Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:06

Grapjes maken kan prima, ik ben dol op goede grappen.
Maar ik vind dat zo'n cliche opmerking, ongeacht de aard van het bedrijf en gesprek

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:07

En die tweede vraag, zou je die kunnen waarderen, Kriel?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:08

Ik ben gewoon een uhm. droge persoonlijkheid. Hou van humor en een gezonde dosis zelfspot.
Maar, wat voor mij niet werkt, zou voor jou wel kunnen werken. Zo ook met die opmerking.. wie weet vindt iemand dat wel prachtig.. weet jij veel :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:10

Deze?? : als jullie nog twijfels hebben/onzeker zijn over mijn geschiktheid, wat zou deze twijfel dan zijn/ wat is daar de reden van?

Dat vind ik gewoon een heel goede vraag. Maar dat zou ook iets toe kunnen voegen voor een eventueel volgende sollicitatie.

Ik ben hier met Splash nog mee bezig geweest ivm een terugkoppeling en daar nog de vraag bij gesteld: wat zou jullie twijfel weg kunnen nemen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:10

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:11

Kriel schreef:
Deze?? : als jullie nog twijfels hebben/onzeker zijn over mijn geschiktheid, wat zou deze twijfel dan zijn/ wat is daar de reden van?

Dat vind ik gewoon een heel goede vraag. Maar dat zou ook iets toe kunnen voegen voor een eventueel volgende sollicitatie.

Ik ben hier met Splash nog mee bezig geweest ivm een terugkoppeling en daar nog de vraag bij gesteld: wat zou jullie twijfel weg kunnen nemen?

Dat zou ik juist niet vragen, voor mij geeft het aan dat je zelf al onzeker bent over het gesprek.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:12

Kriel schreef:

Ok, bedankt voor je mening. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:13

Hahaha. Ik vind het wel weer gaaf dat hier zoveel mensen zitten met verschillende meningen. Er is voor elk van de meningen wel wat te zeggen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:16

Winged schreef:
Kriel schreef:

Dat zou ik juist niet vragen, voor mij geeft het aan dat je zelf al onzeker bent over het gesprek.

Mwoah.....stukje zelfreflectie en feedback is ook niets mis mee

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:17

Mri schreef:
goede reactie is dan:
ik had een aantal vragen voorbereid zoals xxxxx, maar deze zijn in het gesprek allemaal al beantwoord.
echter id er nog 1 vraag over:
ik ben heel erg enthousiast geworden. Wanneer kan ik beginnen? *knipoog* (gewaagd, en alleen doen als je ook echt enthousiast bent en een goed gevoel hebt erover).

of: als jullie nog twijfels hebben/onzeker zijn over mijn geschiktheid, wat zou deze twijfel dan zijn/ wat is daar de reden van?

ook erg direct, maar geeft aan dat je a:lef hebt en b: laatzien dat je feedback kan incasseren en c: ws goed kan argumenteren waarom jij wel geschikt bent.

Ohja dit is ook wel iets!
Maar moet inderdaad maar net in het gesprek/ de situatie passen;

Maarrr *\o/* ik ben gebeld en mag over twee weken naar de tweede ronde *\o/*
Test is iets opmaken in Indesign, proberen dus dat wat op te frissen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:26

jippie Optiwolk!!!
Ach, het ligt er ook maar net aan wie er tegenover je zit in een gesprek. Ik heb een keer gehoord dat ik 'te druk' was (ik ben juist een heel rustig persoon), maar kan wel enthousiast zijn. En vandaag vonden ze me lekker enthousiast en niet druk dus… :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:28

Kriel, is dat niet gwoon ontzettend persoonlijk? Het hangt toch gewoon behjoorlijk van het gesprek af of zie ik dat verkeerd..

Idd Kinke. Ik denk dat ook. Het hangt heel erg van de persoon af.

Ik heb iemand tegenover me gehad waarvan ik zelfs overdonderd was. Nou. Dat zegt een hoop.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:02

Kinke en Optiwolk (en volgens mij nog een paar als ik het goed heb) fijn nieuws!
Ir1ne: gewoon stug blijven volhouden en je vindt vanzelf iets!

Ik vind het ook altijd lastig als er gevraagd wordt of ik nog vragen heb, over het algemeen is alles wel duidelijk.
Verschillende meningen zal je altijd houden, maar dat maakt solliciteren af en toe verrekte lastig.

Verder hier ook nog wat nieuws.
Heb van 1 sollicitatie een afwijzing gekregen, niets specifieks, naar eigen zeggen hadden ze 120 reacties op die vacature, en dan werd het een beetje teveel om specifiek te zijn.

Uzb verhaal is helaas nog steeds niet klaar. Degene die het vanuit die aanbieder zou terugkoppelen is er nu inderdaad echt weg, en heeft (vermoed ik) hier geen antwoord op gekregen. Nu worden ze vanuit uzb doorverwezen naar haar opvolgster, maar die weet nog niets van dit hele verhaal. Inmiddels al een paar weken voorbij, maar geen steek verder.

