Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:01

Zijn er hier studenten van de HVA (Leeuwenburg of Wibautshuis) of InHolland (Boelenlaan) die ik begin januari een enquête zou mogen toe sturen?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:24

Heeft er iemand ervaring met van die uitwisbare notitieboeken tijdens colleges? Ben van plan er eentje aan te schaffen, alleen de prijs houdt me een beetje tegen :P
Ik wil deze ( https://nl.ourgreenstory.com/product/gr ... -notebook/ ) aanschaffen met wat extra sets van verschillende pagina's zodat ik me niet steeds een bult sleep aan alleen maar collegeblokken en ik in dat boekje gewoon alles bij elkaar heb en tijdens de hoorcolleges bijvoorbeeld makkelijker mee kan schrijven met oefenopgaven want vind dat in mijn gewone schriften altijd zo zonde van het papier en de ruimte omdat ik er later eigenlijk niets meer aan heb :P

En gewoon het idee dat ik alles bij elkaar heb. Kan data die worden benoemd direct in mijn planner zetten en zo meer overzicht voor mezelf creëren en mijn planners ook duidelijker en beter worden.
Plannen kan ik vaak wel, maar het bijhouden en mezelf eraan houden gaat vaak wat lastiger en ik hoop dat met zoiets het een stuk beter wordt.
Het wordt als ik het aanschaf dan ook wel echt een aankoop met het oog op de rest van m'n studie kunnen gebruiken en het feit dat dit allemaal duurzamer is dan al die tig collegeblokken en notitieboekjes die ik half vol schrijf en vervolgens niet meer kan gebruiken.

Heb met alle dingen die ik wil, dus extra sets pagina's en een set met 4 gekleurde pennen een totaal prijs van €58,70 excl. verzendkosten. De prijs is zeg maar het enige wat me momenteel doet twijfelen :')

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:40

Het zou niets voor mij zijn, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik het fijn vind alles op papier te hebben. Het lijkt me heel onoverzichtelijk als je pagina's aantekeningen moet wissen en dan later op je telefoon moet opzoeken als je het weer nodig blijkt te hebben. Ik vind het fijn gewoon terug te kunnen bladeren. Voor oefenopgaven heb ik een apart schriftje. :D

Dan zou ik eerder m'n aantekeningen gaan typen. Als je het uiteindelijk toch allemaal digitaal hebt doordat je tussentijds moet wissen, is het misschien net zo handig het gewoon in Word te doen. Je hebt dan alleen een uitdaging met tekeningen o.i.d.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:48

BlijNijn schreef:
Het zou niets voor mij zijn, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik het fijn vind alles op papier te hebben. Het lijkt me heel onoverzichtelijk als je pagina's aantekeningen moet wissen en dan later op je telefoon moet opzoeken als je het weer nodig blijkt te hebben. Ik vind het fijn gewoon terug te kunnen bladeren. Voor oefenopgaven heb ik een apart schriftje. :D

Ik ga het dan bij thuiskomst ook direct doornemen om te kijken of het in een schrift moet of dat het weg kan. In een app als Evernote kan je alles zo ontzettend goed organiseren wat betreft fotonotities inclusief mapjes en datum.
Ik ben juist enorm chaotisch met alles op papier zetten. Heb momenteel ik gok 4 of 5 notitieboekjes her en der door mijn kamer verspreid die ik allemaal zo nu en dan gebruik, de blaadjes er dan uit scheur, blaadjes vervolgens kwijt ben en ik er nog steeds niets aan heb. Ligt er bij mij ook wel een beetje aan dat ik door mijn ADHD echt ontzettend chaotisch kan zijn en als ik dan alles bij elkaar heb in 1 boekje zonder losse papiertjes of iets en het mij veel meer overzicht en rust kan gaan geven. Dus uiteindelijk komt het ook wel op papier, maar dan later wanneer ik thuis ben vanuit school. Zo kan ik op school gewoon in boek schrijven en dan thuis wat nodig is overnemen in de daadwerkelijke schriften van het desbetreffende vak.

Sowieso het vinden van een boekje waar je een planner, agenda, to do lijstjes en notitieboekje in 1 in hebt, ben ik nog niet tegen gekomen. Juist dat alles in 1 zit en je het naar eigen wens aan kan passen vind ik zo geweldig :D

Edit op BlijNijn's edit: Ik volg de vakken mechanica en chemie deze periode. Dat is in word echt niet te doen met het meedoen met de oefenopgaven tijdens de hoorcolleges :P
Aantekeningen typ ik wel op de computer, maar echt de oefenopgaven is niet te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:30

Mm lastig. Ik zou toch schriften gebruiken. Ik heb schriften met tabbladen erin, voor elk vak een deel. Misschien wat voor jou?
Ik heb vannacht amper geslapen en heb zo meteen een intake gesprek met een cliënt, dus dat is echt top :')

Ik ben ook heerlijk bezig met prezi weer, wat is dat toch een leuk programma!!!!

