Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:53

Ik heb hem ook nog niet, prima :D ik heb bepaalde onderwerpen bewust overgeslagen. Beroepen vond ik totaal niet interessant dus snel naar 1 kroontje en daarna door

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:06

Ik ben vandaag begonnen met Duolingo om Roemeens te leren. Er zitten tegenwoordig iets te veel Roemenen om mijn heen op het werk dus ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik een woordje Roemeens ken. Vooralsnog vind ik het nog niet echt moeilijk, maar ik zal er wel tijd in moeten stoppen om het echt onder de knie te krijgen.

Tijdens het aanmelden kreeg ik eerst een hele waslijst met talen waar ik Roemeens niet tussen kon vinden. Toen ben ik gaan googelen naar Roemeens Duolingo en heb van daaruit aangemeld en die draait nu vanuit Engels. Geen probleem voor mij, want dat beheers is ruim boven gemiddeld aangezien ik al ruim 15 jaar dagelijks Engels gebruik op het werk.

Maar ik zou eigenlijk wel eens willen kijk hoe ik op de Duolingo schaal scoor mbt Engels en misschien dat ik m'n Duits en Engels ook eens wat ga ophalen. Dat doe ik dan eigenlijk liever vanuit het Nederlands. Vanavond maar eens uitzoeken als ik iets meer tijd heb.

Ik kan dus niet echt meepraten over de update want ik heb vandaag pas de app geinstalleerd :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 20:41

Hoe kun he offline werken?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:30

Dorus volgens mij kan je een aantal talen vanuit het Nederlands doen.

Weet iemand waar je nog kan zien hoeveel kroontjes je hebt? Kan het niet meer vinden na de laatste update (heb niet die allerlaatste zoals hierboven).

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:54

@Dorus Vanuit het Nederlands kun je alleen Engels, Duits en Frans leren. Duits en Frans vanuit het Engels zijn uitgebreider. Er zijn gewoon meer mensen die vanuit het Engels werken aan de lessen. Er zijn ook veel meer talen beschikbaar vanuit het Engels. Zo leer ik al jaren Grieks vanuit het Engels.

@MissAnnemijn Ik zie die kroontjes ook niet meer.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:08

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:59

karuna schreef:
Ik zie ook nivo 16. Misschien is dit alleen voor de heel vergevorderden?

Volgensmij niet, ik was namelijk pas bij hoofdstuk 2

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:01

Annetje schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zie niet eens de mogelijkheid om te updaten

Ik ook niet... haha
Wat is onderin het gewichtje waar een melding bij staat? Wat kun je daar?

Die had ik al langer, dat is om extra te oefenen maar alleen als je duolingo plus hebt.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:03

Ik heb ook de nieuwe versie, moet er nog even aan wennen, maar vind het niet perse verkeerd, maar sla ook niets over dus voor mij maakt het niet uit! :)

Ik ben toen ook vanuit Nederlands Frans begonnen dit jaar, maar vond het zo kort dat ik die heb omgeswitcht van engels naar Frans omdat ik anders helemaal opnieuw zou moeten beginnen als ik verder zou willen gaan dan die paar NL hoofdstukken die ze hadden staan.. Dus als je het vanuit Engels prima red zou ik dat gewoon doen :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:37

Ik ben begonnen met Spaans, vanuit het Engels.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:56

Ik kom ook even binnenvallen.. Gisteren met Spaans begonnen, en ik moet zeggen dat ik 't best leuk vind.. :))

Ik ken de hele taal niet, maar omdat ik toch wel eens een beetje wil weten waar 't aan tafel over gaat als we bij manlief z'n familie aan tafel zitte, ben ik maar begonnen..

Ik hoop dat ik er wat aan heb, gezien ze daar galicisch spreken.. :')

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:44

Veel succes met Spaans leren!
En nu maar hopen dat het Galicisch veel weg heeft van het Spaans. Dan zou je toch vanzelf meer woordjes moeten gaan herkennen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:37

Nee helaas heel weinig.. Heeft meer gemeen met Portugees.. :))
Maargoed.. Het is nooit verkeerd om wat spaans te kunnen verstaan op z'n minst.. :)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:43

Ik ben vorige week weer begonnen met Spaans leren. Was vorig jaar ook al begonnen, maar ik verlies snel mijn motivatie. Ik doe nu elke ochtend en avond 15-20 minuten oefenen en ben vanochtend naar niveau 2 gegaan.

Ivm een vriend die Arabisch spreekt wil ik dit ook graag gaan beginnen. Lijkt me prima te doen om die twee talen tegelijkertijd te leren. Arabisch is wel erg moeilijk met een nieuw alfabet leren, dus mocht iemand daar nog tips voor hebben? Sta er eventueel voor open om ook echt lessen te nemen, maar wil alvast een basis hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:52

Hebben jullie ook opeens de nieuwe versie van Duolingo? Ik kan veel minder punten halen en het is ontzettend onoverzichtelijk. Ik ben in staat de hele app eraf te gooien. Wat een onding is het geworden met de nieuwe versie.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:26

