Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:05

Paan, kan je me in 10 woorden op de hoogte brengen? Anders moet ik 281 pagina s doorlezen :n en ben nieuwsgierig naar je plannen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:41

Zo ver terug staat het niet hoor :D kijk maar even op www.shopinshopharderwijk.nl
Wij hebben ons voor dit project ingeschreven en Will zo naast onze webshop ook een fysieke winkel starten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:47

Hoe is het met je man Paan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:36

Leuk paan, leuke producten heb je ook. Succes hoor!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:45

De injecties hebben goed geholpen maar het zal wel een paar keer per jaar moeten gebeuren om redelijk pijnloos te kunnen leven. Maar helaas worden de injecties mi 01-01-2014 niet meer vergoed door het ziekenfonds. Dat kregen we te horen nadat mijn man de injectie had gehad. En wat het kost weten we ook nog niet. Maar momenteel gaat het gelukkig heel goed met hem.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:17

@gwen ik heb ze deze keer nog niet echt bekeken; alleen ik had ze vorig jaar al gezien en het was volgens mij dezelfde tekst alleen dan in een andere setting.

@paan ik ben een tijdje uit het topic geweest; ga je samen met andere ondernemers een pand huren? En sterkte met je man!

Ik heb gisteren mediatraining gehad in het kader van die ondernemerschapstraining. Was echt onwijs gaaf! Belangrijkste tips: maak korte zinnen (max 7 woorden), leg telkens op 1 woord de klemtoon. Als je gaat presenteren, bedenk een pakkende openingszin en schrijf deze helemaal uit. Kreeg er gister helemaal energie van :)

Kan het mooi gaan toepassen voor de paard&lifestyle masterclass op 25 april. Dat is een middag en avond op knhs centrum en moet ik samen met iemand anders aan elkaar praten. Heb er nu al zin :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:48

connepon85 schreef:
Kan het mooi gaan toepassen voor de paard&lifestyle masterclass op 25 april. Dat is een middag en avond op knhs centrum en moet ik samen met iemand anders aan elkaar praten. Heb er nu al zin :)

Is dit een rondje educatie of zo? Wat is het thema en kan ik me eventueel ergens op geven of zo? Knhs centrum is ongeveer 20 minuten rijden voor mij en als er war interessant i, ga ik wel eens heen

Wij huren dat pand niet zelf hoor. Iemand anders doet dat, verbouwd het en verhuurt dan de kleinere winkeltjes weer. Die persoon zorgt dan ook voor het onderhoud, gezamenlijke aanmelding bij de winkeliersvereniging, gezamenlijke marketing, acties, website etc.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:56

Goed idee van zo'n gezamenlijk pand. Zag dat idee laatst ook op een Facebook ondernemersgroep voorbij komen.

Je vindt hier meer informatie over het evenement: http://www.paardenlifestyle.com/event

Binnenkort komt het programma er op te staan. Kirsten Brouwer komt overigens ook een demonstratie geven met Tuschinksi over hoe om te gaan met sensibele paarden; die staat er nog niet op. Het is wel iets anders dan een rondje instructie. Het is leerzaam, maar we willen er ook een gezellige dag van maken met een informele sfeer. Wat wel een overeenkomst met rondje instructie is, is dat we ook hiervoor bezig zijn met de KNHS om er licentiepunten aan te koppelen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:36

Ik ga ook! :P

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:34

*\o/*

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:27

Wat leuk! Woon alleen in een uithoek wat dat betreft, zou soms willen dat ermelo iets dichterbij was.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:56

Mooi project, Connepon, ik kan me voorstellen dat je daar trots op bent.

Paan, is er een deadline voor het vol krijgen van de verhuurruimtes of kan je gewoon beginnen met je eigen shop en komen er dan gaandeweg mensen bij ?

Vandaag eerste lessen geven bij een nieuwe opdrachtgever. Blijkbaar vond ik dat spannend genoeg om om kwart voor zes wakker te moeten worden. Voordeel is wel dat ik nu het programma al geschreven heb en zo ruim voldoende tijd om alle materialen bij mijn lessen van vandaag te zoeken. Eerste les is om 12:00, duimen jullie dat het goed gaat ?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:56

Heel veel succes met het lesgeven vandaag Nado! :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:04

Welkom Nieuwelingen! Leuk dat de aanwas in het topic zo blijft komen.
Succes Nado! Komt vast goed als je zo goed bent voorbereid.

Hier de laatste werkweek voor de baas!!!! Vandaag en donderdag nog, woensdagavond mijn afscheidsfeest deel 1 en dan in maart nog een tweede afscheidsfeest :Y) en dan is het leven als fulltime zelfstandige echt helemaal begonnen :D . Onwijs spannend, maar zoveel zin in. Zit helemaal te stuiteren op mijn bureaustoel, uren af te tellen (nog 15u). :+

(ik heb overigens een hele leuke baan met super leuke collega's, maar je hebt er zolang naar toe gewerkt en geleefd dat het enthousiasme nu de overhand neemt)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 11:09

Succes Nado!
Zeker spannend Melis.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:42

Succes Nado!
En heel veel plezier in die laatste uren, Mellis!! Geniet maar van dat leuke fulltime zelfstandige leven!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:52

Melis, wat een gaaf vooruitzicht! Geniet ervan!!! :D

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:57

xdniesje schreef:
MissBonny schreef:
Dat is toevallig ;)

Het blijft leuk om te lezen hoe bepaalde dingen bij jullie gaan/tegenaan lopen.. Zo komt er meer bij een webshop kijken dan verwacht. Toch wil ik binnekort eens een gokje gaan wagen.

