Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:20

Visserij is geen nieuwe tak van ondernemen hoor. Ik ben in het laatste van mijn studie in die sector terecht gekomen en het jaar daarna als zelfstandige aan de slag gegaan. Dat was in 2010. Het is een bijzondere sector en ik zit gelukkig op een hele leuke opdracht.

EDIT: helemaal vergeten te melden. Vorige week donderdag is het magazine uitgekomen over het volgen van je passie / werken in de paarden. Misschien vind je het leuk om te lezen: http://paardenlifestyle.com/eerste-edit ... e-paarden/

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:07

Wat een leuke stukken staan erin!

Pff ben bezig met een ontwerp voor een logo, wat een werk haha. Gelukkig begint het nu ergens op te lijken.

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:35

Maar connepon (mijn mac blijft er maar honnepon van maken, haha) je werkt dus ook als zelfstandige in de visserij sector?

Ik heb voor het eerst mijn logo uitbesteedt. Ik kan zelf erg goed werken in de Adobe programma's en meestal gaat het prima, maar ik kwam echt niet uit het design. Toen heb ik het weggelegd bij een goede vriendin, zij is grafisch ontwerpster. Ben nu zo ontzettend blij met mijn logo, had ik zelf niet kunnen doen, of ik was er minder tevreden over geweest.

Ben de laatste tijd wel erg veel bezig met de fotografie, tijd dat ik mijn andere business ook weer eens wat aandacht ga geven, want ik moet de terugloop van werk wel voorzijn! Heb nog een heleboel prachtige folders liggen van het tuin- en landschapsontwerp waar ik nu niks mee doe, dus twee-in-één: ga ze maar eens op de bus doen naar alle regionale hoveniersbedrijven. Had bedacht er een zakje zonnebloemzaad bij te doen (van die reuzen) en daarmee iets in de trant te doen van 'groeit het werk u ook wel eens boven het hoofd?'. En/of 'ik kom ze graag planten en tegelijk mijn portfolio laten zien' maar dat moet ik nog even verder uitdenken, moet ook niet te gemaakt overkomen, haha.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:54

Leuk plan, Yucca! Ik vind die eerste zin iets minder opdringerig en aansprekender als de 2e zin, maar die zou er wel onder kunnen. Alleen "ik kom ze graag planten en tegelijk mijn portfolio laten zien" is misschien too much.

Ik heb inderdaad ook 2 jaar geleden mijn logo laten ontwerpen door een ontwerper. Die extra kwaliteit spreekt echt aan en komt veel professioneler over. Heb er echt geen spijt van!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:02

Ja, fijn is dat hé, ben nu zo blij met mijn nieuwe huisstijl, het 'klopt' gewoon helemaal nu!

Heb het idee al uitgewerkt, het wordt een pakketje met:

- een mooie (korte) brief met daarin beschreven dat ze het ontwerpwerk, eenmalig of frequenter, kunnen uitbesteden zonder daarbij hun 'merk' te verliezen. Onderaan de brief heb ik een P.S. geplaatst: "Geen tijd om de prachtige zonnebloemen te zaaien? Geen probleem, ik kom langs als plant-service, schikt het ergens begin mei? Kunt u meteen een kijkje nemen in mijn portfolio". Denk dat ik dat wel aandurf als tekst...

- mijn folder.

- zakjes zonnebloemenzaad met daaraan een labeltje met de tekst: 'Groeit het werk u ook wel eens boven het hoofd?' Of 'Heeft u soms ook het gevoel dat het werk u boven uw hoofd groeit?' Denk dat de eerste krachtiger is.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:42

Wat een leuk idee zeg, Yucca! :D Leuk!

Ik moet ook nog een huisstijl laten maken, maar ik ben zo druk met alle opdrachten, dat ik er nu niet toe kom. Ik draai nu zo'n 45 uur aan declarabele uren per week. Not bad ;) , maar weinig tijd voor extra's nog gehad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:43

Ik zou inderdaad ook voor die eerste zin gaan Yucca, ik vind "Groeit het werk u ook wel eens boven het hoofd" heel krachtig klinken. Leuk plan trouwens!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:21

Gwen09 schreef:

Ik moet ook nog een huisstijl laten maken, maar ik ben zo druk met alle opdrachten, dat ik er nu niet toe kom. Ik draai nu zo'n 45 uur aan declarabele uren per week. Not bad ;) , maar weinig tijd voor extra's nog gehad.

