Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:06

Het is al een hele tijd geleden dat ik getypt heb wat ik zocht. dik 3 maanden wel.

Ik zoek eigenlijk alles behalve aan de telefoon zitten en dingen verkopen.
Ik zoek gewoon een bijbaan en ben nog t/m februari sowieso fulltime beschikbaar. ( doordeweeks en weekenden )

Ik ben zelf 3 jaar fotograaf nu en heb wat ervaring met kassawerk.
Dus alles wat ik kan krijgen, is mooi meegenomen. Mcdonalds, dingen uitdelen, alles mag. ( behalve bovenstaande )

Een nieuwe stap zetten is altijd spannend, maar soms wel nodig!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:10

Oef en dan gaat het toch nog zo stroef om iets te vinden...
Horeca al geprobeerd? Als in restaurants.

Ylvy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:13

Jep, te weinig ervaring steeds.

Afwashulp, bediening, keuken.. alles al wel ergens voor gesolliciteerd.
Maar dit is dus alweer 3 maanden geleden. Dus het hele liedje begint nu overnieuw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:45

Ylvy schreef:
Helaas afgewezen, mijn ogen straalden niet genoeg pit uit.

Neem het niet te persoonlijk.
Je moet nu eenmaal een enorme haaibaai zijn als je een dergelijke functie wilt uitvoeren. Ik weet niet hoe je ze zelf te woord staat. Maar ik roep altijd dat ik nog geen 18 ben (ik ben 25) en als ze zeggen dat de minimumleeftijd 16 is roep ik er achter aan dat ik ook nog geen 16 ben :')
Of ik ben op een andere manier vreselijk onaardig: "Zie je niet dat ik met hele andere dingen bezig ben?" (kletsen met vriendinnen) of "wat maakt dat jij denkt dat ik tijd heb voor jou?"
En dan heb ik het echt alleen over de krantenverkopers hoor. Voor goede doelen ben ik gewoon vriendelijk. En voor ze stil blijven staan doe ik al helemaal niet.
Ik vind ze gewoon vet irritant, het nieuws luister ik op radio, kijk ik op tv. Als ik een krant zou willen, zou ik allang geabboneerd zijn.

(wees gerust, ik zit in Groningen, ik was je niet zomaar tegengekomen in Rotterdam hoor)

En ik ben waarschijnlijk niet de enige die zo op straatverkopers reageert. Dat weten die werkgevers ook. Ze hebben dus echt vreselijke bekstukken nodig. Moet je niet altijd trots op zijn dat je dat bent in zo'n functie.

Maar als je zoiets wilt, kan je ook kijken of iets dergelijks bij een goed doel iets is, daar zijn mensen toch vaak vriendelijker en begripvoller voor. Alleen werk je dan volgens mij voornamelijk op commissiebasis.

Misschien is werken bij thuiszorg iets voor je? Zowel administratief als huishoudelijk werk betaalt enorm goed in die sector. Helaas wordt er enorm bezuinigd op WMO dus weet ik niet of ze nog veel vacatures hebben voor die functies. Maar het is wel vaak leuk werk. Ik heb zelf van mijn 16e tot 21e administratief werk gedaan bij een thuiszorgorganisatie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kwam binnen dankzij m'n moeder.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:55

Ik zocht niet specifiek in die sectie, maar ik kwam ze tegen op straat toen ik net 30 minuten ervoor "ontslagen" was. Ik ben dus meteen verder gaan zoeken en heb ze direct benaderd.

Ik kan goed met teleurstellingen omgaan ofwel: een nee is zeker ook welkom en heb ik alle begrip voor. Ik ga gewoon verder met mijn dag wat voor antwoord mensen mij ook geven. Je moet niet op 1 punt vast blijven hangen.

Thuiszorg zit ik ook voor te solliciteren, alles wat langs komt en waar ik geen speciale papieren voor nodig heb daar reageer ik op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:15

Ylvy, waar in Rotterdam zit je? Je zou eens bij de x op de x kunnen informeren. Daar heb ik tijdens mn studie gewerkt :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:22

Spar glashaven is 15 minuten fietsen, ik zal daar eens informeren.
Ikzelf zit in Rotterdam-zuid, regio Bloemhof ( zuidplein)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:22

Als je daar informeert, doe ze maar de groeten van x, dan weten ze wel over wie je het hebt gok ik zo :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:23

Zal ik doen, dankjewel! :)
Ik zal er morgen meteen langsfietsen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:24

Wilde net vragen waar je vandaan kwam, maar vraag is beantwoord.
Wist in brabant misschien nog wel een plekje in de horeca voor je maar dat is te ver uit de richting...

Misschien eens kijken of ze nog traineeships hebben bij banken voor een bank en verzekeringswezen functie ben je sowieso een tijd onder pannen, een betaald studie en ook vaak gewoon een heel net salaris.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:26

Wat ze daar vooral zochten was fulltime, en dat ben ik max beschikbaar tot februari,
ik heb het voorheen inderdaad geprobeerd, maar ze zochten voor langere tijd fulltime.
Maar ik zoek evengoed weer in die branche verder. Bedankt :)

Zojuist ook maar even gekeken op de site van Epplejack, die hebben net een nieuw filiaal geopend in Rotterdam en zochten ook nog mensen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:46

En anders als je eigenlijk een beetje seizoens werk zoekt. Probeer het eens bij de Landal of Centerparks parken.

