[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:48

Balen zeg :(:)

Ik moet om half 3 voro faalangst... Ik ga al bijna dood als ik er alleen al aan denk :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:49

Zometeen 2 uur rijles en dan morgen een uurtje en om 1430 mag ik dan weer voor de 3e x. :# :x

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:56

Balen.. Wat ging er mis??

Siggislief: drie keer is scheepsrecht ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:57

Ik ben benieuwd of ik nu wel slaag, en ik sleur mn rij instructeur gewoon weer mee..
De eerste keer heb ik hem niet mee laten gaan...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:01

Ik reed goed.. Tenminste, liet hem een keer afslaan en zette hem in zijn drie in 30 zone maar dat is te doen)

Tot dat ik moest keren en toen niet zag dat er achter een geparkeerd busje een weg zat.
Toen keren en toen vergat ik aan de andere kant rechts...

Voor de rest goed gekeken en goed voorrang gegeven.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:07

hmm dan heb je ook een beetje pech gehad..
De volgende keer komt het vast goed, dat was gewoon een foutje, je kan dus wel rijden dat scheelt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:17

Ja maar nu heb ik zoiets van, er gebeurt natuurlijk altijd wel zoiets.. wat ik even vergeet of niet aan denk.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:20

Ach ik ben op mijn examen ook een keer vergeten te kijken en dat heeft hij door de vingers gezien omdat ik verder wel goed keek en het op dat punt niet heel gevaarlijk was. Vond het ook raar dat ik toen moest kijken op de manier die hij zei (zal wel aan mij liggen, vond het totaal overbodig) maar ik was geslaagd dus vond het al lang prima..

Volgende keer komt het vast wel goed joh, zoiets gebeurd je 1 examen en volgende keer let je er extra goed op en slaag je gewoon ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:25

zeker over je schouder kijken op een plek waar niks kan zitten ofzo :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:33

nadjajump schreef:
haha nee, in limburg

Dat zelfreflectieformulier vind ik trouwens echt heel erg lastig!

Haha ik heb toen serieus maar overal een 6 ingevuld _O- Uiteindelijk heeft mn examinator er niet eens naar gekeken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:36

dat zelfreflectieformulier niet té serieus nemen, gewoon zorgen dat je niet te hoog gaat zitten en te laag gaat zitten, rond de 6/7 is prima. Na 3 x dat ding invullen wist ik het niet meer toen heb ik het samen met mn instructrice gedaan :+

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:39

haha nou mijn instructrice vind altijd dat ik te onzeker ben, dus ik dacht: Ik geef mezelf gewoon overal hoge punten :+
Jammer dat ik vervolgens niet slaagde :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:43

De examinator gaat kijken als het wat minder gaat of je dat zelf ook ziet, als jij zelf ziet waar verbetering mogelijk is, is het veiliger dan dat je denkt dat je alles kan en perfect rijdt, dus daarom moet je niet te hoog invullen. Ook niet te laag anders ziet de examinator dat je vind dat je er zelf eigenlijk niet klaar voor bent en da's natuurlijk ook niet veilig..

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:44

saskiakefie schreef:

Ja, na achteruit gereden te zijn en ik schuin op de weg stond om weer weg te rijden (industrieterrein) had ik over mijn rechterschouder moeten kijken (zou links vooruit gaan) waar dus gewoon geen verkeer kon zijn want dan had ik het vak niet uit gemogen (en doodlopende weg dus kans klein maargoed dat telt natuurlijk niet) en als het er was had ik er niets aan kunnen veranderen want dan moest ik toch eerst weg.

Zelfreflectie formulier heb ik 1 keer ingevuld in de auto net voor het examen, instructeur wilde niks zeggen, hij vond het wel interessant wat ik nou zelf dacht (maar overal een 5 geven mocht dan weer niet XD)..
Daarna gewoon die van de vorige keer genomen, datum veranderd en klaar :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:45

Mijn instructeur heeft mn zelfreflectie ingevuld, als ik zei 5, vulde hij 6 in _O-
Omdat ik perfectionistisch ben en hij het dus onzin vond dat ik het zo laag gaf _O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:46

DPTomboy schreef:
saskiakefie schreef:

Ja, na achteruit gereden te zijn en ik schuin op de weg stond om weer weg te rijden (industrieterrein) had ik over mijn rechterschouder moeten kijken (zou links vooruit gaan) waar dus gewoon geen verkeer kon zijn want dan had ik het vak niet uit gemogen (en doodlopende weg dus kans klein maargoed dat telt natuurlijk niet) en als het er was had ik er niets aan kunnen veranderen want dan moest ik toch eerst weg.

