Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:30

Pindakaa7 schreef:
Heeft een van jullie aardrijkskunde? Zo ja, gaat er bij jullie ook een hoofdstuk (of meerdere) over Brazilië? Wij hebben niet echt een super goede docent zegmaar ( :+ ) en we krijgen geen les vanuit een boek maar met laptop/chromebook, je moet het dus echt hebben van de uitleg van de docent. Het is voor mij alleen totaal niet duidelijk wat ik dan precies moet leren over Brazilië. Ik ga binnenkort even een andere aardrijkskunde opzoeken voor wat meer uitleg maar ik dacht, misschien weet een van jullie meer.

Doe je vwo? Wij hebben igg niks over brazilië, wel zuid-oost azië (dat is 'ons gebied') en het middelandse zeegebied.

Pindakaa7

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:33

Ik doe havo :) .

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:20

Pindakaa7 schreef:
Ik doe havo :) .

Ik heb ook aardrijkskunde maar deze generatie vwo hoort nog bij het oude cohort. V5 doet wel Zuid-Amerika dus daar zou je rond kunnen vragen?

Edit: van ZOA moeten wij eigenlijk globalisering en de kennis van systeem aarde toepassen. Ik denk dat je in die richting moet denken over wat je moet leren van Brazilië.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:09

Pindakaa7 schreef:
Heeft een van jullie aardrijkskunde? Zo ja, gaat er bij jullie ook een hoofdstuk (of meerdere) over Brazilië? Wij hebben niet echt een super goede docent zegmaar ( :+ ) en we krijgen geen les vanuit een boek maar met laptop/chromebook, je moet het dus echt hebben van de uitleg van de docent. Het is voor mij alleen totaal niet duidelijk wat ik dan precies moet leren over Brazilië. Ik ga binnenkort even een andere aardrijkskunde opzoeken voor wat meer uitleg maar ik dacht, misschien weet een van jullie meer.

Ik heb daar nu les over! Anders kan ik eventueel foto's maken van het boek dat ik heb? Of de samenvatting die ik van de lerares heb waar ook de "hoofdvragen" in staan van hoofdstuk 1

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 10:03

Pindakaa7 schreef:

Ik! Wij hebben 2 hoofdstukken over Brazilië. 1 met actuele vraagstukken over brazilie en de andere meer over aspecten van brazilie. Zal ik anders foto’s van begrippen enzo maken? Of gewoon de namen van de paragrafen als je daar wat wan hebt :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 10:03

Oh, onze docent had ook een voorbeeld examenopgaven meegegeven over Brazilië, die wil ik je anders ook wel sturen.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:03

Lestrange en Vero, bedankt! Als jullie dat willen doen heel graag. Foto's van het boek, de begrippen enzo zou heel fijn zijn.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:51

Zijn er meer mensen die in de tweede periode totaal hun motivatie kwijtraken? :=

Morgen begint de SE-week en ik heb echt 0 drive om wat te gaan doen, hoeveel peptalks ik mezelf ook geef :\

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:16

Denk aan het op kamers gaan en studeren volgend jaar. Een nieuwe stad, stap en uitdaging!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:27

Incroyable schreef:
Zijn er meer mensen die in de tweede periode totaal hun motivatie kwijtraken? :=

Morgen begint de SE-week en ik heb echt 0 drive om wat te gaan doen, hoeveel peptalks ik mezelf ook geef :

Het zelfde hier, maar dan volgende week SE week -O-

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:06

Incroyable schreef:

Morgen begint de SE-week en ik heb echt 0 drive om wat te gaan doen, hoeveel peptalks ik mezelf ook geef :

Herkenbaar ...

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:50

Mijn motivatie is wel wat minder vergeleken met de eerste SE-week maar ik sta er nu ook wel erg goed voor. Nu is het zaak om dat vol te houden en dat is soms wel lastig... Sommige klasgenootjes moeten aankomende toetsweek wel echt goed maken anders hebben ze een probleem, heb het wel met ze te doen.

Ik weet van mezelf dat ik in de 2de toetsweek bijna altijd een dipje heb haha.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:20

Op de basisschool zei een lerares ooit tegen mijn ouders dat ik goed werkte voor het grootste deel van het jaar, maar in de laatste weken/ maanden instorte qua werkhouding. Het lijkt er op dat dat moment steeds eerder komt met de jaren :') .