Die heb ik al een tijd, denk ik. Dat was wel balen, ineens veel minder punten. Aan de andere kant, er komen ook nieuwe manieren bij om punten te scoren. Er was ineens de 'Friend Quest' waarbij je aan één van je 'vrienden' gekoppeld wordt en dan samen bijv. .. punten moet scoren, of .. lesjes foutloos moet doen. Als de opdracht afgerond is, krijg je .. (weet niet meer hoeveel) diamanten en mag je allebei 30 minuten dubbele xp's scoren. Ik kan de aan mij gekoppelde 'vriend' nu ook een cadeautje geven: voor 20 diamantjes mag ik hem 15 minuten dubbele xp's geven.
Er komen nu ook nog wat kleine 'Daily Quests' bij. Het spel wordt steeds wat verder uitgebreid en daardoor gevarieerder.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:55

Djorf_6 schreef:
Ik ben vorige week weer begonnen met Spaans leren. Was vorig jaar ook al begonnen, maar ik verlies snel mijn motivatie. Ik doe nu elke ochtend en avond 15-20 minuten oefenen en ben vanochtend naar niveau 2 gegaan.

Ivm een vriend die Arabisch spreekt wil ik dit ook graag gaan beginnen. Lijkt me prima te doen om die twee talen tegelijkertijd te leren. Arabisch is wel erg moeilijk met een nieuw alfabet leren, dus mocht iemand daar nog tips voor hebben? Sta er eventueel voor open om ook echt lessen te nemen, maar wil alvast een basis hebben.

Wat knap!! Heel veel succes!!

Ik hoor veel over het nieuwe duolingo, maar ik ben anderhalve maand geleden pas begonnen en ben dus meteen begonnen met de nieuwe duo.. Ik moet zeggen dat ik 't wel prettig vind werken zo.. :j

Mijn man speelt al meer dan een jaar en heeft nog steeds de oude versie, terwijl duolingo gewoon geüpdated is.. Heel gek..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 08:29

Hier ook nog steeds bezig. Nu een streak van 190 dagen.
Begon met Fins, maar nu al weer een tijdje Zweeds.
Zweeds is toch een stukje makklijker en zou daar wel voor een jaar willen werken ooit.

Ik heb nog de oude versie volgens mij. De lessen die ik paars heb gemaakt, leveren 45xp op.

Niveau 1 heb ik gehaald. Nog niet gestart met niveau 2. Ik wil eerst alle lessen op 5 kroontjes hebben.
Talen zijn niet mijn sterkste punt, dus moet zorgen dat het er echt goed in zit.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:07

Ik heb sinds gisteren de nieuwe versie. Even gekeken maar op zich spreekt het me wel aan. In de oude versie vond ik het vervelend dat je eindeloos hetzelfde hokje bleef aanklikken. Dat is hier gelukkig minder. Dit doet wonderen voor mijn motivatie.

Die kevels op tijd zijn wel afzien zeg. De tijd staat zo kort dat ik het niet haal… iemand tips daarvoor?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:17

Ik heb nog geen nieuwe versie denk ik? Wel een streak van 933 dagen :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:33

Ik ben pas begonnen met Frans, maar ik vind de grammatica erg lastig, ik heb het gevoel aan het gokken te zijn zonder uitleg. Hebben jullie dat ook?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:50

Ik ben momenteel ook met Frans bezig. Ik vlieg er vooralsnog doorheen, omdat ik vroeger Frans heb gehad op school, maar ik doe het voornamelijk op restjes kennis en trial & error. Geen flauw idee waar ik mee bezig ben. Soms komt hij ook met voor mij hele rare antwoorden. Dan vraagt hij met de auto naar school te vertalen en dan moet je er naar school met de auto van maken. Ja waarom dan? En hoe had ik dat moeten weten?
Sommige daarvan weet ik dan weer wel, omdat ik dat nog onthouden heb van vroeger.

Maar, heel eerlijk, ik leer een taal ook niet door grammatica te stampen, maar door hem te gebruiken en aan te voelen wanneer je wat moet gebruiken. En als ik dan een behoorlijk niveau heb en de opties ken en dan een grammatica lesje krijg dan blijft er wel eea hangen, eerder niet.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:30

pluisje88 schreef:
Die kevels op tijd zijn wel afzien zeg. De tijd staat zo kort dat ik het niet haal… iemand tips daarvoor?

Zorgen dat je heel veel diamantjes hebt, want voor 450 van die blauwe dingen koop je extra tijd.
Of die timed challenges helemaal niet doen :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 11:52

Ik ben nu ongeveer tweederde van een jaar bezig met Spaans leren via Duolingo. Niet heel fanatiek, wel vrijwel dagelijks een paar minuten.

En steeds vaker kan ik de strekking van (eenvoudige) Spaanstalige posts op faecesbook volgen.
Vind ik gaaf!

Hoe gaat het met jullie allen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:05

Ik ga ook gestaag door. Spaans wordt soms best pittig, ik heb moeite om dingen te onthouden zoals opeens a ergens voor mbt werkwoorden. Maar dat heb ik in alle talen -O- wel leuk dat ik zoals pas op het journaal woorden oppik die ik herken en begrijp. Ik heb wel het idee dat de verhaaltjes moeilijker zijn geworden

Frans is voor mij nu een stuk pittiger omdat ik stug doorga op nivo 4 maar wijzer om eigenlijk lager te gaan ook daar spreken en begrijpen in verstaan en lezen gaat ok (de gesproken lessen bijvoorbeeld) maar spelling en werkwoordvervoegingen %) een helaas herkenbaar probleem en destijds ook de enige reden dat ik frans heb moeten laten vallen

Maar gewoon stug doorgaan :D