De open sollicitatie die ik gestuurd heb (naar mijn oude middelbare school) is volgens mij wel bekeken. Ik kreeg ineens een verzoek op LinkedIn van een van de docenten van daar, die tevens conrector is. Ze staan er blijkbaar dus niet geheel negatief tegenover, maar dat betekent niet dat er gelijk wat uit komt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:04

Ik vind 120 eigenlijk helemaal niet zoveel ;) ik zet wel door hoor!

Ben benieuwd. Ik duim voor je!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:20

Die 120 waren hun woorden. Vermoed dat het gewoon een gebrek aan ervaring was.

Ik hoop van harte dat ze me op mijn oude school willen hebben, lijkt me wel ook ontzettend leuk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:03

Ir1ne schreef:

Absurd eigenlijk dat we 120 niet eens meer veel vinden.... :')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:24

Ir1ne schreef:
Kriel, is dat niet gwoon ontzettend persoonlijk? Het hangt toch gewoon behjoorlijk van het gesprek af of zie ik dat verkeerd..

Idd Kinke. Ik denk dat ook. Het hangt heel erg van de persoon af.

Ik heb iemand tegenover me gehad waarvan ik zelfs overdonderd was. Nou. Dat zegt een hoop.

Natuurlijk is het heel persoonlijk!
Ik gaf ook aan dat het voor mij een absolute no-go is. Dat betekent niet dat het voor iemand anders wel kan werken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:57

Yes mag vragenlijst invullen voor vervolg procedure is al beter dan direct afgewezen worden. *\o/*

Woensdag naar de kerstborrel van toekomstige ex-werkgever ben benieuwd of er voor mij ook nog een envelopje in zit. Uitnodiging ging al niet van harte. }>

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:01

Optimel en Kinke *\o/*

En wat betreft "de vraag" en de feedback van Kriel.
Het bedrijf heeft zelf twijfels aangegeven omtrent mijn ervaring (Ja dat wisten ze op voorhand), tijdens het gesprek heb ik de onzekerheid helemaal niet gehad en de vraag ook niet gesteld, maar als de twijfels worden uitgesproken lijkt een dergelijke vraag me zeker wel goed.

(Ondanks de twijfels vinden ze me nog steeds een serieuze kandidaat, dus duimen *\o/* )

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:11

Gefeliciteerd met het goede nieuws dames!

Ik ben vandaag dus weer afgewezen.. Het is zo lastig.. Want de scholen hebben zoveel te kiezen, dus zijn ze zo kritisch.. Ervaring gaat voor..
Maar hoe kom ik er dan ooit tussen? Als feedback krijg ik steeds als commentaar dat ik meer ervaring nodig heb.. Tja zo kom ik natuurlijk nooit ergens aan de bak.. Ik moet ergens beginnen..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:18

ja, dat is balen Patriciaa. Kun je niet ergens een soort 'stage' doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:19

_Patriciaa schreef:
Gefeliciteerd met het goede nieuws dames!

Ik ben vandaag dus weer afgewezen.. Het is zo lastig.. Want de scholen hebben zoveel te kiezen, dus zijn ze zo kritisch.. Ervaring gaat voor..
Maar hoe kom ik er dan ooit tussen? Als feedback krijg ik steeds als commentaar dat ik meer ervaring nodig heb.. Tja zo kom ik natuurlijk nooit ergens aan de bak.. Ik moet ergens beginnen..

Yep en zelfs aan een werkervaringsplek kom je amper... Dus ook ik zit in dezelfde vicieuze cirkel vast :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:26

SplashIsLief schreef:
Optimel en Kinke *\o/*

En wat betreft "de vraag" en de feedback van Kriel.
Het bedrijf heeft zelf twijfels aangegeven omtrent mijn ervaring (Ja dat wisten ze op voorhand), tijdens het gesprek heb ik de onzekerheid helemaal niet gehad en de vraag ook niet gesteld, maar als de twijfels worden uitgesproken lijkt een dergelijke vraag me zeker wel goed.

(Ondanks de twijfels vinden ze me nog steeds een serieuze kandidaat, dus duimen *\o/* )

Dat is een hele andere context en dan zou ik het ook overwegen om te vragen :)

Winged schreef:
Ir1ne schreef:

Absurd eigenlijk dat we 120 niet eens meer veel vinden.... :')

Eigenlijk wel :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:48

Mijn broer zei in een gesprek toen ze vroegen; wanneer kun je beginnen?
Gisteren al :j

Viel niet in goede aarde :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:59

Hmm. Das wel een inschattingsfout denk ik... Ik snap best dat dat niet goed valt, maar zie ook de humor er wel van in..