Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:52

Nee dat is het juist, kind heeft nooit eerder een aanval gehad, het is dus ook geen epilepsie, want dat komt niet meer op deze leeftijd naar buiten. Het komt dus ergens anders vandaan.
Het was wel eenzelfde aanval als een epileptische aanval, vandaar dat ik het even zo heb genoemd.

Mijn klas heeft idd ook lootjes gedaan. Hoop dat iedereen iets leuks heeft gekocht anders heb ik morgen teleurgestelde bekkies.

Urbanus

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:54

Oh ok. Meh ik ken 2 gevallen van 'spontane' epilepsie en dat bleek in beide gevallen getriggerd te zijn door iets heel naars dus meh, wat onwijs naar voor dat jochie.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:28

Meestal is het niet best nee :n Bah, ik word er naar van als kinderen zoiets hebben. Soms ben ik wat dat betreft echt totaal ongeschikt voor het onderwijs.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:33

Ja weet je, ik ben echt bloednuchter met dat soort dingen en ernstig stressbestendig. Pas achteraf ga ik er over nadenken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:35

Heb ik ook ja :j Het zijn nog zulke mini guppen he...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:38

Ja, zo kwetsbaar dan ineens.

Weet je wat ik wel slecht trek? Kids met verdriet. Al gaat het om een dooie goudvis, ik kan serieus zo mee janken. Dan moet ik echt twee keer slikken en aan iets anders denken anders gaat het fout :o

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:54

Gossie ja, als zo'n kind huilend naast je zit :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:56

Oh ik huil dan ook mee :') Ik huilde al mee toen we laatst een vreselijke draak van een film keken, zo'n Nicholas Evans verhaal. Janken. Ik ben vooral na mijn vaders ziekte vreselijk emotioneel incontinent.

Vorig jaar was het tweelingzusje van een leerling overleden. Toen heb ik ook met de klas mee gehuild. Meh, het idee alleen al van zoiets meemaken op je 15e. (Daar ga ik weer)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:01

Erg he... De verhalen die ik soms hoor... Heb nu een mentor gup van 14 die al in een afkick kliniek heeft gezeten, twee leerlingen zijn dit schooljaar hun mama verloren, eentje loopt rond met een kaal hoofd omdat hij van kanker aan het genezen is, de helft van mijn leerlingen is zo'n beetje door hun ouder(s) in de steek gelaten... Ik kan onderhand wel een weeshuis beginnen voor de kinderen die ik allemaal een nieuw en liefdevol onderkomen zou willen bieden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:09

Oh wat moeilijk! Werk je op een stadsschool? Ik zit wat dat betreft wel echt op een dorpsschool. Er zijn wel schrijnende gevallen maar niet zoveel.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:12

Pff heftig allemaal!
Ik heb ook een ziek meisje in mn klas (12 jaar ), arm ding.. leef zo met dr mee.. weet ook niet hoe ik ga reageren als dat verkeerd loopt.. Sowieso ben ik ook een enorme jankbal (emotioneel incontinent volgens lieveli haha!)..
Paar weken terug ook een meisje dood gereden van onze school.. Kende dr niet, maar gewoon het verhaal en het verdriet dat zo voelbaar was, dat deed echt iets met me..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:14

Wat een afschuwelijke verhalen zeg.

Ik had op mijn vorige school een meisje die succesvol geopereerd was aan een hersentumor en gelukkig net op tijd genoeg opgeknapt was om met mij mee te gaan naar Londen voor de buitenlandse reis. Ik liep met haar in de creepy gewelven van een prachtige kerk/ kathedraal toen ze een kaarsje wilde aansteken en een boodschap op wilde schrijven. Ik vroeg of ik haar moest helpen met vertalen maar ze wilde het zelf doen.
Ze liet een briefje achter met : Thank you for making me better.
Nou, toen brak ik ook hoor. En ik niet alleen; de 4 andere leerlingen die met ons meeliepen hadden de tranen in hun ogen staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:22

Beeeh moeilijk. Beeh. Schiet er al van vol als ik het lees Goof. Kanker is zo'n ongelooflijke poedersuiker. Ben er ook ongelooflijk klaar mee gewoon. *personal rant* Sorry voor mijn uit de slof schieten :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:29

