Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:06

Gefeliciteerd Fireheart! Echt super :):)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:14

Morris schreef:
Yvankaxx schreef:
Gefeliciteerd fireheart!

Volgens mijn planning lever ik hem 9 juni in! Is wel een strakke planning :+

Hoeveel moet je nog doen?

Deze week het analyseren afmaken, vanaf volgende week resultaten, discussie, conclusie al dat spul schrijven. Daar heb ik ongeveer 2 weken voor ingepland!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:52

Knap hoor.
Ik zou dat niet redden, ik werk 36 uur per week. Het meeste moet ik doen in de weekenden.

Zet em op, heb je een meelezer?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:55

Morris schreef:
Knap hoor.
Ik zou dat niet redden, ik werk 36 uur per week. Het meeste moet ik doen in de weekenden.

Zet em op, heb je een meelezer?

Ik werk 1/2 dagen per week, maar dat zijn ook wel korte diensten of avonden dus dan kan ik nog wel bezig!
Mijn vriend doet een check qua grammatica en stijl en mijn docent mag ik ook nog een klein stuk opsturen. Ook moet een klasgenoot je peer-reviewen!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:10

Yvankaxx schreef:
xU_Blinghx schreef:
Jeetje wat fijn dat iedereen al in de eindfase zit *\o/*
is voor mij echt nog zo ver weg ;( Kan niet wachten tot ik daar ook ben.

@Yvanka: Wat jammer -O- Waarom ben je niet aangenomen? Is toch ook de plek waar je scriptie schrijft? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Nee bij ons staat dat los van elkaar :) Ik heb gesolliciteerd bij Buurtzorg, in een team wat in een soort probleemwijk zit. Ze hadden het gevoel dat ik niet assertief genoeg zou zijn voor de cliënten. Daarnaast mistten ze wat enthousiasme omdat ik erg zoekende ben in wat ik wil, ik heb geen ervaring in de thuiszorg, dus voor volgende gesprekken moet ik zorgen dat ik minder zoekend overkom en meer vertel waarom ik juist daar de ervaring op wil doen.

Ik heb nog 8 sollicitaties open staan, 2 bellen me vanmiddag terug, 2 mailen me begin volgende week. Lastig alleen dat ze kleine teams hebben en daarom moeilijk een stagiair voor 32 uur kunnen plaatsen.

Aah wat jammer zeg, wel fijn dat je 'feedback' terug hebt gekregen met waar je in het vervolg op kan letten.
Fireheart schreef:
IK HEB MIJN SCRIPTIE GEHAAAALD!!!!
Cijfer komt nog maar kreeg al een mail dat het in ieder geval voldoende is <3

Gefeliciteerd *\o/*

Morris schreef:
Fireheart GEFELICITEERD *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb zojuist mijn scriptie ingeleverd :))
Nu is het wachten........

Spannend!!! Hoe lang duurt het voordat je iets te horen krijgt?

Yvankaxx schreef:
Gefeliciteerd fireheart!

Volgens mijn planning lever ik hem 9 juni in! Is wel een strakke planning :+

Oh wow dat is ook al bijna! Succes!

De planning voor mij staat dat ik op 18 juli mijn eerste versie moet gaan inleveren. Daarna is de school gesloten en kan ik helaas pas volgend schooljaar afstuderen.

Ik hoop dat ik alles eerder al kan afronden, maar ik ga daar niet op rekenen en nog meer druk erop leggen. Dit is al een vrij strakke planning :o

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:22

Er staat max vier weken voor de uitslag. Maar ik hoop toch echt sneller te horen of mijn scriptie verdedigbaar is.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:00

Fireheart schreef:
IK HEB MIJN SCRIPTIE GEHAAAALD!!!!
Cijfer komt nog maar kreeg al een mail dat het in ieder geval voldoende is <3

Jeetje Schildpad ik kan me voorstellen dat je daar goed beu van wordt :(:)
Ik kan je inderdaad alleen de tip geven om eerst even met de opdrachtgever om de tafel te gaan, omdat je aangeeft dat de nieuwe eis van school niet in het straatje van de opdrachtgever ligt.
En dan maar weer langzaam verder :(:)

Wauwwww gefeliciteerd! *\o/*

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:40

Ennn weer terug! A.s. vrijdag moet mijn supervisor het akkoord geven, ik heb alles nagekeken gekregen op 1 ding na (daar moest nog een klein ding aan toegevoegd en als ik dat voor woensdag doe komt het goed).

