Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:48

DaisyDarling schreef:
Eulogy schreef:
Dankje! :D
Amsterdam is leuk! Ik vond de UvA niet zo leuk haha, maar de HvA is natuurlijk een heel ander verhaal. Zit je dan bij Amstel of..?

Bijlmer :+
Als je bekend bent met lijn 54 metro, dan op strandvliet 5 minuutjes lopen. Rechts van de Arena, naast het ROC en voor de grote kantoren.
Mijn vriend zit op de Uva, eerst in Sciencepark en nu op het AMC. Hij vindt het daar wel okee, maar dit zijn wel heel andere faculteiten dan waar jij zat.
Haha ja ben ik wel bekend mee, ik woonde echt op het randje van Diemen en Zuidoost en werkte bij de Albert Heijn in de Amsterdamse Poort/Bijlmerplein, dus ik weet ook wel waar je bedoelt. Moet juist zeggen dat ik het daar af en toe leuker vond dan in het centrum (ik zat in de Oudemanhuispoort maar zou na dit jaar ook zijn verhuisd naar Roeterseiland, de faculteit Maatschappijwetenschappen althans).

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:30

Eulogy schreef:
Haha ja ben ik wel bekend mee, ik woonde echt op het randje van Diemen en Zuidoost en werkte bij de Albert Heijn in de Amsterdamse Poort/Bijlmerplein, dus ik weet ook wel waar je bedoelt. Moet juist zeggen dat ik het daar af en toe leuker vond dan in het centrum (ik zat in de Oudemanhuispoort maar zou na dit jaar ook zijn verhuisd naar Roeterseiland, de faculteit Maatschappijwetenschappen althans).

Oudehuismanspoort ken ik inderdaad, die andere plek niet.
Ik ga dus juist in Zuid-oost wonen, dus klinkt goed dat het daar leuk is. Vlakbij het winkelcentrum van Reigersbos :j Ik vond het al heel gezellig toen ik daar naar mijn kamer ging kijken en kleurrijk ook, in mensen en winkels. Stuk leuker dan hier zo op het friese platteland :+
Ik hoop ook een baantje te vinden in de Amsterdamse poort, mijn huisgenootjes zeiden dat het een plus was als je goed Engels sprak en een verzorgd uiterlijk had, dus ik hoop snel wat te vinden *D
Het is daar alleen zo groot joh.. de eerste keer dat ik naar mijn school ging stapte ik bij de Arena uit. Nou echt.. ik ben overal geweest behalve bij mijn school :')

JustFenna

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:41

@dewiRox
tja, dat zal wel iets met het studentenleven te maken hebben...
maar jij gaat iedere dag met het ov?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:16

Zoo net een nieuwe laptop gehad, mijn opleiding kan beginnen :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:27

Als het zou kunnen, dan zou ik zo maandag beginnen haha. Hopen dat ik dat over een paar maanden nog zeg :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:01

Ik heb m'n boeken ook allemaal besteld. Nieuw kosten ze €575 en ik heb ze nu tweedehands voor €335 :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:16

doe je goed!

wat voor laptops hebben jullie?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:23

MarlindeRooz schreef:
doe je goed!

wat voor laptops hebben jullie?

Ik heb een asus van de n-series. I7 dus de allersnelste/nieuwste die er op dit moment is. Zou er eigenlijk het liefst 4 jaar mee willen doen, dus hoop dat het gaat lukken :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:48

Ik wil ook nog graag een nieuwe laptop, maar dit is een dure maand helaas, dus hoop dat het voor september gaat lukken. M'n oude doet het niet meer zonder stroom helaas :n
Boeken ga ik vanmiddag opzoeken

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:22

ik heb de hp pavillion x360 hopen dat hij alle programma's aan kan :O

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:31

Ik heb een macbook pro :P Maar voor mijn opleiding zijn er geen eisen qua laptop :P
Heb mijne alweer 4 jaar. Accu gaat onwijs lang mee. Soms lessen van 6/8 uur lang gehad, zonder oplader, volop aantekeningen gemaakt enzo en nogsteeds niet leeg.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 25-07-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:31

_sharonnn schreef:
Ik wil ook nog graag een nieuwe laptop, maar dit is een dure maand helaas, dus hoop dat het voor september gaat lukken. M'n oude doet het niet meer zonder stroom helaas :n
Boeken ga ik vanmiddag opzoeken

Dat had ik ook maar was gewoon een kwestie van een nieuwe batterij (kostte me 30 euro) is dat bij jou niet ook het geval?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:35

Zijn er trouwens nog mensen die de pabo gaan doen en nog boeken nodig hebben? Ik heb hier nog een hele stapel liggen namelijk :D

Ik heb vorig jaar een Asus vivobook gekocht, ik vind hem heel erg fijn en hij is ook handig om mee te nemen :)