Nee hoor, snap het helemaal.
Ik heb gelukkig zeer weinig gevallen van kanker in mijn nabije omgeving en familie mee gemaakt, maar deze leerling heb ik wel 4 jaar gekend op school, dus het hele proces maak je mee.
Ze werd geopereerd en de kans was ook groot dat ze lichamelijk letsel zou oplopen, of dat ze helemaal een ander persoon zou worden. we hebben echt geduimd dat het goed zou gaan en ik heb daarna zo hard geduimd dat ze fit genoeg zou zijn om mee te gaan naar Londen want ze verdiende het zo onwijs. We hebben uiteindelijk zelf ook onwijs genoten van het feit dat zij met ons mee kon :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:32

Fijn dat het zo goed is afgelopen! Van mijn vader weet je inmiddels wrs wel, is goed afgelopen. Maar het blijft gewoon meh en spannend en nu zijn de vaders van mijn schoonzus en een boktvriendinnetje ziek en ik kan daar echt wakker van liggen. Vaders horen sterk en gezond te zijn en niet weg te kwijnen in een ziekenhuisbed met een kaal hoofd. Kanker is gewoon echt mijn zwakke plek, schiet ook altijd uit mijn slof als leerlingen er mee vloeken. Maar dan schrikken ze 1 keer en ze doen het nooit weer bij mij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:35

lieveli schreef:
Vaders horen sterk en gezond te zijn en niet weg te kwijnen in een ziekenhuisbed met een kaal hoofd.

En zo is het.
Fijn dat jouw vader opgeknapt is. Iedere vader hoort gewoon oud en verrimpeld te worden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:40

MarcoBorsato schreef:
Oh wat moeilijk! Werk je op een stadsschool? Ik zit wat dat betreft wel echt op een dorpsschool. Er zijn wel schrijnende gevallen maar niet zoveel.

Groot en berucht dorp in het aller noordelijkste puntje van de Noordkop :) Een ontzettend leuke school, maar met veel gebroken gezinnen waarvan een van de ouders (of beide) door een keur aan redenen niet in beeld is of minimaal. Soms word ik daar heel verdrietig van... Helemaal als een kind (logischerwijs) heel loyaal is naar papa en mama terwijl de ouder in kwestie dat niet verdient.
Hiervoor liep ik stage op een school die ongeveer net zo groot was, maar in mijn woonplaats (Schagen) en daar is het een stuk minder 'erg' qua kids.
Het zijn wel allemaal toppertjes hoor :+: Bewonder sommige er ook echt om dat ze naar school gaan.

Lieveli :(:) Heel fijn dat je vader opgeknapt is ja.

Dat is dan echt fijn he Goof :) Toen we hoorden dat de tweede klasser die nu voor de tweede maal kanker had het toch weer voor elkaar gebokst had om te genezen, waren we ook allemaal echt super blij. Het is het joch zo gegund om een normale jeugd te hebben.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:10

kindertjes hier zijn allemaal naar huis gestuurd, laatste lessen om 12:20 hoe is het bij jullie. Begint hier toch al flink te waaien...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:32

Boeh, wij werden om 12.30 naar huis geschopt. Geen Sinterklaas dus. Maargoed, in Den Helder was het al de hele dag onstuimig.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:33

Ja hier in Sneek ( Friesland ) ook... en het wordt alleen maar erger heb ik t idee!

OO dat is wel jammer van de sinterklaas idd!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:38

Ja, zo stom. We zouden het vijfde en zesde uur Sinterklaas vieren, maar dat is tot drie uur dus de leiding ging overleggen over hoe en wat. Wij zeiden al dat het gewoon lekker het derde en vierde uur moest (tot half een), want met die kids viel toch al geen land te bezeilen.
Kwam er eerst een mail dat we maar van een tot twee mochten, werd er daarna omgeroepen dat kids om half een weg moesten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:06

Hier moest alles om 12.45 weg. Dus Sinterklaas vieren we morgen.

Ik heb een les gegeven en mijn schoolopleider (van mijn stageschool) was heel enthousiast en mijn stagebegeleidster was dus niet zo enthousiast. Hoe verschillend kan feedback zijn?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:53

Lieveli dat is raar..! Bjj mijn voortgangsgesprek waren de schoolopleider en assessor het ook niet echt met mn coach eens... haha. Maar ja is inderdaad wel moeilijk wat je dan met de feedback moet

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:00

Waar loop jij stage Lieveli? Jij woont toch in Alkmaar?

Dat is raar inderdaad.. Misschien verschillende stijlen ofzo.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:47

Bah, wat een nare verhalen allemaal.

Ik heb vandaag wel sinterklaas gevierd, basisschool, allemaal super surprises en tevreden gezichten gelukkig.