Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:38

SplashIsLief schreef:
Gefeliciteerd Kinke.

Hier ook goed nieuws. Ik ben zo blij.

Ben zo trots op je!! :+:

Marcella

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:47

Allemaal goed nieuws hier.

Nou zal als het goed is na 13 december te horen krijgen of ik 9 januari naar wervings dag mag en heb 6, 7 of 8 januari examen voor het laatste onderdeel en hopelijk ga ik het nu wel halen. Heb in ieder geval voor mezelf bach resque spray gehaald en hopelijk werk dit wel.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:42

Hmm. Stuur mailtje, of er al nieuws is ( ze zou vrijdag wat horen, nog steeds niks, dan mag ik op woensdag toch wel vragen of ze al wat weet? ) krijg ik terug:

Nee, anders had je het wel geweten... okay.. sorry heur :(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:36

Ik ga me hier ook maar eens melden intussen.. Ben nu sinds augustus echt werkloos. Ik heb wel een baantje van max 1 dag per week, maar da's nog veel te weinig. Ik ben afgestudeerd voor Dier&Gedrag en er is -zoals verwacht- geen werk in. Maar ook andere dingen schijnen niet erg makkelijk te zijn, of je hebt werk ervaring nodig, of je hebt een opleiding nodig, of je bent te oud... ;( Gisteren nog een goede soll brief geschreven, de eisen van de vacature voldeden ook.. en net een afwijzing gekregen dat ik niet eens door de 1e ronde ben...

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:43

Kinke en Splash gefeliciteerd! Maarre, Splash, ik word nu ook wel nieuwsgierig hoor!
Ir1ne, lijkt me idd logisch dat je gewoon mag informeren of ze al wat meer weten? Beetje apart.

_Patriciaa, ik kwam net deze tegen toen ik voor mezelf aan het rondkijken was. Weet niet of het wat voor je is?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:35

Sorry ik zat nog op mijn paard toen ik werd gebeld en het berichtje plaatste :D

Ik ben uitgenodigd voor de 2de ronde (e-assessment) bij een heel gaaf bedrijf voor een hele gave baan. *\%/* *\%/* *\%/* Het is nog niet binnen, maar toch ben ik heel blij!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:22

je houdt het nog ff spannend Splash :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:45

Ik heb net ff een potje assertief zitten zijn. :') de arbeidsomstandigheden op mijn werkplek zijn gewoon niet optimaal, begin elke keer gezond en fris en zit om 12 uur al met hoofdpijn, brandende en pijnlijke neusslijmvliezen en brandende ogen. Vorige week hetzelfde. Het lijkt me toch niet goed dat ik elke werkdag aan de paracetamol moet omdat de luchttoevoer hier niet goed is. Dus ik heb een mail gestuurd dat ik dit niet acceptabel vind.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:55

Klinkt niet goed Joolien.

Hier even relatief goed nieuws. Kreeg een sms vanuit uzb dat er weer BSO diensten open stonden. Ik toch maar gebeld, want je weet maar nooit. Heeeeeel lang in de wacht gestaan, vermoedde toen druk overleg en eventueel bellen naar de opdrachtgever. Tegen mij is vanuit het uzb gezegd dat er maar van 1 keer slechte berichten gekomen zijn, en van alle andere keren niets. Ben dus gewoon ingepland op die dienst.

Onze vermoedens hier zijn dat de nieuwe bedrijfsleidster hier óf niets van weet en ze me dus gewoon weer gaan inzetten (behalve bij die ene locatie), tenzij er weer slechte berichten komen. Óf deze locatie wordt gebruikt om direct terug te koppelen hoe ik het gedaan heb, en als zij tevreden zijn ik weer meer ingezet wordt. Óf (ja, we waren aardig aan de scenario's) ze weet er van, maar omdat er nog steeds niets specifieks teruggekoppeld is, maar alleen algemeen, word ik weer ingezet tot eventuele slechte berichten. Bij uzb gaan ze er ook vanuit dat het die ene keer gewoon door het een of ander niet helemaal lekker liep, en het onzin is om mij gelijk maar helemaal nergens meer daar in te zetten.

