fjordjes schreef:Ik word moe van de organisatie van het uzb... Ze vragen je flexibel te zijn, een uur van te voren bellen of je kan komen... Vind het echt heel vervelend dat ze last minute bellen iedere keer. En voor volgende week heb ik gewoon niks staan op het rooster, zo vaag. Kan ik zeker weer alleen komen als ze me nodig hebben, zo kan ik toch niks plannen iedere keer...
Tja, dat is flexwerken. Ik heb ook een half jaar als oproep gewerkt en mijn rooster kon soms van minuut tot minuut veranderen en werd ook wel eens op het laatste moment gebeld. Voor mij was het simpel, Maandag tot en met vrijdag van 7 tot 10 savonds is werktijd en kan mijn plan van de dag elk moment veranderen. Als ik afspraken maak dan zei ik er altijd bij dat het tot het laatste moment kon veranderen ivm opgeroepen worden op het werk.
Als ik afspraken had die echt vast stonden, en ik werd gebeld gaf ik aan dat ik niet kon. Maar ik denk dat ik in 6 maanden tijd hooguit 2 keer nee heb gezegd of zo.
Tuurlijk is het vervelend, en het is ook echt niet dat je in die dagen/tijden niks kunt doen of zo. Je doet je dag zoals je die wilde doen, maar moet er wel rekening mee houden dat je dag elk moment kan veranderen.