In de vakantie periodes geven hun de voorkeur aan tijdelijk personeel, ze motiveren hun eigen werknemers om gewoon in het hoogseizoen op vakantie te gaan. Met de december vakantie in zicht zou je daar nu ook een aantal mooie kansen kunnen vinden :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:00

Dat is waar ja, ik zal eens kijken of zoiets in de buurt zit.
Als ik maar iets vind, of het nou wel of geen seizoen, tijdelijk of langer is.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:01

Landal bied vaak wel mogelijkheden als je in de seizoenen goed bevallen bent, echt proberen ! :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 01:42

balen Ylvy, van je afwijzing

Ik heb eindelijk bericht van mn 2e gesprek.. maar dan heb ik dienst, dus ik moet nog het een en ander zien te ruilen..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:33

Ik kom mij hier ook even melden! Ik zit helaas sinds januari dit jaar al zonder werk en ik ben ondertussen in de bijstand beland ..
Ik solliciteer mij een slag in de rondte, van schoonmaakster tot administratieve functies (waar ik papieren voor gehaald heb). Maar tot nu toe niks :(
Door mijn leeftijd zit ik er een beetje tussenin, ik ben nu 23 jaar en ik heb 1 jaar gewerkt op een kantoor en dat is te weinig ervaring voor 99% van de administratieve functies, maar voor bijv. werk in een winkel ben ik weer te oud.

De laatste weken zit ik er een beetje doorheen en voel ik mij enorm nutteloos voor de maatschappij. Ik heb geen geld voor een opleiding, ik mag geen vrijwilligerswerk doen van de gemeente en ik word soms gek van alle vrije tijd :( Nog meer die zich hierin herkennen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:36

Flowery schreef:
Ik kom mij hier ook even melden! Ik zit helaas sinds januari dit jaar al zonder werk en ik ben ondertussen in de bijstand beland ..
Ik solliciteer mij een slag in de rondte, van schoonmaakster tot administratieve functies (waar ik papieren voor gehaald heb). Maar tot nu toe niks :(
Door mijn leeftijd zit ik er een beetje tussenin, ik ben nu 23 jaar en ik heb 1 jaar gewerkt op een kantoor en dat is te weinig ervaring voor 99% van de administratieve functies, maar voor bijv. werk in een winkel ben ik weer te oud.

De laatste weken zit ik er een beetje doorheen en voel ik mij enorm nutteloos voor de maatschappij. Ik heb geen geld voor een opleiding, ik mag geen vrijwilligerswerk doen van de gemeente en ik word soms gek van alle vrije tijd :( Nog meer die zich hierin herkennen?

Ik ben sinds maart werkloos en hang tussen al mijn vrije tijd en school in, heb gelukkig een hele lieve vriend waarmee ik samenwoon dus hoef niet in de bijstand maar het word wel krapjes. Ik probeer mij op school te focussen maar hoe meer tijd ik heb hoe minder ik gedaan krijg.

Welke regio woon je?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:41

Ach Flowery wat verschrikkelijk! Waarom mag je eigenlijk geen vrijwilligerswerk doen?

Is er iemand die zo een brief van mij wil doorlezen? Ik heb namelijk een hele gave vacature gevonden!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:42

Amandavd schreef:
Flowery schreef:

Ik ben sinds maart werkloos en hang tussen al mijn vrije tijd en school in, heb gelukkig een hele lieve vriend waarmee ik samenwoon dus hoef niet in de bijstand maar het word wel krapjes. Ik probeer mij op school te focussen maar hoe meer tijd ik heb hoe minder ik gedaan krijg.

Welke regio woon je?

Ik woon regio Alkmaar :) Ik heb een eigen studio-appartement met gelukkig lage huur dus zolang ik zuinig leef, kan ik hier blijven wonen! Mijn vriend woont nog thuis en werk full-time, dus die zie ik alleen in de weekenden :(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:11

Welkom Flowery

Ik kan je gevoel goed begrijpen dat je er doorheen zit en je nutteloos voelt.. had ik ook heel erg

Vraagje: ik heb 2 oktober mijn eerste gesprek gehad, 9 november (dus meer dan een maand later) mijn 2e. Er zit van het eerste gesprek (was toen met 3 mensen) een persoon weer bij en de rest zijn nieuwe mensen. Kom ik dan weg om mijn outfit van het eerste gesprek aan te trekken, of wordt dat gezien?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:13

Ik zou het risico niet nemen, die persoon hoeft maar net zo'n muggenzifter te zijn die daarover valt.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:13

Is het iets wat heel erg opvallend is? Zo nee, dan kom je er denk ik prima mee weg.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:14

Tja, voor de functie zelf is kleding niet het allerbelangrijkste, maar misschien dat een ander jasje en topje al veel doet

Het is niet opvallend, ik had een superdonkere spijkerbroek aan (ja ik weet het doodzonde) met een zwart jasje en daaronder een soort van bruin beige topje

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:16

Zou zoiets echt zo'n probleem zijn, welke kleding je draagt :=
Ik heb bij een bedrijf gesolliciteerd over een periode van 2 maanden 5 keer daar geweest en heb toch zeker een keer dezelfde outfit aangehad :j

Ik zou zelf gewoon iets aantrekken waar je jezelf het prettigst in voelt, als ze daar over gaan muggenziften dan is het niet de baan voor je :o

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:21

Anneert waarom is een donkere spijkerbroek niet goed? Ben zelf van mening dat je naar een gesprek moet gaan zoals je zelf bent. Natuurlijk wel in je meest voordelige outfit welke nog netjes is en goed gekleed staat. Als ik naar mezelf kijk zou ik dus niet met een pantalon moeten gaan want die draag ik echt nooit, net zoals een rokje of iets dergelijks. Nee gewoon een nette spijkerbroek, dus geen gaten of erg licht van kleur. Een blazer of jasje draag ik normaal ook nooit maar zal ik daarvoor wel gaan aanschaffen.
Kan moeilijk in een mantelpakje aan komen en daarna in spijkerbroek en makkelijker zittende kleding komen werken... Wil niet zeggen dat je niet verzorgd over moet komen hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :P