Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:02

Ik had vooraf door een goed uitgewertk operationalisatieschema al aardig structuur gevormd, dus dat scheelt wel. Maar het uitwerken blijft me nog een beetje dwars zitten met waar ik goed aan doe. Vooraf had ik het idee van urselin dus ongeveer, maar nu twijfel ik daar een beetje aan...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:03

zephyr: afspeelsnelheid op laag zetten en proberen meetypen. Zo typ je makkelijker een stukje verder mee ;)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:13

waar doe je dat? Nu moet ik inderdaad elke keer terugzetten en dan hoor ik het weer niet goed. En ik heb ook dyslectie, dus dat maakt t volgens mij ook lastiger....ik vind het moeilijk om te luisteren en te typen....

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:15

Ik zou het even navragen bij je onderzoeksdocent?
Transcriberen en labelen heeft ook te maken met de validiteit en betrouwbaarheid van je onderzoek.
Mocht je het op een andere (kortere) manier doen, kan dit invloed hebben op de validiteit en betrouwheid.

Ik hoef trouwens de uitschrijvingen van de interviews niet toe te voegen in mijn scriptie, maar wel het coderen. Dat mag volgens mij in de bijlage bij ons :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:16

Hangt er beetje van af met welk programma je werkt denk ik ... WMP zit het het gewoon in je werkbalk (? denk ik? Waar bestand enz staat, kan je tervoorschijn toveren met je alt-toets) en dan onder 'afspelen' en dan 'afspeelsnelheid.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:20

Urselin, wat bedoel je precies met labelen? Het klinkt namelijk overzichtelijk, maar ik weet niet precies wat ik me erbij voor moet stellen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:20

Ja je hebt ook gelijk urselin en eigenlijk had ik ook al gewoon bedacht dat ik dat zo ging doen, alleen vandaag komen er dan weer 1000 en 1 twijfels bovendrijven....
Ik ga wel eens even zoeken of ik het vertraagd kan laten afspelen, want dan zou het mss wel iets makkelijker worden.
Ik hoef het volgens mij ook niet bij mijn scriptie in te leveren dacht ik....maar ik moet het maar wel doen :) ik zal er straks vast een keer blij mee zijn dat ik er zoveel tijd in heb gestoken....

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:36

Szan schreef:
Urselin, wat bedoel je precies met labelen? Het klinkt namelijk overzichtelijk, maar ik weet niet precies wat ik me erbij voor moet stellen.

Je interview schrijf je uit, dan fragmenteer je het. Die fragmenten geef je een samenvattend woord of korte zin en dat is labelen.
Boek van Hennie Boeije (2012) is heel handig :j

Snap ik Zephyr, ik heb eens in de zoveel dagen weer twijfels over mijn onderzoek en ik wil het perfect hebben :)) Ik bespreek heel veel met klasgenoten hoe zij het aanpakken en regelmatig consulten met mijn onderzoeksdocent :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:40

urselin schreef:
Je interview schrijf je uit, dan fragmenteer je het. Die fragmenten geef je een samenvattend woord of korte zin en dat is labelen.
Boek van Hennie Boeije (2012) is heel handig :j

Klinkt zeker handig, thanks voor de uitleg :j
Het boek van Boeije heb ik hier ook liggen, maar omdat ik nog geen interviews hoef uit te werken, had ik me daar nog niet in verdiept.
Ik heb nog maar net de eerste afspraken daarvoor geprikt, dus het duurt nog even voordat ik ermee aan de slag hoef.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:40

Ja, ik heb dat met alles steeds....en dan denk ik, ja dit is goed en zo ga ik het doen....en vervolgens twijfel ik dan toch weer enorm....mn docent is echt superslecht bereikbaar (nu alweer bijna 2 weken geen antwoord gehad) en al mijn klasgenoten zijn al klaar, want ik heb dus vertraging :(

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:04

Wij hebben 30 interviews van elk 45min, gesproken door allochtonen :D letterlijk uitschrijven it is inderdaad
Mediaspeler open, word open en gaan met die banaan. Ben met elk interview gemiddeld wel 5 uur bezig. Vind het opzich geen rotwerk, maar het duurt wel erg lang...

Volgende week moeten we aan de slag met labelen, ga de boek tip even bekijken, thanks!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:39

Wat rot dat je docent zo slecht bereikbaar is Zephyr! Die is juist zo belangrijk in het proces (vind ik dan)!

Een uitdaging Corelli, zoveel interviews en dan met allochtone respondenten! Vijf uur per interview uitwerken hoor ik ook bij mijn klasgenoten.
Mijn interviews zijn gelukkig wat korter en ik heb er maar hooguit 8 in totaal (wel individueel onderzoek). Ik wil dit weekend mijn eerste twee interviews transcriberen, volgende week een interview gepland staan en dan nog vier/vijf interviews inplannen.

Misschien wel fijn om ervaringen hier uit te wisselen omtrent labelen enzo? :)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:43

Ik schrijf mijn interviews altijd uit, omdat ik dat makkelijker vind. Ik schrijf ook altijd mee met de interviews, dan heb ik de kern in ieder geval al samengevat.

@_Micha_: Het verschil tussen mijn pva en mijn onderzoeksplan is dat mijn onderzoeksplan gedetailleerder is. Mijn plan van aanpak is een globale weergave van mijn onderzoek, met het begin van de theoretische onderbouwing erin. In het onderzoeksplan moet de theoretische onderbouwing uitgebreider en verdiepender en het onderzoeksontwerp is ook meer in detail. In het onderzoeksontwerp moet ik beschrijven wat ik nog moet doen voor mijn onderzoek en wanneer ik het ga doen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:28

Zo zitten we allemaal weer klaar op de maandagochtend? Ik heb nog steeds geen reactie op pva gekregen, heel vervelend. Ik ga vandaag ook bezig met theorie dus het wordt een saaie dag.

Die interviews hoef ik gelukkig niet :oo Wat een werk lijkt me dat! Succes ermee allemaal!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:31

Ik heb ook met grote ogen zitten mee lezen wbt de interviews.. :=
blij dat ik dat niet hoef, lijkt me lastig en veel.

Ik heb 1,5 week ''vrij''. Moet volgende week een inhoudelijk assessment inhalen, dus dat moet ik echt voorbereiden.. Ben nu dus overgestapt vanaf de paarden-ziekten en lichaamsprocessen op de ecologie in Nederland...
Best vervelend dat mijn afstudeerrichting ecologie is, maar mijn afstudeeropdracht richting dier is :')

@_saar; hopelijk gauw reactie op je PVA!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:53

Wij nemen vandaag onze laatste interviews af en dat staat deze hele week in het teken van het transcriberen. Dat kan gelukkig lekker thuis :)
Vanavond een afspraak met onze begeleidend docent, we krijgen feedback op ons onderzoeksplan en op de probleemanalyse, ben benieuwd!

Moeten jullie naast het afstuderen eigenlijk wat doen voor school? Wij moeten nog een paper schrijven en we hebben nog een theorietoets moeten maken
Druk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:01

Nog een week en dan ben ik klaar... Vreemd. Dat was dan weer 4 jaar van m'n leven.. Tijd voor een nieuwe stap :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:06

@corelli; vanavond afspraak? Hier gelukkig allemaal overdag :=
Hopelijk positieve afspraak!

Ik moet wel nog een hoop dingen doen.. Maar dat is meer omdat ik een jaar uitloop heb en nog wat af te ronden heb :) Volgende week inhoudelijk assessment, moet nog een artikel schrijven (korte maar, voor een gewoon tijdschrift, niet wetenschappelijk dus) en mijn beroepsassessment nog.. (maar die moeten alle 4e jaars gedurende hun afstudeeropdracht doen).

Als ik er zo aan denk, brrr :')

@warboel; oeh! Een week, da's niet lang meer. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn? :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:05

Ik moet gelukkig 'maar' de stukken interview uitschrijven die in m'n repo zitten, maar ook wel de volledige voice-over.

Straks maar ff wat telefoontjes doen als m'n nichtje haar middagdutje doet.
Dan is mama ook niet thuis, vind het altijd zo raar als mensen mij kunnen horen als ik ben ... :o

Daarna om af te studeren moet ik nog m'n stageverslag indienen; en een week verplicht buitenland.
Verder nog 1 examen in juni en ik hoop binnenkort te horen of ik mijn herkansing in augustus moet meedoen of niet.
Officiële diploma-uitreiking is dan in oktober oid.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:12

Spannend vanavond feedback Corelli!
Wel fijn dat de interviews erop zitten voor jullie!

Ik hoop deze week de rest van mijn interviews te doen, zo fijn dat de meeste respondenten heel bereikbaar zijn :j
Ik heb trouwens naast mijn scriptie nog een flinke opdracht over ethische dilemma's en een opdracht over beleid.
De eerste opdracht heb ik af en ingeleverd, nu nog wachten op de uitslag (was zo'n vreselijke docent..) :=

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:37

Ik heb vanmorgen interview nummer 2 afgenomen. Ging weer heel goed volgens mij. Woensdag staat nummer 3 op het programma. Nu weer verder werken aan interview nummer 1.....

Wat een gekkenwerk....door die interviews wordt het wel een hele drukke week...bijna elke ochtend om 7uur van huis en door mijn werk elke dag pas na 7uur savonds thuis!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:32

wat een gedoe dat afstuderen. Begeleider heeft een hele andere insteek dan mijn idee naar het onderzoek en dat van mijn opdrachtgever.
Mei gaat nooit meer lukken -O- -O-

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:20

Wat fijn Warboel!!

Ik heb een voldoende voor m'n pva :)
95% heeft een onv gehaald dus ik ben echt blij!

Verder heb ik nu geen andere dingen meer naast het onderzoek, behalve m'n examenportfolio.
M'n onderzoeksrappport moet ik 8 mei inleveren en 15 mei moet ik hem presenteren.
12 juni examenportfolio inleveren en eind juni examengesprek en klaaaaar!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:07

goed bezig Lepapillon!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:20

Oh wat balen Pluisje88! Heb je nu ook dingen voor niets gedaan of moet je nog zoveel aanpassen dat je het niet meer red? Gaat mei zeker niet lukken? Pff ik baal echt voor je! Herken het wel dat school hele andere dingen wil zien dan wat de oorspronkelijke opdracht was.
LePapillon wat goed dat jouw pva wel voldoende is! Je voelt je vast zo nu: 8-) Ga je dat wel redden 8 mei? Omdat je pva nu pas goedgekeurd is? Ik heb hetzelfde dus ik stress een beetje over de deadline.