Dus de 99% zekerheid is nu zo goed als 100%. :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:50

Hier trouwens een soort van alles weer op de rit.
We hebben dus 3 weken zonder begeleidende docent gezeten en ik heb daarom 3 weken op feedback moeten wachten voor mijn projectplan.
Uiteindelijk had onze groep het besloot genomen naar de examencommissie te gaan, toen de overkoepelde organisatie van het afstuderen ineens zei 'maar jullie heb al sinds vorige week een nieuwe docent!'
Dat is dus nooit naar ons gecommuniceerd en dat hebben wij ook gezegd tegen.
We waren nog geen halve minuut uit dat kantoor en er valt een mail binnen: 'jullie nieuwe begeleidende docent is...' uhg echt hoor, fontys |o

Inmiddels hebben we met onze nieuwe docent besloten dat wij voor de kans in augustus gaan en niet die van juni. Hierdoor hebben we voor alles 4 weken uitstel. Dus al met al lijkt het opgelost, nu de motivatie nog terug vinden.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:22

MonteKarlo schreef:
Hier trouwens een soort van alles weer op de rit.
We hebben dus 3 weken zonder begeleidende docent gezeten en ik heb daarom 3 weken op feedback moeten wachten voor mijn projectplan.
Uiteindelijk had onze groep het besloot genomen naar de examencommissie te gaan, toen de overkoepelde organisatie van het afstuderen ineens zei 'maar jullie heb al sinds vorige week een nieuwe docent!'
Dat is dus nooit naar ons gecommuniceerd en dat hebben wij ook gezegd tegen.
We waren nog geen halve minuut uit dat kantoor en er valt een mail binnen: 'jullie nieuwe begeleidende docent is...' uhg echt hoor, fontys |o

Inmiddels hebben we met onze nieuwe docent besloten dat wij voor de kans in augustus gaan en niet die van juni. Hierdoor hebben we voor alles 4 weken uitstel. Dus al met al lijkt het opgelost, nu de motivatie nog terug vinden.

Maar jeetje wat vervelend! Succes *\o/* Wel fijn dat je nog in Augustus kunt afstuderen. Hier gaat alles op slot en op vakantie dus er wordt niks gedaan helaas :(
Mijn doel is om eind september alles af te hebben. Scriptie voldoende, verdediging voldoende, afstuderen engels voldoende. En dan hop naar het werkleven.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:44

Nummus schreef:
Ennn weer terug! A.s. vrijdag moet mijn supervisor het akkoord geven, ik heb alles nagekeken gekregen op 1 ding na (daar moest nog een klein ding aan toegevoegd en als ik dat voor woensdag doe komt het goed).

Dus de 99% zekerheid is nu zo goed als 100%. :)

Lekker *\o/*

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:45

Montekarlo, wat een gedoe zeg. Snap ik dat de motivatie ff zoek is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:50

Wat een rotzooi daar MK!!!! Wel fijn dat het nu weer op de rit is...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:13

Wat een drama MK! Hopelijk heb je alles snel weer op de rit.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:05

Thanks! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:35

Ik heb zojuist de complete conceptversie van mijn scriptie naar de eerste beoordelaar gestuurd.. Hopelijk is het goed genoeg zo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:59

Ik duim ItsMe2!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:26

Nummus schreef:
Ik duim ItsMe2!

Dankje.
Nu even lekker een uurtje ontspannen na het eten en dan verder met de eindopdracht van de minor :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:15

Schildpadddd schreef:
ik zie dit topic nu pas, ik ben er nu al helemaal klaar mee,
ik zit in week 11 en in week 17/18 moet ik het inleveren voor de eerste kans. Ineens komt mijn 1e lezer er mee dat er ik weet niet hoeveel moet veranderen in mijn plan van aanpak als ik het überhaupt wil halen. Zo kreeg ik zondag ineens feedback op van alles en nog wat, wat zij daarvoor wel goed heeft gevonden. mijn hele doelstelling van mijn onderzoekt heeft zij ineens omgegooid en mijn hele hypothese ook ineens, want zo als ik het had kan ik nu ineens geen onderzoek meer doen. Zij komt hier nu pas mee nu ze om tafel heeft gezeten met mijn 2e lezer. in week 5 heb ik het ingeleverd en sindsdien alleen commentaar op het theoretisch kader.
iemand een tip wat ik in godsnaam nog kan doen om tot besef bij mijn lezer door te dringen. Zij willen dat ik een heel ander onderzoek ga doen heb ik het idee en dat is dus totaal niet de wens van het bedrijf waar ik afstudeer.
Ik sta echt op dit moment op het punt van barsten... en ben radeloos....