Zelfreflectie formulier heb ik 1 keer ingevuld in de auto net voor het examen, instructeur wilde niks zeggen, hij vond het wel interessant wat ik nou zelf dacht (maar overal een 5 geven mocht dan weer niet XD)..
Daarna gewoon die van de vorige keer genomen, datum veranderd en klaar :o

Haha echt? :+ Oh dat lef had ik nou niet. _O-

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:52

Herkenbaar Saaams, ik kreeg dan ook de boodschap: Je mag niet lager dan een zes want dan lieg je..
Liefst gaf ik mezelf lager (ook ontzettend perfectionistisch wat mijn instructeur er toch al een heel eind uit had..)

Ja saskiakefie, ik had zo'n pesthekel aan dat zelfreflectie formulier dat dat mij de beste optie leek XD
Zou bij het CBR weer in moeten vullen en toen pakte ik die met de boodschap: 'kijk, al gedaan, goed he?? grote verbazing bij mijn instructeur die daarna toch wel de slappe lach kreeg en het trots aan de andere instructeurs vertelde :o

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:00

Mijn hele afrijden faalde, vergat lichten zowel aan als uit te zetten, wist niet hoe je de beslagen ruiten weg moest krijgen etc. Vervolgens vond hij mn snelweg ook niet goed gaan, maar wel oke. Hij had me toch laten slagen, toen die vervolgens vroeg wat ik zelf dacht dat er niet goed ging had ik geen idee, vond de snelweg wel redelijk oke :') Vond ie dan weer een beetje jammer, haha. Heb zoveel geluk gehad, want ik reed echt niet top. Gun iedereen mijn examinator wel. Inmiddels nu ik m'n rijbewijs heb is het wel aardig bijgetrokken, ik heb alleen in 2.5 maand nog 0 keer achteruit of file geparkeerd :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:33

Ik heb bij me ttt de vragen nog sirieus gelezen met zelf reflectie overal een 6 gegeven. Bij me examen de vragen niey gelezen en overal gewoon gelijk een 6 gegeven. Ik heb jet nooit zo met die dingen.
Ga volgende week wel die van me vorige mee nemen. Ligt toch nog thuis, datum is niet eens ingevuld daar :P

Balen nevergifup :( volgende keer slaag je gewoon :)

Steef, hebben jullie dan overal in de buurt van die andere vakken? Hier in de buurt hebben we bijna alleen vakken waar je moet fileparkeren

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:30

Ik moet morgen om 8.55 ben best zenuwachtig..

Wat vinden jullie fijner, instructeur wel of niet mee? Ik denk dat ik voor niet ga.. gewoon omdat ik vaak heb dat bepaalde dingen ingesleten raken bij bepaalde mensen. Ben de laatste tijd vrij onzwker met rijden en hoop eigenlijk dat ik dat dan over boord kan gooien :+ wat zijn jullie ervaringen met wel of niet meenemen?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:04

M'n rijles ging vandaag goed :D
Ik heb der eigenlijk wel volle vertrouwen in morgen.
Heb goed rondom me heen gekeken en bepaalde situaties ben ik gewoon blijven staan,
ik ben een persoon die graag door dramt maar dit keer heb ik alles op me genomen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:31

Ik heb 2 keer gekozen voor mee. Instructeur ging praten met examinator waardoor ik het gevoel had dat die niet op me vingers keek waardoor ik beter rij :).
Ook is het handig voor als je zakt dat hij de route heeft gezien en je van zijn kant ook kan horen wat er fout ging.
Succes morgen :)

Siggilief mooi dat het goed ging:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:35

Die van mij ging ook mee. Enorm prettig hij was in gesprek met mn examinator en ik reed mn rondje.
Zo erg zelfs dat jij soms vergat te vertellen welke kant ik heen moest xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:36

Jaaaa ik ben geslaagd! was in 20 min weer bij cbr ik reed prima volgens examinator :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:38

Gefeliciteerd Yvank! en succes morgen siggiislief en kosseh!