Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:23

Ik ben vandaag ineens gebeld over de werkervaringsplek! Heel leuk gesprek gehad (spontaan motivatie verteld en dat vond ze een heel erg goede en complimenteerde mij over mijn enthousiasme). Maar heb niet de juiste richting gedaan dus ze moeten dan teveel in mij investeren, maar.... Ik mag wel een dag meelopen en dan best zijn dat ze wat erop bedenken :D maar eerst maar een dag meehuppelen en ook kijken wat ik ervan vind en zij van mij haha
Maar gewoon een dag meelopen en meekijken in hun 'keuken" vind ik al geweldig!
Hoera voor het netwerk! Want anders was zelfs meelopen onmogelijk :)
Ze gaan nu voor mij een leuke dag bedenken en samenstellen *\o/*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:43

fjordjes schreef:
Ik word moe van de organisatie van het uzb... Ze vragen je flexibel te zijn, een uur van te voren bellen of je kan komen... Vind het echt heel vervelend dat ze last minute bellen iedere keer. En voor volgende week heb ik gewoon niks staan op het rooster, zo vaag. Kan ik zeker weer alleen komen als ze me nodig hebben, zo kan ik toch niks plannen iedere keer...

Tja, dat is flexwerken. Ik heb ook een half jaar als oproep gewerkt en mijn rooster kon soms van minuut tot minuut veranderen en werd ook wel eens op het laatste moment gebeld. Voor mij was het simpel, Maandag tot en met vrijdag van 7 tot 10 savonds is werktijd en kan mijn plan van de dag elk moment veranderen. Als ik afspraken maak dan zei ik er altijd bij dat het tot het laatste moment kon veranderen ivm opgeroepen worden op het werk.

Als ik afspraken had die echt vast stonden, en ik werd gebeld gaf ik aan dat ik niet kon. Maar ik denk dat ik in 6 maanden tijd hooguit 2 keer nee heb gezegd of zo.

Tuurlijk is het vervelend, en het is ook echt niet dat je in die dagen/tijden niks kunt doen of zo. Je doet je dag zoals je die wilde doen, maar moet er wel rekening mee houden dat je dag elk moment kan veranderen.

PK_L

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:09

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:10

Wat jammer dat dat in Utrecht is. Had me zo leuk geleken..

Vanmorgen lekker op de fiets naar het werk gegaan ( 14km ) goed voor de frustraties.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:46

ik heb zowaar iets te solliciteren :+ das een zeldzaamheid en dan nog wel twee tegelijk ook :P
dalijk even cv nalopen en dan online formulier invullen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:19

Net even geteld
Net weer 23 open sollicitaties gestuurd totaal staat nu op 77. Alles op max 30/40min met auto

Fingers crossed

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:23

Rosanne: wat een gave vacature! Ik ben helemaal enthousiast! Nu nog een goede brief schrijven *\o/* .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:40

Ik heb net een open en eerlijk gesprek gehad met de directie. Ze willen mijn contract verlengen, maar ik heb ook aangegeven dat ik maandag een assessment heb bij een ander bedrijf. Als die baan niks wordt, dan wordt mijn baan verlengt met een ander contract (en andere werkzaamheden) dan nu, met een kortere opzegtermijn zodat ik wel sneller ergens anders zou kunnen beginnen. +:)+ Toch een fijn gevoel in deze tijd.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:13

Dat is wel heel netjes en fijn splash

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:53

Idd supernetjes! ik kreeg ook nog 3 maand de tijd. Helaas niet meer :(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:18

Pggg.

Ik krijg een afwijzing van het uzb voor de tijdelijke functie. Ze zei: je bent de enige die volledig past..

Goddorie ik snap et niet... echt...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:26

Hier ook een afwijzing omdat mijn opleiding en ervaring minder goed aansluiten bij het profiel

Heb MBO (was VMBO gevraagd) en heb 10 jaar ervaring....minimaal 16..nou 16 ben ik ook geweest ;)
I give up...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:52

Ir1ne schreef:
Pggg.

Ik krijg een afwijzing van het uzb voor de tijdelijke functie. Ze zei: je bent de enige die volledig past..

Goddorie ik snap et niet... echt...