Hebben jullie nog tips waar je het beste een website kan maken?

Doe het maar niet bij Hostnet.
Wat een verschrikking zeg.
Heel veel storingen in de webmail en met het bewerken van de website.

Vandaag al helemaal iets raars. We hadden al enkele dagen geen aanvraag ontvangen, en aangezien we vaker zien dat onze webmail dan er uit zit, hebben we maar een testmailtje gestuurd.
ja hoor, nooit ontvangen en 3x gecheckt of we hem wel goed verzonden hadden. Dus ik neem contact op, bleef heel lang stil aan de andere kant. En opeens doet ie het? Lag het aan ons. Yeah, Right :o
Hij kon niet zien of er mailtjes verloren zijn gegaan, maar dat moet wel aangezien we nog steeds ons testmailtje niet hebben ontvangen. En geen excuus ofzo hoor..
Bah, als dit nou eenmalig was dan oke. Maar wij hebben echt wekelijks dat het niet gaat zoals het hoort.

He ba, dat is zwaar vervelend ! Hopelijk gaat het binnenkort wel lopen zoals het hoort! Bedankt voor de tip in ieder geval ;)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:00

Welkom nieuwelingen!

Bedankt voor de tip over fraude. Getsie zeg! Kan me voorstellen dat je even schrok!

Bedankt voor de tips voor de websites. Ik ga inderdaad maar eens googlen. Ik wil het graag zelf in de hand houden :)

Ik zag iemand voorbij komen die lessen Engels geeft! Grappig! Ik ben (ook) freelancer en geef huiswerkbegeleiding aan kids van het basisonderwijs.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:14

Gaaf Melissa!

Geniet van je laatste momenten daar!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:16

Wat gaaf Melissa, dat is voor mij ook het uiteindelijke doel. :)

Weet iemand hoe het werkt met eigen bedrijf en dan een studie volgen? Ik wil hierna het laatste jaar van mij studie gaan doen. Het is het laatste jaar van de opleiding zadelmaker en aangezien ik als zadelmaker dan aan de slag ben kan ik het dan vergoed krijgen? Vind een beetje tegenstrijdige informatie op het moment en dacht misschien dat iemand hier er zelf ervaring mee heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:18

Voorheen was dat wel zo meen ik, maar tegenwoordig.... kun je het niet op de site van de Belastingdienst vinden dan? :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:19

Mellis86 schreef:
Welkom Nieuwelingen! Leuk dat de aanwas in het topic zo blijft komen.
Succes Nado! Komt vast goed als je zo goed bent voorbereid.

Hier de laatste werkweek voor de baas!!!! Vandaag en donderdag nog, woensdagavond mijn afscheidsfeest deel 1 en dan in maart nog een tweede afscheidsfeest :Y) en dan is het leven als fulltime zelfstandige echt helemaal begonnen :D . Onwijs spannend, maar zoveel zin in. Zit helemaal te stuiteren op mijn bureaustoel, uren af te tellen (nog 15u). :+

(ik heb overigens een hele leuke baan met super leuke collega's, maar je hebt er zolang naar toe gewerkt en geleefd dat het enthousiasme nu de overhand neemt)

Wat grappig, ik heb dezelfde beslissing genomen en ik heb vrijdag mijn laatste dag gehad bij mij "oude werk" :+

Gefeliciteerd met je 100% fulltime job! :))

PS. ik heb eindelijk een fijn (en gratis, niet geheel onbelangrijk!) programma gevonden voor mijn administratie.... :+ Namelijk Speedbalance. Iemand anders die daar ook mee werkt? :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:16

Dapnik schreef:
Wat gaaf Melissa, dat is voor mij ook het uiteindelijke doel. :)

Weet iemand hoe het werkt met eigen bedrijf en dan een studie volgen? Ik wil hierna het laatste jaar van mij studie gaan doen. Het is het laatste jaar van de opleiding zadelmaker en aangezien ik als zadelmaker dan aan de slag ben kan ik het dan vergoed krijgen? Vind een beetje tegenstrijdige informatie op het moment en dacht misschien dat iemand hier er zelf ervaring mee heeft.

Ik snap niet wat je bedoelt met 'vergoed krijgen'. Wil je de kosten van je opleiding onderbrengen in je bedrijf? Want dat kan gewoon. Eventuele btw kun je terugvorderen, maar uiteindelijk moet je toch gewoon betalen. Net zoals cursussen die je volgt om op de hoogte te blijven.
En je kunt je uren meenemen voor de zelfstandige aftrek, maar je zult er niet voor betaald worden of zo...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:40

Bedankt voor het geluk wensen allemaal! Het is heel goed gegaan, leuke studenten en ze waren tevreden over de lessen.

Melis en Robynn, gefeliciteerd met het 100% gaan :D

MissBonny, wat leuk! Ben jij ook docent Engels ? Ik wil ook meer gaan doen met begeleiding voor Engels op de basisschool, zowel voor docenten als voor leerlingen. Wat doe jij precies ?