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:19

Ik breek even in, ik heb vorig jaar mijn hbo afgerond en doe nu een premaster, ik gebruik onenote uit het office pakket. Je kan powerpoints converteren naar pdf en deze rechtstreeks in OneNote plakken zodat je aantekeningen naast de dia kan schrijven, daarnaast kan je ook in het programma tekenen, to do listjes maken etc. Je zou dan fotos van je aantekeningen daarin kunnen plakken of meetekenen als het niet te complex is!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:27

Heb zojuist toch het boekje besteld, mijn ouders betalen een klein deel als kerstcadeautje :D

Collegeblokken gebruikte ik veel op de middelbare, maar moet zeggen dat ik het nu tijdens deze studie niet handig vind. Hoef niet altijd heel veel te schrijven, aantekeningen worden of in de pp of in word geschreven en dus niet met de hand. Het schrijven tijdens lessen zal dan echt puur kleine extra's zijn, oefenopgaven voor Mechanica of chemie. Kan de dingen die als huiswerk enz. direct in mijn planner en to do lijsten zetten wat voor mij voor meer overzicht gaat zorgen. Boekje wordt geen vervanging van mijn echte schriften, slechts extra ondersteuning :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:38

Momenteel een bijzondere (en zeer onhandige) periode bij mij thuis. De woonkamer wordt verbouwd en opnieuw behangen en gestuct en er komt een extra afscheiding in de kamer inclusief nieuwe meubels, maar daardoor is alles weg uit de woonkamer! Ik zit nogal vaak aan de tafel te werken aan school omdat ik veel met computer, maar ook veel met papier moet werken en in bed is dat niet te doen. Heb wel een bureau op mijn kamer, maar die wordt momenteel ook meer als opslagplaats voor al mijn schoolboeken gebruikt en het gebrek aan een bureaustoel werkt ook niet helemaal fantastisch mee :+
Komende week maar extra op school werken :P

Hoe bevalt jullie 2e periode eigenlijk? Ik heb nu behoorlijk andere vakken dan in mijn eerste periode, maar alles is weer onwijs leuk en interessant en sommige dingen zijn echt pittig. Mijn eigenlijke chemie docent heeft begin dit jaar een ongeluk gehad waardoor wij een docent hebben die het vak niet eens geeft maar wel de kennis heeft, die voor ons nu dus last minute een compleet lesprogramma aan het opzetten is omdat dit niet is bijgeleverd. Levert voor ons studenten soms best wel frustraties op omdat dingen laat online komen, maar nu ik dit weet heb ik wel echt heel veel begrip voor deze dame. Zij doet dit nog extra naast haar normale werkzaamheden op school en zet voor ons een compleet nieuw programma in elkaar. Daarnaast is haar manier van lesgeven ook ontzettend fijn en duidelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:59

Oh handig is dat, zo'n verbouwing :P

Toen het 2e kwartiel begon en ik me inlas op de vakken, dacht ik nog van mehh, maar inmiddels ben ik er wel achter dat de vakken wel heel leuk zijn.
We hebben met 1 vak van vorig kwartiel wel een soort van probleem, de docent is per direct uit dienst, dus na het nakijken doet ze niks meer. Maar de helft van de klas heeft een onvoldoende, dus we hebben feedback nodig om het verslag te kunnen aanpassen. Dus dat duurt nog ff, maar dat is wel een onzekere tijd -O-

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:03

Joolien schreef:
Oh handig is dat, zo'n verbouwing :P

Toen het 2e kwartiel begon en ik me inlas op de vakken, dacht ik nog van mehh, maar inmiddels ben ik er wel achter dat de vakken wel heel leuk zijn.
We hebben met 1 vak van vorig kwartiel wel een soort van probleem, de docent is per direct uit dienst, dus na het nakijken doet ze niks meer. Maar de helft van de klas heeft een onvoldoende, dus we hebben feedback nodig om het verslag te kunnen aanpassen. Dus dat duurt nog ff, maar dat is wel een onzekere tijd -O-

Wat irritant zeg! Geldt voor docent dan ook niet meer de nakijkdeadline? Lijkt me echt verschrikkelijk als je geen feedback krijgt, hoe moet je anders je dingen aanpassen en verbeteren? Hopen dat het sneller gaat dan verwacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:07