Het is het UZB :(:)

Ik geloof niet snel meer in hun praatjes, eerst zien dan geloven :Y)

Maar ook hier een baalmoment; mijn contact is nog niet omgezet. Dus ben nog steeds invalkracht... Maar in overleg met de baas krijg ik tijdens kerst en nieuwjaarsdag wel doorbetaald (verplichte vrije dag namelijk en dan zou ik geen geld krijgen immers) omdat het aan het systeem ligt dat het niet omgezet kan worden nog (overgang naar ander systeem).

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:27

Ik snap et gewoon niet. Tis niet erg dat ik niet helemaal pas maar zeg niet dat je denkt dat ze me aannemen terwijl dat niet zo is. Dan kan k ook verder. Ik knal dr vandaag weer een hele boel uit. Zo eerst maar weer naar huis op de fiets. Frustratie eruit fietsen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:47

Balen meiden! Ik heb ook weer een sollicitatie eruit gegooit en ben een ronde verder voor mijn zomerbaan :) Ik mag nu naar de selectiedag *\o/* Helaas weinig vacatures bijgekomen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:52

tjonge, da's inderdaad balen.
Ir1ne, heb je nog gevraagd waarom je afgewezen bent?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:08

Wat een rare afwijzingsredenen komen er voorbij.
Zou vandaag gesprek hebben over contractaanbod, had gezegd dat we het er nog even over moesten hebben. Is het afgeblazen omdat ze niet over salaris mag beslissen.

Ze hebben 150 boven op m'n uitzendsalaris gezet. Maar dat staat in geen verhouding bij vergelijkbare vacatures.

Dit nog wat voor iemand?
http://www.dierenbescherming.nl/vacatur ... porate/374

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:28

Kinke schreef:
tjonge, da's inderdaad balen.
Ir1ne, heb je nog gevraagd waarom je afgewezen bent?

Iemand met meer ervaring in de food.. ik heb dr n opleiding voor gedaan..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:27

Merileth schreef:
Kinke en Splash gefeliciteerd! Maarre, Splash, ik word nu ook wel nieuwsgierig hoor!
Ir1ne, lijkt me idd logisch dat je gewoon mag informeren of ze al wat meer weten? Beetje apart.

_Patriciaa, ik kwam net deze tegen toen ik voor mezelf aan het rondkijken was. Weet niet of het wat voor je is?

Ik heb helaas geen Montessori diploma, dus kom helaas niet in aanmerking.. Maar bedankt voor het meedenken! :)

Gefeliciteerd voor degene met een baan!
En balen voor de afwijzingen.. Sommige idd heel raar..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:08

Die bij de DB stond er een jaar geleden ook op :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:39

Ik meld me ook maar eens. :) Ben in juni afgestudeerd met een master, in oktober-november 2 maanden fulltime stage gelopen (vrijwillig) om werkervaring op te doen en nu sinds enkele weken aan het solliciteren. Ik heb al 2 heel fijne gesprekken gehad bij een uitgeverij van kinderboeken; afgelopen maandag was het tweede gesprek en ze hadden gezegd dat ze tegen afgelopen vrijdag zouden beslissen of ze mij of één van de 2 andere kandidaten zouden aannemen. Uiteraard nog niks gehoord -O- Maar ik duim want het is echt een heeeeel leuke functie.

Morgen heb ik een gesprek bij een andere uitgeverij, maar ik weet niet of dat iets wordt. Het is ver rijden en een erg drukke route in de ochtendspits, maar ik wil toch even gaan kijken wat ze te bieden hebben.

Hopelijk motiveert dit topic, want ik ben het zoeken naar vacatures en schrijven van honderden brieven nu al beu :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:40

Ik ook. ik ook. Bleh. maar stug doorgaan anders komt er niks. Als iemand nog iets weet in de buurt van Grunn op korte termijn, maakt niet uit wat... ik hou me aanbevolen :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:56

Ik ben klaar om te knallen tijdens het assessment *\o/* *\o/*

Iedereen weer succes deze week.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:30

Jij ook succes Splash!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:21

SplashIsLief schreef:
Ik ben klaar om te knallen tijdens het assessment *\o/* *\o/*