Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:09

Ik heb dezelfde ervaring als Szan, als ik bijv. bezig was met een bezichtiging kon ik ook niet zomaar mijn telefoon opnemen. Beetje onbeschoft tegenover de mensen waar je mee bezig bent ;) Mijn voicemail heb ik "zakelijk" ingesproken, mochten mensen me niet te pakken krijgen, weten ze wel dat ze het juiste nummer hebben gedraaid. Ik bel daarna altijd z.s.m. terug, maar veel mensen mailen gelukkig als ze vragen hebben. Dat is voor mij veel makkelijker tussendoor te doen! Zelfs als je bijv. in de rij van de kassa staat ;)

Tot nu toe heb ik gelukkig nooit klachten gehad over de service en klantvriendelijkheid!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:16

Ik heb geen webshop, maar heb ook alleen een mobiel nummer. Deze staat overigens wel op internet, net als mijn adres. Ik heb thuis ook geen vast nummer en ben niet heel veel thuis. Dan kan je wel doorschakelen enzo, maar we leven in 2014, dan mag ik hopen dat een mobiel nummer ook als 'normaal' wordt gezien. Ik heb natuurlijk wel een bedrijf waarbij ik als persoon alleen aanspreekpunt ben en 'ik' eigenlijk het merk ben, dus dan vind ik een mobiel nummer ook wel persoonlijk.

Verder ben ik niet altijd heel goed bereikbaar. Soms aan het paardrijden, in de auto, in vergadering/overleg, extern aan het werk, ect. Heb een voicemail waarin staat dat ik ze terug bel zodra ik kan en dat ze ook kunnen mailen, smsen of whatsappen. Probeer zo snel mogelijk terug te contacten, maar soms ben ik pas laat weer thuis, dus dan wordt het een dag later. Ik persoonlijk vind dat wel kunnen, klanten moeten ook niet verwachten dat je 24-7 paraat staat (vind ik). Ik ga een hoefsmid ook niet bellen laat in de avond of op een zondag.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:58

Hmm, dit zet me wel aan het denken. Tot nu toe wordt ik nog niet veel gebeld, en als dat als zo is, dan zijn dat bestaande klanten. Maar dat zal (hopelijk!) gaan veranderen als ik mijn website de lucht in gooi. Mijn huidige voicemail is niet erg zakelijk (Hoi! Nou, ik ben er dus niet... etc), dus daar zou ik iets in moeten veranderen of misschien is een sim-kaartje in een oude telefoon ook wel handig. Iets om over na te denken dus!

Lariisz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:00

Hoi,

Ik meld me ook even aan! Ik maak frontriemen en sinds kort ook oornetjes. Nu is mijn vraag eigenlijk ee beetje, hoe kan je bijv een keer bij een wedstrijd met een kraampje wat verkopen om wat naamsbekendheid te krijgen? Gewoon simpelweg mailen en vragen?

bedankt!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:04

Hilda79 schreef:
Ik heb gewoon een mobiel en helemaal geen vaste lujn. Privé ook niet.
Nooit gehoord dat klanten het onprofessioneel zouden vinden.
Persoonlijk vind ik een website en verdere uitstraling belangrijker dan of een bedrijf een 06 of 010 nummer gebruikt.

Hier ook alleen een mobiel nummer. Ook voor de winkel.
Klanten vinden dit juist fijn merken wij. Het geeft het gevoel dat je veel meer bereikbaar bent.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:43

Lariisz ondernemer zijn betekend ondernemen. Wat voor jou werkt weten wij niet en het kan ook voor iedere wedstrijd weer anders uitpakken.
Je kunt bellen, mailen, brief sturen wat jij wil. Gewoon doen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:37

Hoe doen jullie dat met pensioen of iets voor de toekomst? Bedacht me dit laatst en online als ik op google kijk, kom ik elke keer uit op pensioen voor werknemers.

Of vraag ik nu iets doms?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:58

Daar hebben we het laatst toevallig over gehad.
Wij leggen zelf elke maand een bepaald bedrag opzij voor ons pensioen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:26

Idd even dit topic doorlezen. Is veel over geschreven.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:56

rien10 schreef:
Soms vragen mensen ook wel "spreek ik met die en die organisatie?" en dan zeg ik "Ja, u hebt mijn rechtstreekse nummer te pakken" :+

Haha, dat is een mooie!

Ik had vandaag een gesprek met iemand van de KvK, en die zei dat een 06 geen probleem meer is. Ik heb zelf nog mijn twijfels. Als je zelf het merk bent dan kan het prima, of als je diensten verleent. Maar een voor een webshop die verder niets persoonlijks doet vind ik het toch niet zo chique.
Morgen heb ik nog een gesprek met een business coach. Daar zal ik het ook eens aan voorleggen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:13

LindyH schreef:
Dankje joyce, dat is inderdaad een optie. Ik zou wel graag van meer mensen voorbeelden willen zien van hoe zij dit hebben opgelost.

Volgens mij is een telefoonnummer trouwens niet verplicht als je niet aan keurmerk-eisen hoeft te voldoen. Maar je hoort gewoon vaak dat klanten afhaken als er geen (vast) telefoonnummer bij staat. In hoeverre dat nou echt zo is vraag ik me af, maargoed...

Ik heb een prepaid kaart aangeschaft in een oude telefoon gestoken en ik checkte mijn telefoon elke avond rond 19.00 uur en als ik een oproep gemist had belde ik terug.
Mijn voicemail stond overdag aan en daar vermelde ik dan ook dat ik ivm drukte in de avonduren terug zou bellen.

Nu ik 100% met de zaak bezig ben heb ik hem wel de hele dag aan staan.

