afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:47

Laura_ schreef:
Ik snap het! Wel leuk dat oude middelbare school mogelijk is bij jouw opleiding/school!!
Wat voor een soort opdracht/onderzoek ga je uitvoeren?

Ja grappig he? Ik wilde graag bij een school omdat ik onderwijs interessant vind als organisatie en vakgebied. Zat al rond te vragen bij scholen zonder succes, toen dacht ik ineens aan m'n eigen oude vertrouwde schooltje! :D ze waren meteen enthousiast.
Ik ga onderzoek doen naar het verzuim, als product lever ik een verzuimbeleid op.
Ook ga ik kijken naar de employability zodat verzuim voorkomen kan worden.

Lijkt me erg leuk!

DideH

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:35

@Celien Balen zeg dat hij is afgekeurd! :( Heb je die artikelen die je hebt gekregen van je docent als doorgelezen? Of zou je aan de hand van de onderwerpen waarover ze gaan niet iets kunnen bedenken?

Ik zit inmiddels tegen t einde van mijn 4e week aan. Nog steeds geen feedback op mijn 1e plan van aanpak ontvangen, wacht nu al een week of 2 :( Officieel is volgende week de deadline voor het definitieve plan van aanpak :?
Docent heeft ook niet gereageerd op mijn mail van een week terug, praktijkcoördinator zegt dat hij haar gevraagd heeft erna te kijken (afgelopen vrijdag), maar nog steeds geen reactie. Hij zegt dat hij nu niet meer kan doen gezien het carnavalsvakantie is :x
Ik heb morgen mijn eerste interview, dus ik hoop dat ik niet totaal de verkeerde vragen ga stellen om de deelvragen te beantwoorden. Want heb ik nu dus geen idee wat ze van die deelvragen vindt... En ze hebben al zo weinig tijd :x

Sorry, klaagpost |o

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:40

Ik heb vrijdagmiddag mijn plan van aanpak naar mijn docent gemaild, en binnen 2 uur al reactie!
Nog wel wat feedback en helaas is het feedback waar ik niet zo goed mee verder kan..
Vrijdag komt mijn docent op bedrijfsbezoek, dus dan maar eens vragen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:16

@dideh ik ne nu op accountant.nl een beetje aan het zoeken naar interessante artikelen over vernieuwingen van het vak. denk aan de nieuwe CEA eindtermen en het feit dat leasing in zijn geheel op de balans komt. dat houd ik maar in mn hoofd en daar ben ik mee bezig. het is gewoon ff een stap achteruit

hoop dat het bij jullie allemaal wat vlotter gaat!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:46

Lastig zeg Celiien, vervelend ook dat je nu helemaal zelf wat moet bedenken..
Ik hoop dat het gewoon wordt goedgekeurd DideH, niet normaal dat ze je zo lang laten wachten!

Ik ben bezig met een bedrijfsverkenning, ik heb volgende week een afspraak om te overleggen over de definitieve opdracht. Maar er moeten dan mensen uit Groningen en Zoetermeer bij elkaar komen, dus dat is een uitdaging :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:47

Niks mis met zoetermeerders O:)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:54

Nee absoluut niet! Maar iedereen heeft een eigen agenda en ze zijn allemaal behoorlijk druk. Dus het is lastig om iedereen op dezelfde plek te krijgen. Dat geldt net zo hard voor de Groningers :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:15

grapje hoor :')

begeleider van mijn plan van aanpak snapt het ook niet waarom hij afgekeurd is.. pff -O-
Zit je dan op kantoor onderwerpen te zoeken.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:41

:') Ik was al bang dat ik je beledigd had :o

Dan wordt het helemaal lastig.. Stond er geen reden bij de afwijzing dan?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:06

Nou ik heb de schriftelijke afwijzing nog niet ontvangen. Zou ik gisteravond krijgen.. nog helemaal niks. Ik heb nu denk ik wel een ander goed onderwerp, maar ik krijg mijn mentor niet te pakken.. Zometeen maar even langs school wippen denk ik.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:15

Jemig, dat loopt niet lekker zeg..
Ik ga straks naar mijn stagebedrijf. Moet een formulier invullen om een pas te kunnen krijgen en ik moet mijn bon van mijn VOG nog inleveren. Oh en nog een ov-kaart aanvragen. Mag maandag 1e klas reizen :D

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:23

Wat leuk ik lees allemaal accountancy studenten!

Ook ik heb m'n OAT vorige maand afgerond met een 5,5 _/-\o_
Ben vorige week donderdag begonnen en het is de bedoeling dat ik een AO handboek voor een bouwmarkt ga maken. Helaas ben ik na het afstuderen niet klaar, ik plak er nog een half jaar aanvast omdat ik nog 9 tentamens moet halen |(

Plan van aanpak gaat vanmiddag de deur uit en ik hoop stiekum dat deze in 1x wordt goedgekeurd. *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:26

Hier nog een afstudeerder!

Ik volg de studie communicatie&multimedia design en doe nu mijn afstudeerstage over content marketing.
Hier gaat het ook niet helemaal lekker, dus fijn om te lezen dat er lotgenoten zijn!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:12

Dat klinkt interessant Laura!! Bij wat voor bedrijf loop je stage?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:25

Ik loop stage bij een bedrijf dat zich richt op sanitaire inrichtingen, deze worden geheel naar wens van de klant en op maat gemaakt. Denk hierbij aan toiletcabines, garderobes, lockers, etc.