Nja, de cijfers waren al na de nakijkdeadline ingeleverd, en sommige klassen hebben überhaupt geen cijfer van haar gehad... We hadden al begrepen dat de opleiding hier de schuld aan heeft, en dat ze allang wisten dat ze weg ging. Dus ik neem het haar ook niet kwalijk.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:18

pffff. Lekker geregeld dan door de opleiding zeg, zou ik als student zijnde ook echt niet vrolijk van worden, maar ook wel heel begrijpelijk van de docent.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:06

Hoe gaat het bij iedereen? :)

Hier nog steeds lekker! Alle punten binnen tot nu toe en loop lekker op schema. Gerust de vakantie in wat dat betreft. Loop alleen iets achter op stage. Dus daar nog het een en ander inhalen. :Y)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:55

Hier ook goed! Loop ook lekker op schema. Deze periode veel verslagen maken.
Week 4 weer tentames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:38

Hier gaat het aardig, loop wel een beetje achter, maar dat kan ik gelukkig nog inhalen. Is er iemand die mijn betoog/blog(school is er zelf niet helemaal uit of t nou een betoog of een blog moet zijn _O- ) eens wil lezen? Het gaat over zelfmonitoring :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:35

Ik loop achter, maar ik ken niemand uit hetzelfde jaar (zelfde studie, op dezelfde school) die dat niet doet :') Ga alles in de vakantie inhalen.

Ik wil hem wel voor je lezen Joolien.

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:03

Hier gaat het goed, het is wel erg veel, maar super leuk! Dat wordt tot nu toe ook met mooie cijfers beloond: een 9,8 en 9,4. Ik kan denk ik wel stellen dat ik op m'n plek zit. :D

Joolien, mocht je nog iemand nodig hebben kan ik wel wat voor je betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:05

Wow lekkere cijfers hoor!! Ik ga je ff pben :)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:37

Ik heb zoooveel zin in vakantie. Motivatie is echt een beetje gezakt. Red het allemaal nog makkelijk, maar ik wil gewoon even helemaal niks :')

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:14

Hebben jullie ook Hogeschooltaal Nederlands moeten doen vandaag?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:09

BlijNijn schreef:
Hebben jullie ook Hogeschooltaal Nederlands moeten doen vandaag?

Nee... Wat is dat precies?

Ik had vandaag een fietsexcursie van 40 km, maandag al een fietsexcursie gehad van 35 km dus ben nu een klein beetje dood :')

EmmaK95 schreef:
Ik heb zoooveel zin in vakantie. Motivatie is echt een beetje gezakt. Red het allemaal nog makkelijk, maar ik wil gewoon even helemaal niks :')

Hahaha ik snap precies wat je bedoelt, jammer genoeg :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:10

Ik word zo gestresst van mijn slber... kreeg zondagavond mail dat ik dinsdag werd verwacht op gesprek terwijl ik al een afspraak had staan. Haar netjes gemaild dat ik niet kon, of het mogelijk was een nieuwe afspraak te plannen. Maar nee ik zou weer ingepland worden.
Krijg net mail dat ik nu morgenochtend word verwacht.
Even een sidenote: ik woon 2 uur reizen van school vandaan, dinsdag en donderdag zijn mijn vrije schooldagen die ik gebruik om aan school te werken. Het desbetreffende gesprek duurt ongeveer 15 minuten.

Het is trouwens niet de eerste keer dat zij dingen zo op het allerlaatste moment laat weten...

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:13

Wij moeten vanuit de opleiding de toets van Hogeschooltaal Nederlands met een score van minimaal 80% op 3F-niveau behalen om op de opleiding te mogen blijven. Ik vroeg me alleen af of dat een landelijk iets is of iets van mijn school. :)

Vervelend taartje. Weet je SLB-er wel dat je een lange reistijd hebt en op dinsdag en donderdag geen lessen volgt? Anders zou ik gewoon mailen met het verzoek op maandag, woensdag of vrijdag een gesprek in te plannen. :j

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:34

BlijNijn schreef:
Wij moeten vanuit de opleiding de toets van Hogeschooltaal Nederlands met een score van minimaal 80% op 3F-niveau behalen om op de opleiding te mogen blijven. Ik vroeg me alleen af of dat een landelijk iets is of iets van mijn school. :)

*knip*

Hmm niet landelijk dus haha, is bij ons niet zo... Heb wel in de eerste tentamenweek twee nederlandstoetsen gehad. Één over taalvaardigheid, en één over rapportagetechnieken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:48

Nee heb ik bij onze opleiding nog niemand over gehoord..