Hoe gaat het nu Schildpaddd?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:33

ItsMe2 schreef:
Ik heb zojuist de complete conceptversie van mijn scriptie naar de eerste beoordelaar gestuurd.. Hopelijk is het goed genoeg zo.

Duimen Itsme2!

Mijn deadlines zijn weer verschoven 8)7 Gelukkig geen harde deadlines maar toch vervelend.
Mijn begeleider gaat 20 juli op vakantie en tot 23 augustus onbereikbaar voor feedback. Dit houd in dat ik 15 juli alles moet inleveren om feedback te krijgen voordat ze weg gaat. Dan heb ik tot 23 augustus om alles te verbeteren en de feedback te verwerken.
Ik probeer dus wel conceptversie van scriptie 15 juli in te leveren zodat ik na de vakantie gelijk de definitieve versie in kan leveren. Eindgesprek en hoppa klaar!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:11

ARGH ik werd vanochtend gebeld... 2 dingen vanuit een ander onderdeel dat ik in 2015 al afgerond had waren niet in Osiris gezet, en ik had mijn onderzoeksstage blijkbaar nooit ingeleverd (nu was dat gelukkig vrij snel opgelost) en mijn supervisor had nog niet doorgegeven dat alles van mijn minor etc. voldaan was.

Nu gebeurt dat laatste ook wel... maar voor die dingen uit 2015 had ik echt wel even stress, want dat was iets waar ik zelf weinig controle over had. Ja, ik kon die afdeling bellen en vragen van WAAROM DAN maar gelukkig kwamen ze er zelf al mee. Hadden blijkbaar niet ver genoeg terug zitten zoeken (langstudeerder hoiiii).

En ik ben weer 10 jaar ouder... _O-

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:00

Nummus schreef:
ARGH ik werd vanochtend gebeld... 2 dingen vanuit een ander onderdeel dat ik in 2015 al afgerond had waren niet in Osiris gezet, en ik had mijn onderzoeksstage blijkbaar nooit ingeleverd (nu was dat gelukkig vrij snel opgelost) en mijn supervisor had nog niet doorgegeven dat alles van mijn minor etc. voldaan was.

Nu gebeurt dat laatste ook wel... maar voor die dingen uit 2015 had ik echt wel even stress, want dat was iets waar ik zelf weinig controle over had. Ja, ik kon die afdeling bellen en vragen van WAAROM DAN maar gelukkig kwamen ze er zelf al mee. Hadden blijkbaar niet ver genoeg terug zitten zoeken (langstudeerder hoiiii).

En ik ben weer 10 jaar ouder... _O-

Oh ze zijn zo goed in stress geven he. Ik word ook al 2 dagen gestalkt door mn begeleidster omdat ik dingen niet zou hebben ingeleverd en of ik dat nog maar even kan doen. Die to do lijst wordt alleen maar langer!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:25

Nou, morgen moet het akkoord erdoor en mijn coördinator heeft dat al gegeven dus alles waar ze vandaag over zeurden is klaar.

En na morgen kan er niks meer.
Dus ze houden maar gewoon hun smoel tot ik dat papiertje binnen heb hoor. _O-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:18

ItsMe2, spanned :):) duimen maar!!

School en stress.... praat me er niet van!
Ik ben 2 maanden bezig geweest om een fout in mijn cijferlijst te herstellen lol.

IK HEB OOK MIJN EXAMENPORTFOLIO GEHAALD AAAAH *\%/* *\%/* *\%/*
Alleen nog examengesprek en dan ben ik afgestudeerd!!!!

Ik heb dus een 6 voor mn onderzoek en een 8 voor mijn portfolio HAHA, terwijl ik voor scriptie echt mn best heb gedaan en portfolio heb afgeraffeld :')

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:11

Wauw gefeliciteerd!
Ik heb net mijn 2 casuïstieken ingeleverd dus hard duimen! Ik moet in totaal nog maar 4 punten halen voor ik ben afgestudeerd <<)