_Nelleke_ schreef:Sheran schreef:Zodanig dat je je in een relatief simpel gesprek goed kan redden en belangrijke dingen kan lezen.Je krijgt wel een aardige basiswoordenschat.
Ah ok! Zijn er mensen in dit topic die daadwerkelijk hun taal geleerd met Duolingo nu in de praktijk brengen? Ik werk als stewardess en doe regelmatig Franse vluchten. Ik heb nooit Frans gehad op school dus ben nu via Duolingo Frans aan het leren en ik vraag me tot nu toe nog ernstig af of ik hier echt voldoende uit leer om me in het Frans te redden tijdens werk.
Mm Zweeds heb ik wel degelijk kunnen toepassen
Het verstaan gaat al een stuk makkelijker doordat de zinsopbouw en manier van woorden onderscheiden een stuk duidelijker is geworden. En heb natuurlijk een grotere woordenschat gekregen. Praten is nog steeds lastig, maar ik krijg er al veel meer zinnen uit dan ervoor. Ben ondertussen ook wel behoorlijk ver met duolingo en bezig geweest met hulpwerkwoorden etc. Dat helpt bij de opbouw van zinnen natuurlijk een hoop. Voordeel van Zweeds is dat je ook wel woorden kunt gokken omdat ze vaak op NL lijken. Het zal per taal denk verschillen hoeveel je echt kunt gaan toepassen (Frans lijkt ne daarin inderdaad een stuk lastiger vanwege o.a. de grammatica) en helemaal alleen met duolingo zal je het niet redden. Ik kijk wel af en toe Zweedse series/films en lees artikelen, maar zonder woordenboek en praat met vrienden maar
Duolingo is momenteel wel m'n hoofdleermiddel

@zomer. Je kunt vanuit het Nederlands alleen Engels leren. Vanuit Engels kun je wel andere talen leren.

. Misschien moet ik me daar aan gaan wagen als ik duolingo heb afgerond.
Iemand die dat al aan het doen is?
Helaas over een paar dagen terug naar NL voor een cursus die ik moet volgen, dan duurt het een paar maanden voordat ik weer terug hierheen kan gaan. Ik ga proberen in die maanden het duolingo in ieder geval bij te houden en regelmatig online kinderseries kijken. Ik keek hier naar een programma op NGC waar heel duidelijk en langzaam gesproken werd, dan waren de beelden al mooi en wat ik oppikte van de tekst was alleen maar meegenomen - helaas zal dat straks in NL niet meer gaan.