[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:48

Heb al 2x theoriecursus gedaan , zit er zeker wel in .

Nee mag niet van bewindvoerder , die theorie moet eerst

Gefeli geslaagden :D

Sterkte Polly

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:35

Super! Gefeliciteerd! *\o/*

Willen jullie een grap horen?

Er was eens een meisje die na 50 lessen eindelijk een datum van afrijden voorgeschoteld kreeg. Weliswaar 3 maanden wachten, maar oké. Geduldig afwachten en er veel zin in hebben. Twee dagen voor het afrijden na de laatste les kreeg ze het rijtje te horen wat ze allemaal moest meenemen: formulier zelfreflectie, legitimatie... Oja. Legitimatie. Thuis keek zij even naar het vervaldatum op de ID kaart: 9 juli 2016. En welke dag was het vandaag? 11 juli 2016. Slik.
De volgende ochtend kon zij pas bij de gemeente terecht voor een spoed aanvraag van een nieuwe ID kaart. Deze zou de ochtend van het afrijden om half 10 opgehaald kunnen worden. Echter, het afrijden stond gepland om 10 voor 10 s'ochtends. Het ritje van gemeentehuis naar CBR zou te lang duren. Een half uur te laat, want als het 9:00 zou zijn geweest was het gelukt. Maar er kon niets aan gedaan worden.

En ja, dat meisje ben ik dus. Wat een hel. Moest het even kwijt, al kan ik nu weer lachen als een boer met kiespijn. De teller qua kosten staat nu op bijna 3000 euro, zonder ook maar 1 examen afgelegd te hebben. Hulde.

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:49

Hallo allemaal,
ik kom mij hier ook eens even melden.
Momenteel heb ik 19 rijlessen gehad. Mijn theorie heb ik al binnen en in 1x gehaald. :)
Ik heb een pakket van 25 rijlessen, maar binnen dit pakket ga ik het niet redden.
Een TTT zit bij mijn pakket in en die ga ik zo snel mogelijk aanvragen.
Nu vroeg ik mij af hoeveel lessen iedereen ongeveer heeft gehad voordat hij/zij praktijkexamen mag doen. Ik hoorde namelijk dat het landelijk gemiddelde rond de 45 lessen zit, maar ik dacht zelf rond de 35.

@Lipydo Ahh wat een pech! :(:) Hopelijk haal je je examen wel in 1 keer, dat zal dan weer wat kosten schelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:58

Celine_Famke schreef:
Jaaa ik ben ook geslaagd!!! :D
Gefeliciteerd! *\o/*

Jeetje wat zuur, Lipydo, die paar dagen en dat halve uurtje is wel erg veel pech. Hopelijk mag je snel afrijden en haal je 'm in 1x :(:)

Rebecca, klinkt frustrerend, zeg.. Kan me voorstellen dat je gewoon achter het stuur wilt stappen.

sannehelena, mijn rijschool raadde 'standaardleerlingen' +/- 40 lessen aan, maar dat advies werd tijdens de opleiding wel herzien en evt. omhoog/omlaag bijgesteld. Succes!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:44

Lipydo schreef:
Super! Gefeliciteerd! *\o/*

Willen jullie een grap horen?

Er was eens een meisje die na 50 lessen eindelijk een datum van afrijden voorgeschoteld kreeg. Weliswaar 3 maanden wachten, maar oké. Geduldig afwachten en er veel zin in hebben. Twee dagen voor het afrijden na de laatste les kreeg ze het rijtje te horen wat ze allemaal moest meenemen: formulier zelfreflectie, legitimatie... Oja. Legitimatie. Thuis keek zij even naar het vervaldatum op de ID kaart: 9 juli 2016. En welke dag was het vandaag? 11 juli 2016. Slik.
De volgende ochtend kon zij pas bij de gemeente terecht voor een spoed aanvraag van een nieuwe ID kaart. Deze zou de ochtend van het afrijden om half 10 opgehaald kunnen worden. Echter, het afrijden stond gepland om 10 voor 10 s'ochtends. Het ritje van gemeentehuis naar CBR zou te lang duren. Een half uur te laat, want als het 9:00 zou zijn geweest was het gelukt. Maar er kon niets aan gedaan worden.

En ja, dat meisje ben ik dus. Wat een hel. Moest het even kwijt, al kan ik nu weer lachen als een boer met kiespijn. De teller qua kosten staat nu op bijna 3000 euro, zonder ook maar 1 examen afgelegd te hebben. Hulde.

