Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:00

Ik heb morgen ook alleen les in de collegezaal, voor 3uurtjes..Ik dacht in geel

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:01

geinig.. daar heb ik van kwart voor 9 tot 9..
misschien kom ik je nog wel tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:22

maybe..ik ben wel te herkennen aan bruine uug laarzen met bontrand haha Knipoog

Succes morgen!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:53

Inmiddels begonnen met BVP, wel zwaar, anatomie is erg veel, maar wel erg leuk!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:33

Pfff, net twee weken instrumenteren gehad.....van de week in de praktijk toepassen....spannend, maar heb er ow zoveel zin in! Ben omlopen echt even een beetje beuh...haha

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:03

heb je niet gezien, dacht even dat je bij mij in de klas zat.. daar zit nl ook een sharona maar dat was niet zo..

vandaag eindtoets gemaakt over de kinderweek.. had 12 van de 73 fout Haha! dus heb m zeer goed gehaald.. vond alleen wel dat ik nog te veel fout had haha
was een erg drukke week slecht geregeld
maarja heb m weer overleefd

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:50

Sjuulie, bedoel je dat het op school slecht geregeld is? Ik kan over onze opleiding namelijk ook echt een boek schrijven (terwijl ik afgelopen maart pas ben begonnen...)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:38

Eindelijk een topic gevonden voor deze opleiding! Ik was al bij de geneeskunde-mensen langs geweest maar een topic over de opleding zelf is veel beter! Haha!

Weten jullie of deze opleiding ook in R'dam wordt gegeven? En zoja met welk profiel en niveau?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:22

zo lang niet meer hier geweest! moet vanaf morgen weer 5 weken naar school,pfff zal wel even wennen zijn weer op de stoel te zitten paar uur per dag pfff

heeft iemand nog leuke ideen voor een scriptie??moeten namelijk een onderwerp hebben deze week, maar heb werkelijk nog geen idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:22

sologirl schreef:
Eindelijk een topic gevonden voor deze opleiding! Ik was al bij de geneeskunde-mensen langs geweest maar een topic over de opleding zelf is veel beter! Haha!

Weten jullie of deze opleiding ook in R'dam wordt gegeven? En zoja met welk profiel en niveau?

Hij werd tot afgelopen jaar bij het Albeda gegeven, maar die zijn ermee gestopt.
De meeste ziekenhuizen van omgeving rotterdam zijn naar Utrecht gegaan!

Ik heb vandaag nog vrij, en vanaf morgen weer 4 weken school..heb best veel dagen tot 5uur erbij! Bloos!..dan ben ik om half 8/8uur pas thuis!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:37

Oh okee. Dus dat betekent dat de opleiding eigenlijk hier niet meer in de buurt gegeven wordt. jammer!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:02

ben vandaag voor het eerst dit jaar ook weer naar school geweest, blegh wel weer heel erg inkomen en wennen ben ook echt kapot....

nu druk opzoek naar een leuk onderwerp voor de scriptie, best lastig

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:16

oei dat is wel lastig ja!
laatst had ik nog een idee, nietd at ik ooit een scriptie moet maken maar toch. stond op de gyn toen.. denk nu even heel goed na maar kan er niet op komen!
als het me te binnen schiet dat meld ik het haha, maar vrees dat ik het al weer vergetenben

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:34

ja doe maar, denk er nog maar even goed over na Haha! ik vind lastig echt een leuk onderwerp te verzinnen wat nog actueel is ook....

misschien ook iets van hygiene ofzo, maar dat is ookal zo uitgemolken...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:42

sologirl schreef:

Ik heb mijn opleiding op de Erasmus universiteit bij het Erasmus MC gevolgd. Het lijkt mij dat die er nog altijd zit, aangezien er 2 keer per jaar een grote groep werd opgeleid.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:31

Okee dankje! Ga ik even bij hun informeren.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:22

Hallo iedereen !
Dit jaar zit ik in mijn examenjaar, 5 havo met het profiel Natuur & Gezondheid.
Ik heb een opleiding op het oog die me hartstikke leuk lijkt, OK-assistente dus Hyper!
Operaties en het menselijk lichaam hebben me altijd al erg getrokken en vind het super interessant.
In oktober ben ik naar de open dag geweest in amsterdam waar ik met verschillende mensen erover
heb kunnen praten. Daarna ben ik nóg enthousiaster geworden en denk dat dit echt iets voor mij is!
Ik heb toen de tip gekregen binnenkort al een sollicitatie op te sturen.

