Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:04

Ja over dat boeken kopen, bij ons was het echt gewoon voor het eerste jaar en er stond ook niet bij wanneer je welk boek nodig hebt.. Dus ik heb maar gewoon alles besteld :')

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:49

Ik heb nog maar 1 boek besteld, en wel 2e hands. De rest van de boeken zijn of aanbevolen, of verplichte dictaten. Wel heb ik alleen nog maar de boekenlijst voor blok 1. Hoop dat het bij DV een beetje mee valt want dierwetenschappen vond ik toch vrij prijzig qua literatuurlijst.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:42

Ik schijn een bericht te hebben op studielink maar die heb ik nu voor enkele minuten geblokkeerd, geen flauw idee wat mijn gebruikersnaam is blijkbaar..argh onhandig dat zoiets zo lang moet zijn en dat je iets verzint wat je niet kunt onthouden.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:35

net de hhs gebeld.. en er is geloof ik wat fout gegaan en hun weten nog niets over informatie van de nieuwe studenten dus krijg pas half augustus te horen hoe en wat.. hoop dat mn boeken dan nog optijd zullen zijn!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:58

Ik deel mn paard helaas met mn zusje dus ik ga er vanuit dat zij hem die dagen doet, sowieso doet anders mn moeder uitmesten hoor. Ben alleen bang dat ie heel de dag oopde wei gepleurd word en geen beweging krijgt (zusje is niet zo fanatiek zal ik maar zeggen..)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 15:31

Nanno_123 schreef:
net de hhs gebeld.. en er is geloof ik wat fout gegaan en hun weten nog niets over informatie van de nieuwe studenten dus krijg pas half augustus te horen hoe en wat.. hoop dat mn boeken dan nog optijd zullen zijn!

Wat mis gegaan?
Heb je je studentenpas al? Want die heb ik wel van de hhs gekregen. En mijn boeken zijn ook al besteld + kreeg vandaag een boekje van de hhs.

Edit: ik zie inderdaad dat er bij jouw studie nog niks staat.. :(

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:11

Ik heb 1 boek binnen, die had ik tweedehands besteld.
Voor de rest bestel ik nog niks. Pas als ik naar school ben geweest.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:19

Lessie schreef:
Nanno_123 schreef:

Wat mis gegaan?
Heb je je studentenpas al? Want die heb ik wel van de hhs gekregen. En mijn boeken zijn ook al besteld + kreeg vandaag een boekje van de hhs.

Edit: ik zie inderdaad dat er bij jouw studie nog niks staat.. :(

Ja precies, bij heel veel studies staat wel al informatie maar precies bij IVK niet, heb ik weer natuurlijk haha.
wel mijn studentenpas binnengekregen dus waarom de rest nog niet duidelijk is snap ik niet, dat boekje kreeg ik vandaag ook binnen, stond niet veel boeiends in moet ik zeggen, tenzij je bij een studentenvereniging wilt.. alleen roeien lijkt me wel leuk maar ik heb toch geen tijd voor een roeivereniging.. denk dat studie + paard + werk + sociale contacten echt al veelste druk is haha
hoe gaan jullie dat allemaal combineren?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:42

Ik hoop dat jullie mij even advies kunnen geven omdat sommige van jullie ook inmiddels al een laptop aangeschaft hebben.

Ik ben toch een beetje aan het kijken voor een kleine laptop waar ik in principe alleen aantekeningen mee, opdrachten op school hoef te maken. en waar ik wel nog fatsoenlijk op kan internetten.
Ik heb nu een loodzwaar ding die enorm kabaal maakt en ik ben dus opzoek naar een licht dingetje. maar wat raden jullie aan?
Netbook, notebook? Misschien wel een tablet en dan een toetsenbordje erbij aanschaffen? Help! :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:03

Ik heb gewoon een laptop van Asus. Dacht een 17'. Hij is niet te zwaar om mee naar school te nemen iedere dag, kan er op internetten en aantekeningen en alles maken. Hij heeft bijna 4 uur aan batterij, dus ook lang genoeg voor hoorcolleges. Er zitten ook 3.0 usb poorten op, dus in combinatie met een 3.0 usbstick kan ik alles supersnel op mijn usb stick of laptop zetten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:06

