[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:11

Ttt adviseer ik niet bij iedereen, afhankelijk van de leerling.

Faalangstexamen heb ik 1x gedaan maar wat mij betreft niet meer en zéker niet als 1e examen

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:17

Ik heb de TTT alleen gedaan omdat mijn rijschool een goede actie had.
Maar voor 185,- zou ik het niet doen, dat kost bij mijn rijschool een examen. En dat vind ik het zeker niet waard. Ik heb woensdag een herexamen en ik moet gewoon weer de bijzondere verrichtingen doen.

Ik ben overigens heel benieuwd hoe dat gaat. Ik heb na mijn TTT 4 april geen bijzondere verrichtingen meer geoefend. Ik heb na het aanvragen van het herexamen 3 weken geen les gehad omdat ik fulltime werkte en mijn instructeur niet in de avond en weekenden les gaf. Afgelopen donderdag wel les gehad, maar geen bijzondere verrichtingen gedaan. De les ging ook heel slecht donderdag, ik keek soms te weinig in mijn spiegels en om mij heen, dus ik hoop dat ik het woensdag beter doe. Mijn rijinstructeur had helaas geen plek meer voor woensdag om te oefenen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:19

Bij mij zat de ttt er automatisch bij. Ik heb wel met opzet een faalangst examen aangevraagd, maar goed ook, anders was ik door de zenuwen niet geslaagd dat weet ik zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:52

Jammer dat je het al zo lang niet meer hebt kunnen oefenen, LesleyxLinn. Hoop voor je dat het goed gaat, succes woensdag!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:56

Pff wat een dag vol zenuwen.
Had vanmorgen mijn 1e rijexamen en was zo bang dat ik mijn zenuwen niet onder controlle kon houden zoals bij mijn TTT.
Alles wat fout kon gaan, ging toen fout.
Had echt een super goed gevoel over hoe ik gereden had vandaag, Gelukkig dacht de cbr er ook zo over en kreeg ik een Vriendelijke hand en een gefeliciteerd je hebt geslaagd.

Voel zo een grote last van mijn schouders af vallen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:03

Gefeliciteerd!!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:46

Dank je wel.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:58

Toch een heel raar gevoel erbij, mijn instructeur was ook zelf heel kort en ik kreeg ook geen bevestiging als iets goed gedaan werd, wat mij erg in de twijfel bracht bij sommige stukken. Maarja hopelijk gaat mijn 2de les wat vlotter, en is mijn instructeur ook wat sociaaler :') :j .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:52

Weet je, dat is natuurlijk helemaal niet leuk en dat snap ik echt maar misschien is er wel iets gebeurd bij diegene. Dat kan hij/zij dan beter even zeggen máar ja..
Voorbeeldje: ik had van de week een 3e les en had daarvoor gehoord dat een dierbare van mij niet zo lekker ging, dat heb ik niet meteen verteld en geprobeerd om mijn les te geven als altijd. Halverwege de les kreeg ik bericht dat er een ambulance was gebeld en toen heb ik in notendop uitgelegd wat er was en de les afgebroken. Die heb ik overigens de volgende dag kosteloos afgemaakt in eigen tijd.
Maar als ik hem niet had hoeven afbreken had zij ook van niks geweten en ondanks dat ik echt probeerde normaal te doen zal ik vast iets korter van stof zijn geweest.
Moraal: wacht de volgende les even af en desnoods overleg je even met de rijschool of met de instructeur zelf over dat het niet klikt en of er een collega beschikbaar is, maar dat zou ik niet na een eerste of tweede les doen persoonlijk.
Succes.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:16

Ik heb er alle begrip voor, ik ben ook niet van plan om te veranderen van instructeur tot mijn lessen afgerond zijn, ze zijn tenslotte betaald, hoe onsociaal de instructeur ook mag zijn, ik ben er om te leren uiteindelijk, het is een beetje jammer. Maar goed hopelijk gaat de volgende lessen met een beter gevoel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:20

Geld kan je terugkrijgen he, als er geen klik is is het verstandiger te swichen, rijles mag ook best leuk zijn

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:01

Booster, proficiat!

Ik ben voor het eerst alleen de baan opgegaan.
Lekker rustig stuk gekozen dat ik goed ken naar de paardjes. Op de terug weg durfde ik meer risico nemen en gewoon de grote baan genomen.
Was wat spannend, maar wat heerlijk die vrijheid!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 06:17

Ik heb over anderhalf uur examen.. :x

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:28

Succes liekec je kunt het

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:26

Succes!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:32

Geslaagd!! Geen op of aanmerkingen, behalve dat toen ik wilde file parkeren er een auto achter me reed en ik toen niet had moeten parkeren maar door had moeten rijden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:39

Goed zo! Proficiat.
Wel, dat klinkt als een kleine opmerking, dus helemaal prima!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:31

Gefeliciteerd!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:21

Geslaagd!! :D Ik heb ook geen opmerkingen gehad.
Hij vroeg wel waarom ik ging invoegen op de snelweg terwijl hij al had aangegeven dat we er daarna weer af gingen. Uh ja dat heb ik zo aangeleerd en ik kon laten zien dat ik dat kan. :D

Ik had 5 over 1 examen en heb om half 5 al mijn rijbewijs aan kunnen vragen, dus dat is heel snel gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:56

Wat goed, gefeliciteerd allemaal!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:45

Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik lees op de website van Rijksoverheid onderstaande over het beginnersrijbewijs:

Citaat:
Regels bij nieuwe rijbewijscategorieën
Heeft u al langer dan 5 jaar een rijbewijs en haalt u er een andere rijbewijscategorie bij? Dan wordt dit geen beginnersrijbewijs. Het beginnersrijbewijs geldt alleen voor de datum van afgifte van het eerste rijbewijs.

Ik heb inmiddels al 8 jaar mijn rijbewijs voor de scooter. Heb ik dan geen beginnersrijbewijs?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:25

Hopelijk kan ik volgende week woensdag deze succes-lijn vasthouden haha. Dan moet ik op.

Gefeliciteerd allen!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:48

LesleyxLinn schreef:
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik lees op de website van Rijksoverheid onderstaande over het beginnersrijbewijs:

Citaat:
Regels bij nieuwe rijbewijscategorieën
Heeft u al langer dan 5 jaar een rijbewijs en haalt u er een andere rijbewijscategorie bij? Dan wordt dit geen beginnersrijbewijs. Het beginnersrijbewijs geldt alleen voor de datum van afgifte van het eerste rijbewijs.

Ik heb inmiddels al 8 jaar mijn rijbewijs voor de scooter. Heb ik dan geen beginnersrijbewijs?

Op welke leeftijd heb je je scooterrijbewijs gehaald want ik kan mij herinneren, dat als je voor je 18e een eerste rijbewijs haalt je ook weer langer beginnende bestuurder bent! Maar weet dat zo even niet uit mijn hoofd voor je.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:07

Ik ben net terug van mijn 2de les, het begin ging super, helaas na 1u30min. begon mijn voeten moe te worden en had ik het lastig met de druk op mijn pedalen in te schatten, helling proef gedaan wat ook wel vlot ging.

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat we hier in Belgie veel te veel rotondes hebben :+ .

Ik denk qua instrcteur moet bij neerleggen dat hij nu eenmaal niet een sociaal persoon is. Verder is hij wel correct qua handelingen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:10

Hebben we hier inderdaad enorm veel :+
Leer je goed bochtenwerk doen :D

Waarom is hij niet sociaal dan?