Dit wilde ik deze week gaan doen maar ik vind het moeilijk op papier te zetten hóe graag ik het wil Knipoog
Vandaar mijn vraag of jullie nog tips hebben voor de sollicitatiebrief?
Ik wil het namelijk super graag en zou het heel erg jammer vinden mocht ik niet door de brievenronde heen komen.

Groetjes Marleen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:36

hoi!
zet er in naar welke functie je solliciteert, waarom je dit zo graag wilt, waarom ze jou zouden moeten kiezen, en vertel gewoon wat over jezelf en wat je van jezelf verwacht.. maar dan op een formele manier zegmaar haha

je bent mooi op tijd! leuk Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:48

als je beetje topic doorleest kom je ook nog wel bruikbare dingen tegen. motivatie is ook belangrijk. Als het lukt een dagje mee te lopen op de ok helpt dat ook goed, hebben ze je gezicht een keer gezien en weet je waarover je praat. Maar niet ieder ziekenhuis laat dat toe! Veel succes!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:30

Whoehoe I'm so happy! Lachen
Gister kreeg ik een telefoontje van het ziekenhuis. Ofdat ik er nog over na had gedacht of ik dat beroep echt wilde gaan doen (had er een dag mee mogen lopen paar weken terug), ze wilde dat ik op gesprek kwam en ik heb nog niet eens een sollicitatiebrief daarheen gedaan, ben er nog mee bezig! Dus ik zet nu wat vaart achter die brief en als hun die binnen hebben spreken we wat af... Dit telefoontje kwam totaal onverwachts... ben benieuwd verder Lachen
Wilde dit even aan jullie melden haha, zo kan het dus ook Tong uitsteken

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:10

wat een goed nieuws zeg! klinkt erg leuk! wel tof dat ze zon interesse in je hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:21

Zooo zit nu in tentamen periode.
Medisch rekenen met 10 gehaald! (gelukkig! *LOL* )
Nu hard aan de studie voor a/f en pathologie..a/f is echt meeegaaa veel!
Gelukkig zo'n oefentoets gehad en die komt overeen met de echte toets, gelukkig viel die beetje mee..had 72%!
Er zijn nu al mensen die medisch rekenen niet gehaald hebben, en het al bijna op willen geven! Bloos!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:24

ja anatomie is echt verschrikkelijk.. zit dan nu in het tweede jaar en wordt alleen maar erger :S Moet geloof ik net zoveel weten als een orthopeed blegh (nu hopen ook net zo betaald te gaan worden Tong uitsteken )

Maar netjes van medisch rekenen!

geloof dat bij ons op school al een aantal eerstejaars afgevallen zijn, alleen omdat ze het moesten niet zomaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:27

Bij ons zijn er ook een paar met niet echt een goede instelling.
Sommige komen structureel te laat, ook nadat ze erop gewezen zijn (zal het ziekenhuis blij mee zijn)
Paar waren bij de medisch rekentoets niet op komen dagen, "omdat ze het nog niet goed snapte" wordt ook doorgelinkt naar je ziekenhuis..
En vandaag nog een paar " ik ga denk ik maar beginnen aan anatomie" Beetje laat misschien aangezien we donderdag toets hebben en woensdag pathologie? Clown
Gaan er denk best wel wat afvallen!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:30

jeetje dat was bij ons echt wel anders, diegene die vorig jaar bij ons net zo waren zijn ook afgevallen toen...