Motivatie heb ik wel, maar ik vind het atm moeilijk om die motivatie tot actie te zetten, omdat het nog zo ver weg is / lijkt . Rationeel weet ik dat hard werken beloond wordt, maar aangezien de actie niet op het moment zelf beloond wordt verlies ik daar het zicht op. :+

Ik hoor welleens dat mensen die moeten leren chocala tussen pagina's stoppen en dat eten per aantal geleerde bladzijdes, maar ik ben bang dat ik ze op gegeven moment gewoon zou pakken. :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:15

Galathil schreef:
Op de basisschool zei een lerares ooit tegen mijn ouders dat ik goed werkte voor het grootste deel van het jaar, maar in de laatste weken/ maanden instorte qua werkhouding. Het lijkt er op dat dat moment steeds eerder komt met de jaren :') .

Motivatie heb ik wel, maar ik vind het atm moeilijk om die motivatie tot actie te zetten, omdat het nog zo ver weg is / lijkt . Rationeel weet ik dat hard werken beloond wordt, maar aangezien de actie niet op het moment zelf beloond wordt verlies ik daar het zicht op. :+

Ik hoor welleens dat mensen die moeten leren chocala tussen pagina's stoppen en dat eten per aantal geleerde bladzijdes, maar ik ben bang dat ik ze op gegeven moment gewoon zou pakken. :')

Ik was vooral vorig jaar zo moe aan het eind, ik kon het echt niet meer opbrengen.
Die van die chocolaatjes is wel een grappige tip haha, misschien moet ik dat ook eens proberen. :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:28

Ja daar heb ik ook last van.. ik ben zo uitgeput en gestrest en kan me nergens op concentreren. Nou ja, ik doe mijn best wel maar het voelt nooit "genoeg". Dit heb ik altijd al, zelfs aan het begin van het school jaar. *zucht*

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 02:56

De CE's en het studeren, uit huis gaan, enzovoorts voelt voor mij ook heel ver weg, terwijl het in feite al over 4 maanden begint. Ik sta er ook behoorlijk goed voor, wat niet motiveert. Ik heb nu bij de meeste vakken uitgerekend wat ik moet halen om 7ens te blijven staan, nu is de druk er wat vanaf en leer ik toch iets makkelijker. Zo moet ik voor economie een 5.5 halen morgen, met een beetje opfrissen en hier en daar een oefensommetje moet dat te doen zijn.

Al met al vind ik dit gewoon de beroerdste periode haha. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso helemaal niet van de winter ben, dus dat heeft er vast en zeker mee te maken. :7 De laatste week wel weer veel zin om naar de paarden te gaan en om te sporten dus daar ben ik wel al heel blij mee *\o/*

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:16

Hey weten jullie vanaf welke datum de examens afgelopen zijn en een paar weken vrij zijn voor de uitslag?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:43

Lestrange01 schreef:
Hey weten jullie vanaf welke datum de examens afgelopen zijn en een paar weken vrij zijn voor de uitslag?

Dit staat op examenblad.nl. (Ben zelf even te lui om het op te zoeken anders had ik het wel gedaan :')). Mijn laatste examen is 21 mei, denk dat de uitslag rond 10 juni ligt en de diploma uitreiking is bij ons rond 2 juli.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:49

deksel schreef:
Lestrange01 schreef:

Dit staat op examenblad.nl. (Ben zelf even te lui om het op te zoeken anders had ik het wel gedaan :')). Mijn laatste examen is 21 mei, denk dat de uitslag rond 10 juni ligt en de diploma uitreiking is bij ons rond 2 juli.

Uitslag was 12 juni uit mijn hoofd. Uitreiking verschilt per school. Mijn laatste examen is ook 21 mei

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:55

Vanaf wannneer zijn jullie schoolvrij om te leren voor de examens?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:41

De laatste dag is bij ons voor de meivakantie. De laatste toetsweek is bij ons in maart dus daarna ben je sowieso alleen nog maar bezig met herhalen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:01

Na de examentraining gok ik zo, wij hebben tot de 8e examentraining

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:44

Hebben jullie " Acknowledgements " bij jullie pws? Ik was begonnen met dat te schrijven maar idk of het niet een beetje overdreven is, het is geen boek immers. :')
( Ik ben vergeten wat acknowledgements in het Nederlands is , want ik schrijf mijn pws in het Engels. :+ )

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:45

Galathil schreef:
Hebben jullie " Acknowledgements " bij jullie pws? Ik was begonnen met dat te schrijven maar idk of het niet een beetje overdreven is, het is geen boek immers. :')
( Ik ben vergeten wat acknowledgements in het Nederlands is , want ik schrijf mijn pws in het Engels. :+ )

Feitjes ofzo? Dat heb ik mensen vorig jaar wel op hun ppt zien doen

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:49

Acknowledgements is een soort van dankwoord, weet niet zeker of dat moet, ons pws heeft nog niet zo veel woorden en zeker geen dankwoord oeps.
Vanaf wanneer je vrij bent verschilt per school volgensmij