Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:56

Ik werk in dezelfde sector Droomster, maar heb tot nu toe alleen in 35 gezeten en enkele functie gezien voor schaal 40 :=

Ik ben trouwens helaas niet door nav mijn gesprek!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:58

@ Droomster.. mijn referentiekader is volgens mij echt vervormd, ik vond juist 35 laag..

Ikzelf zit in 40, heb ook in 45 gezeten, maar vanwege functienaamwijziging teruggeschaald toen, wel evenredig overgestoken.

@ Darah, wat ontzettend balen zeg! Een flexkracht die bij ons op de groep werkt, had ook voor die functie gesolliciteerd. Hadden ze nog een reden gegeven?

Edit: verschil salaris kan volgens mij ook aan opleidingsniveau liggen

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:01

Oh echt? Wat leuk! Is die flexkracht van jouw groep wel door?
Reden was dat er kandidaten waren met meer relevante ervaring (met kinderen).

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:10

Wellicht had dat inderdaad met mijn functie te maken dan. Ik was maar een 'inval'kracht. Geen persoonlijk begeleider. Dus dan zouden zij inderdaad wel hoger gezeten kunnen hebben.

Als ik het allemaal zo lees en hoor, zou schaal 40 wel een minimum moeten kunnen zijn voor de nieuwe functie als ambulant begeleider. Sowieso wil ik inderdaad op zijn minst evenredig oversteken. Ben heel erg benieuwd naar het gesprek maandag. Heb nog nooit echt moeten onderhandelen over dit soort dingen. Ik ben altijd al gewoon heel blij dat ik werk heb. Ik zit ergens ook al gewoon te stuiteren als ik aangenomen ben :):)
Ben zeker al vanaf januari op zoek naar iets anders. Heb heel lang gedacht dat er nooit iets op mijn pad zou komen, behalve afwijzingen en nog meer afwijzingen -O-

Wat is dat balen zeg, Darah! Die reden heb ik ook al zo vaak terug gekregen afgelopen maanden. Dat ik mij soms af vroeg waarom ik dan op gesprek mocht komen, want die meer relevante ervaring kunnen ze op de CV's al waarnemen. Hopelijk komt er snel wat anders op je pad!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:14

Persoonlijk begeleider zit inderdaad wat hoger :j
Pff vanaf januari al op zoek, hopelijk wordt het wat met je gesprek!! Ik herken het wel van het onderhandelen. Bij mij deden ze zelf al een hoger bod dan mijn vorige baan :=

Ja op zich was ik al verbaasd dat ik uitgenodigd was! Maar goed, was een leuk gesprek :)
Ik zit overigens goed bij mijn huidige baan, dus hoeft niet perse iets op mijn pad te komen. Al vind ik het leuk om een oversteek te maken naar een jongere doelgroep :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:37

Ik ben ook geen persoonlijk begeleider, heb wel de eigenschappen, heb op mijn vorige werk de taken die erbij horen wel uitgevoerd, maar daar had niemand de functie persoonlijk begeleider

Droomster, evenredig oversteken is inderdaad wel het minste wat je kan 'eisen'. Heb ook nooit moeten onderhandelen, dus kan je daarin geen tips geven. Bij mijn eerste werk, wilde ik graag 45, mij helemaal daarop voorbereid om te onderhandelen, kreeg ik sowieso al 45 :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:13

Zo grappig hoe de afwijzing brieven toch allemaal het zelfde zijn! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:17

Darah3 schreef:
Ik werk in dezelfde sector Droomster, maar heb tot nu toe alleen in 35 gezeten en enkele functie gezien voor schaal 40 :=

Ik ben trouwens helaas niet door nav mijn gesprek!

Jammer maar begrijpelijk, wat je zelf ook al zei vorige week.
Maar wat een opsteker dat je al werd uitgenodigd!!!! Dat biedt toch wel perspectief voor je!! *\o/*

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:47

Lyzet: De meeste afwijzing brieven zijn inderdaad allemaal hetzelfde. Er zijn maar enkele organisaties die echt duidelijk aangegeven waarom ze jou niet hebben gekozen of op welke gronden ze hebben geworven.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:41

Vandaag 1-11............ben weer begonnen met solliciteren. Ik heb een 7 maanden contract en ga niet zitten afwachten. Al 3 solli's de deur uit gedaan.

Vrijdag tussen de regels door gelezen/vernomen dat mijn manager niet tevreden is over het resultaat tot op heden. Ik ga dus niet zitten afwachten. Ik weet dat wat ik doe, goed doe, maar denk wel dat een ander soort organisatie wellicht beter bij me past.
Lang verhaal wat ik hier niet neer ga zetten maar wel per PB wil bespreken. ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:43

Netam89 schreef:
Lyzet: De meeste afwijzing brieven zijn inderdaad allemaal hetzelfde. Er zijn maar enkele organisaties die echt duidelijk aangegeven waarom ze jou niet hebben gekozen of op welke gronden ze hebben geworven.

