kan het in een keer, maar vaders was er zo strikt rond dat ik er nu stress rond heb.

Een beetje relativeren is dus goed met autorijden :Y)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:07

Ik heb vandaag mijn laatste rijles voor mijn ttt gehad! Die heb ik vrijdag. Ben heel benieuwd !

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:44

Ik rijd deze week elke dag al rond in de Nissan Micra van mijn moeder. M'n ouders zijn met de andere auto op vakantie namelijk, dus heb hem voor mijzelf.

Maar jeetje, het is wel wennen hoor!! Heb gelest in een diesel. Dit is een benzine. Als ik eenmaal rijd gaat alles prima. Maar optrekken bij stoplichten of kruisingen gaat nog niet altijd zo soepeltjes haha :+

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:37

Ik heb dit weekend een auto gehuurd. Vandaag eerste keer gereden na het examen van 6 juli. Ook in een benzine terwijl ik in een diesel heb gelest. Maar ik reed zo weg. Gaspedaal was wel iets gevoeliger, de Kia Picanto trekt wel lekker op vergeleken met de Fiat Punto waar ik in heb gelest. Inparkeren ging direct goed, maar liet hem de 2e keer wel afslaan :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:41

Ik moest vandaag Hellingproef doen met een Aanhanger geloof dat ik toch liever niet doe dan :-)

Zollieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:44

Hey,

Ik wil na de vakantie beginnen met mijn rijlessen, maar ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik woon in Amsterdam.
Ik heb ook al op CBR naar slagingspercentages gekeken per rijschool, maar dat wil ook niet alles zeggen.. alvast bedankt!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:22

Zollieee schreef:
Hey,

Ik wil na de vakantie beginnen met mijn rijlessen, maar ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik woon in Amsterdam.
Ik heb ook al op CBR naar slagingspercentages gekeken per rijschool, maar dat wil ook niet alles zeggen.. alvast bedankt!

Hee,

Ik denk dat je het best een proefles kan aanvragen bij verschillende rijscholen, dan merk je snel wat bij je past. Ik heb dit niet gedaan waardoor ik later ben overgestapt van rijschool..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:08

Proefles idd , kan je overal even neuzen en kijken of er een klik is?

Zit ondertussen te kijken naar een weg om theorie te boeken , heb geen internetbankieren dus ik zal zus eens aankijken of ze mij helpen kan :P . De stof zit er nog in mede door hardop de borden etc op te noemen als ik fiets of bij pap in de auto zit (hij corrigeert ook weleens ideaal) , zit te twijfelen tussen mondeling examen en een examen met oordopjes. Ik ben vaak te druk in mijn hoofd en normaal lees ik dan hardop de vraag op ,maar dat kan bij een examen niet. En dan is vaak de tijd om

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:47

Ik heb vandaag voor het eerst in een andere auto gereden! Was wel even wennen, vooral met wegrijden. Toch wel anders, benzine; ik sloeg niet echt af, maar het optrekken ging heel langzaam. Nu heb ik even geoefend op een parkeerplaats en daarna ging het beter :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:55

Peperkroket schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst in een andere auto gereden! Was wel even wennen, vooral met wegrijden. Toch wel anders, benzine; ik sloeg niet echt af, maar het optrekken ging heel langzaam. Nu heb ik even geoefend op een parkeerplaats en daarna ging het beter :)

Precies zoals bij mij! Ik heb vorige week ook voor het eerst in een andere auto gereden (en voor het eerst benzine) en is inderdaad flink wennen met de koppeling haha! Bij mij sloeg hij ook niet af, maar inderdaad wat jij zegt, wegrijden bij stoplichten gaat soms ergggg langzaam.
Onze diesel auto thuis heb ik helemaal geen problemen mee gelukkig. Dus het is echt alleen wennen aan onze benzine auto haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:56

Ja, toch even wennen met benzine of gas inderdaad! Ik heb laatst in Duitsland gereden, pffff wat een korte invoegstroken, zeg.. :=

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:27

Ik heb morgen mijn theorie examen en heb nu 2 lessen gehad! Gelijk bij de eerste les al de hellingproef gedaan op 2 manieren

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:38

Ik heb morgen eerste proefles :)