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:48

Boeken 2e hands vinden voor maatschappelijk werk & dienstverlening is nog een hele klus ;(
Volgens mij gaan zit dit jaar hele anderen boeken gebruiken dan voorgaande jaren
Op Marktplaats vind ik hier en daar boek wat ik nodig heb een goede ISBN nummer en daar houd helaas bij op >;)
Dan te bedenken dat me boekenlijst uit 27 boeken bestaat 8)7

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:01

xLovesPower schreef:
Boeken 2e hands vinden voor maatschappelijk werk & dienstverlening is nog een hele klus ;(
Volgens mij gaan zit dit jaar hele anderen boeken gebruiken dan voorgaande jaren
Op Marktplaats vind ik hier en daar boek wat ik nodig heb een goede ISBN nummer en daar houd helaas bij op >;)

Je kunt op bol.com wel het een en ander tweedehands vinden volgens mij. Ik ga namelijk sph doen en die boeken komen aardig overeen met mwd en die heb ik allemaal daar kunnen vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:02

Ik heb een Macbook Pro, stond dat het handig was om er eentje te hebben voor m'n studie dus heb er maar een gekocht. Had toch een nieuwe laptop nodig.

Kan echt aanraden om een laptop met een goede accu te hebben, want vaak heb je geen stopcontacten bij hoorcolleges. Ook raad ik echt ten zeerste aan om een laptop te kopen die wat aankan. Ik had zo'n mini Asus ding voor mijn eerste studie, daar kon ik niet eens Word op draaien zonder dat hij flipte. Als ik Facebook aanzette terwijl ik aantekeningen aan het maken was crashte hij compleet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:22

xLovesPower schreef:

Welke boeken heb je nodig? Misschien dat ik er nog een paar heb. Ik zou trouwens je boeken per
blok kopen, het zou zonde zijn als je onverwachts stopt en je met al die boeken zit..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:05

Mijn boeken heb ik al een tijdje binnen, laptop had ik nog(een samsung)
Heb me nu aangemeld voor de intro en hoop snel mij ipad te ontvangen :Y) beetje een luxe probleem want ik ben te lui om die laptop mee te sjouwen :+

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:58

Sem_ schreef:
xLovesPower schreef:

Welke boeken heb je nodig? Misschien dat ik er nog een paar heb. Ik zou trouwens je boeken per
blok kopen, het zou zonde zijn als je onverwachts stopt en je met al die boeken zit..

Bedankt voor de tip spuur ik bol.com ook nog even af :)

Helaas is de boekenlijst niet helemaal in blokken verdeeld.
Soms staat er bij kwartaal een X
Heb al gebeld maar volgens school heb je echt alle boeken nodig die op je 1e jaars boekenlijst staat.
Dus de boeken met een X weet ik niet wanneer ik deze nodig heb en moet ik dus nu ook al kopen

Boeken die ik nog nodig heb:
- Anders kijken
- Dit is onderzoek
- Er zit systeem in
- Ethiek in sociaalagogische beroepen
- Handboek groepsdynamica
- Inleiding in de pedagogiek
- Leven op straat
- Luister je wel naar mij?
- Maatschappelijk werk in uitvoering
- Relaties hanteren
- Samenleving
- Sociale Psychologie
- Vlindermessen en Djonko's :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:01

Die laatste titel. _O-

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:15

MarlindeRooz schreef:
Die laatste titel. _O-

Ja ben ook zeer benieuwd naar de inhoud van dit boek :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:33

Hmm ik heb alleen de samenleving (tenminste als het die van Macionis is) maar die is volgemarkeerd en wil ik zelf houden, super interessant boek! :D

Wel onhandig dat je niet kan zien wat voor welk blok is!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:54

Haha voor Pedagogiek heb ik ook paar van die boeken :)
(Luister je wel naar mij?, Sociale Psychologie, Ethiek in sociaalagogische beroepen, Anders Kijken, Dit is onderzoek en handboek groepsdynamica ) xD Best veel overlap dus hahah grappig. Maarja heb ze zelf nodig, dus helaas kan k ze je niet aanbieden :P

Ik kon trouwens ook nooit zien wat voor welk blok gebruikt werd. Nu ook niet voor 2e jaar (wel wat er in het 2e en/of 3e jaar gebruikt wordt). Voor eerste jaars pedagogiek hadden ze geloof ik nu wel alleen boekenlijst voor periode 1 vrijgegeven.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:05

Ik kreeg een boekje met boekenlijst voor jaar 1 t/M jaar 4 :P

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:04

Ik wil ook mijn boekenlijst :):) hoop dat ik hem snel heb zodat ik op tijd kan bestellen. en mijn belastingcentjes terug zodat ik ze kan betalen