Eens........ik denk wel eens dat er een forum is waar ze standaard teksten uitwisselen.
Soms is het gewoon tot op de punt gelijk :P

Nu ik aan de andere kant zit, probeer ik het wel anders te doen. Ik werk ook niet met een geautomatiseerd systeem, doe alles handmatig en reageer dus ook altijd persoonlijk.
Veel bureaus en grote bedrijven werken wel met dat soort systemen.

Ga even bijlezen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:46

Dimple schreef:
Vandaag 1-11............ben weer begonnen met solliciteren. Ik heb een 7 maanden contract en ga niet zitten afwachten. Al 3 solli's de deur uit gedaan.

Vrijdag tussen de regels door gelezen/vernomen dat mijn manager niet tevreden is over het resultaat tot op heden. Ik ga dus niet zitten afwachten. Ik weet dat wat ik doe, goed doe, maar denk wel dat een ander soort organisatie wellicht beter bij me past.
Lang verhaal wat ik hier niet neer ga zetten maar wel per PB wil bespreken. ;)

He wat jammer zeg... Even vooral een teleurstelling dat je dit dus tussen de regels door moet vernemen. :n

Hopelijk vind je snel weer iets!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:52

Het punt is: niet direct communiceren dat je niet tevreden bent maar wel tussen de regels door laten doorschemeren vind ik niet fijn. Ik ben 2 weken ingewerkt en heb verder zonder begeleiding alles opgepakt en eigen gemaakt.
Maar ik vind het niet meer dan normaal dat er de eerste periode meer tijd aan nieuwe medewerkers wordt besteed.
Op dit moment is dus een verlenging in mijn ogen twijfelachtig en daar ga ik niet op zitten wachten. Daarbij hoef ik al dus helemaal niet te beginnen over salarisverhoging. Dus.........weer wat lijntjes uitgezet. :j

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:48

Balen zeg Dimple! Heel iritant inderdaad als je zulke info viavia moet horen. Zeg het dan gewoon denk ik dan, en dan heb jij nog tijd om eventueel iets aan te passen aan je werkwijze. Het scheelt misschien wel dat je nu vanuit een baan solliciteert ?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 13:54

Dat hoop ik wel! We gaan het meemaken. ;)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:42

Oh Dimple dat is echt klote om er zo achter te komen :( Hopelijk vind je snel iets nieuws!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:47

Krijg nu weer een afwijzing met de melding dat ze gebruik maken van een automatisch systeem om sneller een terug koppeling te geven!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:48

Jammer dimple, maar geloof wel dat het goed gaat komen met je :)

De reden van afwijzing is inderdaad altijd heel standaard. Snap dat ze redelijk veel sollicitaties krijgen maar een iets gepersonaliseerde afwijzing zou altijd wel fijn zijn. Ik kreeg er vandaag ook nog een binnen.

En ook de bevestigingsbrief van mijn huidige werkgever is binnen gekomen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:08

xx_Lyzet schreef:
Krijg nu weer een afwijzing met de melding dat ze gebruik maken van een automatisch systeem om sneller een terug koppeling te geven!

Nouja, zijn ze in ieder geval eerlijk... Kan je ook gewoon nog een keer solliciteren en wat dingen aanpassen, kijken of je dan wel in aanmerking komt voor een gesprek. Als jij in ieder geval denkt dat het echt wat voor je is en twijfels hebt over je CV en motivatie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:31

Succes morgen Idinn!

xx_lyzet, ja echt he! Nou ja, vind een afwijzing dan nog netjes. Ik heb ook van sommigen nooit wat gehoord :+

Dimple, super jammer dat je weer aan de bak mag met sollicitaties. Toitoitoi!

Morgen een sollicitatie gesprek. Vind het wel spannend, want daar heb ik wel vaker een sollicitatiegesprek gehad (andere functies) en die vond ik allemaal enorm pittig :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:33

Bij eentje heb ik continu achter aan moetem bellen. Zou me afgelopen week terug bellen nog niets gehoord.
Vorige werkgever alleen ander management en dat vind ik zonde. Zou graag daar weer terug willen. Maargoed opzich is er nog hoop haa! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:36

Wat voor functie Tancreda?? Succes alvast!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:50

Tancreda, heel veel succes morgen!

Dimple, wat een vervelende manier om erachter te komen! Heel veel succes met verder kijken, hopelijk vind je snel iets leuks

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:45

Ik heb vandaag een gesprek bij een uitzendbureau voor een part time baan bij een winkel :D Dus duimen dat het goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:10

Succes vandaag!

Ik ben onderweg om dagje mee te draaien. Beetje dubbel gevoel. Ene kant echt zin in, andere kant totaal niet. Hou er echt niet van om ergens te staan en niks te weten :')