Oh wat een pech! :(:)
Voor het geldt dat je betaalt voor een spoedaanvraag hadden ze wel een uitzondering van een half uurtje mogen maken.. Heb je al een nieuwe datum?

sannehelena schreef:
Hallo allemaal,
ik kom mij hier ook eens even melden.
Momenteel heb ik 19 rijlessen gehad. Mijn theorie heb ik al binnen en in 1x gehaald. :)
Ik heb een pakket van 25 rijlessen, maar binnen dit pakket ga ik het niet redden.
Een TTT zit bij mijn pakket in en die ga ik zo snel mogelijk aanvragen.
Nu vroeg ik mij af hoeveel lessen iedereen ongeveer heeft gehad voordat hij/zij praktijkexamen mag doen. Ik hoorde namelijk dat het landelijk gemiddelde rond de 45 lessen zit, maar ik dacht zelf rond de 35.

@Lipydo Ahh wat een pech! :(:) Hopelijk haal je je examen wel in 1 keer, dat zal dan weer wat kosten schelen...

Ik zat de eerste keer op 36 lessen. Herexamen op 39 lessen. Ik lees op internet tussen de 35 en 45. Maar het hangt ook van veel factoren af. Als je vaker in de week rijdt en/of minimaal 90 minuten per les zul je het sneller leren dan dat je 45 min per week rijdt. Sommige rijscholen laten je langer lessen dan nodig, maar hebben daarom wel een hoger slagingspercentage.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:07

Sta je me auto pech als je byna examen heb heb ook altijd wat he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:31

Lypido wat zuur ><

Hmm blijkbaar kan je alleen met internet bankieren een examen plannen ,dus ja kan niet . Bewindvoerder negeert mijn mail , zeur vast teveel

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:44

Mijn examen is niet Door gegaan hellaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:46

Oh balen, zeg. Door die autopech? Mag je snel opnieuw?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:03

culaccino schreef:
Oh balen, zeg. Door die autopech? Mag je snel opnieuw?

Ja door die auto pech, omdat e achter b was. En geen auto meer hadden die mocht trekken, mochten wel een combi van een andere rijschool alleen die moesten ook om 2 uur en ze hadden geen plek meer om 3 uur dus hellaas,

Is gelijk opnieuw aangevraagd ik zal vanavond of morgen wel horen
Ik hoop voor eind augustus dan wilde ik met me paarden op vakantie gaan ;)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:32

Hoe hard mag je nou eigenlijk op N-wegen? Ik weet dat je in Nederland op de N-50 100 mag. Maar dan maak ik een oefenexamen op de cd en dan is er zo'n vraag hoe hard je mag op de N-65 bijvoorbeeld en dan is het antwoord 80 km per uur. Ik snap er echt niks meer van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:38

Kijk naar de belijning en de borden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:55

Precies :) , zo is het mij wel ingestampt :P

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:02

Ik kan pas volgende week woensdag mijn rijbewijs aanvragen bij de gemeente :( Duurt lang! Hoe lang duurt het dan gemiddeld voor hem hem op kan halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:27

Hier duurde het 5 werkdagen :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:46

Jeetje, nog langer wachten :P

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:51

bedankt voor de tip van de belijning op de weg. Ik heb maandag mijn theorie examen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:41

Celine_Famke schreef:
Jeetje, nog langer wachten :P

Ik heb hem dezelfde dag nog kunnen aanvragen, maar normaal kan het de volgende werkdag.
Daarna duurt het 5 werkdagen voor je hem op kan halen. Maar vaak ligt het na 4 dagen ook wel klaar.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:13

Ik ben geslaagd voor mijn theorie examen in 1 keer! *\o/*

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:39

Gefeliciteerd!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:03

auto rijden gaat helemaal niet zo goed heb ik het idee van. Ik maak de hele tijd van die stomme fouten. Bijv. dat je bij rechts afslaan vergeet om het fietspad te controleren of dat je te hard op kruispunten af komt. En bij kleine kruispunten weet ik nooit wanneer ik er goed aan doe om de auto in zijn 1 of 2 te zetten. Ik baal er zo van dat ik gewoon nooit eens een goede rit kan maken. Er zijn altijd wel fouten. En ohja ik kijk ook niet ver genoeg de straten in.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:24

17 aug mag ik weer afrijden ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:30

Van harte |Bambi!

Ik moet nog her examen voor theorie plannen , stug doorgaan :z .

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:17

Zometeen nog een rijles en daarna praktijkexamen. Ik heb er zin in.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:10

Succes Ilonaa__!

Ik mag morgen mijn rijbewijs eindelijk ophalen! :D Twee weken en 1 dag na het slagen...
Meteen daarna met de auto naar m'n werk yay :D