Ben hier dus even ontzettend opgelucht, zat me aardig dwars. Wel houd ik er rekening mee dat ik, totdat ik daar sta, nog afgebeld kan worden omdat het toch niet de bedoeling is zo. Uzb is me hierin in ieder geval wel ter wille, en het is fijn om te weten dat zij eigenlijk gewoon achter mij staan.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:21

Welke omgeving ben je opzoek naar bso werk?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:41

Vandaag gebeld naar die droomjob in Brussel, de reactie aan de telefoon die ik kreeg was niet positief.

Ik belde dus, omdat ik al 2 weken niets gehoord heb.
"Ik bel omdat het nu twee weken geleden is dat u mij gebeld heb en ik wou proactief zijn."
"Oh twee weken niet gebeld? Nuja Mevrouw W is er niet vandaag, ik zal vragen of ze u terugbelt"

Kak

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:43

HouVanUtopia: het is eigenlijk niet alleen bso werk, maar algemeen werk. Liep via het uzb ongeveer 3 diensten in de week, tot dat verhaal dus. Ik woon in regio Utrecht, maar regio Amsterdam is ook nog behoorlijk goed te doen voor mij. Morgen mag ik naar Mijdrecht. Ben HBO pedagoog, dus alles in die richting ben ik al heel blij mee. Momenteel ben ik echter zo ongeveer 'veroordeeld' (niet dat ik het niet leuk vind hoor, echt niet) tot bso werk, omdat ik tot nu toe op gebrek aan ervaring steeds afgewezen word.

Optiwolk, schiet zo niet heel erg op nee. Ach, gewoon binnenkort nog eens proberen ;).

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:49

Nou ze gingen morgen dus terugbellen, en ik denk wel dat ze zo correct gaan zijn.
Anders hang ik vrijdag gewoon terug aan de foon.
De slimmerds zijn ook zo slim geweest van zèlf naar mij met hun rechtstreeks nummer te bellen, dus moet niet doorgeschakeld (lees: afgewimpeld) worden oid :P

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:52

Ah, ja, dat scheelt dan weer als ze morgen terug zouden bellen. Ik ben daar denk ik een beetje te wantrouwend in (lees: ik geloof het pas als ze me gebeld hebben), hoewel ik wel altijd hoop houd. Met directe nummer bellen is niet zo snugger nee, maar wel in jouw voordeel natuurlijk als je zelf wilt bellen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:44

Merileth. Okee. Werk zelf namelijk op bso en wij zijn nog opzoek naar mensen. Maar is Brabant bij den bosch

Zelf opzoek naar ander werk regio Rotterdam liefst kinderdagverblijf dus als iemand iets weet.

Ook al 54 open sollicitatie gestuurd

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:20

Hehe, Den Bosch is inderdaad een beetje erg uit de richting. Pfft, regio Rotterdam zou ik zo snel ook niet weten.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:07

Kinke en splash gefeliciteerd!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:39

Wat een goede berichten Kinke en SPlash!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:54

Gefeliciteerd allen met een nieuwe baan!

Ik ben ook weer druk opzoek. Mijn contract loopt 31 januari af en is niet verlengd. Mijn overige collega's moeten per 28 februari eruit.. Einde verhaal dus voor het bedrijf..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:02

Ik word moe van de organisatie van het uzb... Ze vragen je flexibel te zijn, een uur van te voren bellen of je kan komen... Vind het echt heel vervelend dat ze last minute bellen iedere keer. En voor volgende week heb ik gewoon niks staan op het rooster, zo vaag. Kan ik zeker weer alleen komen als ze me nodig hebben, zo kan ik toch niks plannen iedere keer...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:55

Voor degene in de regio Hilversum. Bij de NCOI staan een heleboel vacatures open....

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:11

gefeliciteerd Splash en Kinke, fijn dat er nog zoveel goede berichten hier zijn!! Geeft moed :)

Ik ga even kijken PPPeet, bedankt voor de tip

Oh daar hou ik ook niet van Fjordjes. Je doet je best maar dat is wel heel kort dag

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:44

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:03

Nou de toespraak is geweest, bos bloemen is binnen. Nog even laatste dingetjes regelen en dan is het afgelopen :oo

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:59

Hier nog niks :(