Ps. Ik heb niet eens een vaste telefoon :=
Die hebben wij er vorig jaar uitgegooid ivm nooit bellen maar wel veel betalen :=

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:00

Ik heb ook mijn telefoonnummer op de webwinkel staan. Alleen ik kan ook niet altijd opnemen. :P

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:30

Mijn telnr. staat ook op de site maar iedereen mailt mij , ze denken ws dat bellen naar mij duur is ;) . Ik word altijd gemaild en om niet helemaal hoorndol te worden check ik 4 x per dag de mail en beantwoord ik vragen .

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:26

Ik heb mijn 06 ook op de website staan, maar ik word vrijwel nooit gebeld. Gaat allemaal via de mail en dat vind ik eigenlijk wel handig.

Vandaag themaseminar over ondernemerschap gevolgd in de visserijsector. Het was echt een gave dag. Moest zelf ook nog presenteren en ik werd aangekondigd op muziek van Beyonce. Dat was echt grappig. :+

Wat betreft pensioen. Ik bouw nu nog niks op. Moet dat wel beter gaan regelen, maar mijn verdiensten moeten ook nog wat meer omhoog. Of mijn uitgaven omlaag. Of allebei <<)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:58

Visserijsector? Nieuwe tak van ondernemen? Haha

Ik heb vandaag (ook) een topdag gehad: heb een workshop gevolgd bij mijn favo-bruidsfotografen waar ik al jaren 'fan' van ben. Normaal ben ik k.o. na z'n dag, maar ik zit nu om 1 uur nog mijn website bij te werken omdat ik weer zoveel input heb gekregen. Daarnaast heb ik vandaag mijn nieuwe visitekaartjes binnen gekregen + gisteren leuke dingen geshopt voor mijn huisstijl dus mijn nieuwe website moet nu echt goed online!

Voor de liefhebbers hier de blog van de workshop: http://bit.ly/1jJbHV0 (en een kijkje op mijn nieuwe site!)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 07:33

Goed bezig allemaal eh , visserij ?
Tof dat je een workshop hebt gevolgd Yucca , ik ben misschien :o? maar bestaan er mensen die leven van alleen bruidsfotografie ?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 09:48

Ja, het duo/stel waar ik de workshop bij heb gevolgd leven van bruidsfotografie. Ze zitten alleen wel in het hoge segment en zijn hiermee zwaar in de minderheid.

Fotografen in het middensegment, daar zijn er denk ik maar heel weinig van die ervan kunnen leven (en ook alles goed geregeld hebben).

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:51

connepon85 schreef:
Ik heb mijn 06 ook op de website staan, maar ik word vrijwel nooit gebeld. Gaat allemaal via de mail en dat vind ik eigenlijk wel handig.

Vandaag themaseminar over ondernemerschap gevolgd in de visserijsector. Het was echt een gave dag. Moest zelf ook nog presenteren en ik werd aangekondigd op muziek van Beyonce. Dat was echt grappig. :+

Wat betreft pensioen. Ik bouw nu nog niks op. Moet dat wel beter gaan regelen, maar mijn verdiensten moeten ook nog wat meer omhoog. Of mijn uitgaven omlaag. Of allebei <<)

Hahaha, beiden kan. Ik zou zeggen focus je op meer verdienen. Dat voelt toch iets lekkerder dan beknibbelen! Gewoon zorgen dat je genoeg binnenkrijgt om uit te kunnen geven wat je uit wilt geven! ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:46

Leuk, die workshop, Yucca! Je nieuwe website ziet er ook goed uit! Leuk dat je aan de slag gaat met een compleet nieuwe huisstijl!

Ik denk dat er wel redelijk wat fotografen zijn die alleen rondkomen van bruidsfotografie zonder in het topsegment te zitten. Ik ken er wel een paar, maar veel doen bruidsfotografie combineren met particulieren portretfotografie. Dus familiefoto's, kinderfoto's en al dat soort dingen erbij. Dat past heel goed bij elkaar, doordat je klanten dan sneller terugkomen ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:05

Klopt. Ik doe bruiloften gecombineerd met zwanger en newborn en daar kan ik m'n maandsalaris mee verdienen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:55

Maar dan komen ze/jij niet álleen rond van bruidsfotografie ;) maar ook van andere takken van fotografie.

Ik heb weer ruzie met mijn Dymo labelwriter...kon een update draaien maar dat ging niet goed met downloaden, nu kan ik hem nergens opnieuw opstarten. En hij pakt al een paar dagen geen adressen uit mijn adresboek meer, zo frusterend als je niet weet hoe of wat! Hij plaatst ook altijd de postcode achter de plaatsnaam, ook al zoiets. Misschien ligt het aan de instellen in mijn adresboek, maar jeah wat kan je lang bezig zijn met zoiets!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:10

AAAhhh dat zijn de ergste k*t klussen Yucca. Hier een multifuncionele printer, je weet wel zo'n 3 in 1 ding. Faxen, printen, scannen, kopiëren. Vier in een dus. Doet het niet meer, opnieuw geïnstalleerd, alleen nog maar kopiëren, niet scannen of printen.... het raam dus uit met dat ding!

Heb je trouwens opnieuw installeren al geprobeerd?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:48

Inmiddels weer gedownload, opnieuw opgestart, maar hij zegt nog steeds: er is een nieuwe update beschikbaar. Dus blijkbaar heeft ie hem nog niet goed geïnstalleerd.

Gisteren ook zitten prutsen met mijn mailhandtekening. Nu is mijn 'oude' waar ik heel veel moeite voor heb gedaan weg...en mijn nieuwe nog niet klaar. Pffff!

Haha, gelukkig gaan andere dingen wel goed ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:54

Mailhandtekeningen.... Ik heb laatst een poging gedaan tot maar het lukte me écht niet om dat in Hotmail in te stellen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 19:29