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop, die ook nog eens de sims goed kan afspelen op de hoogste settings.. Maar ik heb echt de ballen verstand van videokaarten en processors en weet ik t dus ik word een beetje dizzy van al die namen _O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

Ik heb een MacBook Pro gekocht. Werd zo idioot van dat snert windows, ik was er klaar mee :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:16

Ja dat dus Smee, al die termen... ik heb het al weer opgegeven :')
Ik hoef er geen spelletjes op te doe enzo, dat kan ik thuis op deze laptop doen. Maar ik wil gewoon een licht dingetje erbij :P

Ga deze week eens even serieus opzoek.

Macbook heb ik op de middelbare school wel eens mee moeten werken maar had echt altijd ruzie met dat ding :') Snap d'r helemaal niks van haha

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:20

Ik zou zo graag een macbook willen.. Mja ligt toch iets boven het budget :7

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:26

Ronaa94 schreef:
Ja dat dus Smee, al die termen... ik heb het al weer opgegeven :')
Ik hoef er geen spelletjes op te doe enzo, dat kan ik thuis op deze laptop doen. Maar ik wil gewoon een licht dingetje erbij :P

Ga deze week eens even serieus opzoek.

Macbook heb ik op de middelbare school wel eens mee moeten werken maar had echt altijd ruzie met dat ding :') Snap d'r helemaal niks van haha

Zelf ben ik gewoon naar een computerzaak geweest en het daar gevraagd. Zij hadden ook 2e hands te koop, waren 'leasecomputers' geweest, terug naar de fabriek, nagekeken en tip top in orde werden ze verkocht.

Ik dacht dat het zoiets was dat een hele goede video kaart een laptop duurt maakt, maar die heb je niet nodig als je geen spelletjes oid wilt spelen. Dus wellicht kan je besparen op de videokaart én je portemonnee.

Maar pin me er niet op vast het is ook maar wat ze mij wijst maakten :Y)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:33

Je hebt wel degelijk een goede videokaart nodig voor games hoor := Dan in combinatie met een processor die het allemaal aankan en genoeg werkgeheugen. :j

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:35

Ja ze zegt ook voor games wel, maar ik hoef er geen games op te spelen dus voor mij is zo'n videokaart niet nodig. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:37

Ooh op die fiets, grapje :=

Ik kreeg trouwens van iemand een tip over www.slim.nl, waar je goedkoop Microsoft Office vandaan kan halen? Iemand hier ervaring mee?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:56

oei, nu zeg je iets. Heb inderdaad vorig schooljaar zo'n pakket aangeschaft. Was ook niet heel duur maar ik durf niet te zeggen of dat via die site was... Volgens mij was het iets anders.. maar wat

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:59

Smee; ik heb vorig jaar daar ook mijn Office-pakket gekocht, was iets van 50 euro dacht ik en dan heb je alles (word, excel, powerpoint etc.) dus ik zou het zeker daar kopen! scheelt behoorlijk wat in tegenstelling tot bol.com o.i.d

Ronaa94; slim is voor middelbare scholieren, surfspot voor hbo/uni dacht ik..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:02

Ohja, ik zie het... Hm, VHL zelf staat er niet bij.. Maar het valt wel min of meer onder Wageningen UR, dus ik hoop dat ik het via hun kan bestellen dan :=

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:05

Kun je het niet via slim proberen (via je oude school?)

Wat hebben jullie trouwens voor tas? :') Ik zou echt niet weten wat een beetje normaal is haha. Ik had namelijk op de middelbare zo'n schoudertas van Converse, maar die is wel groot als je toch niet veel boeken mee hoeft te nemen :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:07

Ik heb een tas bij de primark gekocht := Hij is wel heel ruim, dus een laptop van max 15.6" zou er nog best inpassen :))

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:08

Inderdaad voor als je geen games wilt doen op je laptop.

Ik gebruik gewoon mijn eastpack zoals vele anderen waarschijnlijk.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:10

Ik heb ook een eastpack, vind ze erg fijn, kan al mijn zooi in:)