Momenteel hebben ze verschillende websites maar behalve Google optimalisatie doen ze niks aan marketing. Een grote uitdaging dus, maar flink zoeken..
Mijn bedrijfsbegeleider is de directeur en heb nu in 7 werkdagen slechts 1 keer met hem kunnen spreken. Loop dus een beetje 'vast' op de concrete opdrachtomschrijving en kan daardoor het Plan van Aanpak ook nog niet afronden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:53

Voor de mensen die al begonnen zijn: ik heb een beetje moeite met het specificeren van het onderwerp. Het lastige is dat ik dit op basis van literatuur moet doen, maar voor het zoeken van literatuur moet ik ook weten welk onderwerp ik zoek... :roll: beetje vicieuze cirkel dus

iemand tips?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:54

Een globaal onderwerp bedenken, daarop gaan zoeken en aan de hand van de literatuur verder specificeren?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:55

Josien_ schreef:
Een globaal onderwerp bedenken, daarop gaan zoeken en aan de hand van de literatuur verder specificeren?

Dat ben ik nu inderdaad aan het doen. Moet gaan om ziekteverzuim , algeheel verzuim EN employability.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:41

Ook niks mis met Groningers hoor :Y) :D Maar ik snap je punt. Zeker als t drukbezette mensen zijn kan dat echt een drama zijn.

Dide, was dat nou jouw docent die bij 't bedrijf niet zo positief bekend was? Enorm balen zeg, hoop dat t snel wat vlotter gaat.
Lastig Esther, dat je met de feedback niet zoveel kan. Snap je niet waar je docent heen wil of ligt het ergens anders aan? Hoop dat t na overleg duidelijker wordt :)
Jeetje Celien, wat een nare toestand zeg. Heb je wel iemand met wie je an brainstormen over onderwerpen? Dat scheelt voor mij iig altijd een hoop.
Welkom Laurah, je onderwerp klinkt leuk! Wat ga je precies onderzoeken op het gebied van contentmarketing?
Leeneliefje, kun je wel artikelen over je onderwerp vinden? OP basis daarvan en future research directions in die artikelen misschien een research gap te vinden?

Hier gaat alles best oké. Eerste concept van de introductie voor 't research proposal ingestuurd. Was een beetje bang voor de feedback maar dat viel reuze mee. Nu gauw weer bezig met verbeteren en het schrijven van m'n eerste literature draft. Lekkere werkdruk alweer!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:57

Soms kan je in de conclusie van literatuur nog een aanbeveling voor nieuw onderzoek vinden. Anders inderdaad globaal literatuur zoeken en dan op zoek naar een gap.
Hier gaat t wel lekker. 1-2 gestart met mn stage. Nu bezig met introduction schrijven, morgen een 1e versie inleveren welke dan op structuur en engelse taal wordt beoordeeld. As Vrijdag eerste afspraak met mijn docent begeleider. Ben benieuwd...

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:02

imd, ik weet inderdaad niet zogoed waar mijn docent heen wil. En ik twijfel ook of hij wel helemaal snapt wat het bedrijf doet/wat mijn onderzoek precies inhoudt haha. Het is nogal een onbekende branche.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:07

Haha ik hoor hier echt termen die compleet vreemd voor me zijn, 'research proposal' en 'literature draft'.

@Leeneliefje, ik herken je probleem! Ik heb hierdoor een redelijk globale opdrachtomschrijving naar de docent gestuurd, wat uiteraard ook niet direct goedgekeurd is dus :') Maar bij mij ligt het er meer aan dat ik niet met de bedrijfsbegeleider kan overleggen.

@Imd, ik ga onderzoeken hoe ik het toe kan passen en aangezien ik een creatieve opleiding doe, moet ik het ook gaan toepassen. Dus content ontwerpen etc. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:29

Welkom Blub en Laura!

@Imd Jep dat was mijn docent, gezien ze mijn mails van de afgelopen 2 weken heeft genegeerd ben ik een beetje bang dat het nu dezelfde kant op gaat...

Statusupdate: Nog steeds geen feedback ontvangen dus, ze reageert nergens op. Praktijk coördinator zegt dat hij niks kan doen omdat het vakantie is. Kreeg net mail: Tsja, helaas... Maar het komt vast goed! Succes.
Begin vandaag met interviews en volgende week moet definitieve pva er liggen, maar hoe de hell ga ik dat doen als ik nog geen enkele feedback heb gekregen en het pva normaal een keer of 4 wordt afgekeurd :x |o

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:35

Jeetje Dide wat vervelend! Heb je geen 06-nummer van die docent? Dan zal ik haar gewoon net zo lang bellen tot je contact hebt.. :P

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:57

Het PVA he waar jullie het overal over hebben. Wat is dat bij jullie?

Ik ben bezig met het werkplan, soort pva dus. Maar onderwerp en aanleiding enzo zijn bij het voorstel al goedgekeurd.. volgens mij moet ik daar alleen nog planning bijvoegen, randvoorwaarden en uitgebreidere dataverzamelingsmethode.. maar schiet door jullie een beetje in de stress of ik het nu wel goed doe haha. Sowieso ben ik nog wel een klein beetje aan het struggelen hoe ik het nou precies moet gaan aanpakken.. begin veel liever gewoon en dan tussendoor per onderdeel kijken hoe ik het ga aanpakken.

Ik ga vandaag trouwens dagje op school in de bieb werken. Literatuur verzamelen enzo! Kan ik gelijk even kijken waar ik productiever ben haha.