Katsing katsing, haha :$

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:02

Gwen09 schreef:

Ik neem je het werk graag uit handen hoor ;)

Net weer een nieuwe opdrachtgever de deur uit, ondernemen blijft leuk :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:50

Vanmorgen gereden, vanmiddag gefactureerd. Lekker dagje.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:52

Factureren is +:)+ haha

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:43

Waar hebben jullie jullie logo's laten maken?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 07:44

Bij Kaaaren uit dit topic ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:15

Ik ook!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:19

hier nog iemand die zijn huisstijl en logo gaat uitbesteden :)

ik wil van die MWW af. uiteindelijk rendeert mijn etsy veel beter en dan heb ik liever een eenvoudige leuke site zonder nog eens een volledige webshop aan verbonden (alles 2x opladen & teksten schrijven enz is eigenlijk heel onhandig)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:27

Leuk om te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn en het zo lekker loopt ! :)

Kynshiri, ik wil ook bij Etsy beginnen. Maar momenteel zo druk dat het weer even op een laag pitje staat :)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:47

YUCCA: hahaha inderdaad, kaching! :D Geen probleem! ;)

Kaaaren: Wie weet, ga er binnenkort eens naar kijken! :j

Pfff.. heerlijk weer! Ik werk lekker thuis vandaag, maar heel verleidelijk om lekker buiten in de zon te gaan zitten! :):)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:24

haha, ik ken het probleem, Gwenda! Ging net mijn paard hooi geven en was echt jaloers op hem! Hij staat lekker de hele dag in de zon.
Dadelijk dus lekker buiten rijden tijdens mijn les! Zo zonde om in die koude manage te gaan rijden.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:59

Nou nu moet je het er van nemen hoor! :D

Al hoewel hier geen zon te bekennen is... :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:32

Zo, en dan NU (half 5) het eerste glaasje witte wijn in de tuin in de zon van het jaar. Lang leve het vrije ondernemerschap. Toedeloe en tot morgen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:18

Helemaal gelijk, Rien! Lekker van genieten! En een manier bedenken om komende lente/zomer lekker buiten in het zonnetje te kunnen werken ;) Zijn genoeg manieren voor!

Ik heb ook flink genoten van mijn rijles! Het was zo lekker in het zonnetje en een lichte wind in mijn haren! Eindelijk die warmte, terwijl het niet eens koud is geweest!

Nu van genieten, dadelijk zitten we de hele maand april en mei weer binnen bij de kachel...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:52

Ik heb gisteren ook even kunnen genieten van het mooie weer.
Corine, waar ik twee jaar geleden 1 van de paarden van gekocht hebt, is gisteren middag langs gekomen. We hebben heerlijk samen buiten gereden. :)

Helaas de dag af moeten sluiten met wat minder leuk nieuws...
De voetbalvereniging die zowel naast mijn huis als naast mijn winkel ligt, is gisteravond overvallen. Twee mannen met bivakmutsen en een mes. Ze zijn de bestuurskamer binnen gedrongen terwijl er nog zo'n 60 man op het terrein, in de kantine en in de kleedkamers rond liepen. Echt heel brutaal.
Ze hebben niet veel mee kunnen nemen. Alleen wat persoonlijke bezittingen.

Maar het zet je toch aan het denken.
Niet dat ik mij laat overvallen door twee man met een mes. Dan moeten ze echt met meer komen. Maar toch... Dit is wel heel dichtbij.
Ben er toch door geschrokken.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:09

HorseTopShop schreef:
Niet dat ik mij laat overvallen door twee man met een mes. Dan moeten ze echt met meer komen. Maar toch... Dit is wel heel dichtbij.

Natuurlijk :D

Maar dat is inderdaad schrikken! Zo'n situatie is echt doodeng en kan behoorlijk traumatisch zijn!
Sterkte ermee!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:22

Getverderrie, dat is niet niks.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:55

Zooist schreef:
HorseTopShop schreef:

Natuurlijk :D

Maar dat is inderdaad schrikken! Zo'n situatie is echt doodeng en kan behoorlijk traumatisch zijn!
Sterkte ermee!

Ja, dat zeg ik nu. In zo'n situatie weet je natuurlijk nooit van te voren hoe je reageert. Maar mijn eerste reactie is toch het gevecht aan gaan.
Ik denk dat ik sterker sta met een lange zweep tegenover iemand met een mes.

Maar je hoopt zoiets natuurlijk nooit mee te maken.